Що е ВЪРТЯЩ МОМЕНТ и има ли той почва в автомобила?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Пристрастен към БМВ
Пристрастен към БМВ
Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 6.04.2002

Що е ВЪРТЯЩ МОМЕНТ и има ли той почва в автомобила?

Мнение от Роската » 25 Сеп 2002, 0:26

За тези които имат такъв вид пропуск в знанията си,могат да се осветлят от DIR>CLUBS>NONDA.
Там има доста вярна и точна информация,не пропускайте да я видите!

The Ultimate HONDA Ass Kicker!

BM Boby
Аватар

отг::Що е ВЪРТЯЩ МОМЕНТ и има ли той почва в автомобила?

Мнение от BM Boby » 25 Сеп 2002, 1:20

haha - naljaganeto na vazduha varhu butalata, razbira se to se vijda ot imeto :-))) tova moje da kandidatsvta za naj-smeshnite chat-klipove v sveta!!!

Новият ПИКАСО
Новият ПИКАСО
Аватар
Мнения: 5525
Регистриран на: 29.04.2002
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: The Dark Side of the Force
Мечтае да кара: S
Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio

отг::Що е ВЪРТЯЩ МОМЕНТ и има ли той почва в автомобила?

Мнение от madpetio » 25 Сеп 2002, 7:53

:)

Изображение


BMW-DIESELPOWER

смирен поклонник
смирен поклонник
Аватар
Мнения: 1976
Регистриран на: 16.01.2002
Кара: w212 E500 4matic, E30 325ic
Мечтае да кара: Specialized S-Works Epic и Dacia Logan 0.9tce

отг::Що е ВЪРТЯЩ МОМЕНТ и има ли той почва в автомобила?

Мнение от LandShark » 25 Сеп 2002, 11:04

Мда, темата е интересна, аз не успях да се въздържа и написах нещо по въпроса, което ще си позволя да постна и тук:

==================================================
За да обясним по-популярно какво е въртящ момент ще започнем малко по-отдалече...

Въртящия момент поначало е понятие което описва въртеливо движение. Малко по-лесно е за човек да мисли за линейното движение, затова ще си позволя да започна с линейните величини описващи линейното движение, а по-късно лесно ще направим преход към въртеливото движение.

Може би си спомянете от часовете по физика, че основен принцип в механиката гласи, че всяко тяло
запазва равномерното си движение или състояние на покой, дотогава докато не взаимодейства с друго. Тоест докато някой не приложи СИЛА всичко си стои така както си е. С други думи СИЛА е величина, която описва промяната на скоростта на движение. И колкото е по-голяма приложената силата талкова по-бързо тялото ще изменя скоростта си, сиреч ще ускорява. Ускорение - толкова важно понятие в автомобилния свят!! Дотук всичко хубаво, но какво общо има въртящия момент?! Ами общо взето хората са забелязали че когато имаме въртеливо движение (примерно въртящ се вал, представете си коляновия вал на двигател), много по-удобно е да се въведат ъглови параметри за описване на движението вместо линейни - така няма да зависим от разстоянието от центъра на въртене, а само от ъгъла на завъртане. Затова вместо за ускорение, скорост и сила, тука говорим за ъглово ускорение, ъглова скорост и въртящ момент. Тука е малката корекция към колегата Анто_Спеед: усукване (или торсия) имаме когато единия край на вала е хванат неподвижно, а другия се опитваме да го завъртим - примерно вързан за тавана конец можем да го усукваме колкото си иска. При автомобилите обаче усукване нямаме, затова не е коректно да се каже че въртящия момент е сила на усукване. Но това е дребна подробност, която просто исках да уточня в интерес на истината. И така ВЪРТЯЩИЯ МОМЕНТ е величината която показва колко бързо един въртящ се вал изменя оборотите си - а оборите не са нищо друго ами ъгловата скорост. Дотук добре, но вероятно вече се питате къде е намесена мощността в цялата работа? Мощност по дефиниция показва какво количество работа може да свърши дадена система за единица време - твърде общо казано, нали? В термините на двигателя, който е фабрика за въртящ момент, мощността отчита какъв въртящ момент ще има мотора при дадени обороти - тоест мощността е продукт на въртящия момент и оборотите. Слад като изяснихме тези основни понятие и връзката помежду им може да се съсредоточим отново върху двигателите с вътрешно гориво, които си позволих да нарека "Фабрики за въртящ момент" - защо? Двигателя е устройство, което превръща енергията запасена в горивото във въртеливо движение на коляновия вал и дава и страничен продукт - топлина. Основните величини, които описват това въртеливо движение са именно ВЪРТЯЩ МОМЕНТ и моментната ъглова скорост (сиреч ОБОРОТИТЕ на мотора), а комбинацията им се отчита чрез мощността. Това което ускорява колата е именно Въртящия момент - защото ускорението както следва от основния принцип на механиката е фунция на ПРИЛОЖЕНАТА СИЛА и масата на тялото - в случая приложената сила от страна на гумите зависи от въртящия момент, които получават от двигателя, а масата си е даденост за автомобила. Мощността е нещо неразривно свързано с въртящия момент, отчитайки как се изменя той с оборотите на мотора. Така че не може да ги разделяме напълно. Факт е обаче че колкото повече обороти може да направи един двигател толкова по-дълго задържа дадения въртящ момент (приемайки че той не се изменя с оборотите, което е почти вярно), което се отразява на по-голяма мощност. Така че една от заслугите на Хонда е именно че успява да направи двигатели, които издържат и на високи обороти, но не трябва да забравяме, че и други фирми работят по същия въпрос - една от тях е БМВ, която също има сериийни високооборотни двигатели - каквито примерно са двигателите на БМВ М3, достигащи безпроблемно 8000 оборота в минута. Да не говорим че БМВ са пионери във високите обороти и в най-висшата лига на автомобилостроенето - а именно Формула 1, където при ограничението да не се използва принудително пълнене с въздух на двигателя (сиреч без турбо!) единствения начин да се повиши мощността е чрез увеличаване на оборотите. Не трябва да се заблуждаваме - способността да поддържаш един въртящ момент възможно по-дълго (т.е. с по-голям диапазон на оборотите) е много полезно нещо, и определено допринася за динамичните качества на автомобила - но от друга страна конструктивно с увеличаване на оборотите има много трудности - затова не малка е заслугата и на инженерите от Хонда. Но също така не трябва да се заблуждаваме за значението на Въртящия момент и колкото по-голям е този параметър на един двигател, толкова по-големи са и възможностите му за натоварване. Затова не случайно хората казват - "няма заместител на обема на двигателя". Колкото по-голямо е произведението ХОД * ДИАМЕТЪР * БРОЙ ЦИЛИНДРИ, толкоз по-големи са динамичните възможности на двигателя. Разбира се всяко нещо си има за и против - така и колкото е по-голям обема, толкоз повече гориво ще е необходимо (същото важи и за високите обороти). Въобще конструирането на един двигател е изкуство в което инжинерите се борят да намерят баланса между множество взаимно-изключващи се фактори - от една страна са въртящия момент и мощността (т.е. динамичните характеристи), от друга - издръжливост, икономичност, вредни емисии... Сега може да се замислим, че вместо да се дърлим тук за превъзходството на едикой си двигател или автомобил пред останалите просто можем да оценим качествата както на едните така и на другите, като се има предвид че инженерите на едната фирма за изходили от една философия, от една ценноста система, и една поставена цел, съответно са направили компромис с някои параметри на двигателя за да постигнат тази своя цел, а тези от другата фирма - са тръгнали от друга гледна точка, с друга цел. Ние можем да бъдем само щастливи, че благодарение на това има такова разнообразие на пазара! Затова аз съм твърдо ЗА различните гледни точки, различните конструкции, различните НЕЗАВИСИМИ производители на автомобили и леко против глобализацията която е на път да уеднакви напълно и автомобилната промишленост!!! Просто представете си свят в който всички караме само Хонди, или само БМВ-та, или само Мерцедеси, или само Аудита, или само коли от марката Х!! Ще бъде жалко, нали? Все пак нас БМВ Ентусиасти единсвено Баварската марка съчетава необходимите за един водач качества - динамичност, управляемост, спортен дух - всичко в Баварците е направено за удоволствие и насладата за шофьора, при това на цена доста по-ниска от дареч Порше, Ферари. Затова ние харесваме нея, и трудно признаваме другите. И все пак трудно е да се спори коя марка е най-велика на света - НЯМА ТАКАВА!!! Велик е човешкия гений и божията воля, която го е създала!

Амин.

Изображение
LandShark
'90 "316"
;)

големия брат на Монтоя
Аватар
Мнения: 1764
Регистриран на: 20.05.2002
Пол: Мъж

отг::Що е ВЪРТЯЩ МОМЕНТ и има ли той почва в автомобила?

Мнение от BMW_POWER » 25 Сеп 2002, 12:41

Четох го и там. Прпоръчах им да ти целунат ръка за акъла :)

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook