Какво "добринки" правите на колата си?
Модератор: Общи модератори
- Hristo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
kay написа:tsvet40 написа:Едно само не разбрах, alx... Защо не спираш на скорост?
Защото двигателя е направен за да те задвижва, не да те спира. Не му е хубаво като работи на декомпресия, особено при много високи обороти.
Кай, би ли си поставил главата зад това изказване?
Двигателите при мисленето, оразмеряването и изработката им се изработват както за мин. 7 дни Volllast, така и да работят в Schubbetrieb. Съвсем стандартен режим, зададен още със самата идея за ДВГ с вътрешно горене е.
Термините и инфото са от заводите на Порше, БМВ, Мерцедес, както и от някои немски университети в предмета Verbrennungsmotoren. Това е смятано, мислено и взимано още при карбураторите (лекция за жигльори не ми се изнася), но също така и при всички инжекциони, които ползват режима на моторна спирачка за пестене на гориво. Не случайно, а нарочно е направено това.
Действително натоварвания се понасят от скоростната кутия, но ако не се кара хамалски, моторната спирачка не вреди на двигателя.
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
И все пак и аз знам, че не е много полезно. Пестенето на гориво е едно(само пускаш газта и оборотите падат...), спиране със скорости е друго(може да overrev-неш двигателя така защото няма никаква защита)...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Diablo написа:Кай, би ли си поставил главата зад това изказване?
Двигателите при мисленето, оразмеряването и изработката им се изработват както за мин. 7 дни Volllast, така и да работят в Schubbetrieb. Съвсем стандартен режим, зададен още със самата идея за ДВГ с вътрешно горене е.
Термините и инфото са от заводите на Порше, БМВ, Мерцедес, както и от някои немски университети в предмета Verbrennungsmotoren. Това е смятано, мислено и взимано още при карбураторите (лекция за жигльори не ми се изнася), но също така и при всички инжекциони, които ползват режима на моторна спирачка за пестене на гориво. Не случайно, а нарочно е направено това.
Действително натоварвания се понасят от скоростната кутия, но ако не се кара хамалски, моторната спирачка не вреди на двигателя.
О, ясно ми е за crank-case ventilation, работа в режим декомпресия, пестене на гориво, спускане по баири и пр. Няма да го счупиш като го ползваш по тоя начин, пък в екстремни ситуации даже може и да ти спаси д-то. Просто спирачките са за спиране, двигателя е за ускорение - няма нужда да се насилват нещата и да се ползва изкуствено двигателя като спирачка, когато не е нужно. В книгите за състезателна техника пише изрично да се сменя към по-долна предавка възможно най-късно - то не е случайно измислено от някой си. Защо - не знам, не съм чупил, разглобявал и поправял 100ци двигатели. Аз съм просто потребител на технологията и правя както експертите кажат

kay написа:О, ясно ми е за crank-case ventilation, работа в режим декомпресия, пестене на гориво, спускане по баири и пр. Няма да го счупиш като го ползваш по тоя начин, пък в екстремни ситуации даже може и да ти спаси д-то.
Добре почваш...
kay написа:Просто спирачките са за спиране, двигателя е за ускорение - няма нужда да се насилват нещата и да се ползва изкуствено двигателя като спирачка, когато не е нужно.
... ма пак се объркваш. Казах ти, че двигателя е МИСЛЕН за слиране. Ти от къде пак измисли, че не е, не каза.
kay написа:В книгите за състезателна техника пише изрично да се сменя към по-долна предавка възможно най-късно - то не е случайно измислено от някой си.
...когато си на състезание оставаше и до моторна спирачка да опреш... мислех, че говорим за сериозни неща...
kay написа:Защо - не знам, не съм чупил, разглобявал и поправял 100ци двигатели. Аз съм просто потребител на технологията и правя както експертите кажат
... за съжаление такова впечатление оставаш - на simply user

[steeN] написа:И все пак и аз знам, че не е много полезно. Пестенето на гориво е едно(само пускаш газта и оборотите падат...), спиране със скорости е друго(може да overrev-неш двигателя така защото няма никаква защита)...
Не е необходимо да overrev'ваш двигателя за да го попилееш нали? Ама нито говорим за малоумни, нито за попиляване на двигателя в темата.
П.П. Това с пестенето на газта не е само пускаш газтта и оборотите падат

- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
Ignorant and happy as f*ck
DD (става въпрос за мене тука - преди някой да се е засегнал...)
А ти кога точно предлагаш да се ползва мотора като спирачка? И какво "добро" му правиш като го използваш като такава? (да се придържаме към темата все пак). Изключваме спускането по баири, където е "нормално".

А ти кога точно предлагаш да се ползва мотора като спирачка? И какво "добро" му правиш като го използваш като такава? (да се придържаме към темата все пак). Изключваме спускането по баири, където е "нормално".
kay написа:Ignorant and happy as f*ckDD
Просто знам какво говоря. Имидж, чрез позиране пред детската градина не ме блазни.
kay написа:А ти кога точно предлагаш да се ползва мотора като спирачка?
Елементарното спиране с моторна спирачка е на светофар например, т.е. в града - където разхода е максимален и съответно там максимално се пести. Опитай следващият път да намалиш на скорост и ще останеш учуден как точно ще се впише скоростта ти в тази на всички останали намаляващи на червеното. Просто всички го използват.
Нанадолнище и ограничение на скоростта, верига коли, задръстване и т.н.
Принципно пишат в книгите, че байр се слиза на предавката, на която го качваш, но това не съм го пробвал. Няма нерва до толкова. Баира е за други работи.

при състезание - от 20тина години насам никои не спира със двигателя при състезание.. при повечето случай за да се изкара максимални коне от двигателя (което е 99% от времето при състезания) тои се върти много близо до червената линия- от там и всяка смяна надолу би те вкарала във червеното. от там и това не е практика. да не говориме за времето което се губи като сменяш надолу... текущата практика е спиране със натиснат съединител докато се побутва газта със петата за да не паднат оборотите до към малко преди апекса и там да се сменя предавката надолу и да се ускорява... закона е че двигателя трябва винаги да е синхронизиран със трансмисията, но не да се явява товар...
единствената ситуация когато можете да видите при състезание да се спира със двигателя е ако при коли със задно предаване дупето тръгне да изпреварва предницата- тогава се спира със двигателя със цел да се "изправи" купето и да се придържа колата към оптималната тракетория...
сега, във града е малко по-различно- защо? защото повечето хора са учени от инструктора да спират със двигателя-защо? ми .. много просто. повечето нови шофьори не могат да модулират добре спирачките и да спират плавно. а двигателя точно това прави. но ако спираш добре и знаеш за какво става въпрос- спирането със двигателя е ненужно и само износва двигателя. ако изпадна във крайност- аз лично предпочитам да сменям накладки и ротори пред това да правя основен ремонт. а и "пързалянето" със натиснат съединител до пълен стоп е по-икономично от колкото да сменям надолу до спиране...
та така...
единствената ситуация когато можете да видите при състезание да се спира със двигателя е ако при коли със задно предаване дупето тръгне да изпреварва предницата- тогава се спира със двигателя със цел да се "изправи" купето и да се придържа колата към оптималната тракетория...
сега, във града е малко по-различно- защо? защото повечето хора са учени от инструктора да спират със двигателя-защо? ми .. много просто. повечето нови шофьори не могат да модулират добре спирачките и да спират плавно. а двигателя точно това прави. но ако спираш добре и знаеш за какво става въпрос- спирането със двигателя е ненужно и само износва двигателя. ако изпадна във крайност- аз лично предпочитам да сменям накладки и ротори пред това да правя основен ремонт. а и "пързалянето" със натиснат съединител до пълен стоп е по-икономично от колкото да сменям надолу до спиране...
та така...

алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
тъкмо се бях засилил да похваля алх за това за двигателя и гледам, че се е разиграла цяла дискусия
Да спираш с двигателя е много тъпо! Точно така - не караме камиони. Аз лично много се дразня ако се возя и шофьорът започне да прави това.
Ако не е полезно за двигателя да спираш със спирачките, то тогава това трябва да е една от задължителните "недобринки" която правите на колата си
Да спираш с двигателя е много тъпо! Точно така - не караме камиони. Аз лично много се дразня ако се возя и шофьорът започне да прави това.
Ако не е полезно за двигателя да спираш със спирачките, то тогава това трябва да е една от задължителните "недобринки" която правите на колата си

Алекс, както често пишеш "случайни мисли" нали?
Предполагам си даваш сметка, че носиш вода от 9 кладенеца само и само да оправдаеш това, което е правилно за теб. Пак казвам - искам да видя идиота, дето ще спира на състезание с мотора!!!
Ти в началото като почна темата дори не спомена нещо за спортно каране - всичко беше за ежедневено. Та си мислех, че за това се пише.
Колкото до в града и до младите шофьори - пак не си прав. Точно мен някога инструктора ме учеше, че се спирало на съединител и спирачка пред светофара. Колкото и да ти е чудно, на младите шофьори изреждането на скоростите на долу им е толкова неприятно, колкото и невъзможно.
За последно, щото нямам намерение да пиша повече в тази тема, мога да сканирам страниците от учебниците, дето е обяснен Schubbetrieba. Вие честната си дума ли ще сканирате?
Нека не обръщаме реалностите какти ни е кеф на нас.
Предполагам си даваш сметка, че носиш вода от 9 кладенеца само и само да оправдаеш това, което е правилно за теб. Пак казвам - искам да видя идиота, дето ще спира на състезание с мотора!!!
Ти в началото като почна темата дори не спомена нещо за спортно каране - всичко беше за ежедневено. Та си мислех, че за това се пише.
Колкото до в града и до младите шофьори - пак не си прав. Точно мен някога инструктора ме учеше, че се спирало на съединител и спирачка пред светофара. Колкото и да ти е чудно, на младите шофьори изреждането на скоростите на долу им е толкова неприятно, колкото и невъзможно.
За последно, щото нямам намерение да пиша повече в тази тема, мога да сканирам страниците от учебниците, дето е обяснен Schubbetrieba. Вие честната си дума ли ще сканирате?
Нека не обръщаме реалностите какти ни е кеф на нас.
© написа:тъкмо се бях засилил да похваля алх за това за двигателя и гледам, че се е разиграла цяла дискусия
Да спираш с двигателя е много тъпо! Точно така - не караме камиони. Аз лично много се дразня ако се возя и шофьорът започне да прави това.
Ако не е полезно за двигателя да спираш със спирачките, то тогава това трябва да е една от задължителните "недобринки" която правите на колата си
На слепия няма как да обясниш какво е червено. Древна китайска поговорка.
- Новини
-
Кое правилно и кое не, незнам но винаги използвам спирачките, когато искам драстично да намаля скороста или напълно да спра колата. Т.нар. "двигателна спирачка" използвам само при спускане или когато намалявам скороста постепенно.
Личното ми мнение е, че със спирачките спирам доста по-бързо и прецизно отколкото ако тръгна да изреждам скоростите в обратен ред, още повече, че спирачната система на iS-а е изключително прецизна.
Личното ми мнение е, че със спирачките спирам доста по-бързо и прецизно отколкото ако тръгна да изреждам скоростите в обратен ред, още повече, че спирачната система на iS-а е изключително прецизна.
- DEFLEPPARD
- ентусиаст
-
- Мнения: 1190
- Регистриран на: 4.04.2003
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F30 335I xDrive
- Мечтае да кара: M12 nasca, e31 850CSI, e30 M3
и аз в случаен ред... докато имах Е30
1. проверявам маслото всеки ден (губех масло по 200-300мл месечно)
2. проверявам спирачната течност (не знам що ама брат ми (предния карач) така ми каза да прая...)
3. проверявам отвреме на време течността в акумулатора (пак не знам що)
4. чистя клемите
5. проверявам всички гуми (това като навик от времето на рено-то (5) когато на всеки 3 дена помпех една от ггумите...
)
6. сменям маслото с това което са казали производителите (като прост юзър)
7. карах само с бензин с добавки за прочистване (и в интерес на истината маслото като го източвах почти не се различаваше на външен вид от новото)
8. не оставях да ми свърши бензина напълно (само когато си засичах разхода)
9. винаги като зареждам на бензиностанцията проверявах и помпех гумите
10. сутрин чаках колата да загрее 1 песен време (мейду 4 и 10 минути)
11. над 3000 оборота не вдигах при студена кола... и при загрята рядко ги вдигах де...
12. проверявах състоянието на пътя преди да тръгна (главно проверявах дали мокрите части не са се заледили)
13. чистачките никога само с вода
14. миех я рядко... отвън всеки ден я прахолясвах и нямаше смисъл а от вътре си я пазех чиста (не пуша)
15. в багажника винаги имах по 1 шише/туба в резерва от всички видове течности - бензин, масло, антифриз, вода, спирачна течност и т.н.
16. седалките винаги с калъфи за седалки да не се захабяват
17. никога не е влизала в червената зона на оборотите
18. никога моторна спирачка - предпочитам да сменям накладки отколкото мотор
19. като сменям някакви части/консумативи гледам да е с оригинални такива, или ако не оригинални поне да са маркови
и т.н.
и по спора за това как трябва да спираме - дали с мотора или със спирачките, инструкторите ни учат да спираме с моторната спирачка главно по 2 причини (или поне аз така си мисля)
1. да търкаме накладките по-малко (да ги сменяме по рядко)
2. когато натиснем спирачката и гумите блокират се създава предпоставка за опасности на пътя (особено за неопитни шофьори, с каквито се занимават инструкторите) моторната спирачка е за това да се намаля скоростта по-леко с цел да не се загуби контрола върху колата (щото повечето млади шофьори скачат на спирачките блокирват колелетата и се чудят що не могат да завият...)
П.С. писах в 3 лице но и аз също съм включен в някой групи от хора за който писах

1. проверявам маслото всеки ден (губех масло по 200-300мл месечно)
2. проверявам спирачната течност (не знам що ама брат ми (предния карач) така ми каза да прая...)
3. проверявам отвреме на време течността в акумулатора (пак не знам що)
4. чистя клемите
5. проверявам всички гуми (това като навик от времето на рено-то (5) когато на всеки 3 дена помпех една от ггумите...

6. сменям маслото с това което са казали производителите (като прост юзър)
7. карах само с бензин с добавки за прочистване (и в интерес на истината маслото като го източвах почти не се различаваше на външен вид от новото)
8. не оставях да ми свърши бензина напълно (само когато си засичах разхода)
9. винаги като зареждам на бензиностанцията проверявах и помпех гумите
10. сутрин чаках колата да загрее 1 песен време (мейду 4 и 10 минути)
11. над 3000 оборота не вдигах при студена кола... и при загрята рядко ги вдигах де...
12. проверявах състоянието на пътя преди да тръгна (главно проверявах дали мокрите части не са се заледили)
13. чистачките никога само с вода
14. миех я рядко... отвън всеки ден я прахолясвах и нямаше смисъл а от вътре си я пазех чиста (не пуша)
15. в багажника винаги имах по 1 шише/туба в резерва от всички видове течности - бензин, масло, антифриз, вода, спирачна течност и т.н.
16. седалките винаги с калъфи за седалки да не се захабяват
17. никога не е влизала в червената зона на оборотите
18. никога моторна спирачка - предпочитам да сменям накладки отколкото мотор
19. като сменям някакви части/консумативи гледам да е с оригинални такива, или ако не оригинални поне да са маркови
и т.н.
и по спора за това как трябва да спираме - дали с мотора или със спирачките, инструкторите ни учат да спираме с моторната спирачка главно по 2 причини (или поне аз така си мисля)
1. да търкаме накладките по-малко (да ги сменяме по рядко)
2. когато натиснем спирачката и гумите блокират се създава предпоставка за опасности на пътя (особено за неопитни шофьори, с каквито се занимават инструкторите) моторната спирачка е за това да се намаля скоростта по-леко с цел да не се загуби контрола върху колата (щото повечето млади шофьори скачат на спирачките блокирват колелетата и се чудят що не могат да завият...)
П.С. писах в 3 лице но и аз също съм включен в някой групи от хора за който писах
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

по какъв друг начин може да се пести гориво? разхода при неутрална предавка и при спиране на скорост не е ли един и същ?
overrev-ането на двигателя не е единственото нещо, което може да счупи двигателя, но може да се получи единствено в случай на вкл. на по-ниска предавка.
това, което аз съм чел и съм чувал от опитни щофьори е първо се натиска само спирачката и след това съединителя и така до пълно спиране.
дали няма да е добре да се пренесат офтопиците в др. тема, че е интересна

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани