Приемам поздрави....

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

отг::Приемам поздрави....

Мнение от LandShark » 22 Авг 2002, 10:05

Първо - честито и от мен за Алпината, дълъг и безавариен път, и много много усмивки зад волана на най-страхотната машина!!! Доколкото вече имах щастието да се повозя в "новата кола" на нашия колега и приятел, мога да споделя впечатлението си, че наистина е станало много хубаво - браво Роска!

Иначе за да допълня отговара на Роската към Боби - доколкото съм запознат при Сашовата миграция 320 към 323 няма нужда от нов блок, различни са само буталата, мотовилките, коляновия вал. Главата - същата. Блока - същия. Скоростите - същите. Диференциала - същия. И по документи си остава 320, а всъщност е... нещо много повече... :)

П.П.: Роска или Сашо - поправете ме ако греша някъде.

Изображение
LandShark
'89 "316"
;)

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

отг::Приемам поздрави....

Мнение от Alpina » 22 Авг 2002, 12:22

От 2.0 до 2.3 се сменят само буталата и коляновия вал. И нищо друго. Е, аз смених и сегментите и лагерите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2736
Регистриран на: 13.02.2002
Пол: Мъж

отг::Приемам поздрави....

Мнение от Любо Мегов » 22 Авг 2002, 13:24

а на 2,5 какво се сменя да стане 2,8 ..
;) ;) ;)

Изображение
BMW 325i //M-Technik //M-Dynamics //MegOFF
http://www.megoff.hit.bg

BM Boby
Аватар

отг::Приемам поздрави....

Мнение от BM Boby » 22 Авг 2002, 14:01

Blagodarja na Roskata i Landshark, imam na razpolojenie okolo 10 meseca za da resha kakvo da pravja. Inache - pak vav vrazka s temata za dvigatelite - vijte kakvo pravjat v UK s recikliraneto -
http://www.bmw-engines.co.uk/3_series.html - (cenite sa v liri) no mi izglejda dosta daleche tova UK, :-)

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

отг::Приемам поздрави....

Мнение от Роската » 22 Авг 2002, 22:26

И докато сме на вълната ремонти , понеже едно магазинерче ,което цял живот продава турски части за БМВ,но кара някаква си темпра, ме обиди в присъствието на Сашо Алпината , че с този интернет вече не съм знаел за какво става въпрос и не съм знаел достоинствата на старият вид сегменти и недостатъците на новият,аз за мен си проведох проучване сред уважавани от мен двигателисти и ето резултатите:
Всички бяха на едно и също мнение ,че старият вид се сработва много по-бавно поради разлика в материала, а не обратното както твърдеше набеденият баваркаджия.Запитаните от мен са все богове на металите и технически капацитети с опит в БМВ двигателите,а не някой си Васко БМВ-то , Тошо Маината и др. набедени БМВ богове , който още не разпознават темперован чугун и високолегирана стомана.
Така че Сашо сам можеш да решиш на кой да вярваш - на мен или магазинера със завършено Пеньо Пенев златната мистрия.

А сега по въпроса за главните предавания.
Понеже 2.0 и 2.3 са много близки двигатели при Сашо не се наложи особено промяна в предавателното отношение на главното предаване , но въпреки това originally двата модела са с различни числа , които варират заедно със предавателните отношения на отделнитр предавки през различните години в еволюцията на е30.Да аз помня онези първи славни машини е30 от началото на 80-те 320 и 323.Те бяха с изключително дълги диференциали , планирани като аутобанни зверове при 2500 об.мин. на 5-та предавка ,летяха със 130 и направо двигателя не се чуваше в купето.Разбира се скоростите им бяха по-дълбоки и градското каране не беше тяхната стихия.После е30 се промениха и станаха наистина ултиматни във всяко отношение.
Връщаики се към предавателните числа , 2.5-ца с диференциал на 316 или 318 се чувства доста неуютно в смисъл такъв ,че колата е направо нвпоносимо силна.Почти невъзможно е да тръгнеш без да превъртиш гуми , на 5-та ще можеш да катериш даже Шипка,скоростите се скъсяват доста,разхода на гориво нараства при извън градско каране ,защото мотора се реже в доста по-високи обороти на 5-та.Много се губи при burn out понеже е много мощен и направо не можеш да тръгнеш от въртене на гуми.И понеже по-голямото намаляне на оборотите , доста увеличава и без това голямата сила на 2.5-цата шанса да счупиш диференциала на 316 и 318 е доста голям , разбира се това може да стане само и единствено при въртене на гуми и попадане на едното от двете или и двете двигателни колела в дупка.А не от това ,което си мислят някои хора ,че техните пиньон и корона са по-слаби.Зъбите на 325 и 316 са с еднакъв профил,материал и тн.,просто броят на зъбите е различен , а от там и пред.отн.Лично аз се сещам поне за 3 БМВ-та на които съм им чупил диференциалите с burn out-ти,хем са били оригинално разчетени.Така че по-спокойно когато връткате гуми ,гледайте за по-големшки дупки наоколо.Иначе така наречената 2.5-ца с диференциал на 316 ще е невероятно зверче при каране в града , супер густо ще е да я връткаш и изпреварваш на къси отсечки ,понеже ще е супер динамична.
Последният случай в който променях главно предаване беше на 320-84 год. с пр.отн.:3.45 , го смених с 4.10-от 318катализ. с М10 мотор.Ми кво да ви кажа с тази драстична промяна динамичните покажатели се промениха коренно и карането в града се превърна в мания,320-ската в печатница на некролози.

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

отг::Приемам поздрави....

Мнение от madpetio » 23 Авг 2002, 9:02

ПЪРВО БЛАГОДАРЯ за подробното обяснение!!!
точно такива неща забелязах при мен
- няма тръгване на мокро или леко прашно гуми върти почти винаги
- на максимална скорост я няма до 200 добре после нещо увехва
- разход до 120 8/100 бензин извън-градско
градско 13,5/100 бензин
- колата на къси градски от сфетофар до сфетофар няма равна така е
Да спомена,че колата я карам повече на газ от колкото на бензин:) там разхода е:
- извън градско 10/100 до 120-130км/h
- градско 13-14/100 като поне веднъж дневно я храня я с Вектра я с Golf
Друго интересно е че в Първенец като се дърпахме с онази Е21ца тя естествено ме дръпна,но я карах на газ защото нямах грам бензин и бях доволен че на газ ми дръпна така да се каже малко а на 1 скорост и 2ра бяха почти равни вече като вкарах 3та и Е21 беше на трета вече разликата се увеличи яко! А и при старта той тръгваше добре докато аз от въртене на гуми неможех да откина:)

Та какъв е твоя съвет при положение,че не съм фен на въртенето на гуми и повечето време колата се кара в градски условия от кой модел да сложа диф. или да си оставя този?
Така като прочетох пак написаното от теб май този да оставя, но все пак кажи???

Изображение


BMW-DIESELPOWER

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

отг::Приемам поздрави....

Мнение от Роската » 23 Авг 2002, 10:15

Ми значи трябва да се съобразиш с каква скоросна кутия ти е колата,щото външно са все гетраг 260 , даже в заводските книжките ги дават с еднакви предавки , но в действителност има доста разлики в годините в предавателното отношение между входящия вал и блоковата ос и между блоковата ос и зъбните колела на отделните предавки.Или трябва да знаеш какъв е бил оригиналният диференциал на колата от която си взел ск.кутия.Без съмнение заводската конфигурация е оптималната и умници като нас не могат да я подобрят.Но все пак щом караш на газ можеш да вземеш малко по-къс от оригиналния,но не и от 316.Имай предвид че 2.5 цата на газ е доста слаба,най-малкото заради това ,че не можеш да дадеш предварение на колата, а на газ тя си го иска,заради по-високия октан и изобщо целият цикъл иска преразглеждане ,но уви не можем да го променим.Иначе на бензин на мен най ми харесва конфигурацията ск.кутия от първите 2.5-ци ,двоен стоп, с главно предаване от 320-3.45.Но това е въпрос на вкус.Ако си с ск.кутия от първите модели 325 ,двигателят ти е добър и си му отворил кранчетата , диференциала от дизела и 325е - 2.93 също ти върши работа,но всичко зависи от реалната сила на мотора ти в момента не тази която пише в книжката,така че на старт можеш да бъдеш непобедим ,но и аз още не съм разбрал реалните възможности на М20Б25 мисля ,че са доста по-големи от колкото ние предполагаме.
Абе 325 винаги ще си е GOD DAMNED,SHIT И ПО ДЯВОЛИТЕ!

мечтае да кара 7-ца
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 17.01.2002

отг::Приемам поздрави....

Мнение от Alpina » 23 Авг 2002, 10:31

Още тогава ти казах, че съм ЗА НОВИТЕ сегменти, но какво да направя, че в Пловдив ги нямаше. Ето затова трябва да открием една дискусия, в която да напишем за КАЧЕСТВЕНИТЕ магазини за БМВ части в София и Пловдив. За да може следващият път, като някой тръгне да купува, да не обикаля като гламав, а да започне обхождането по списък, като разчита в нито един от магазините да не го пързулнат.

Имам и един въпрос: Когато запаля двигателя сутрин и докато е студен (първите 5-10 мин.), работи по-нестабилно и неравномерно на празен ход. Нормално ли е това? Не гасне, но не работи толкова отчетливо, колкото ако е загрял. И изобщо според вас - колко трябва да работи на празен ход студения двигател преди да включиш първа и да потеглиш?

И трето: Донякъде ме озадачи твърдението на един пич от руснашкия форум, който каза, че при подобна операция - преминаване от 2.0 до 2.3, трябва да се пусне стружка на блока, защото поради по-късия ход на буталото в 2.0, сегментите са драскали по блока до една позиция - 66мм, а в 2.3 се движат по-надолу (75мм) и могат да задират полученото ръбче. Според мен това е вярно, само ако блока е капут, тоест карано е с кофти масла, прегряван и т.н. Както видяхме, например в моя двигател, бяха тръгнали лагерите и сeгментите, но блока си беше перфектен. А все пак двигателя е на поне 220 000 км. (надявам се де )

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

отг::Приемам поздрави....

Мнение от madpetio » 23 Авг 2002, 10:49

БЛагодаря ти пак! Ще се замисла върху смяната на диф но от 325е те са мако трудни има едно но е автоматик неговия диф незнам дали е същия иначе мога да го взема тънко:)

Изображение


BMW-DIESELPOWER

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

отг::Приемам поздрави....

Мнение от madpetio » 23 Авг 2002, 10:57

Благодаря пак! От 325е имам такова едно предвид ама то е автоматик диф сигурно е друг?

Изображение


BMW-DIESELPOWER

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

отг::Приемам поздрави....

Мнение от Роската » 23 Авг 2002, 21:29

Относно нестабилната работа , вземи онези неща от ,които ти зависи въздухоуплътняването и нови запалителни свещи , пък после ще видим дали байпаса прави номерца при студен двигател.
За блока си абсолютно прав.И тези дето ти ги редят за ръба им кажи ,че твоят имаше само димен ръб , който е паднал още докато въртим на стартер.

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1764
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

отг::Приемам поздрави....

Мнение от BMW_POWER » 27 Авг 2002, 16:55

И умната :)

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

отг::Приемам поздрави....

Мнение от Роската » 27 Авг 2002, 18:51

И аз ще приемам поздрави октомври или ноември месец!

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

4estito:)

Мнение от ati » 03 Сеп 2002, 15:42

naistina da ti e 4estito "nowoto" bmw.as snam kakwo e 4ustwoto da se ka4i6 na kolata si,sled kato si se mu4il do poburkwane po neq-neopisuemo e.pojelawam ti,da se sadurji radostta ti sa dulgo.kakto kaswat katadjiite-besawariino patuwane:)
karai i nakaswai wsi4ko,koeto nqma propeler otpred

Предишна

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook