Смяна на хидравличното масло?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
56 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Смяна на хидравличното масло?
Колеги, търся информация за смяна на маслото за хидравликата.Задръстил се е филтъра на казанчето и ще го сменям.Успоредно с това, смятам и да сменя маслото изцяло.
Търсих из форума (а и не само) информация относно марка на маслото, количество което ми трябва и как да промия системата, но не открих кой знае колко.Единственото, което открих е мнението на ICE от ТАЗИ ТЕМА и разбрах, че маслото трябва да е MOTUL Dexron III (защо обаче да слагам MOTUL Dexron III, а не MOTUL Dexron II, не разбрах
Интересува ме, защото смятам да го сменя сам в гаража:
1.Защо да не сложа MOTUL Dexron II, а да слагам MOTUL Dexron III (то и без това нещо май няма MOTUL Dexron II, да не би да е просто нов модел?).Надявам се говорим за това, защото смятам да го поръчвам: http://www.prospeed.bg/cat/product_info ... ts_id=4203
2.Какво количество ще ми трябва?
3.С какво да промия системата, пак със същото масло или с нещо друго?
4.Някакви особености, които трябва да знам предварително.
Благодаря предварително!
Търсих из форума (а и не само) информация относно марка на маслото, количество което ми трябва и как да промия системата, но не открих кой знае колко.Единственото, което открих е мнението на ICE от ТАЗИ ТЕМА и разбрах, че маслото трябва да е MOTUL Dexron III (защо обаче да слагам MOTUL Dexron III, а не MOTUL Dexron II, не разбрах
Интересува ме, защото смятам да го сменя сам в гаража:
1.Защо да не сложа MOTUL Dexron II, а да слагам MOTUL Dexron III (то и без това нещо май няма MOTUL Dexron II, да не би да е просто нов модел?).Надявам се говорим за това, защото смятам да го поръчвам: http://www.prospeed.bg/cat/product_info ... ts_id=4203
2.Какво количество ще ми трябва?
3.С какво да промия системата, пак със същото масло или с нещо друго?
4.Някакви особености, които трябва да знам предварително.
Благодаря предварително!
Последна промяна mad_presley на 14 Апр 2008, 21:33, променена общо 1 път
- lakmus
- младши ентусиаст
- Мнения: 325
- Регистриран на: 24.08.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комерсиални БМВ-та...
И аз искам да знам отговорите на твоите въпроси! Но щом ICE е казал, че е по-добре не се съмнявай ни най-малко!
- asasin18
- ентусиаст
- Мнения: 1062
- Регистриран на: 28.06.2007
- Местоположение: София (големото село)
- Пол: Мъж
- Кара: е70 sd
Re: Смяна на хидравличното масло?
И на мен ice ми препоръча декстрон 3, сложих го и съм доволен.
А сега към въпросите
1.Да това от линка е, а декстрон 2 мисля че не се произвежда вече
2.Така или иначе не можеш да го източих всичкото, защото трябва да се развива рейката и т.н., така най много да смениш това в казанчето -- не повече от 1 литър.
3. Ти верно ли ше го точиш цялото?
4. Преди да завиеш капачката завърти волана нялколко пъти от край до край
А сега към въпросите
1.Да това от линка е, а декстрон 2 мисля че не се произвежда вече
2.Така или иначе не можеш да го източих всичкото, защото трябва да се развива рейката и т.н., така най много да смениш това в казанчето -- не повече от 1 литър.
3. Ти верно ли ше го точиш цялото?
4. Преди да завиеш капачката завърти волана нялколко пъти от край до край
Последна промяна asasin18 на 14 Апр 2008, 23:02, променена общо 1 път
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Смяна на хидравличното масло?
asasin18 написа:3. Ти верно ли ше го точиш цялото?
Ми не знам, аз за това и питам
Ако може, защо пък да не го сменя цялото!?Аз за това се интересувам и какво количество ще ми трябва, та да не стане да не ми стигне или пък да ми остане и да се чудя какво да го правя
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Извинявам се за закъснението! Сега ми е по-натоварено и ще влизам по-рядко...
Направо на въпроса ... и накратко.
След едно екстремно каране във Врачанския балкан, хидравликата взе да вие/свири... Погледнах в казанчето за ATF-a, беше празно наполовина.
Долях НЕЩО и така се прибрах в София. Всичко беше ок, няма ни звук, ни стон от помпата.
Отстраних проблема, една микро пукнатина в охладителя на ATF-a (смяна с ново, разбира се) и си купих ATF DEX II от Камор Ауто. Смених го и
О Боже, хидравликата взе да шуми, сякаш помпата беше пред разпад, а преди това никога не ми се беше случвало такова нещо. Диагнозата беше
нова помпа, която беше около 1000 лв! Бях потресен, че това се случваше на кола на 4-5 години. Както и да е, точно преди да поръчам помпата,
един приятел ми сподели, че е имал подобен проблем с помпата на едно Audi S8! Каза че го е решил чрез смяната на ATF-a от предписания DEX II e
сложил по-новия и по-добър DEX III. реших, че така няма какво да губя и източихме оригиналия BMW DEXTRON II. Заменихме го с DEXTRON III на Motul
и О, ЧУДО, колата стана като нова. Хидравликата "заспа" и вече 1,5 години не съм я чул!
Надявам се историята да е била поучителна и за вас и да си изведете правилните изводи!
Желая приятна вечер на всички ... и да слушкате докато ме няма!
ПП. За пълна смяна ви трябва 1 литър DEXТRON.
Направо на въпроса ... и накратко.
След едно екстремно каране във Врачанския балкан, хидравликата взе да вие/свири... Погледнах в казанчето за ATF-a, беше празно наполовина.
Долях НЕЩО и така се прибрах в София. Всичко беше ок, няма ни звук, ни стон от помпата.
Отстраних проблема, една микро пукнатина в охладителя на ATF-a (смяна с ново, разбира се) и си купих ATF DEX II от Камор Ауто. Смених го и
О Боже, хидравликата взе да шуми, сякаш помпата беше пред разпад, а преди това никога не ми се беше случвало такова нещо. Диагнозата беше
нова помпа, която беше около 1000 лв! Бях потресен, че това се случваше на кола на 4-5 години. Както и да е, точно преди да поръчам помпата,
един приятел ми сподели, че е имал подобен проблем с помпата на едно Audi S8! Каза че го е решил чрез смяната на ATF-a от предписания DEX II e
сложил по-новия и по-добър DEX III. реших, че така няма какво да губя и източихме оригиналия BMW DEXTRON II. Заменихме го с DEXTRON III на Motul
и О, ЧУДО, колата стана като нова. Хидравликата "заспа" и вече 1,5 години не съм я чул!
Надявам се историята да е била поучителна и за вас и да си изведете правилните изводи!
Желая приятна вечер на всички ... и да слушкате докато ме няма!
ПП. За пълна смяна ви трябва 1 литър DEXТRON.
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Честно да си призная, чаках да кажеш нещо, преди да започна процедурата
Аз междувременно взех 2л. Motul Dexron III за 35лв за всеки случай и само чаках да кажеш как се източва цялото масло, за да го сменя.Малко не ми е ясно, как да изкарам старото от помпата и рейката Въобще, става ли с подръчни срества или трябва да си отида във специализиран сервиз!?
Аз междувременно взех 2л. Motul Dexron III за 35лв за всеки случай и само чаках да кажеш как се източва цялото масло, за да го сменя.Малко не ми е ясно, как да изкарам старото от помпата и рейката Въобще, става ли с подръчни срества или трябва да си отида във специализиран сервиз!?
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Re: Смяна на хидравличното масло?
защо не сложиш оригиналното АТФ масло както си пише на казанчето, същото като в скоростите?
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Обясних вече защо!
... поради същата причина, поради която хората вече слагат спирачна течност DOT 6.0, а не DOT4.0 или 5.0!
... поради същата причина, поради която хората вече слагат спирачна течност DOT 6.0, а не DOT4.0 или 5.0!
- Toni Montana
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 248
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: София
- Кара: F34 318dA, E39 520i, Civic 1,6i
- Детайли за колата: 2016 F34 318dA LCI, 1997 Е39 520i, 2004 Honda Civic 1.6i
Здравейте колеги,
и аз искам да питам възможна ли е смяната на хидравличната течност + промивка на системата с подръчни средства в гараж или трябва да ходя в сервиз. (мога да ползвам гараж с подемник)
Ако някой си е сменял сам хидр. течност, то как се източва старата???
Нещо ми се върти в главата да откача маркуч номер 14
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20
и докато колата е на подемника да включа на 5та и да въртя задната гума с ръка. По тоя начин хидр. помпа трябва да помпи по малко и да изкара старата течност. Дали ще стане, а?
Благодаря предварително!
и аз искам да питам възможна ли е смяната на хидравличната течност + промивка на системата с подръчни средства в гараж или трябва да ходя в сервиз. (мога да ползвам гараж с подемник)
Ако някой си е сменял сам хидр. течност, то как се източва старата???
Нещо ми се върти в главата да откача маркуч номер 14
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=32&fg=20
и докато колата е на подемника да включа на 5та и да въртя задната гума с ръка. По тоя начин хидр. помпа трябва да помпи по малко и да изкара старата течност. Дали ще стане, а?
Благодаря предварително!
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
ICE написа:Обясних вече защо!
... поради същата причина, поради която хората вече слагат спирачна течност DOT 6.0, а не DOT4.0 или 5.0!
Причината за смяната с по-нова хидравлична или спирачна течност,
в случаите, я които тя може да я замени и двете течности няма проблем
да се смесят, е че нова има МНОГО ПО-ДОБРИ качества от старата. Ама много !!!!!!!!
Само да питам
от къде да си взема DOT 6.0 някой има ли идея, щото
намирам само 5.1. Иначе за 5.0 знам че не е удачно да се слага
и че 5.1 може без проблем да се слага на коли с 4.0
P.S. Някой знае ли колко е спирачната течност на E39
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- signala
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 194
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW
ICE написа:Охлаби долу маркуча при рейката и източи всичко:
(липсва схемата)
Да точно така се източва цялата течност от системата,моята е подменях лятото,след като отвиеш маркуча на рейката трябва да завъртиш няколко пъти волана в двете посоки,но се приготви за голямо цапане след това наливаш в казанчето и пак въртиш докато се запълни системата,в началото може да шуми много помпата но не се притеснявай като се обезвъздуши всичко ще е ок!
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Днес като прочетох тази тема се вдъхнових и
хоп до Проспийд за Dexron III. Хоп до Камор за казанче и сега се
очаква смяна. Да питам 2 неща:
- Нали може да се смесва Dexron II и Dexron III ???
- Филтъра на всички Е39-ки се намира в казанчето ???
хоп до Проспийд за Dexron III. Хоп до Камор за казанче и сега се
очаква смяна. Да питам 2 неща:
- Нали може да се смесва Dexron II и Dexron III ???
- Филтъра на всички Е39-ки се намира в казанчето ???
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- ICE
- Ледения
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Да, няма проблем за смесването. Предполагам, че питаш за остатъците по системата от Dex II, а не да сипеш 1/2 Dex II и 1/2 Dex III.
Последното е все едно да смесваш спирачна течност Dot 5 и Dot 6.
PS. Относно спирачната течност, пак от ProSpeed си купи такава на Motul модела беше, ако не се лъжа RBF600.
Tя покрива стандарта ДОТ 6 и надвишава всички съществуващи стандарти.
Успех!
Последното е все едно да смесваш спирачна течност Dot 5 и Dot 6.
PS. Относно спирачната течност, пак от ProSpeed си купи такава на Motul модела беше, ако не се лъжа RBF600.
Tя покрива стандарта ДОТ 6 и надвишава всички съществуващи стандарти.
Успех!
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
ICE написа:[color=darkblue]Да, няма проблем за смесването. Предполагам, че питаш за остатъците по системата от Dex II, а не да сипеш 1/2 Dex II и 1/2 Dex III.
Само да питам, долял съм 50 грама, може и малко повече Dexron III
Не знам какво е имало преди това ама сигурно е Dexron II
Проблем ли е според вас. И точно колко хваща хидравличната система ???
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
56 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани