Какво "добринки" правите на колата си?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 7.12.2004
Местоположение: София

Мнение от Добрия » 17 Дек 2004, 12:12

За Един : разходомера ти показва 0, защото колата работи на празен ход, а скоростта е сравнително висока. Регулатора подава гориво в зависимост от натоварването; при спускане на скорост не се използва мотора като движеша сила, но все пак той работи и то на празен ход.
ПП: Това е идеален вариант след продължително катерене да спуснеш на скорост и да охладиш мотора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1956
Регистриран на: 23.06.2004
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: 1985 BMW E30 M10B18

Мнение от ivantchoG » 17 Дек 2004, 13:43

Един написа:... моя OBC защо покава ...
Има тема по въпроса, където Penchev и Lion са обяснили за какво става въпрос :arrow: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=7597
steeN написа:Какво точно представлява fuel cut off функцията тогава? ...
Предполагам, че имаш предвид това :arrow: твой линк :

"Overrun operation (coasting)
During the transition to overrun operation the fuel supply can be cut off above a certain engine speed, i.e. the injection valves remain closed. For this process the control unit evaluates the signals from the throttle-valve switch and from the engine speed. If the speed sinks below a certain value or if the idle contact opens again in the throttle-valve switch, then the fuel supply is resumed again.
The engine speed above which the injection pulses are suppressed is controlled as a factor of the engine temperature."

Ще се опитам да го преведа по смисъл :

При преминаване в режим "overrun" /в този случай "overrun" трябва да се преведе като "принудителен празен ход"/, горивото може да бъде спряно над определени обороти, например инжекторите остават затворени. За тази цел ЕКУ-то сравнява положението на дроселовата клапа и оборотите на мотора. Ако оборотите паднат под определена стойност, или дроселовата клапа се отвори, подаването на гориво се възобновява.
Оборотите, над които се прекъсва подаването на импулси към инжекторите, зависят и от температурата на мотора.
".....Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо....." К.Иречек, 13.12.1881
Бате Сашо - Пази имената!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 17 Дек 2004, 17:52

Помня го този линк, много добра книжка... както винаги има две противоречиви мнения. За това просто смятам да закача една пробна лампа и да се убедя за себе си вместо да пълня форума с безсмилени постове и ще ви пиша пак:)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Мнение от bravo » 19 Дек 2004, 1:45

kay написа:Ама като карам с 80 и изведнъж пред мен се смени светофара, не посягам да вкарам колата на по-ниска скорост - ползвам спирачките (на скорост).

Да бе да кой знае как набиваш втората и се изтрелваш докато не се е сменил пак светофара :mhihi:
Да бе
ползвам спирачките (на скорост).

и аз това имах в предвид .
Най-мразя да съм прав!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 12.11.2004

Мнение от pitanko » 19 Дек 2004, 11:19

ми карам си я :lol:

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 19 Дек 2004, 13:33

bravo написа:Да бе да кой знае как набиваш втората и се изтрелваш докато не се е сменил пак светофара :mhihi:


Ми за това използвам двойно амбреиране, щото му съчувствам на съединителя, милия ... :DDD

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 505
Регистриран на: 9.12.2004
Местоположение: Пловдив

Мнение от melody1 » 19 Дек 2004, 23:26

какво е touch-up paint.от каде мога да си го закупя

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 19 Дек 2004, 23:54

Прочети малко по-назад в дискусията, обясних.


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 20 Дек 2004, 0:31

при екстремно спиране спирам и с двигателя :uups: (почти 80% от спиранията ми :mhihi: :mhihi: :mhihi: )
иначе със спирачките

когато скускам нанадолу винаги на 5-та или 4-та зависи от наклона - така:
1. колата е по сигурна (зай-вече в завойте)
2. темп. на ДВГ не варира, тъй като циркулацията на водата се запазва
3. не съсипваш спирачките и дисковете
4. разхода е по-малък, тъй като датчиците не отчитат "студен мотор" и ЕКУ-то си пуска минималното количество гориво необх. за 850об/мин
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 21 Дек 2004, 23:19

Извинявам се, че така ви се намесвам в темата. Виждам че повечето неща тук са офтопик още 2-ра страница и многото и много странни мнения, които прочетох, ме подтикнаха да споделя. Без да цитирам, защото ще стане роман, ще кажа само моето мнение.
По въпроса за разхода на гориво когато двигателят работи на принудителен празен ход - да, той е нула (0). Когато двигателят работи с обороти над дефинираните му за начало на "принудителния празен ход" (най-често 1400) и педалът за газта не е натиснат, което компютъра разпознава по датчика за положението на др.клапа, дюзите не се отварят и гориво не изтича. Това означава, че колата се движи с моментен разход 0 л/100 км. През това време искра към свещите се подава разбира се. За да започнат отново дюзите да впръскват и да се възстанови горивния процес в цилиндрите, трябва да се случат едно от двете неща: или да се подаде газ и датчика за положението да го отчете, или оборотите да паднат под 1200. Тази функция е внедрена още в първите електронни горивовпръскващи системи. Говоря за края на 60-те години - тогава излиза първата електронна система на Bosch ==> D-Jetronic с дискретни елементи. Аз лично имам една полумъртва кола, модел '70 година, със системата D-Jetronic (системата е продадена вече като много ценна), която има тази функция. По същото време има разработени карбураторни двигатели, които също има подобни системи (спиране на горивото при принудителен празен ход), но с пневмо-механични елементи основно.
Тази част от програмата за управление на компютъра е предназначена именно за спирането "на скорост" - когато при нормално движение се отпуска педала за газта с намерение последващо спиране било с двигателя, било със спирачките.

Много ми е чудно как такива капацитети като някои от вас тук (няма да споделям имена) не го знаят това и от незнание извъртяхте истината на 180 градуса, като дори направихте спирането с двигателя вредно :shock: поради причини, който май останаха субективни, но обективните такива ги пропуснахте и натоварихте Diablo със сарказма на неделното училище по кормуване.
Не друго, но ми е странно защо го правите....
Извинявайте ако нещо...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW E60 M5

...

Мнение от RS-MAD » 22 Дек 2004, 0:32

Изображение

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 22 Дек 2004, 9:45

Postman, всичко опира до това къде теглиш чертата между спиране с двигателя и принудителен празен ход. Не мисля, че някой спори че например спускането на скорост или карането на скорост по инерция е лошо нещо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Мнение от Postman » 22 Дек 2004, 10:46

kay, ти сещаш ли се някой случай, в който двигателят да работи на принудителен празен ход и автомобила през това време да не спира или ако се движи по наклон надолу да се възпрепятства ускоряването му в една или друга степен?

Остава да дефинираш (теглиш чертата) и от какво спирачно закъснение нагоре при работа на принудителен празен ход вече се води за спиране на скорост с двигателя, а надолу за обикновен принудителен празен ход - може би го пише в някой от учебниците на Diablo, но той умишлено го премълчава :mhihi: .

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 22 Дек 2004, 11:15

:DDD

За мене е към 2к оборота или 5та скорост при спускане и превключвам надолу само с двойно амбреиране.

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 22 Дек 2004, 15:21

аз ще подходя научно- всеки път като двигателя прави "ъъъъъъъъъъ...." - го вадя от скорост и спирам със спирачките или го пускам по интерция :mhihi:

и никои не е казал че е вредно. мисълта ми беше че няма смисъл.
алекс
трабант 601с
разни други возила

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook