Загуба на мощност 320D едно решение.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Загуба на мощност 320D едно решение.
Зная че има такава тема, но нарочно пускам нова, за да се види. В предишната тема един колега казваше че проблемът е много прост, но който го знае не казва(майсторчетата). Тази тема я изрових от един чуждестранен форум. Не съм много добре с английския, но горе долу разбрах за какво става въпрос: http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtop ... sc&start=0
Та работата е в този филтър, който се намира на клапана за контрол на турбото. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 номер 1. Като се замърси се скапва работата на променливата геометрия на турбината. Чистенето му е без пари, а иначе един нов клапан отива към 120 кинта. Когато двигателят е в ниски обороти ЕКУ-то подава сигнал на този клапан и чрез вакуум от резервоара, който е до него чрез уестгейта(на турбините с променлива геометрия се казваше друго, ама не си спомням) издърпва лостчето и чрез лопатките насочва въздуха към перките на турбината. Но когато оборотите на двигателя се повишат турбината се развърта с голяма скорост и би се повредила а и отделно би предизвикала свръх налягане. За тази цел, чрез лопатките на променливата геометрия се променя ъгъла на въздушната струя спрямо перката(става въпрос за изгорелите газове), с цел намаляване на скоростта на въртене, тоест отваря се канала. Така се цели през целия диапазон обороти да се подържа еднакво налягане на турбината. Това е философията на променливата геометрия. И точно тоя клапан върши цялата работа, като получава сигнал от ЕКУ-то. При получаване на сигнал, той пуска вакуума на уестгейта, който чрез лостчето затваря лопатките. Когато ЕКУ-то спре сигнала, тоест подаде сигнал за отваряне на лопатките, клапанът изпуска така да се каже вакуума като през въпросния филтър засмуква въздух от атмосферата. Сега си представете че филтъра е запушен цялостно или частично. Тогава лопатките няма да реагират своевременно на сигналите на ЕКУ-то и ще се получават сривове в мощността. Затова проблемът със загуба на мощност в повечето случай се решава като се смени клапана. Но проблемът е филтъра, който е монтиран на самия клапан, който за съжаление не се продава самостоятелно. Нещото което не разбрах, защото не съм добре с английския е дали регулирането не става на определени обороти. Нещо се споменава в темата за 1700, после за 2200 и 2700 оборота. Ако някой го преведе ще е чудесно. Може и да не съм разбрал правилно за какво става въпрос в тази тема, ако е така поправете ме за да не стават грешки. Другият момент, който прочетох за проблемите със загуба на мощност във форума на братята руснаци е че те винаги тестват колите си в движение с лаптоп и Инпа и почти безпогрешно хващат и решават проблема, който в повечето случай се оказва дебитомер, но не винаги. Това изчетох из чуждестранните форуми след като нищо не показва на дигностика.
Та работата е в този филтър, който се намира на клапана за контрол на турбото. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45 номер 1. Като се замърси се скапва работата на променливата геометрия на турбината. Чистенето му е без пари, а иначе един нов клапан отива към 120 кинта. Когато двигателят е в ниски обороти ЕКУ-то подава сигнал на този клапан и чрез вакуум от резервоара, който е до него чрез уестгейта(на турбините с променлива геометрия се казваше друго, ама не си спомням) издърпва лостчето и чрез лопатките насочва въздуха към перките на турбината. Но когато оборотите на двигателя се повишат турбината се развърта с голяма скорост и би се повредила а и отделно би предизвикала свръх налягане. За тази цел, чрез лопатките на променливата геометрия се променя ъгъла на въздушната струя спрямо перката(става въпрос за изгорелите газове), с цел намаляване на скоростта на въртене, тоест отваря се канала. Така се цели през целия диапазон обороти да се подържа еднакво налягане на турбината. Това е философията на променливата геометрия. И точно тоя клапан върши цялата работа, като получава сигнал от ЕКУ-то. При получаване на сигнал, той пуска вакуума на уестгейта, който чрез лостчето затваря лопатките. Когато ЕКУ-то спре сигнала, тоест подаде сигнал за отваряне на лопатките, клапанът изпуска така да се каже вакуума като през въпросния филтър засмуква въздух от атмосферата. Сега си представете че филтъра е запушен цялостно или частично. Тогава лопатките няма да реагират своевременно на сигналите на ЕКУ-то и ще се получават сривове в мощността. Затова проблемът със загуба на мощност в повечето случай се решава като се смени клапана. Но проблемът е филтъра, който е монтиран на самия клапан, който за съжаление не се продава самостоятелно. Нещото което не разбрах, защото не съм добре с английския е дали регулирането не става на определени обороти. Нещо се споменава в темата за 1700, после за 2200 и 2700 оборота. Ако някой го преведе ще е чудесно. Може и да не съм разбрал правилно за какво става въпрос в тази тема, ако е така поправете ме за да не стават грешки. Другият момент, който прочетох за проблемите със загуба на мощност във форума на братята руснаци е че те винаги тестват колите си в движение с лаптоп и Инпа и почти безпогрешно хващат и решават проблема, който в повечето случай се оказва дебитомер, но не винаги. Това изчетох из чуждестранните форуми след като нищо не показва на дигностика.
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Мерси, колега, доооста интересна темичка си намерил. Ще го проверя това в най-скоро време и ще рапортувам как е.
Si non confectus, non reficiat.
- scipo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 477
- Регистриран на: 13.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: нормално
на мен ми светеше жълтата лампичка и като отидох на майстор тои ми каза точно това вакуумно клапанче че трябва да се смени и колата щяла да стане изтребител



- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: Загуба на мощност 320D едно решение.
така е колега,а в една друга тема един потребител спореше с мен че сме били 'мамели' хората за този вид диагностика,а този метод е най-ефективнияukelichko написа:Другият момент, който прочетох за проблемите със загуба на мощност във форума на братята руснаци е че те винаги тестват колите си в движение с лаптоп и Инпа и почти безпогрешно хващат и решават проблема, който в повечето случай се оказва дебитомер, но не винаги. Това изчетох из чуждестранните форуми след като нищо не показва на дигностика.

- gugichamp
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 539
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: Оффия
- Пол: Мъж
Много добра тема!Сега и без това ми е разкостена колата за ремонт на ГНП-то и ще изпоулзвам момента за почистване на цялата турбо система,както и за подмяна на износените маркучи и гарнитурки.
п.с. VP.,брат винаги ще има драскачи,дразнители и много разбирачи.Да се оправят както могат
п.с. VP.,брат винаги ще има драскачи,дразнители и много разбирачи.Да се оправят както могат

от свинята лебед не става...
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
gugichamp написа:п.с. VP.,брат винаги ще има драскачи,дразнители и много разбирачи.Да се оправят както могат

- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Ето как изглежда схемата при комън-рейл мотора. Иначе клапана излиза на същия парт номер, даже го има в Дарукар на цена от 170 лв.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45
Never mistake motion for action...
- ukelichko
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: 2.04.2008
- Местоположение: Европейски съюз
- Пол: Мъж
- Кара: Комбайн
- Мечтае да кара: Фадрома
Почистих го този филтър, беше голяма глеч. Работата е за половин час. Колата полудя. Тествах я до 170 и после ми свърши улицата. Да но след полвин час каране пак си започна да боде муцуна на 140. След още полвин час на 120. Май като загрее нещо се скапва. А относно теста в движение не съм искал да се заяждам с никой, просто така прочетох във форумите на братушките. Моята кола да сега са я тествали само на място и всичко е ОК. Човекът от последния тест, а той е разбирач с опит ми се закле в помпата и дебитомера. Ще сменя този клапан да видя какво ще стане. Ако няма подобрение, ще сменя уестгейта или там както се казваше при променливата геометрия. Понеже го няма като самостоятелна част в Realom, къде се продава.
Ukelichko, тези камъни за тестовете не са за твоята глава
, а относно темата, ролята на този клапан е да пази турбото от претоварване и спестява нуждата от монтаж на уестгейт. Ако колата се оправи след чистенето на филтъра му, значи е имало моменти на претоварване(въздуха е идвал в повече). Не изчетох цялата тема, но колата на автора не е наред и определено не му е само това проблема.

- dinko_82
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: stara zagora
- Пол: Мъж
- Кара: e39 530d e30 m50b25 e30 m40b16
колега аз бях същия като тебе и проблема беше в клапана на турбото,благодарение на колегата VRPerformance си реших проблема и то без пари за което сам му безкрайно благодарен и сега последният път я пробвах до 210 и ме достраша по нагоре ама и не и оставаше още много
- VRPerformance
- ентусиаст
-
- Мнения: 1107
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
:yes: максималната скорост е някаде към 217км/чdinko_82 написа:колега аз бях същия като тебе и проблема беше в клапана на турбото,благодарение на колегата VRPerformance си реших проблема и то без пари за което сам му безкрайно благодарен и сега последният път я пробвах до 210 и ме достраша по нагоре ама и не и оставаше още много
- Е.Димитров
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1627
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: F
- Мечтае да кара: Самолет
dinko_82 написа:колега аз бях същия като тебе и проблема беше в клапана на турбото,благодарение на колегата VRPerformance си реших проблема и то без пари за което сам му безкрайно благодарен и сега последният път я пробвах до 210 и ме достраша по нагоре ама и не и оставаше още много
Колега,разкажи как си си решил проблема?
- johny bravo
- Потребител
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: 9.01.2008
Колеги, четох снощи в линка за чуждия форум и се оказва че има още един такъв филтър който е към АГР, даже един колега ги е разменял след почистване за да види има ли разлика. Довечера ще ги почистя, макар че при мен проблема е черен пушек и чукане при подаване на газ, съмняват ме повдигачи, но искам да елиминирам всичко друго преди това, ако някой има опит с такъв проблем моля да сподели.
- IvaN66
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: 3.03.2008
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: Е46 2.0d 99'
Искам да ви питам колеги,когато някъде над 2000 об усетите лекото зависване и спад в мощността стрелката за разхода на гориво пада ли някъде към 10л?При мен се получава точно така:максимално натиснат педал,ускорение и след 2500 об спад за момент и реагиране на стрелката за разхода наляво.
Изчистих дебитомера със спрей и като че ли няма особен ефект.
Изчистих дебитомера със спрей и като че ли няма особен ефект.
- sider23
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: 6.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е91 330xd
- Мечтае да кара: M6 Grand Coupe
колега johny bravo, само да ти кажа че аз имах същия ужасно черен дим и причукване при подаване на газ.... При мен проблема се казаха дюзите... Бяха сдали багажа и впръскваха повече от нужното гориво. След като ги смених нито почукване има нито колата пуши черно....
26 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани