ECU-та в BMW
Модератор: Общи модератори
5 мнения
• Страница 1 от 1
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
ECU-та в BMW
Темата я създавам да съберем на едно място всякаква полезна информация (както и конкретни въпроси и отговори) по отношение на различните видове Engine Control Unit модули (моторни компютри, DME-та, или както там всеки иска да си ги нарича).
Полезно би било да речем какви са им pinout-ите на конекторите, интересни сигнални точки по платката, тип на процесорите/контролерите/паметите, които използват и т.н. и т.н. Методи, инструменти и софтуери за диагностика, настройка, рефлаш, reverse engineering са особено добре дошли също
Темата е за всякакви BMW ECU-та - и стари, и нови, както и допуска препратки към подобни ECU-та ползвани и в други марки, както и подобни такива по отношение на архитектура, елементна база и т.н.
Конкретната ми болка, която провокира темата, че имам нужда (да купя) подобно на MSS52, но евтино ( ) DME, с което да мога да си "играя", за да си реализирам един проект, който обмислям от известно време насам
Търся "подобие" най-вече по отношение на флаш паметите използвани в MSS52. MSS52 има класическа архитектура с отделни процесор и флаш, и търся подобен евтин (но работещ!) компютър. MSS52 е с Am29F200 памети и гледам за нещо подобно като обем и фамилия. Та ако някой се сеща да свирка
Полезно би било да речем какви са им pinout-ите на конекторите, интересни сигнални точки по платката, тип на процесорите/контролерите/паметите, които използват и т.н. и т.н. Методи, инструменти и софтуери за диагностика, настройка, рефлаш, reverse engineering са особено добре дошли също
Темата е за всякакви BMW ECU-та - и стари, и нови, както и допуска препратки към подобни ECU-та ползвани и в други марки, както и подобни такива по отношение на архитектура, елементна база и т.н.
Конкретната ми болка, която провокира темата, че имам нужда (да купя) подобно на MSS52, но евтино ( ) DME, с което да мога да си "играя", за да си реализирам един проект, който обмислям от известно време насам
Търся "подобие" най-вече по отношение на флаш паметите използвани в MSS52. MSS52 има класическа архитектура с отделни процесор и флаш, и търся подобен евтин (но работещ!) компютър. MSS52 е с Am29F200 памети и гледам за нещо подобно като обем и фамилия. Та ако някой се сеща да свирка
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: ECU-та в BMW
Търсиш ЕКУ, което няма значение дали е от дизел или бензин, Siemens или Bosch, важното да е с 29F200 флаш или не разбрах въпроса?
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: ECU-та в BMW
Да, точно така, не ми е от значение ЕКУ-то Правя си флаш емулатор и първия кандидат за емулация е точно тая серия паметиandy написа:Търсиш ЕКУ, което няма значение дали е от дизел или бензин, Siemens или Bosch, важното да е с 29F200 флаш или не разбрах въпроса?
Затова за първи тестове ми трябва нещо, което "клати" флаша в реални условия, та затова ми трябва работещо ECU, за да си тествам емулатора
Дори бих купил ECU с бонус автомобил към него, ако е на някакви къси пари
Ако няма, ще си направя и емулатор на съответния автомобил колкото ECU-то да почне да "шари" из паметта
Май си намерих един кандидат - Siemens MS43
https://www.ms4x.net/index.php?title=Siemens_MS43
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: ECU-та в BMW
Аз мога да кажа само следното. Изключително важно е да се връзват всички маси по дюзи и стойки на моторни компютри, защото иначе или ЕКУ-тата горят или се държат странно.
На Н53/54 ако не са вързани масите на дюзите, екуто гори.
На S63B44tu, ако е разхлабено едно дори болтче, на стойката на компютрите, почва да записва missfire.
Имаше случай и на една М5-ца, която записваше датчик колянов вал и се смениха много неща в BMW по гарацния, докато се установи, че проблема е в незатегната маса на ECU.
На Н53/54 ако не са вързани масите на дюзите, екуто гори.
На S63B44tu, ако е разхлабено едно дори болтче, на стойката на компютрите, почва да записва missfire.
Имаше случай и на една М5-ца, която записваше датчик колянов вал и се смениха много неща в BMW по гарацния, докато се установи, че проблема е в незатегната маса на ECU.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: ECU-та в BMW
Kroki написа:Аз мога да кажа само следното. Изключително важно е да се връзват всички маси по дюзи и стойки на моторни компютри, защото иначе или ЕКУ-тата горят или се държат странно.
На Н53/54 ако не са вързани масите на дюзите, екуто гори.
На S63B44tu, ако е разхлабено едно дори болтче, на стойката на компютрите, почва да записва missfire.
Имаше случай и на една М5-ца, която записваше датчик колянов вал и се смениха много неща в BMW по гарацния, докато се установи, че проблема е в незатегната маса на ECU.
То това си е класически електротехнически принцип и е всеобщо валиден, не само за ECU-та, печки, аудио/видео техника, а и за какво ли още не Тъжно е, че някои "майстУри" "по всичко" го откриват по трудния начин А още по-тъжното е, че дори и след като го "открият" нямат идея защо така се получава "Масите" (нищо, че са много) не са там просто за украса, а трябва да им се обръща специално внимание Както и обратното - при модване на модули и топология на инсталации, някои маси трябва да се релокират, а други тотално да изчезнат
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
5 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани