320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
Проблема се появи преди 2 дни, когато е на празен ход си работи на нормалните обороти, предполагам около 800 и на различни интервали от време рязко вдига оборотите на около 900 примерно, като се променя и звука на двигателя и след няколко секунди пак се нормализират, след това пак и така.. Ходих на диагностика и изчистиха някакви грешки, но не са свързани с това и проблема си остана. Някой има ли идея от какво може да е? Колата е 2000г. преди фейса.
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: 320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
zashev написа:Проблема се появи преди 2 дни, когато е на празен ход си работи на нормалните обороти, предполагам около 800 и на различни интервали от време рязко вдига оборотите на около 900 примерно, като се променя и звука на двигателя и след няколко секунди пак се нормализират, след това пак и така.. Ходих на диагностика и изчистиха някакви грешки, но не са свързани с това и проблема си остана. Някой има ли идея от какво може да е? Колата е 2000г. преди фейса.
спри си парното

You said: "Time will change!" What if it changes you?
- koleto_78
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 571
- Регистриран на: 15.02.2007
- Местоположение: София-Сандански
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530dA '04
Re: 320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
Нормално е Вичо ти е казал от какво е. 

Re: 320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
това е вярно, като спра парното и не сменя оборотите, но преди не правеше така пак и това не е решение особено през зимата, знаете ли каква е причината и как може да се оправи?
Re: 320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
Няма нищо за оправяне
С електрически нагревател на антифриза си нали? Имаше тема, в която ставаше дума за същото, но както са ти казали и колегите по-горе: всичко е напълно нормално. Аз щях да се притеснявам, ако не го правеше, което е признак, че нещо с електрическият нагревател не е в ред.

- bmwemotion
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 9.01.2011
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 - 320d - 136 Hp
Re: 320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
И при мен е същото положение колега.
При мен колата загрява много бавно ( развалени термостати ), меже единя или и двата.
Когато включиш парното, това означава , че ти взимаш топлина и тя не е достатъчна за загряването на антофриза т.е. колата загрява бавно.
Ако колата достигне и поддържа оптималната си температура, едва ли ще прави такива колебания на оборотите.
Лятото нямах такива наблюдения!!!
При мен колата загрява много бавно ( развалени термостати ), меже единя или и двата.
Когато включиш парното, това означава , че ти взимаш топлина и тя не е достатъчна за загряването на антофриза т.е. колата загрява бавно.
Ако колата достигне и поддържа оптималната си температура, едва ли ще прави такива колебания на оборотите.
Лятото нямах такива наблюдения!!!
На човек, който знае къде отива, светът дава път.
Re: 320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
Благодаря ви за отговорите колеги, вече съм спокоен като знам, че е нормално. Все пак понеделник ще ходя в бмв, да ми ремонтират стартера и ще видя и тяхната позиция по въпроса и ще пиша какво са ми казали...
- RaHzElChO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 23.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: 320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
Колеги, аз съм писал за този проблем в друга тема, но така и не получих отговор на "проблема".
viewtopic.php?f=34&t=89718&p=3081526#p3081526
П.П. Днес разбрах, че на 100% няма общо с парното.
Какво направих......... запалих колата, изчаках я да поработи 5 мин и тръгнах за работа. Подгрева на едната седалка пуснат на макс + ксеноните + радио и навигация, а парното оставих да духа само на стъклото, но чрез бутона, който е определено за размръзяване на предното стъкло, просто намалих мощността. В тази комбинация нямаше проблем с оборотите, когато обаче пуснах чистачките, на всеки интервал, в който чистачките тръгваха и се връщаха, оборотите играеха, когато чистачките не се движеха - оборотите бяха бетон.
Отново ме навява на мисълта, че проблема е в алтернатора, а не в парното.
viewtopic.php?f=34&t=89718&p=3081526#p3081526
П.П. Днес разбрах, че на 100% няма общо с парното.
Какво направих......... запалих колата, изчаках я да поработи 5 мин и тръгнах за работа. Подгрева на едната седалка пуснат на макс + ксеноните + радио и навигация, а парното оставих да духа само на стъклото, но чрез бутона, който е определено за размръзяване на предното стъкло, просто намалих мощността. В тази комбинация нямаше проблем с оборотите, когато обаче пуснах чистачките, на всеки интервал, в който чистачките тръгваха и се връщаха, оборотите играеха, когато чистачките не се движеха - оборотите бяха бетон.
Отново ме навява на мисълта, че проблема е в алтернатора, а не в парното.
- Dimitroff
- Фен на тройките
-
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: 320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
Парното е много голям консуматор на електроенергия - затова го обвиняваме всички.
- RaHzElChO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 23.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: 320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
Dimitroff написа:Парното е много голям консуматор на електроенергия - затова го обвиняваме всички.
Няма спор, но аз няколко пъти експериментирам и стигам до извода, че просто има някакъв предел, който надминавам/е и тогава започва проблема с оборотите. В предните постове, че мнения на колеги, които казват, че било нормално. Аз не мога да се съглася с това и доказах моята теза.
Re: 320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
Днес бях в бмв сервиз и казаха, че било нормално и е от печката. Същевременно намерих една подобна тема и там са качили официална документация от бмв в която е описано това и пише, че при стартиране на печката оборотите се повишават до 930. За мен това е достатъчно за да смятам, че това е нормално. Пише и за условията, при които алтернатора не подава сигнал за старт на печката и тези условия не са нормални за колата, т.е. при нормална работа това с оборотите трябва да се случва или поне така го разбирам аз. Ето и извадката:
"Electric Auxiliary Heater DDE 3.0 (E46 only)
The electric auxiliary heater heats the coolant with electric heating elements to compensate for the slight heat loss at high degrees of engine efficiency. Depending on the vehicle equipment, the heating request is sent either from the air conditioning system (IHKA) or from the heating control to the DDE control unit.
The heating elements only cut in only when there are sufficient electrical power reserves. To determine the available power reserves, the alternator sends a pulse duty factor signal corresponding to the current alternator load to the DDE control unit. Depending on the permitted additional alternator load, the DDE control unit activates the auxiliary heater with a square-wave signal with pulse duty factors (= variable pulse width) between 5 and 95 % thus controlling various heating power stages.
The idle speed is increased to 930 rpm when the auxiliary heater is activated.
Cutout conditions
The auxiliary heater is switched off under the following operating conditions:
* Battery voltage < 12 V (ON hysteresis 12.8 V)
* Engine speed < 790 rpm (ON hysteresis 810 rpm)
* Time after engine start < 10 s
* Coolant temperature
The coolant temperature threshold that must be exceeded for the auxiliary heater to cut out is determined with the measured ambient temperature from a characteristic curve. Characteristic curve data:
Ambient temperature [°C] Coolant temperature threshold [°C]
-40.0 86.0
-5.0 86.0
10.0 50.0
20.0 17.0
30.0 17.0
Important: A fixed coolant temperature threshold of 86 °C applies if no outside temperature sensor is fitted.
The outside temperature sensor is fitted in the following E46 models:
* On all models with 6-cylinder engines
* On models with 4-cylinder engines only with on-board computer or air conditioning.
The auxiliary heater is also switched off when one of the following fault codes is stored:
* 35, "Coolant temperature sensor"
* 1B, "Electric auxiliary heater"
* 75, "Alternator load signal"
Troubleshooting
The activation function is monitored for short-circuit and open circuit.
Fault code 1B "electric auxiliary heater" is stored if a defect occurs.
Consequence: Poor heating capacity at low temperatures
If the alternator indicates a load signal of 0 %, fault code 75 "Alternator load signal" is stored.
Consequence: Auxiliary heater is switched off"
"Electric Auxiliary Heater DDE 3.0 (E46 only)
The electric auxiliary heater heats the coolant with electric heating elements to compensate for the slight heat loss at high degrees of engine efficiency. Depending on the vehicle equipment, the heating request is sent either from the air conditioning system (IHKA) or from the heating control to the DDE control unit.
The heating elements only cut in only when there are sufficient electrical power reserves. To determine the available power reserves, the alternator sends a pulse duty factor signal corresponding to the current alternator load to the DDE control unit. Depending on the permitted additional alternator load, the DDE control unit activates the auxiliary heater with a square-wave signal with pulse duty factors (= variable pulse width) between 5 and 95 % thus controlling various heating power stages.
The idle speed is increased to 930 rpm when the auxiliary heater is activated.
Cutout conditions
The auxiliary heater is switched off under the following operating conditions:
* Battery voltage < 12 V (ON hysteresis 12.8 V)
* Engine speed < 790 rpm (ON hysteresis 810 rpm)
* Time after engine start < 10 s
* Coolant temperature
The coolant temperature threshold that must be exceeded for the auxiliary heater to cut out is determined with the measured ambient temperature from a characteristic curve. Characteristic curve data:
Ambient temperature [°C] Coolant temperature threshold [°C]
-40.0 86.0
-5.0 86.0
10.0 50.0
20.0 17.0
30.0 17.0
Important: A fixed coolant temperature threshold of 86 °C applies if no outside temperature sensor is fitted.
The outside temperature sensor is fitted in the following E46 models:
* On all models with 6-cylinder engines
* On models with 4-cylinder engines only with on-board computer or air conditioning.
The auxiliary heater is also switched off when one of the following fault codes is stored:
* 35, "Coolant temperature sensor"
* 1B, "Electric auxiliary heater"
* 75, "Alternator load signal"
Troubleshooting
The activation function is monitored for short-circuit and open circuit.
Fault code 1B "electric auxiliary heater" is stored if a defect occurs.
Consequence: Poor heating capacity at low temperatures
If the alternator indicates a load signal of 0 %, fault code 75 "Alternator load signal" is stored.
Consequence: Auxiliary heater is switched off"
- RaHzElChO
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: 23.06.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: 320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
Това е много хубаво, но аз на 6-ка никога не съм виждал 930 оборота, около 850 са на студен двигател и 800, когато загрее.
- el lobo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 342
- Регистриран на: 4.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше E46 320D
- Мечтае да кара: 850
Re: 320д мени оборотите на празен ход през по малко от минута
zashev написа:Проблема се появи преди 2 дни, когато е на празен ход си работи на нормалните обороти, предполагам около 800 и на различни интервали от време рязко вдига оборотите на около 900 примерно, като се променя и звука на двигателя и след няколко секунди пак се нормализират, след това пак и така.. Ходих на диагностика и изчистиха някакви грешки, но не са свързани с това и проблема си остана. Някой има ли идея от какво може да е? Колата е 2000г. преди фейса.
аз съм със същата кола и при мен се появи този "проблем" преди около седмица макар че парното не го жуля на макс а на около 22 градуса на 3-4 чертички , със сменени 2 термостата съм и взех да си мисля че има някъде въздух или че е нещо още по сложно, нямам печка а само такова "бойлерче" ....та дано да е нещо нормално че почнах и аз филми с ГНП и т.н.

13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани