BMW N20 дискусия

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от DrivinGGoD » 23 Яну 2012, 22:58

Roman 1 написа:Един - два въпроса към по-знаещите:
1. В схемите на охладителната система на този двигател е посочен един компонент, наречен "Engine oil-to-coolant heat exchanger".
Означава ли това, че маслото се охлажда през воден радиатор и новост ли е това при BMW или просто аз за пръв път забелязвам такова решение?


До сега знам само, че при М5цата има такива топлообменници, както за маслото така и за междинните охладители на постъпващия въздух... трябва да се поразровя да видя дали и тук е така, но щом има такъв елемент явно е така...

Roman 1 написа:2. Някой може ли да ми обясни с две думи прости в какво се изразява предимството на "Piston with Negative Pin Offset" (при същия този N20)?
В текста в по-горе приложения линк е доста подробно обяснено, но си трябват и задълбочени техничеки познания за разбирането му из основи, а мен ме тресе просто юзърско любопитство.


Това понятие означава, че буталния болт не минава през геометричната ос/равнина на симетрия на буталото - това се прави при двигатели с цилиндри разположени под ъгъл спрямо вертикалата, за да неутрализират влиянието на земното притегляне върху буталото. А именно по-голямото триене, а от там и износване, на "долната" стена на цилиндъра, към която буталото е притиснато и от земното притегляне. Като се измести буталния болт към тази част на буталото движението на мотовилката го "дърпа" в другата посока. Често използван похват при наклонени и V-образни мотори.

Надявам се да съм го обяснил правилно и разбираемо :oops:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от Roman 1 » 24 Яну 2012, 17:40

DrivinGGoD написа:Това понятие означава, че буталния болт не минава през геометричната ос/равнина на симетрия на буталото

Това е точно така.
Бях останал с убеждение обаче, че се прави с цел да се компенсира отклонения вектор на натиск на мотовилката върху буталото при движение към ГМТ (т.е. при сгъстяване) или обратно - върху мотовилката от буталото при движение към ДМТ (при горене) - нещо, което е породено от ъгъла между оста на движение на буталото в цилиндъра и оста на движение на мотовилката, която при възвратно-постъпателното движение постоянно се променя.
Според мюнхенските инженери обаче при N20 ефектът от този негативен офсет на буталото се изразявал предимно в понижени нива на шум при работа.
По-интересното обаче е, че за пръв път при BMW се използва и колянов вал с такава асиметрия (Crankshaft with positive offset), който в комбинация с "Piston with negative offset" значително подобрявал дистрибуцията на усилията в двигателя - Браво!
Т.е. тотална асиметрия между карантията. Коляновият вал е встрани от оста на буталото, което пък е "изкълчено" спрямо биелата и ....
И в крайна сметка излиза, че този N20 е някакво абсолютно ексцентрично (в прекия смисъл на думата) творение, което само времето ще покаже дали е поредният мюнхенски шедьовър или просто..... крачка в страни от традициите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от steeN » 27 Яну 2012, 15:17

kronos написа:При валветроника градусите на валовете се изменя чрез сервомотор който е закачен към нещо като трети вал, от там се прави и празния ход на мотора. Като цяло си е сложен двигателя и абсолютно забранено на гаражни майстори да припарват до него :mhihi:
Най големия плюс на N двигателите е ниския разход на гориво и тяга в ниските обороти, а минуса е сложната потдръжка и разхода на масло.


в същност ти говориш за vanos или мешаш нещата. на видетото се вижда valvetronic, той променя само дълбочината на отварянето(колко да отварят) на клапаните, за градусите на валовете(кога да отварят и затварят) се грижи vanos.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake
- Gold is the new bitcoin

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от Sharo » 27 Яну 2012, 15:31

DrivinGGoD написа:
Roman 1 написа:Един - два въпроса към по-знаещите:
1. В схемите на охладителната система на този двигател е посочен един компонент, наречен "Engine oil-to-coolant heat exchanger".
Означава ли това, че маслото се охлажда през воден радиатор и новост ли е това при BMW или просто аз за пръв път забелязвам такова решение?


До сега знам само, че при М5цата има такива топлообменници, както за маслото така и за междинните охладители на постъпващия въздух... трябва да се поразровя да видя дали и тук е така, но щом има такъв елемент явно е така...

Roman 1 написа:2. Някой може ли да ми обясни с две думи прости в какво се изразява предимството на "Piston with Negative Pin Offset" (при същия този N20)?
В текста в по-горе приложения линк е доста подробно обяснено, но си трябват и задълбочени техничеки познания за разбирането му из основи, а мен ме тресе просто юзърско любопитство.


Това понятие означава, че буталния болт не минава през геометричната ос/равнина на симетрия на буталото - това се прави при двигатели с цилиндри разположени под ъгъл спрямо вертикалата, за да неутрализират влиянието на земното притегляне върху буталото. А именно по-голямото триене, а от там и износване, на "долната" стена на цилиндъра, към която буталото е притиснато и от земното притегляне. Като се измести буталния болт към тази част на буталото движението на мотовилката го "дърпа" в другата посока. Често използван похват при наклонени и V-образни мотори.

Надявам се да съм го обяснил правилно и разбираемо :oops:

На м5 е39 също е маслоно воден кулера на маслото :)
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от kronos » 27 Яну 2012, 18:16

steeN написа:
kronos написа:При валветроника градусите на валовете се изменя чрез сервомотор който е закачен към нещо като трети вал, от там се прави и празния ход на мотора. Като цяло си е сложен двигателя и абсолютно забранено на гаражни майстори да припарват до него :mhihi:
Най големия плюс на N двигателите е ниския разход на гориво и тяга в ниските обороти, а минуса е сложната потдръжка и разхода на масло.


в същност ти говориш за vanos или мешаш нещата. на видетото се вижда valvetronic, той променя само дълбочината на отварянето(колко да отварят) на клапаните, за градусите на валовете(кога да отварят и затварят) се грижи vanos.

Да де, за валветроник става въпрос, верно че сервомотора мести само третия вал.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 19.07.2011
Пол: Мъж

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от slav_891 » 27 Яну 2012, 22:37

Колеги аз несам сагласен с някои твърдения,написани по горе.
1.Този двигател има дроселна клапа,но тя се използва при авариен режим,ако валвтроника даде някакъв проблем.
2.Буталния болт е изместен от оста на симетрия на буталото при абселютно всички двигатели.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от Zagy » 28 Яну 2012, 11:35

Абе аз като го гледах това видео и не мога да спра да си мисля следното - там, където тия палци приплъзват и натискат кобилицата (на 10тата секунда) - тан няма ли много голямо триене и съответно тая част на мотора няма ли бързо да даде фира? :oops: :dunno:
Si non confectus, non reficiat.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от DrivinGGoD » 28 Яну 2012, 14:02

slav_891 написа:1.Този двигател има дроселна клапа,но тя се използва при авариен режим,ако валвтроника даде някакъв проблем.


E да де, какво значение има дали е налична клапата, но не я използва или въобще няма :roll:

slav_891 написа:2.Буталния болт е изместен от оста на симетрия на буталото при абселютно всички двигатели.


Сигурен ли си в това :?: :winky:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 30.03.2009
Местоположение: U gorata
Пол: Мъж
Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
Мечтае да кара: "samodelna" kola

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от BMW_RIDER » 28 Яну 2012, 15:28

Zagy написа:Абе аз като го гледах това видео и не мога да спра да си мисля следното - там, където тия палци приплъзват и натискат кобилицата (на 10тата секунда) - тан няма ли много голямо триене и съответно тая част на мотора няма ли бързо да даде фира? :oops: :dunno:



Днешните мотори не ги мислят да изкарат 500К км. Нали треа да има потребление и производство, а и дилъра най много печели от резервни части и ремонти. Така ,че аз се сещам за още няколко части по тоя мотор дето могат рано рано да дадат фира, начело с турботата. Един приятел караше 750 с тоя новия мотор 4.4 с две турбота. В момента е на 40К км и чака нов двигател в камора и то след сумати предходни ремонти най-вече по интеркулери и маслени магистрали.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от DrivinGGoD » 28 Яну 2012, 17:58

Zagy написа:Абе аз като го гледах това видео и не мога да спра да си мисля следното - там, където тия палци приплъзват и натискат кобилицата (на 10тата секунда) - тан няма ли много голямо триене и съответно тая част на мотора няма ли бързо да даде фира? :oops: :dunno:


На доста от BMW моторите, кобилиците са с лагер в мястото където гърбицата на разпределителния вал ги натиска, предполагам, че и тук е така с кобилицата и вала на Valvetronik-а :roll: Не знам...

Иначе със сигурност новите мотори често страдат от разни "детски" болести в първите години от производство, та е нормално да има такива проблеми като споменатите от BMW_RIDER, но и това е въпрос на късмет. Виждал съм един и същ модел кола с един и същ мотор и трансмисия да са коренно различни - единия е напълно безпроблемен, а другия с непрекъснати проблеми :dunno:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 9.10.2010
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: poor man's M3 (E30 318iS)
Мечтае да кара: E30 M3

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от ///Maximalniq » 30 Яну 2012, 21:59

След години го виждам тоя двигател в някоя Е30-ка :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от Roman 1 » 03 Фев 2012, 21:47

В нета се появиха твърдения, че въпросният N20 в действителност генерира малко повече от заявената стокова мощност - 245 к.с.
Ето едно видео с дино тест, при който на колелата излизат 233 к.с., което свидетелства, че или загубите по трансмисията на новите модели са силно редуцирани, или наистина този мотор дава малко повече от себе си.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... pMkB29UF7U

Edit:
Още нещо в контекста на горното:
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=646824
:roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от Roman 1 » 19 Фев 2012, 16:33

В контекста на горния пост, вече се появяват все повече доказателства, че N20 е сериозно подценен в каталожните данни.
Според някои твърдения в чужди форуми, този двигател реално генерира поне 265-270 к.с на вала, като дори се споменават и силно оптимистични числа от порядъка на ~280 к.с. :shock:
Ако това е така, то дали подценяването на хартия е само маркетингов подход на BMW.AG за отваряне на пазарна дистанция м/у *28i и *35i към момента, защото в противен случай леко се обезмисля наливането на пари в по-големия и тежък мотор (макар и прекрасен като звук и усещане), още повече, че тунинг компаниите вече се точат с евтини софтуеърни решения да направят от двулитровката N20 килър на стокови *35-ци? :dunno:

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от DrivinGGoD » 19 Фев 2012, 18:32

Това с условното изчисляване на мощността на вала през тия динота в щатите още ми мирише много :roll: Как ги дават мощностите като никой не е изследвал силовото предаване и загубите от него не знам... Иначе е факт, че дават готини коне на колелата и то още почти нови коли, но за мен това изкуствено и излишно се раздува като няква мега новина :paranoid:
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 299
Регистриран на: 27.08.2010
Пол: Мъж
Кара: на бензин

Re: BMW N20 дискусия

Мнение от Roman 1 » 19 Фев 2012, 21:37

Наистина конете при колелата са повече от впечатляващи.
Още нещо обаче прави впечатление - на пръв поглед излиза, че към момента този двигател генерира литрова мощност, с каквата може да се похали единствено и само текущото М5/6 с неговия S63 и то при положение, че стъпим на база каталожните данни - 122,5 к.с от литър работен обем за N20 срещу 127,3 к/с от литър за S63.
Ако допуснем обаче, че наистина *28i изкара поне скромните 260 к.с. на вала, тогава излиза, че цялата гама агрегати на М дивизията са захлупени като КПД от няк'ва си "цивилна" двулитровка (поне на хартия излиза така), чиито дебют на всичкото отгоре беше и поне 1 година преди този на S63B44TU.
Вярвам, че в действителността горните данни имат различно измерение и усещане, но в днешно време голяма част от потребителите в белите страни си избират автомобил имено по каталожни данни.

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook