БМВ = баланс, или защо съм фен на марката

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Re: БМВ = баланс, или защо съм фен на марката

Мнение от alx » 03 Яну 2008, 17:37

rosen.kolarov написа:карал съм на около 80% от възможностите на колата (все пак бях със жената и децата).... По пътя изпреварихме доста коли (по мои сметки около 150-200) Сега не искам някой фен на друга марка да каже,


росене, за тебе не знам но аз ако карам на 8/10 и съм със семейството си във колата мисля че житейската опция наречена "ограничител на скороста, оборотите, страничните натоварвания и 100%-непрощаващ дсц" щеше да се активира непрекъснато и щеше да ме гледа накриво следващите 48 часа.... добре си я възпитал :)

аз по принцип като съм със семейството гледам да се натоваря във най-голямото бронирано возило във гаража и... внимателно.

а за баланса и компромиса - разбира се че си прав. едно време имаше едни хубави тестове където като тестваха колите една срещу друга след това налагаха различните постижения (спирачен път, странично ускорение, ускорение, и тн) на една окръжност като ги групираха примерно по спирачен път между 12-3 часа, ускорение 3-6, странично ускорение 6-9, слаломна скорост 9-12.. и колкото по-добро постижението - толкова по-близо до центъра. бмв-тата винаги правеха формичка от точките си като се свържат близка до окръжност- демек всестранно развити, докато другите коли винаги бяха по-безформени...демек във някои неща са по-силни във други по-слаби..
алекс
трабант 601с
разни други возила

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 03 Яну 2008, 18:21

zBoost написа:Ама айде сега излез навънка със задното, с квито и гуми да си, файда колкото и да си "напреднал". Само джипката става. Нали ги гледам ей сега навънка всички се гърчат в кишите, няма задно няма предно, само дърпам ръчката, на таблото светва 4WD-L, през бордюра, преспи и храсти и айде чао. Пък после ела засичай време кой кога ще стигне и говори кой е от изостаналите...


С летни гуми съм, задните нямат грайфер. НИКАКЪВ. Ако не вярваш, ще ги снимам утре, нямам навика да преувеличавам.
Колата ми е паркирана в малка пряка пред блока, където снегорини няма и всеки се оправя самосиндикално.
Днес не съм имал проблеми нито с ваденето й, нито с карането дори там където има сянка и е позаледено.
Мен ако питаш ако някъде може да мине лека кола, тогава ще мине без значение дали е с предно или задно. Всичко зависи от това колко точно можеш да се оправяш в зимни условия.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 03 Яну 2008, 18:28

Росене а защо ли повечето закъсали тия дни са все с БМВта ... нямат пари за гуми или не могат да карат?Днес в работата 1 колежка разправя как вчера се качили в неква преспа по магистралата ... а карали бавничко ... не могли да излезат 1 час.... другата колежка пък не си кара БМВто тия дни познай защо :D За сравнение с 4х4 не може да става въпрос в тия условия!!! Аз сега карам кола на предно и паркирам в преспите и на излизане нямам никакви проблеми!!!Може да направим едно състезание в заснежените квартални улици ... аз с Фиат Пунто срещу някой с БМВ ... просто БМВтата имат сериозен проблем тия няколко месеца ... ти може и да си се движил в 2-3см сняг ... но в 15-20см как си?И кво правят тия с отворените дифове?Нон стоп виждаме закъсали коли на задно в зимата ...

Темата е страхотна, но трябваше да я пуснеш на пролет примерно ... може да я архивнете и да я пуснете тогава. :D Тия месеци от Ауди форума ви сипват със страшна сила и тва си е ... :P :mhihi:
без реклами в подписа...
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 03 Яну 2008, 18:35

!!Asen_X написа:Всичко зависи от това колко точно можеш да се оправяш в зимни условия.


Дам може би си прав ... винаги има как да се справиш с дадена ситуация ... ама въпроса е колко усилия ще вложиш ... а и не всички имат нужните умения.Понякога като ти подпре снега пода и леко като увиснеш ... с отвореш диф ... еми нямам как да стане без да се слиза от колата. ;) С предно можеш да наместиш позицията или леко да я промениш като въртиш волана ... ама на задно го няма това... и като сложиш по-голямата тежест отпред ... малко по-трудно увисва предницата в преспите.
без реклами в подписа...
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 03 Яну 2008, 18:38

Максо, хайде на теб да ти предложа гонка по Витоша - комби с отворен диференциал, за да видиш някои неща :!:


Георги Пенчев
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4521
Регистриран на: 5.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от MaXimal » 03 Яну 2008, 18:41

Проблемът в големият сняг не е от предаването, а от това, че цялата кола потъва в снега. Предполагам колегите с по-височки БМВ-та нямат подобни проблеми.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1258
Регистриран на: 30.03.2003
Местоположение: Sofia
Кара: 330и Е46 1/4mile- 13.88/163km/h
Детайли за колата: Е46ца ... тормозителка на М5 Е34 и 330ки Е90

Мнение от MaXo » 03 Яну 2008, 18:42

Пунтото на Витоша на сухо не може да катери с повече от 50-60км бре :mhihi: и не разбра за какво говоря ... говоря за това, че с кола на предно много по-рядко ще ти се налага да слизаш да буташ... ето защо написах квартални улици където има по 20см сняг. ;) Но по принцип съм навит за Витоша ... не ща да го рискувам Пунтото щото работя с него ... но може да покажеш какво правиш. ;)
без реклами в подписа...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 30.07.2007
Местоположение: Ямбол/София

Мнение от Franio » 03 Яну 2008, 18:52

Снощи като се прибирах не срещнах особени проблеми.Само два пъти спирах за да помогна да избутаме някоя затънала кола.Първият път беше едно Ауди А4...слязох помогнах на хората и толкова(имаше един тип в един пасат,които сметна,че е под достойнството му да помогне и само ни свиреше да побързаме)...почти стигнах до заветната си цел когато на улицата пред квартирата ми се налойи да спра заради едно закъсало фордче.Е по живо по здраво го избутахме и него и Опааа изненада.Аз закъсах,а по интересното беше ,че нямаше кой да помогне на мен.Не ми беше особено лесно но се справих.Малко напред малко назад позаклатих я и тръгнахме....Е вярно малко на страни се движеше, но много се изкефих пред входа като ме питаха защо завиваш бе а аз се ухилих и казах "Не завивах".
Това, което исках да кажа е друго.Проблема на бмв-тата в снега според мен е при самото потегляне.Бях спрял много близо до стена от дясната ми страна и при потегляне задницата сама тръгваше да се удря в нея,но с повечко внимание и търпение се преодоляват тия неща

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 8.12.2004
Кара: e60 530d

Мнение от Shumy » 03 Яну 2008, 18:56

!!Asen_X написа:С летни гуми съм, задните нямат грайфер. НИКАКЪВ. Ако не вярваш, ще ги снимам утре, нямам навика да преувеличавам.
Колата ми е паркирана в малка пряка пред блока, където снегорини няма и всеки се оправя самосиндикално.
Днес не съм имал проблеми нито с ваденето й, нито с карането дори там където има сянка и е позаледено.

и викаш няма викви проблеми? :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 940
Регистриран на: 5.06.2002
Местоположение: София

Мнение от //M_Power » 03 Яну 2008, 19:02

Ами не знам на мене нито ми е сложно нито съм имал проблеми качвам се и на витоша редовно въпреки че вече съм с изтъркани "зимни гуми" пак си се катера с ниско окачване и отворен диф :mhihi:
А като натрупа доволно никой не може да копа така,че мисля е бесмислен вечня спор предно или задно всичко е според зависи от гуми задкормилно устроиство и други :mhihi:
П.П.Не,че имам против колежките ама даде примери само за тях че закъсват то и с предно да е пак няма гаранция да закъсат ;)
Три Бири и Турбото да сссвири
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
Изображение

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 03 Яну 2008, 19:03

!!Asen_X написа:Мен ако питаш ако някъде може да мине лека кола, тогава ще мине без значение дали е с предно или задно. Всичко зависи от това колко точно можеш да се оправяш в зимни условия.


асене, абсолютно не съм съгласен със тебе ... тебе явно те пазят някакви зимни митични същества и ти подават сцепление кат трябва... :mhihi:

моя личен опит е че когато е хлъзгаво със предно се стига по-далече.. тежеста на двигателя върху гумите и факта че можеш да раздвижиш предните гуми наляво надясно и да контролираш накъде се пързаляш (говоря със скорости 1-2км/ч) като си затънал са неща които ти дават предимство.

примерно на мене никога не ми се е случвало кола със предно на почти равно заледено да седи на първа или втора и седи на едно място и да върти гуми без да и подавам газ- докато това е стандартно упражнение при колите със задно- дори излизам, бутам и кат зацепи търча и скачам във колата да не избяга.. :)

за по-бързото стигане до някъде със задно или със предно- там нещата са по-изравнени и си зависи от шофьора.. но ако трябва да се издрапа някъде на лед или във сняг - предното е по-добро.
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 940
Регистриран на: 5.06.2002
Местоположение: София

Мнение от //M_Power » 03 Яну 2008, 19:09

Интересно ми е примерно към витоша е предимно нанагорно и колите с предно каде ще им тежи повече при изкачване :mhihi: на предните или на задните гуми това важи и за лятото но при по стръмни наклони ;)
Три Бири и Турбото да сссвири
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 03 Яну 2008, 19:12

като гледам по всички подфоруми коментарите, май стигам до заключението че всички с добри гуми се кефят, другите се оплакват. после вероятно остава реглажа и баланса - аз лично никъде не съм закъсвал, карах и двата дена. плюс гаража ми е подземен с не-малък наклон и абсолютно непочистен - и си излязох - малко зор но нямаше проблеми. пълен кеф докрай въпреки мойта ретро е36 ;)

гиславед еврофрост3 втори сезон

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 03 Яну 2008, 19:31

Цял ден карам Фокус-а ,който е със същите гуми като на мойта кола, абсолютно същите,като даже ги купихме по едно и също време.Вчера когато беше направо трагично положението ,никъде не ме е оставил.Да но накрая като си седнах в мойта кола, тя си тръгна като танк, няма майтап - точно така я почувствах :!: Движи уверено,без волана да ми прави ръцете на маймуни, без излишни боксувания,когато аз не искам.

Логиката и практиката показват ,че алекс има право принципно.Само ,че явно има разлика между лека и по-тежка кола със задно предаване.Карал съм седан Е34 на равно в поле със сняг и по-неходеше/газеше в сравнение с мойта кола,която е със 100 кг по тежка.Друг е въпроса,че днес ,когато бях в движение гледах по светофарите и по спрялите БМВ-та какви са им гумите.Видях това,че най-масовите е36 в общия случай се карат с не добри гуми.Колеги, утре огледайте за това ,което ви говоря и ще се убедите.Специално гледах след като тази тема се разпали ...

Преди две зими,само за един сезон карах с някакъв Мишелин,който беше на около 5мм и с който колата ми вървеше по снега,но някак трудно.Закъсвах на някакви места дето сега минавам на втора с пълна газ :idea:

Нека кажа ,какво мисля и за зимните гуми - много хора дават луди пари за да си купят А3 най-новия Мишелин например.Да обаче тези гуми са под всякаква критика :!: Защото с тези 5 канала по дължина на протектора ,могат да изхвърлят киша,вода ,но това за сметка на сцеплението на сняг.Те както и повечето нови модели на топ производителите за Европа се ориентират към модели насочени за не толкова снежни пътища и вие го знаете добре.не случайно всички тези големи производители си имат отделна гама ,паралелно производство за скандинавията и Русия.Гуми,които са за лед и сняг ...
Аз лично избрах такива ,които са за Руските условия.Досега един път не са ме предали никъде.Може би и за това се чувствам толкова уверен,може би голяма е тяхната заслуга,но факта е че в колата със същите гуми на предно предаване е едно боксуване и залитане ,дори по коловозите.


Георги Пенчев
Изображение

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Мнение от Penchev » 03 Яну 2008, 19:51

http://legacygt.com/forums/printthread.php?t=3043

Шведско автомобилно издание ,което прави тест на зимни гуми за въпросните географски ширини :idea: Линка е от Шведски форум на Субару, един от тях е превел от Шведски на Английски език съревнованието и крайните оценки.

Аз и брат ми караме втори сезон Pirelli Winter Carving.Тази гума е разработена като лицензна на култовата Gislaved Nord Frost 3,обърнете внимание на това,колко си приличат.И в крайна сметка резлултатите ,в които с 8,6 оценка Пирелито е над "татко" си,който има 8,4 крайна оценка.

Всеки си прави сметка,за какво ще ползва автомобила си, дали ще го кара на сняг,дали ще пътува по тежко заснежени пътища в планините или ще се вози само в града по централните булеварди и с 230 км/ч при -5 градуса на аутобана.Аз лично избрах да летя по снега и не съжалявам за нито един миг :!:


Георги Пенчев
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook