Топ аудио в е36 само с ОЕМ компоненти
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
8 мнения
• Страница 1 от 1
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Топ аудио в е36 само с ОЕМ компоненти
От доста време се каня да публикувам едно изследване, свързано със звука в Е36 и по-точно как да си изградим аудио система с ОЕМ компоненти, на сносна цена с много добро звучене. Преди да продължа, искам да се обърна към всички „знаещи“ – тази тема не е дискусионна и не е мястото в нея да се дават съвети, кое и как да се промени или добави, за да се получи даден ефект. Който разбира да си седне на дупето и да напише една обстойна и добре подредена тема!
Аудиото в един автомобил е въпрос на компромис, който е породен от малкия обем на купето, многото „препятствия“ в него (купето), високото ниво на собствени шумове и ред други фактори, които се вземат под внимание от аудио-инженерите по време на проектирането на аудиосистемата на всеки автомобил. БМВ Е36 не блести с огромен обем и въпреки това е възможно да се постигне завиден саунд с използването само на ОЕМ компоненти.
Когато започвах изграждането на аудиосистемата в моето Е36, бях наясно с предизвикателствата и всеобщото мнение, че „…в Е36 със стоково аудио няма бас…“, „…в Е36 аудиото е кофти…“ и т.н. Това са доста дискутирани въпроси и аз многократно съм споделял моето мнение, което се отличава доста от всеобщото, но не смятам да се спирам на него.
При изграждането, по-точно при изследването, което направих, заложих няколко параметъра:
1. Използване само на ОЕМ компоненти;
2. Компонентите могат да бъдат не само от Е36, но задължително да са от БМВ;
3. Броя на говорителите в колата;
4. Моделът на плеара;
5. Моделът на усилвателя;
6. Начина на звучене на предната и задната линия;
7. Моделът и разположението на евентуалния субуфър.
Проектът стартира и се започна едно лудо търсене на говорители. Дълго е за описване през какви перипетии преминах, за да набавя необходимите компоненти, но определено си струваше.
Говорители – един важен елемент, който подбирах в продължение на две години. При БМВ се предлагат и монтират няколко основни марки и модели. За повечето колеги говорителите Nokia не са „добри“. Това погрешно мнение битува във форума, но тези говорители са по-добри от 70% от, предлаганите на пазара. Ако вземем под внимание и цената, то ОЕМ говорителите печелят във всяко отношение.
В предната линия на Е36 са монтирани пет вида 13 см говорители:
- 25W 4Ohm – произвеждани от Pioneer, широколентови с добро звучене, но подходящи за свързване към касетофон и нищо по-сериозно;
- 25W 4Ohm – произвеждани от Nokia, широколентови с добро звучене и възможност за свързване към CD, но нищо повече;
- 40W 4Ohm – произвеждани от Nokia с много по-добър саунд от посочените по-горе, вграждани в колите с Hi-Fi пакет. Те са с големи магнити и сини стикери на тях. Мембраната им е покрита с нещо като лак и в пакет могат да се намерят за около 30-35 лв., което е много добра цена, а качеството им е уникално. Вероятно могат да се намерят и по-добри афтърмаркет говорители, но цената ще започва от 100 лв. на говорител 200 лв. чифта - струва ли си
- 40W 4/6Ohm – произвеждани от Nokia за колите с Hi-Fi пакет и телефон. Тези говорители са двунамоткови с големи магнити и зелени етикети. Мембраната им е хартиена, свирят малко по-добре от предходните и са най-подходящите ОЕМ говорители за за ъпгрейд на аудиосистемата;
- 30W H/K – монтирани са в колите с Top Hi-Fi система, но са с малък импеданс и при подобаващо усилване, започва да се усещат нелинейните изкривявания, които могат да надхвърлят 10%, а това си е направо грачене.
За предната линия на моя проект, аз използвах 40W 4/6Ohm, защото имах инсталиран телефон в колата. Винаги и на всички препоръчвам по възможност да си заменят 13 см говорители с такива от предна линия на Е36 с Hi-Fi пакет и телефон, като алтернатива са говорители от Е36 само с Hi-Fi пакет.
За средночестотната линия има два варианта за реализация. Тук всеки трябва да си прецени сам на кой точно ще заложи. Три модела средночестони говорители са монтирани в Е36:
1. Nokia, монтиран в Е36 до 1994 г. Това са говорители с мембрана, 40W 4Ohm - много приятни за слушане и не дразнят ухото;
2. Nokia, монтиран в Е36 след 1994 г. Това са куполни средночестони говорители 40W 8Ohm. При тях звукът е по изострен и се приближава повече до звука на високочестотните говорители.
При тези два вида говорители има и разлика в диаметъра на самия корпус, в който са монтирани. Предлаганите до 1994 г. са с малко по-голям диаметър, по-дълбоки са и се закрепят към корите на вратите посредством метални планки, докато монтираните след 1994 г. са с по-малък диаметър, поне три пъти по-плитки са и се закрепят към корите посредством голяма пластмасова гайка.
3. H/K – монтирани в Е36 с Top Hi-Fi пакет. Средночестотни говорители с мембрана, но не помня каква им е мощността – 20/30W на 3Ohm. Диаметърът им е като на куполните среди и са дълбоки колкото моделът, монтиран до 1994 г. Свирят доста добре, но се намират трудно и то в лошо състояние.
За реализирането на проекта в Е36 аз събрах поне четири чифта от средите, монтирани до 1994 г. Нито един от тях не беше в добро състояние и се наложи да възстановя единия чифт. Звукът беше много добър, но тогава се появи въпроса, дали да разширявам отворите на корите на вратите. Доста се чудих и почти бях готов с решението, когато вниманието ми беше привлечено от средночестотните говорители, монтирани в Е46 седан. Предната линия е изградена с говорители, чиито корпус е абсолютно същият като тези от Top Hi-Fi пакета на Е36. Интересното е, че при Е46 и говорителите от Top Hi-Fi пакета са в абсолютно същия корпус. Доста бързо намерих среди от Е46 за тест:
1. Haes 40W, 4 или 8Ohm с мембрана, добро звучени и пасват идеално във фабричните отвори на корите от Е36, произвеждани след 1994 г.
2. H/K – монтирани в Е46 с Top Hi-Fi пакет. Идентични са на тези, монтирани в Е36, но се намират читави и макар да са 3Ohm, аз ги предпочитам като решение за аудио ъпгрейд.
След направените тестове, решението беше лесно – H/K от Е46 за предна средночестотна линия.
При високочестотната линия нещата са доста интересни. Всички казват, че пищялки можеш да си вземеш от всякъде и ще свирят добре - да ама не. Много е важно какво точно искаш - подчертани високи, които дразнят слуха и те заболява главата или нежното допълване на спектъра на звука до 22 KHz. Повечето пищялки са куполни и това с нежното допълване на спектъра трудно би се получило. Тук отделих повече време и направих повече тестове, отколкото на прословутия бас. Повярвайте нещата с високочестотната линия не са никак лесни, а и в Е36 са монтирани поне пет вида високочестотни говорители. Няма да се спирам на тях, като на басовите и средночестотните, просто ще опиша решението:
1. Високочестотни говорители от Е36 с Hi-Fi пакет;
2. Средночестотни говорители H/K от задните кори на Е46 седан.
На моята кола, аз монтирах средночестотни говорители H/K от задните кори на Е46. Те са с малка кръгла решетка, която е по-малка от тази на средите от предната линия. На практика тази решетка е с диаметъра на високочестотните говорители от Е36 с Hi-Fi пакет. Самите говорители са 3 Ома и ако на някой не му се нрави силата, с която свирят, идват му в повече високите честоти, спокойно при монтажа може да се добави по един мощен резистор от 4 Ома последователно във веригата на високоговорителя.
До тук бяха насоките за предната линия, която отне повече време и опити от задната.
При задната линия се използват ОЕМ компоненти от Hi-Fi пакета на Е36, монтиран след 1994 г. При този пакет задните говорители са 16,5 см и свирят много добре.
Другият важен елемент от един аудио проект е усилвателят.
Лично съм тествал всички усилватели, вграждани в БМВ от Е32 до Е53 и само два ми харесаха как звучат в Е36:
1. H/K от Е46
2. Alpine от Е32.
Първият има добре балансиран звук с добър бас в предната линия. Характерното при този усилвател, е че шофьотър и пасежерът до него чуват основно предната линия, а пътниците на задната седалка - основно задната линия. Бонусът при този усилвател е изходът за субуфър, който, ако се използва с ОЕМ суб на H/K се получава доста приятен и мек бас в цялата кола.
При усилвателя от Е32 нещата са по-различни. При него има ясно изразен бас на задната линия, който се чува в цялата кола и няма нужда от какъвто и да е субуфър в автомобила. Предната линия е с по-слаб бас и усещането е за пълнота на цялото купе със звук - приятни среди и високи от предната линия и заливащ бас от задната. При тестовете на този усилвател се наложи да добавя допълнителни високи на задната линия, защото ми липсваха, някак бяха доста по-слаби. Предполагам, че при Е32, което е с доста по-голям вътрешен обем от Е36 нещата ще са малко по-балансирани.
След като приключих с тестовете на усилвателите, реших да оценя коя конфигурация покрива, заложените в началото параметри (критерии) и се получи следното:
Предна линия:
1. Високи - средночестотни говорители H/K от задните кори на Е46 седан;
2. Среди - средночестотни говорители H/K от предните кори на Е46 седан;
3. Баси - 40W 4/6Ohm Nokia от колите с Hi-Fi пакет и телефон.
Задна линия - ОЕМ от Hi-Fi пакета на Е36, монтиран след 1994 г.
Усилвател - H/K от Е46.
Субуфър – суб от Е46 кабрио с усилвател за суб от Е46 седан. Характерното за суба, е че противно на всички мнения, аз го монтирах на мястото на ски сака, обратно на разположението му в Е46, а именно с насочена мембрана и декоративна решетка към купето на автомобила.
Тази конфигурация е характерна с дълбок и мек бас, приятни среди и много чист звук във високите. Може малко да се подтиснат високите с описания в началото на темата начин, защото за някои стилове музика може да са малко в повече.
По-късно ще потърся снимки и ще ги добавя в темата.
На ентусиастите – успех с проектите!
Аудиото в един автомобил е въпрос на компромис, който е породен от малкия обем на купето, многото „препятствия“ в него (купето), високото ниво на собствени шумове и ред други фактори, които се вземат под внимание от аудио-инженерите по време на проектирането на аудиосистемата на всеки автомобил. БМВ Е36 не блести с огромен обем и въпреки това е възможно да се постигне завиден саунд с използването само на ОЕМ компоненти.
Когато започвах изграждането на аудиосистемата в моето Е36, бях наясно с предизвикателствата и всеобщото мнение, че „…в Е36 със стоково аудио няма бас…“, „…в Е36 аудиото е кофти…“ и т.н. Това са доста дискутирани въпроси и аз многократно съм споделял моето мнение, което се отличава доста от всеобщото, но не смятам да се спирам на него.
При изграждането, по-точно при изследването, което направих, заложих няколко параметъра:
1. Използване само на ОЕМ компоненти;
2. Компонентите могат да бъдат не само от Е36, но задължително да са от БМВ;
3. Броя на говорителите в колата;
4. Моделът на плеара;
5. Моделът на усилвателя;
6. Начина на звучене на предната и задната линия;
7. Моделът и разположението на евентуалния субуфър.
Проектът стартира и се започна едно лудо търсене на говорители. Дълго е за описване през какви перипетии преминах, за да набавя необходимите компоненти, но определено си струваше.
Говорители – един важен елемент, който подбирах в продължение на две години. При БМВ се предлагат и монтират няколко основни марки и модели. За повечето колеги говорителите Nokia не са „добри“. Това погрешно мнение битува във форума, но тези говорители са по-добри от 70% от, предлаганите на пазара. Ако вземем под внимание и цената, то ОЕМ говорителите печелят във всяко отношение.
В предната линия на Е36 са монтирани пет вида 13 см говорители:
- 25W 4Ohm – произвеждани от Pioneer, широколентови с добро звучене, но подходящи за свързване към касетофон и нищо по-сериозно;
- 25W 4Ohm – произвеждани от Nokia, широколентови с добро звучене и възможност за свързване към CD, но нищо повече;
- 40W 4Ohm – произвеждани от Nokia с много по-добър саунд от посочените по-горе, вграждани в колите с Hi-Fi пакет. Те са с големи магнити и сини стикери на тях. Мембраната им е покрита с нещо като лак и в пакет могат да се намерят за около 30-35 лв., което е много добра цена, а качеството им е уникално. Вероятно могат да се намерят и по-добри афтърмаркет говорители, но цената ще започва от 100 лв. на говорител 200 лв. чифта - струва ли си
- 40W 4/6Ohm – произвеждани от Nokia за колите с Hi-Fi пакет и телефон. Тези говорители са двунамоткови с големи магнити и зелени етикети. Мембраната им е хартиена, свирят малко по-добре от предходните и са най-подходящите ОЕМ говорители за за ъпгрейд на аудиосистемата;
- 30W H/K – монтирани са в колите с Top Hi-Fi система, но са с малък импеданс и при подобаващо усилване, започва да се усещат нелинейните изкривявания, които могат да надхвърлят 10%, а това си е направо грачене.
За предната линия на моя проект, аз използвах 40W 4/6Ohm, защото имах инсталиран телефон в колата. Винаги и на всички препоръчвам по възможност да си заменят 13 см говорители с такива от предна линия на Е36 с Hi-Fi пакет и телефон, като алтернатива са говорители от Е36 само с Hi-Fi пакет.
За средночестотната линия има два варианта за реализация. Тук всеки трябва да си прецени сам на кой точно ще заложи. Три модела средночестони говорители са монтирани в Е36:
1. Nokia, монтиран в Е36 до 1994 г. Това са говорители с мембрана, 40W 4Ohm - много приятни за слушане и не дразнят ухото;
2. Nokia, монтиран в Е36 след 1994 г. Това са куполни средночестони говорители 40W 8Ohm. При тях звукът е по изострен и се приближава повече до звука на високочестотните говорители.
При тези два вида говорители има и разлика в диаметъра на самия корпус, в който са монтирани. Предлаганите до 1994 г. са с малко по-голям диаметър, по-дълбоки са и се закрепят към корите на вратите посредством метални планки, докато монтираните след 1994 г. са с по-малък диаметър, поне три пъти по-плитки са и се закрепят към корите посредством голяма пластмасова гайка.
3. H/K – монтирани в Е36 с Top Hi-Fi пакет. Средночестотни говорители с мембрана, но не помня каква им е мощността – 20/30W на 3Ohm. Диаметърът им е като на куполните среди и са дълбоки колкото моделът, монтиран до 1994 г. Свирят доста добре, но се намират трудно и то в лошо състояние.
За реализирането на проекта в Е36 аз събрах поне четири чифта от средите, монтирани до 1994 г. Нито един от тях не беше в добро състояние и се наложи да възстановя единия чифт. Звукът беше много добър, но тогава се появи въпроса, дали да разширявам отворите на корите на вратите. Доста се чудих и почти бях готов с решението, когато вниманието ми беше привлечено от средночестотните говорители, монтирани в Е46 седан. Предната линия е изградена с говорители, чиито корпус е абсолютно същият като тези от Top Hi-Fi пакета на Е36. Интересното е, че при Е46 и говорителите от Top Hi-Fi пакета са в абсолютно същия корпус. Доста бързо намерих среди от Е46 за тест:
1. Haes 40W, 4 или 8Ohm с мембрана, добро звучени и пасват идеално във фабричните отвори на корите от Е36, произвеждани след 1994 г.
2. H/K – монтирани в Е46 с Top Hi-Fi пакет. Идентични са на тези, монтирани в Е36, но се намират читави и макар да са 3Ohm, аз ги предпочитам като решение за аудио ъпгрейд.
След направените тестове, решението беше лесно – H/K от Е46 за предна средночестотна линия.
При високочестотната линия нещата са доста интересни. Всички казват, че пищялки можеш да си вземеш от всякъде и ще свирят добре - да ама не. Много е важно какво точно искаш - подчертани високи, които дразнят слуха и те заболява главата или нежното допълване на спектъра на звука до 22 KHz. Повечето пищялки са куполни и това с нежното допълване на спектъра трудно би се получило. Тук отделих повече време и направих повече тестове, отколкото на прословутия бас. Повярвайте нещата с високочестотната линия не са никак лесни, а и в Е36 са монтирани поне пет вида високочестотни говорители. Няма да се спирам на тях, като на басовите и средночестотните, просто ще опиша решението:
1. Високочестотни говорители от Е36 с Hi-Fi пакет;
2. Средночестотни говорители H/K от задните кори на Е46 седан.
На моята кола, аз монтирах средночестотни говорители H/K от задните кори на Е46. Те са с малка кръгла решетка, която е по-малка от тази на средите от предната линия. На практика тази решетка е с диаметъра на високочестотните говорители от Е36 с Hi-Fi пакет. Самите говорители са 3 Ома и ако на някой не му се нрави силата, с която свирят, идват му в повече високите честоти, спокойно при монтажа може да се добави по един мощен резистор от 4 Ома последователно във веригата на високоговорителя.
До тук бяха насоките за предната линия, която отне повече време и опити от задната.
При задната линия се използват ОЕМ компоненти от Hi-Fi пакета на Е36, монтиран след 1994 г. При този пакет задните говорители са 16,5 см и свирят много добре.
Другият важен елемент от един аудио проект е усилвателят.
Лично съм тествал всички усилватели, вграждани в БМВ от Е32 до Е53 и само два ми харесаха как звучат в Е36:
1. H/K от Е46
2. Alpine от Е32.
Първият има добре балансиран звук с добър бас в предната линия. Характерното при този усилвател, е че шофьотър и пасежерът до него чуват основно предната линия, а пътниците на задната седалка - основно задната линия. Бонусът при този усилвател е изходът за субуфър, който, ако се използва с ОЕМ суб на H/K се получава доста приятен и мек бас в цялата кола.
При усилвателя от Е32 нещата са по-различни. При него има ясно изразен бас на задната линия, който се чува в цялата кола и няма нужда от какъвто и да е субуфър в автомобила. Предната линия е с по-слаб бас и усещането е за пълнота на цялото купе със звук - приятни среди и високи от предната линия и заливащ бас от задната. При тестовете на този усилвател се наложи да добавя допълнителни високи на задната линия, защото ми липсваха, някак бяха доста по-слаби. Предполагам, че при Е32, което е с доста по-голям вътрешен обем от Е36 нещата ще са малко по-балансирани.
След като приключих с тестовете на усилвателите, реших да оценя коя конфигурация покрива, заложените в началото параметри (критерии) и се получи следното:
Предна линия:
1. Високи - средночестотни говорители H/K от задните кори на Е46 седан;
2. Среди - средночестотни говорители H/K от предните кори на Е46 седан;
3. Баси - 40W 4/6Ohm Nokia от колите с Hi-Fi пакет и телефон.
Задна линия - ОЕМ от Hi-Fi пакета на Е36, монтиран след 1994 г.
Усилвател - H/K от Е46.
Субуфър – суб от Е46 кабрио с усилвател за суб от Е46 седан. Характерното за суба, е че противно на всички мнения, аз го монтирах на мястото на ски сака, обратно на разположението му в Е46, а именно с насочена мембрана и декоративна решетка към купето на автомобила.
Тази конфигурация е характерна с дълбок и мек бас, приятни среди и много чист звук във високите. Може малко да се подтиснат високите с описания в началото на темата начин, защото за някои стилове музика може да са малко в повече.
По-късно ще потърся снимки и ще ги добавя в темата.
На ентусиастите – успех с проектите!
Последна промяна stony1 на 15 Окт 2018, 8:38, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Топ аудио в е36 само с ОЕМ компоненти
Поздравления за темата , като чета си събрал доста труд , тестове и време в едно мнение
Нека и аз да споделя моя скромен опит по стоковото озвучение в Е36 , която краста прихванат точно от теб Минал съм през абсолютно всички системи , които се вграждат в Е36 и като цяло съм научил следните неща :
- среди и високи във вратите са задължителни , дори и да са тези от hi-fi пакета;
- ниските долу в краката за нищо не стават , каквито и говорители да бутнете там долу в тоя обем бас не може да се извади;
- баса идва изцяло от задната линия , препоръчвам говорители H/K от Е36 - измислени и сметнати просто перфектно за купето на Е36.
H/K от Е36 усилвателя има една идея по-ясен звук , както и някакъв филтър против изкривяване.
Жалко че H/K комплекта за Е36 е някаква рядкост и малко хора могат да го чуят как звучи наистина
Нека и аз да споделя моя скромен опит по стоковото озвучение в Е36 , която краста прихванат точно от теб Минал съм през абсолютно всички системи , които се вграждат в Е36 и като цяло съм научил следните неща :
- среди и високи във вратите са задължителни , дори и да са тези от hi-fi пакета;
- ниските долу в краката за нищо не стават , каквито и говорители да бутнете там долу в тоя обем бас не може да се извади;
- баса идва изцяло от задната линия , препоръчвам говорители H/K от Е36 - измислени и сметнати просто перфектно за купето на Е36.
H/K от Е36 усилвателя има една идея по-ясен звук , както и някакъв филтър против изкривяване.
Жалко че H/K комплекта за Е36 е някаква рядкост и малко хора могат да го чуят как звучи наистина
- M10
- старши ентусиаст
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Топ аудио в е36 само с ОЕМ компоненти
Евала за темата!
И не трябва да ти е цел да вадиш бас в краката
don_gori написа:ниските долу в краката за нищо не стават , каквито и говорители да бутнете там долу в тоя обем бас не може да се извади;
И не трябва да ти е цел да вадиш бас в краката
- georgivar
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 13.09.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328i Touring '96
Re: Топ аудио в е36 само с ОЕМ компоненти
M10 написа:Евала за темата!don_gori написа:ниските долу в краката за нищо не стават , каквито и говорители да бутнете там долу в тоя обем бас не може да се извади;
И не трябва да ти е цел да вадиш бас в краката
защото?
- Jang1r
- младши ентусиаст
- Мнения: 508
- Регистриран на: 9.07.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: го на ножки
- Мечтае да кара: на 50ст бензина.
Re: Топ аудио в е36 само с ОЕМ компоненти
Май си пропуснал една от най-важните точки...какъв плеър ползваш?
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Топ аудио в е36 само с ОЕМ компоненти
Stony1, не е по темата, но ако направиш една тема с ОЕМ говорителите, вграждани в Е39, аз лично ще съм ти много благодарен.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Топ аудио в е36 само с ОЕМ компоненти
Elesar74 написа:Stony1, не е по темата, но ако направиш една тема с ОЕМ говорителите, вграждани в Е39, аз лично ще съм ти много благодарен.
Ще я има и тази тема, но ще ми трябва малко време, за да я подредя.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Топ аудио в е36 само с ОЕМ компоненти
Тонколонки: Няма какво изобщо повече да се допълни.
Мидовете на Е36 преди 94та свирят в пъти по-приятно от мидовете след 94та. И това дори само на оригинален касетофон, без усилвател и прочие. И точно като трябва да свирукат мид-спийкъри.
След 94та както Петьо каза - дрънчат на високи в повечето възпроизведени звуци и понякога дори се губят-идват наравно с туитърите.
Обратно на тях - обикновените големи пищялки/туитъри/ от сток предната линия преди 94та година свирят в пъти по-зле и почти ги няма спрямо тeзи след 94та.
-----
Оригинални плеъри:
Филипс Бизнес РДС с вече хубава изградена система, свири по-добре от Блаупункт СД43. И е по-стабилен в замасяването - по-малък шум от трансмитери, граундлууп-ове, и други смущения при единакво износване на алтернатора в един тестов автомобил.
Алпайн С33 и С43 скриват шапката и на двете горе и по принцип на всички стокови плеъри без Бекерите.
-----
Амплифиъри:
Люеве от хай-фай пакета свири по-добре от Блаупункта. Това е тествано с един и същ сетъп тонколонки. Тоест не е сравнение на два автомобила от преди и след фейслифт съпоставка на различните хай-фай системи.
Алпайнът, независимо дали е от е32 или американо Е36 отново свири по-добре от другите два ампа горе.
ОБАЧЕ - не свири по-добре от Люеве High версията. На комби 99та година с такъв вади по-меки баси, докато с Алпайна на същите настройки кривят доста, особено задните. Тоест дава повече пауър на всички тонколонки усилени на макс, без да се налага сваляне и качване на дадени честоти и губене на ефекти от песента...
Относно най-обикновените тонколонки от фейсова предна линия:
https://www.youtube.com/watch?v=KI-Ms-rxd10
от леко закъсани хартийки, плюс 250 вата РМС бас Блаупункт/най-обикновен от тиз готовите по 130 лева с все бокса/ в затворен обем на кутия, без задна линия плюс бизнес рдс касетофон и афтърмаркет усилвател 210 вата РМС с чувствителен сигнал през Hi-input при неревизиран алтернатор. Басът не блъска на вън и не се губи вътре . Никой не вярваше че предната линия ми свири толкова чисто добре, докато не седнат и чуят се случва вътре в седанското купе и какви масажи получават дори отпред
И клипът е преди да видя смисъл, че имам нужда от хай-фай говорители...
Мидовете на Е36 преди 94та свирят в пъти по-приятно от мидовете след 94та. И това дори само на оригинален касетофон, без усилвател и прочие. И точно като трябва да свирукат мид-спийкъри.
След 94та както Петьо каза - дрънчат на високи в повечето възпроизведени звуци и понякога дори се губят-идват наравно с туитърите.
Обратно на тях - обикновените големи пищялки/туитъри/ от сток предната линия преди 94та година свирят в пъти по-зле и почти ги няма спрямо тeзи след 94та.
-----
Оригинални плеъри:
Филипс Бизнес РДС с вече хубава изградена система, свири по-добре от Блаупункт СД43. И е по-стабилен в замасяването - по-малък шум от трансмитери, граундлууп-ове, и други смущения при единакво износване на алтернатора в един тестов автомобил.
Алпайн С33 и С43 скриват шапката и на двете горе и по принцип на всички стокови плеъри без Бекерите.
-----
Амплифиъри:
Люеве от хай-фай пакета свири по-добре от Блаупункта. Това е тествано с един и същ сетъп тонколонки. Тоест не е сравнение на два автомобила от преди и след фейслифт съпоставка на различните хай-фай системи.
Алпайнът, независимо дали е от е32 или американо Е36 отново свири по-добре от другите два ампа горе.
ОБАЧЕ - не свири по-добре от Люеве High версията. На комби 99та година с такъв вади по-меки баси, докато с Алпайна на същите настройки кривят доста, особено задните. Тоест дава повече пауър на всички тонколонки усилени на макс, без да се налага сваляне и качване на дадени честоти и губене на ефекти от песента...
Относно най-обикновените тонколонки от фейсова предна линия:
https://www.youtube.com/watch?v=KI-Ms-rxd10
от леко закъсани хартийки, плюс 250 вата РМС бас Блаупункт/най-обикновен от тиз готовите по 130 лева с все бокса/ в затворен обем на кутия, без задна линия плюс бизнес рдс касетофон и афтърмаркет усилвател 210 вата РМС с чувствителен сигнал през Hi-input при неревизиран алтернатор. Басът не блъска на вън и не се губи вътре . Никой не вярваше че предната линия ми свири толкова чисто добре, докато не седнат и чуят се случва вътре в седанското купе и какви масажи получават дори отпред
И клипът е преди да видя смисъл, че имам нужда от хай-фай говорители...
Мъжът струва точно толкова,
колкото неговата дадена дума.
колкото неговата дадена дума.
8 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани