Претапициране на таван
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Претапициране на таван
Няма да питам ами ще кажа как сам си го направих .
Историята с провисналия таван е добре позната на много колеги . Още когато е малко разлепено от някой край , при мен беше от зад . Залепих го (това малко провисналото – НЕ ПРАВЕТЕ ТАКА , после това лепило се чисти много трудно) , стана гадно , но поне не висеше . След около половин една година се отлепи целия , опираше в главата , абе гадно . Подлъгах се по един колега , който каза , че има перфектен и ще го даде за 40 и аз понеже нямаше как да го взема си свалих моя с идеята….. . Но въобще не беше перфектен и не го взех . Надявах се да си намеря оригинален за по-нормална цена ама не . Едно , че нямаше много и те цените 100 и нагоре . А пък за претапициране , ми те цените пак такива , а за колонките се почваше едно пазарене бетери циганин . Материала , който предлагаха всички , с които говорих беше изкуствена кожа , според мен много по-грозна от истинското . И така два месеца си карах без таван на няква грозна вата (изолацията) и без светлинки , без тях беше отвратително . Докато не се освободих и не го направих сам . Купих си материали . Не са скъпи до 30 лв мисля , че всеки ще се вмести дори и от най- скъпия магазин да пазарува . А именно :
16лв – Плат , (с дунапрен от едната страна . Линейния метър е 10лв , щеше да ми стигне 1,5 но имаше отрязан 1,6)
5,3лв – Лепило Хелми (гледах за други подобни , но те бяха по-гъсти , поне тези в магазинчето до вкъщи , Метро и Мр.Бриколаж . В магазина с платовете имат специално , но по 16кг май или нещо такова)
0,40лв – Четка (малка за размазване по извивките , и при подгъването)
3-4лв (нещо такова не помня) – Кориселин
Шпакли си имах , даже доста . Трябва и кърпа .
Общо 25,7лв и приблизително 3-4-5 часа труд , от които 2 с помощник при залепването .
Та така ето какво направих :
Сваляне на тавана от колата :
Свалят се всички дръжки , сенници , лампички без задните две . След това се махат средните колонки като първо се отвиват коланите – с голямата гайка , после се издърпват черните лепкави пластмаси (държат се само на щипки както и другите колонки) . Внимавайте с тях , защото като ги пипате остава черно и лепкаво по пръстите , което много ама много цапа , но и за това има решение изтъркват се с кориселин и вече не лепкат . После предните и накрая задните колонки , като задните не ги свалих ами само ги дръпнах от горе (при слагането ги използвах за подпиране) . Така тавана се държи само на уплътнението , като се избута от него тавана пада .
След това :
1 Отлепих стария плат , доодлепих го де .
2 Изчегъртах дунапрена останал след плата . Пробвах с шпакла , с телена четка на бормашината но все трудно ставаше и е така за пробата пробвах с шкурка . Оказа се най-лесно бързо и безпроблемно (Шкурката – 80 много малко парче отива за всичко)
3 Изчистване на старото лепило . Това беше най-гадното . Пробвах с шкурка (ква ли не) , с шкурка на бормашината и с телена четка ама трудно , трудно , бавно и гадно . Даже на едно място където се изчисти добре лепилото се показаха власинките на кората . След десет минутна борба паднах , взех един парцал полях го с корисилин и а таман да го запаля него , мене и тавана …… . Така става най-лесно и бързо , даже две в едно – махане на лепилото + обезмасляване . 0,5л ми стигна и остана малко .
4 Самото лепене – направих го с момето (и тя да свърши нещо за „Бръмбъръ” както тя му казва ) . Лепих ме го на четири участъка (първо мястото на единия сенник после и другото , след това едната голяма част (там където седи люка , който си има такъв) , после задната част и накрая го подлепихме ) . Лепилото го разнасяхме с шпакли и с малката четчица по гадните извивки и при подлепването (стигна ни една кутия голяма колкото тези за боя . За подлепването понеже останалото малко вече се беше по-спекло използвах пак същото , но от едно малко шишенце , което го купих при пробите) . Като се нанесе лепилото се изчаква 10-15 мин, и тогава се слага плата(пише го и на лепилото , но май по-добре залепва след 15) . После се натиска с кърпа не с пръсти или други израстъци с които разполагате , защото остават пръсти и некви подобни гадости (това с кърпата ми го каза момчето от магазина) . Мацката държеше , а аз с кърпата . На последния участък и казах смело да действа с другата кърпа и на едно място го сговни малко , но за да го видиш трябва да се вгледаш внимателно . И така до другия ден , когато изрязах дупките . Най-гадно при дупките е поставянето на ламаринката при голямата лампа , тази 3 в 1 . С нея борбата продължи 30тина мин и накрая така я сложих , че трябваше да сложа и плафона на свалената кора ,защото трябваше да се бутне от зад . Надявам се да не ми изгори крушка там , че май няма да се навия лесно да я сменя . И това е после го поставих стана супер , всички казват , че е кат оригинален . Но има и още два дефекта най-отпред се нагърчи леко при извивката от единия край и при извивката , зад голямата лампа . Не се вижда от вътре , а едва ли някой от вън ще тръгне точно там да зяпа . Сега най- важното което всеки би питал : КЪДЕ Е МАГАЗИНА С ПЛАТОВЕТЕ - за да не стане няква комерсиална обява , който го интересува ще му кажа на : лично или може да ми звънне на 0878739111 – Милети . Бих помогнал на всеки които мисли , че сам не може да си го направи и не му се ходи при някъв „тъпицър” стига да имам свободно време .
Ако ми кажете как да кача снимки ....................
Аха накрая
Историята с провисналия таван е добре позната на много колеги . Още когато е малко разлепено от някой край , при мен беше от зад . Залепих го (това малко провисналото – НЕ ПРАВЕТЕ ТАКА , после това лепило се чисти много трудно) , стана гадно , но поне не висеше . След около половин една година се отлепи целия , опираше в главата , абе гадно . Подлъгах се по един колега , който каза , че има перфектен и ще го даде за 40 и аз понеже нямаше как да го взема си свалих моя с идеята….. . Но въобще не беше перфектен и не го взех . Надявах се да си намеря оригинален за по-нормална цена ама не . Едно , че нямаше много и те цените 100 и нагоре . А пък за претапициране , ми те цените пак такива , а за колонките се почваше едно пазарене бетери циганин . Материала , който предлагаха всички , с които говорих беше изкуствена кожа , според мен много по-грозна от истинското . И така два месеца си карах без таван на няква грозна вата (изолацията) и без светлинки , без тях беше отвратително . Докато не се освободих и не го направих сам . Купих си материали . Не са скъпи до 30 лв мисля , че всеки ще се вмести дори и от най- скъпия магазин да пазарува . А именно :
16лв – Плат , (с дунапрен от едната страна . Линейния метър е 10лв , щеше да ми стигне 1,5 но имаше отрязан 1,6)
5,3лв – Лепило Хелми (гледах за други подобни , но те бяха по-гъсти , поне тези в магазинчето до вкъщи , Метро и Мр.Бриколаж . В магазина с платовете имат специално , но по 16кг май или нещо такова)
0,40лв – Четка (малка за размазване по извивките , и при подгъването)
3-4лв (нещо такова не помня) – Кориселин
Шпакли си имах , даже доста . Трябва и кърпа .
Общо 25,7лв и приблизително 3-4-5 часа труд , от които 2 с помощник при залепването .
Та така ето какво направих :
Сваляне на тавана от колата :
Свалят се всички дръжки , сенници , лампички без задните две . След това се махат средните колонки като първо се отвиват коланите – с голямата гайка , после се издърпват черните лепкави пластмаси (държат се само на щипки както и другите колонки) . Внимавайте с тях , защото като ги пипате остава черно и лепкаво по пръстите , което много ама много цапа , но и за това има решение изтъркват се с кориселин и вече не лепкат . После предните и накрая задните колонки , като задните не ги свалих ами само ги дръпнах от горе (при слагането ги използвах за подпиране) . Така тавана се държи само на уплътнението , като се избута от него тавана пада .
След това :
1 Отлепих стария плат , доодлепих го де .
2 Изчегъртах дунапрена останал след плата . Пробвах с шпакла , с телена четка на бормашината но все трудно ставаше и е така за пробата пробвах с шкурка . Оказа се най-лесно бързо и безпроблемно (Шкурката – 80 много малко парче отива за всичко)
3 Изчистване на старото лепило . Това беше най-гадното . Пробвах с шкурка (ква ли не) , с шкурка на бормашината и с телена четка ама трудно , трудно , бавно и гадно . Даже на едно място където се изчисти добре лепилото се показаха власинките на кората . След десет минутна борба паднах , взех един парцал полях го с корисилин и а таман да го запаля него , мене и тавана …… . Така става най-лесно и бързо , даже две в едно – махане на лепилото + обезмасляване . 0,5л ми стигна и остана малко .
4 Самото лепене – направих го с момето (и тя да свърши нещо за „Бръмбъръ” както тя му казва ) . Лепих ме го на четири участъка (първо мястото на единия сенник после и другото , след това едната голяма част (там където седи люка , който си има такъв) , после задната част и накрая го подлепихме ) . Лепилото го разнасяхме с шпакли и с малката четчица по гадните извивки и при подлепването (стигна ни една кутия голяма колкото тези за боя . За подлепването понеже останалото малко вече се беше по-спекло използвах пак същото , но от едно малко шишенце , което го купих при пробите) . Като се нанесе лепилото се изчаква 10-15 мин, и тогава се слага плата(пише го и на лепилото , но май по-добре залепва след 15) . После се натиска с кърпа не с пръсти или други израстъци с които разполагате , защото остават пръсти и некви подобни гадости (това с кърпата ми го каза момчето от магазина) . Мацката държеше , а аз с кърпата . На последния участък и казах смело да действа с другата кърпа и на едно място го сговни малко , но за да го видиш трябва да се вгледаш внимателно . И така до другия ден , когато изрязах дупките . Най-гадно при дупките е поставянето на ламаринката при голямата лампа , тази 3 в 1 . С нея борбата продължи 30тина мин и накрая така я сложих , че трябваше да сложа и плафона на свалената кора ,защото трябваше да се бутне от зад . Надявам се да не ми изгори крушка там , че май няма да се навия лесно да я сменя . И това е после го поставих стана супер , всички казват , че е кат оригинален . Но има и още два дефекта най-отпред се нагърчи леко при извивката от единия край и при извивката , зад голямата лампа . Не се вижда от вътре , а едва ли някой от вън ще тръгне точно там да зяпа . Сега най- важното което всеки би питал : КЪДЕ Е МАГАЗИНА С ПЛАТОВЕТЕ - за да не стане няква комерсиална обява , който го интересува ще му кажа на : лично или може да ми звънне на 0878739111 – Милети . Бих помогнал на всеки които мисли , че сам не може да си го направи и не му се ходи при някъв „тъпицър” стига да имам свободно време .
Ако ми кажете как да кача снимки ....................
Аха накрая
- mamintaiko
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 128
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Coфия
браво пич.....и аз се кефя сам да си направя нещата ...........много ми беше интересно да прочета всичко ............за сега тавана ми е ОК , но страничните колонки наистина ЛЕПЯТ- та мисля с какво да си ги направя........ще подбера идеики и ще си го направя............
[img]...........тука%20слагаш%20снимката................[/img]
снимките си ги качи на някои саит , например на
snimka.bg
и като качиш снимката на сайта , които и да е , отваряш я , натискаш с десен бутон на нея и най - отдолу на прозореца излиза
properties
пействаш
ADDRES- например ...http://images23.snimka.bg/005203240.jpg
и си готов
нека изглежда така
[img]http://images23.snimka.bg/00........jpg[img]
линка да е плътно до и преди скобите
успех
[img]...........тука%20слагаш%20снимката................[/img]
снимките си ги качи на някои саит , например на
snimka.bg
и като качиш снимката на сайта , които и да е , отваряш я , натискаш с десен бутон на нея и най - отдолу на прозореца излиза
properties
пействаш
ADDRES- например ...http://images23.snimka.bg/005203240.jpg
и си готов
нека изглежда така
[img]http://images23.snimka.bg/00........jpg[img]
линка да е плътно до и преди скобите
успех
- mamintaiko
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 128
- Регистриран на: 30.10.2007
- Местоположение: Coфия
излиза си направо снимката......като снимките по форума.....аз с жсм съм си снимал ....... даваи да видиме какво си направил , че ми писна от разни майстори дето" ръца пръца" и даи парата дето мога направо нова кола да си взема за тая цена , а работата им е кирлива...............
- m@rtin
- младши ентусиаст
- Мнения: 633
- Регистриран на: 19.09.2006
- Местоположение: Бургас
- Кара: BMW 520i E39 Touring M54
браво колега доста си изчерпателен само и аз да попитам нещо..свалих днеска тавана да го претапицирам,махнах старият плат и лепилото но пластинките от предния плафон и капачето на шибидаха(които са едно цяло)и задния плафон как се махат??понапънах ги одеве ама ме достраша да не чупя тавана,как ги извади ти??
- Strabex
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 5.07.2005
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: '09 E60 535d
а ако ви мързи да го правите сами> решението е следното
карате сутринта колата на тапицери. избрах си да е черна кожа тавана и да ми направят и колонките навсякъде в черна кожа и вечерта в 5 часа си я взимате и срещу 100лв си карате колата с як таван
карате сутринта колата на тапицери. избрах си да е черна кожа тавана и да ми направят и колонките навсякъде в черна кожа и вечерта в 5 часа си я взимате и срещу 100лв си карате колата с як таван
Тоз номер на Кадета го правихме. С плюшен плат. Винаги се нагръчква по сгъвките и между другото със неупотребяван валяк става яко също за притискане.
Компанията "Chrysler" решила да поставя черна кутия в новите модели на джиповете "Grand Cherokee", която да записва последните думи на шофьора преди катастрофа. В Америка в 90% от случаите, последната дума е била "Shit!", докато в България, в 99% процента от случаите, последните думи на шофьора са били: "Пичове, скивайте к'во мо'а да напра'а с тоя джип!"
- NikiNikolov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2855
- Регистриран на: 10.01.2008
- Местоположение: София
- Кара: Хилядолетен сокол
А така, аз съм следващия, само плата да набавя, нещо нямам време, много бач. лепилото е МОМЕНТ на ХЕНКЕЛ, с такова съм работил, много е яко.
милети ще се хвалиме
започнах с предните колинки
малко стриптиз
предните са готови а задните чакат ...
колонките са готови
тавана е готов ура
и крайния вид
Милети ще трябва да почерпя
Ако не ви мързи действаите лесно е на мен ми помогна щерката,а е само на 7 годинки
малко стриптиз
предните са готови а задните чакат ...
колонките са готови
тавана е готов ура
и крайния вид
Милети ще трябва да почерпя
Ако не ви мързи действаите лесно е на мен ми помогна щерката,а е само на 7 годинки
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Па много добре си ги правите.
На мен прословутата фирма "Изкуство" (има я тук на банери във форума) ми взе 180лв за комбито и цял ден работа и качеството не беше и на половината толкова добро, колкото това, което виждам на тези снимки.
На мен прословутата фирма "Изкуство" (има я тук на банери във форума) ми взе 180лв за комбито и цял ден работа и качеството не беше и на половината толкова добро, колкото това, което виждам на тези снимки.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани