Ванос механичен проблем. :::РЕШЕН с обяснение:::
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- sajonara
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
Ванос механичен проблем. :::РЕШЕН с обяснение:::
На кратко:
Колата си върви почти добре, но на 3-та предавка, като подадеш газ засилва плавно, после на около 2500 об/мин леко забива муцуната, после пак леко ускорява, после пак леко муцуната напред и т.н.
На диагностика, показва "Ванос механичен проблем". Майсторите ми казаха първо да си намеря клапана за ваноса, да видим дали е от него. Някакви идеи? Благодаря.
Колата си върви почти добре, но на 3-та предавка, като подадеш газ засилва плавно, после на около 2500 об/мин леко забива муцуната, после пак леко ускорява, после пак леко муцуната напред и т.н.
На диагностика, показва "Ванос механичен проблем". Майсторите ми казаха първо да си намеря клапана за ваноса, да видим дали е от него. Някакви идеи? Благодаря.
Последна промяна sajonara на 06 Юли 2008, 9:51, променена общо 1 път
- sajonara
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
- Scouser
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 274
- Регистриран на: 20.07.2006
- Местоположение: Детройт, Плевен
Възможно е да са заминали семерингите на буталата на ваноса. Не знам със сингъл или дабъл ванос си, но при двойния е много често срещано те да се изхабят и да "продухва" от тях. Виж дали някой може да ти го отвори и да го погледне. Така само с гадаене, нищо няма да стане.
- sajonara
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
Не съм се занимавал още с него. Сега търся втора употреба само клапана с жилото, за да видя дали е от него.
- sajonara
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
Честито, Ваноса го оправих.
А как става това в този случай (грешка - мех.проблем ванос)? Ето така:
1. Свалих капака на двиг. (свалят се капаците, бобините, и малко болтчета и гайки
- много)
2. На най-близкия цилиндър до ваноса сложих буталото в най-високата му точка ( вдига се на крик задна гума без значение коя, включва се на 5-та скорост, и се поставя дълга отверка в същия цилиндър, някой леко върти гумата и се следи отверката да е в най - горна точка на цилиндъра)
3. Мерейки на око установих че двата вала се разминават и не са в покой (в края на вала са като квадрат и трябва да се движат еднакво, в смисъл двете страни на квадрата трябва да са хоризонтални едновременно, а при мен едната леко беше изпреварила другата с около 10 градуса)
4. Отвих двата болта (от ляво-леко долу на ваноса) - те са един вид капачки които като махнеш можеш да бръкнеш с гедорето за да отвиеш болтовете на левия вал. Отвиват се леко и четирите болта на левия Вал.
5 . С раздвижен ключ се хваща десния вал и леко се върти следейки да застане в хоризонтално положение въпросната страна на квадрата и да са в еднакво положение с другия вал (става като се сложи някаква права летва или линийка за чертане върху стените на квардата)
6. След това се стягат внимателно болтовете на Левия вал (четирите които преди това развихме), така че да не превърти вала и да се измести.
7. След това се завиват другите два болта (капачките)
8. Затваря се капака ( бубини и т.н ...)
9. Палите двигателя, тръгвате и ....
О Боже , не мога да я удържа 
А как става това в този случай (грешка - мех.проблем ванос)? Ето така:
1. Свалих капака на двиг. (свалят се капаците, бобините, и малко болтчета и гайки

2. На най-близкия цилиндър до ваноса сложих буталото в най-високата му точка ( вдига се на крик задна гума без значение коя, включва се на 5-та скорост, и се поставя дълга отверка в същия цилиндър, някой леко върти гумата и се следи отверката да е в най - горна точка на цилиндъра)
3. Мерейки на око установих че двата вала се разминават и не са в покой (в края на вала са като квадрат и трябва да се движат еднакво, в смисъл двете страни на квадрата трябва да са хоризонтални едновременно, а при мен едната леко беше изпреварила другата с около 10 градуса)
4. Отвих двата болта (от ляво-леко долу на ваноса) - те са един вид капачки които като махнеш можеш да бръкнеш с гедорето за да отвиеш болтовете на левия вал. Отвиват се леко и четирите болта на левия Вал.
5 . С раздвижен ключ се хваща десния вал и леко се върти следейки да застане в хоризонтално положение въпросната страна на квадрата и да са в еднакво положение с другия вал (става като се сложи някаква права летва или линийка за чертане върху стените на квардата)
6. След това се стягат внимателно болтовете на Левия вал (четирите които преди това развихме), така че да не превърти вала и да се измести.
7. След това се завиват другите два болта (капачките)
8. Затваря се капака ( бубини и т.н ...)
9. Палите двигателя, тръгвате и ....


- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
- павката
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 5250
- Регистриран на: 12.11.2006
- Пол: Мъж
- Кара: ги да пият мента
- Мечтае да кара: за 6лв/100км
- Детайли за колата: не върви и не гори
Ще въртиш отпред на вала!
А по темата - нещо съмнително има в тая кола...
А по темата - нещо съмнително има в тая кола...

Тия от БМВ-клуба обичат да си прикачат подобни табелки ;-)
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
Не им вярвай много - нищо чудно под предния капак да се крие охлювче
- sajonara
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 365
- Регистриран на: 3.09.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: 530 M54B30
pavlin_e30 написа:Ще въртиш отпред на вала!
А по темата - нещо съмнително има в тая кола...
Нещо не те разбрах.

- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3352
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: здр
MICHO7 написа:абе това не е проблем на ваноса !!! ти така го обясни това с валовете че некой като отвори мотора и ще търси квадрати а не валове.
Ти този мотор отворен виждал ли си го? Защото като те слушам май не си. Ако не гледаш квадратите (за равняването на които си има даже специални БМВ-инструменти), не ми е ясно как ще центроваш валовете.
http://www.eurosporthighperformance.com ... rofile.jpg тва случайно да ти прилича на кръг
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
Такаааа, за въпросната манипулация си има БМВ инструмент, който центрира двата вала един към друг,
т.е. поставя ги в положение да са абсолютно успоредни. Така "залостени" двата вала, вече можете да
затягате спокойно, без да се притеснявате, че единия може да "избяга" на другия.
Инструмента е много прост и всеки железар/"стругар" може да ви го направи.
Пак Ви моля да внимавате с тона и да не "цапате" хубавата тема!
т.е. поставя ги в положение да са абсолютно успоредни. Така "залостени" двата вала, вече можете да
затягате спокойно, без да се притеснявате, че единия може да "избяга" на другия.

Пак Ви моля да внимавате с тона и да не "цапате" хубавата тема!
Последна промяна ICE на 18 Юли 2008, 1:14, променена общо 1 път
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
- ICE
- Ледения
-
- Мнения: 4798
- Регистриран на: 4.10.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 535d
- Мечтае да кара: из Las Vegas!
25 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани