Коефициент на съпротивление
Модератор: Общи модератори
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- LAST RIDE
- ентусиаст
-
- Мнения: 1293
- Регистриран на: 4.07.2005
- Местоположение: Сливен О.С :))
- Пол: Мъж
- Кара: дизелaка да пропушва
- Мечтае да кара: НА БАБА ЯГА МЕТЛАТА :D:D
- steeN
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6615
- Регистриран на: 7.04.2004
- Местоположение: CA
- Кара: конете да бягат
- Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...
някои може ли да каже нещо повече за ефекта на плоския под
вентури, бернули...

- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
Само искам да допълна,че съпровивлението не зависи само от скороста на квадрат и Cx а и от максималното напречно сечение на колата(в нашия случай) за тва при коли с еднакво съпротивление пример мойта кочина и некой мерцедес Сх=0,30 но мерцедеса е много по голямо максимално напречно сечение>че при една и съща скорост мойта кочина ще има по малко съпротивление>по добър разход и ала бала...
то сигурно и за тва при мене без големи коне подържам прилична скорост с 4-5 човека и пълен багажник

то сигурно и за тва при мене без големи коне подържам прилична скорост с 4-5 човека и пълен багажник




- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
bravo написа:![]()
бай дъ уей Бугати Ваерон има Cw = 0.36
Мисля си, че рядко ще намериш supercar с Cw който е по-малък от 0.30. Колкото по-бързо се движиш. толкова ти е по-голям lift-ът отпред. В един момент правиш компромис между обтекаемост и управляемост на автомобила... Може и да греша...
Не че много разбирам, но сме си правили експерименти на моята кола -
1. Поршето е с 3/4 плосък под - сваля ли го разходът при 160км/ч скорост се качва средно с 2 литра на 100. Експериментът е на една и съща отсечка, в един и същи ден и колата се кара на автопилот за да се намали максимално възможността за грешка на водача. Температурата на двигателя е с около 4 до 5 градуса по-висока.
2. Задният спойлер дава около 10км/ч повече максимална скорост.
3. Без преден спойлер колата е много по-нестабилна над 240км/ч, като предницата олеква доста неприятно...
928-цата е по-обтекаема ако се обдухва отзад, което някак си ми се връзва с идеята за downforce vs drag. Cw-то на първото 928 е 0.43!!! На моето е около 0.36 благодарение на огромния заден спойлер, плоския под, различната маска отпред и различния въздухозаборник...
Power is Nothing Without Insanity
- dinko_sd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 31.05.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330Cd
- Мечтае да кара: F10 M5
- Детайли за колата: Stock.
Писаното по темата е много интересно и информативно
Имам обаче 2 въпроса:
Как може летец да не знае какво е експонента (така нареченото число е=2,31... ако не ме лъжи паметта)
Където и да си учил за летец приятелю трябва да са ти чели математика
А другия ми е към Алекс: пич ти как си мериш челното съпротивление
Не се заяждам с никой, просто такива мисли ми минават през главата или българския скептицизъм проговори в мен:)
Доколкото по темата: въздушното съпротивление е от значение, ама по е от значение POWER-a


Как може летец да не знае какво е експонента (така нареченото число е=2,31... ако не ме лъжи паметта)


А другия ми е към Алекс: пич ти как си мериш челното съпротивление


Не се заяждам с никой, просто такива мисли ми минават през главата или българския скептицизъм проговори в мен:)
Доколкото по темата: въздушното съпротивление е от значение, ама по е от значение POWER-a

- dinko_sd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 31.05.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330Cd
- Мечтае да кара: F10 M5
- Детайли за колата: Stock.
Сега ще обясня какво е пропорционално и какво е експоненциално нарастване:
Както се вижда от графиката при пропорционалното нарастването, нарастването на скоростта(х) е линейно на нарастването на съпротивлението(у), т.е. у=а.х, където а е константа (на чертежа а=1, т.е. с колкото се изменя х, с толкова се изменя и у)
А при експоненциалното, което е свързано с числото е , наречено експонента, се вижда че зависимостта между х и у е друга и съответната графика е друга. Както се вижда движейки се отляво -> надясно съотношението между х и у отначало е почти като права линия (т.е. линейно), но идва един момент в който има рязък скок на графиката. Това може да се тълкува така: при по ниски скорости съпротивлението не оказва чак такова влияние, но при определена стойност (изразена в километри - 90, 100 или може би повече) при малко изменение на скоростта х има огромно изменение на съпротивлението у
Всичко това ви го обяснявам от математическа гледна точка защото с математиката съм на ТИ. Остава единствено въпросът дали зависимостта между скоростта и съпротивлението е експоненциална (опасявам се, че връзката е математически по-сложна и има друга графика, но като идея се доближава до експоненциална зависимост). Това е от мене - приложния математик 
Както се вижда от графиката при пропорционалното нарастването, нарастването на скоростта(х) е линейно на нарастването на съпротивлението(у), т.е. у=а.х, където а е константа (на чертежа а=1, т.е. с колкото се изменя х, с толкова се изменя и у)



- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
dinko_sd написа:А другия ми е към Алекс: пич ти как си мериш челното съпротивление![]()
![]()
Не се заяждам с никой, просто такива мисли ми минават през главата или българския скептицизъм проговори в мен:)
Доколкото по темата: въздушното съпротивление е от значение, ама по е от значение POWER-a
Челното съпротивление го мерят в Порше


Сега малко други интересни факти - вземете една Е30-ка с М-Тех 2 пакет и погледнете 928-цата от галерията ми... Интуитивно коя кола според вас има по-малко съпротивление? Малък жокер - динамиката на флуидите май не е това, което изглежда на пръв поглед за нас лаиците

Power is Nothing Without Insanity
- dinko_sd
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 406
- Регистриран на: 31.05.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330Cd
- Мечтае да кара: F10 M5
- Детайли за колата: Stock.
Ок Алекс, i am satisfied
Интуитивно за мен 928-цата трябва да има по-малко съпротивление не заради друго, ами заради самата заоблена форма на цялото купе. Ама само не ми казвай че Е30-ката има по-добри показания относно съпротивлението
Всички и познаваме навъсената физиономийка
" \ " -> те такъв и е наклона


Интуитивно за мен 928-цата трябва да има по-малко съпротивление не заради друго, ами заради самата заоблена форма на цялото купе. Ама само не ми казвай че Е30-ката има по-добри показания относно съпротивлението




- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
dinko_sd написа:Ок Алекс, i am satisfied
Интуитивно за мен 928-цата трябва да има по-малко съпротивление не заради друго, ами заради самата заоблена форма на цялото купе. Ама само не ми казвай че Е30-ката има по-добри показания относно съпротивлениетоВсички и познаваме навъсената физиономийка
" \ " -> те такъв и е наклона
![]()
Хе-хе! И аз така си мислех, докато не се оказа, че Е30-ката е по-обтекаемия автомобил!!! Е30 М-Тех 2 купе има Сх 0.33, а Порше 928 ГТ има Сх 0.34...

Power is Nothing Without Insanity
- F-14
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 698
- Регистриран на: 13.04.2005
- Местоположение: Wherever I may roam...
онзи ден говорих по въпроса с един дето вдига интересни скорости с колата си та се заприказвахме малко встрани от тая тема :
дали ако колата му е с настройки да е по-ниска върви повече или върви по-малко.
той мерил човека и излязло че при по-ниска кола вървенето било по малко.Умувахме и стигнахме до извода че потока отдоле намалява и затова съответно скоростта му се увеличава...оттам налягането пада и...бла бла та накрая хоп - колата на високи скорости се зори повече.
да де ама не може и да очакваме друг резултат като се замисля...защото едно време един познат си беше сложил на хондата някво крило тип пейка ама от китайските, дето вдигат теглото на колата и увеличават съпротивлението.Та пича се беше насвиркал с 200 и ляво дясно ляво дясно ...спира намества крилото и пак...докато не почнела да става по стабилна колата.Имам в пред вид че с тия селски настройки е нормално да влошиш качеството, доколкото да го подобриш би било чист късмет.
Koлкото до плоския под..той алекс пусна жокер,мисля че горе доле се досещате.Ако е нащърбено отдолу с гърнета тампони и сякви антиаеродинамични нещица,потока така ще се омота че...като е гладко малко или много това намалява и ето го резултата.На това отгоре той е с по-голяма скорост и...гореописаното и колата залепва за пътя.Или по-скоро се опитва.
А пък за експоне...
каквото там беше..ами не знам наистина не съм го учил така а съм учил аеродинамика на 2 континента.И то точно тази която касае и колите- на скорости под540км/ч.Щото оттам насетне става друго.
В тоя ред на мисли се присетих че темата се въртеше около горенето и вървенето след това.Аз не съм гледах характеристиките на поршето и бмвто но по-скоро би следвало да се сравнят една и съща кола със и без спойлери отколкото да се сравняват 2 различни.
Аз обърнах внимание например на вектра и калибра като коментирахме височините на колата и настройките,та там един и същи мотор, и разлика в теглото в + кг за калибрата и тя пак има по-голяма скорост.
дали ако колата му е с настройки да е по-ниска върви повече или върви по-малко.
той мерил човека и излязло че при по-ниска кола вървенето било по малко.Умувахме и стигнахме до извода че потока отдоле намалява и затова съответно скоростта му се увеличава...оттам налягането пада и...бла бла та накрая хоп - колата на високи скорости се зори повече.
да де ама не може и да очакваме друг резултат като се замисля...защото едно време един познат си беше сложил на хондата някво крило тип пейка ама от китайските, дето вдигат теглото на колата и увеличават съпротивлението.Та пича се беше насвиркал с 200 и ляво дясно ляво дясно ...спира намества крилото и пак...докато не почнела да става по стабилна колата.Имам в пред вид че с тия селски настройки е нормално да влошиш качеството, доколкото да го подобриш би било чист късмет.
Koлкото до плоския под..той алекс пусна жокер,мисля че горе доле се досещате.Ако е нащърбено отдолу с гърнета тампони и сякви антиаеродинамични нещица,потока така ще се омота че...като е гладко малко или много това намалява и ето го резултата.На това отгоре той е с по-голяма скорост и...гореописаното и колата залепва за пътя.Или по-скоро се опитва.
А пък за експоне...

В тоя ред на мисли се присетих че темата се въртеше около горенето и вървенето след това.Аз не съм гледах характеристиките на поршето и бмвто но по-скоро би следвало да се сравнят една и съща кола със и без спойлери отколкото да се сравняват 2 различни.
Аз обърнах внимание например на вектра и калибра като коментирахме височините на колата и настройките,та там един и същи мотор, и разлика в теглото в + кг за калибрата и тя пак има по-голяма скорост.
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Alex 320i Cabrio написа:dinko_sd написа:Ок Алекс, i am satisfied
Интуитивно за мен 928-цата трябва да има по-малко съпротивление не заради друго, ами заради самата заоблена форма на цялото купе. Ама само не ми казвай че Е30-ката има по-добри показания относно съпротивлениетоВсички и познаваме навъсената физиономийка
" \ " -> те такъв и е наклона
![]()
Хе-хе! И аз така си мислех, докато не се оказа, че Е30-ката е по-обтекаемия автомобил!!! Е30 М-Тех 2 купе има Сх 0.33, а Порше 928 ГТ има Сх 0.34...
Щото нормален автомобил E30 има коефициент Cx 0,36




Георги Пенчев
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Penchev написа:
Щото нормален автомобил E30 има коефициент Cx 0,36![]()
![]()
Обтекаемоста е само понятие
Георги Пенчев
Това в каква връзка го казваш?
Иначе затова си имам малко пауъ и голЕм... разход

Power is Nothing Without Insanity
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
- Alex 320i Cabrio
- Храбрият Свинар
-
- Мнения: 1060
- Регистриран на: 4.02.2002
- Местоположение: London
- Детайли за колата: Porsche 911 GT3 CS, Porsche 928 GTS 5spd, Porsche 928 RSR, Porsche 944 Turbo Cup, BMW540iA Touring, BMW E46 M3 SMG, Golf 3 GTI 16v, BMW Z4M Coupe (sold), BMW E61 M5 Touring (stolen),
Penchev написа:В смисъл такъв,че Порш-а е стандартно изпълнение а Е30-та е не съвсем стандартно ...
Георги Пенчев
Съгласен съм, но идеята беше, че всеки си мисли, че Е30 или Е34 са като тухли във въздуха заради тези ръбове навсякъде


Power is Nothing Without Insanity
- Penchev
- Сватбаря
-
- Мнения: 8913
- Регистриран на: 25.04.2002
- Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
- Кара: Opel Zafira А OPC
Да ти си много прав.Особенно Е34-та има коефициент Cx 0,30, което е направо страхотна стойност,като автомобил слязъл от конвейрите през края на 80-те
Георги Пенчев

Георги Пенчев
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани