Още веднъж за и против автоматиците
Модератор: Общи модератори
- Triforce
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: 10.04.2007
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: 530XD, 2015
- Детайли за колата: 530XD, 2015
[steeN] написа:
абсолютно...
точно не знае какво иска... искаш да смениш лента, даваш газ и секунда размисъл сменя на по-ниска, ма вече дупката я няма. катериш нагорнище съвсем спокойно и постепенно натискаш повече, изведнъж то се изнервя минава на по-ниска пътниците в колата си разливат айрянчето, примерно. да не говорим за каква мъка става въпрос ако трябва да тръгнеш бързо... че е удобно, удобно е, но единствено в голям трафик спри/тръгни в града, иначе ужас.
И какточно ще си разлее айрянчето, като ще му преседне, като види как карам? Аз дори няма да го пусна в колата (ако ще рено 19 да е) с айрян или цигара. Може със солетки само, че се чистят бързо с прахосмукачката, ама 100% ще се задави с тях при моето каране, а и не само при моето, ами на много хора
абсолютно...
точно не знае какво иска... искаш да смениш лента, даваш газ и секунда размисъл сменя на по-ниска, ма вече дупката я няма. катериш нагорнище съвсем спокойно и постепенно натискаш повече, изведнъж то се изнервя минава на по-ниска пътниците в колата си разливат айрянчето, примерно. да не говорим за каква мъка става въпрос ако трябва да тръгнеш бързо... че е удобно, удобно е, но единствено в голям трафик спри/тръгни в града, иначе ужас.
И какточно ще си разлее айрянчето, като ще му преседне, като види как карам? Аз дори няма да го пусна в колата (ако ще рено 19 да е) с айрян или цигара. Може със солетки само, че се чистят бързо с прахосмукачката, ама 100% ще се задави с тях при моето каране, а и не само при моето, ами на много хора

- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Exy написа:[steeN] написа:WeiSTD написа:Докато ми поправяха колата ми дадоха една тойота с автоматични скорости . . . е да ви кажа умрех от мъка . . . то тва не знае то кво иска. . . натиснеш леко газта и се посере . . първа ли? трета ли? и то не знае.
![]()
![]()
![]()
абсолютно...
точно не знае какво иска... искаш да смениш лента, даваш газ и секунда размисъл сменя на по-ниска, ма вече дупката я няма. катериш нагорнище съвсем спокойно и постепенно натискаш повече, изведнъж то се изнервя минава на по-ниска пътниците в колата си разливат айрянчето, примерно. да не говорим за каква мъка става въпрос ако трябва да тръгнеш бързо... че е удобно, удобно е, но единствено в голям трафик спри/тръгни в града, иначе ужас.
Това ти се случва само първите няколко десетки км, след като си се качил на автомат а преди това си карал ръчка само. Трябва ти съвсем малко време за да свикнеш. Кога ще качи предавка зависи само от оборотите в момента и това колко е натиснат педала. Връщането на предавка също става когато оборотите са ниски а ти си натиснал повече - това е нещо като автоматичен кикдаун, ръчния става с копчето като натиснеш докрай. Та идеята ми е, че след като свикнеш, ти знаеш точно кога ще смени. Дори често си качвам сам предавка с отпускане (когато преценя, че е по-добре да смъкна прага на смяна) или с натискане (когато реша да достигна оборотите за следващата предавка). За връщане на предавка обикновено използвам копчето
Мерси за лекцията по каране на автоматици но съм имал 3 лично мои включително Тойота(1.



С БМВ и Алфа автоматите поне има начин да задържиш скорост, но на Тойота не . . . да не дава господ да попадне човек на сняг с Тойота автомат.
БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Тия тойоти ги правят за хора, дето не си изкарват колата на дъжд, сняг, температура под 15 градуса и често в работни дни 

Never mistake motion for action...
- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Leon написа:Тия тойоти ги правят за хора, дето не си изкарват колата на дъжд, сняг, температура под 15 градуса и често в работни дни
А с ръчните БМВта само чакаме да валне нещо и да ходим да се лъзгаме

БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
Re: Още веднъж за и против автоматиците
[quote="anica banica"]Онзи ден както си карах новите 1-а, 3-а и 5-а серия, за пореден път се замислих с какво толкова ме дразнят автоматиците. И ми хрумна следната еретична мисъл: "карането на автоматик е като секс с презерватив"...
По-късно вечерта споделих наблюденията си с мъж/-е и естествено ми беше поискана аргументация... Обясних тезата си горе-долу по следния начин: "в градски условия ползите и от двете далеч надвишават недостатъците - но на дълги разстояния (респ. отношения
) предпочитам по всяко време да имам телепатична връзка с устройството под/над мене."
Хайде - чакам да чуя кой защо предпочита/мрази автоматичните скорости или ръчката.
PS. Наясно съм, че така формулирана темата може лесно да отпердаши към безкраен офтопик. Тъй че умолявам тийновете, имащи опит единствено с "джойстика" (в прекия и преносния смисъл) да се въздържат от коментари.[/quote]
Ако караш от време на време и то чужда кола с автоматик може и такова да е чувството "карането на автоматик е като секс с презерватив" ама то и ако си с някой "от време на време и на чуждо" то си е така - safety first....
Не съм убеден обаче ако си подкараш собствения автоматик (мъж) всеки ден и му свикнеш ще си на същото мнение. Апетита идва с яденето
Не можеш да ме убедиш че ако ползваш автоматик (презерватив) 4-5 пъти в годината си на ясно за какво става дума.
Не забравяй и че автоматика си се кара по различен начин както и колата с предно предаване (жената със задно) и всяко си има и + и - . Но като цяло автоматика си е удобство и глезотия освен ако не си решила да караш на Monza или Paris-Dakar.
По-късно вечерта споделих наблюденията си с мъж/-е и естествено ми беше поискана аргументация... Обясних тезата си горе-долу по следния начин: "в градски условия ползите и от двете далеч надвишават недостатъците - но на дълги разстояния (респ. отношения

Хайде - чакам да чуя кой защо предпочита/мрази автоматичните скорости или ръчката.
PS. Наясно съм, че така формулирана темата може лесно да отпердаши към безкраен офтопик. Тъй че умолявам тийновете, имащи опит единствено с "джойстика" (в прекия и преносния смисъл) да се въздържат от коментари.[/quote]
Ако караш от време на време и то чужда кола с автоматик може и такова да е чувството "карането на автоматик е като секс с презерватив" ама то и ако си с някой "от време на време и на чуждо" то си е така - safety first....
Не съм убеден обаче ако си подкараш собствения автоматик (мъж) всеки ден и му свикнеш ще си на същото мнение. Апетита идва с яденето

Не можеш да ме убедиш че ако ползваш автоматик (презерватив) 4-5 пъти в годината си на ясно за какво става дума.
Не забравяй и че автоматика си се кара по различен начин както и колата с предно предаване (жената със задно) и всяко си има и + и - . Но като цяло автоматика си е удобство и глезотия освен ако не си решила да караш на Monza или Paris-Dakar.
WeiSTD написа:Мерси за лекцията по каране на автоматици но съм имал 3 лично мои включително Тойота(1., Алфа Ромео(156 2.5) и БМВ(520и)
Имам поне едно 10000км на Пенсио-Матик
![]()
С БМВ и Алфа автоматите поне има начин да задържиш скорост, но на Тойота не . . . да не дава господ да попадне човек на сняг с Тойота автомат.
Е ти си резистентен нещо

We love you Ronnie!
- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
Exy написа:WeiSTD написа:Мерси за лекцията по каране на автоматици но съм имал 3 лично мои включително Тойота(1., Алфа Ромео(156 2.5) и БМВ(520и)
Имам поне едно 10000км на Пенсио-Матик
![]()
С БМВ и Алфа автоматите поне има начин да задържиш скорост, но на Тойота не . . . да не дава господ да попадне човек на сняг с Тойота автомат.
Е ти си резистентен нещоАз реших, че кола с ръчка не бих купил никога, още след има няма 500км на автомата.
И баща ми беше решил така '95та като си купи тука един автомат . . . чак до '99та изтрая преди да и тегли една майна и да си купи ръчка

БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- Triforce
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: 10.04.2007
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: 530XD, 2015
- Детайли за колата: 530XD, 2015
Да бе - Оправляваш я, както ти написа. С главно "О". Я се замисли от волана до гумата колко части има колата? Ама това е друга тема на разговор. Ти си купи БМВ 750iL автоматик 99-та година, пък пак ми говори, за Оправление.
- WeiSTD
- главен сектант :)
-
- Мнения: 2511
- Регистриран на: 3.01.2004
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325i
- Детайли за колата: Септември 1991
M50B25 - Без VANOS
GAZ Gold Coilover Kit
Eibach 28мм Предна Стабилизираща Щанга
М3 Ево 20мм Задна Стабилизираща Щанга
325мм предни спирачки от Е46 330i
294мм задни спирачки от Е46 328i
Zimmermann Дискове, Carbone Lorraine накладки, Goodridge маркучета
mk4 написа:Автоматиците са скапана работа. Тва според мен е за ограничени хора, които не знаят как да карат. Честото сменяне на скоростите допълва тръпката от карането, карате да чувстваш, че наистина оправляваш колата, а не се возиш.
Айде сега па и ти се изказа. . . и аз имам предпочитание за ръчка, но да кажеш че автомата е за ограничени хора е малко прекалено.
БИАД Авто-Пазар Тийм
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
You can take the people out of Bulgaria, but you can never take the Bulgarian out of people.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
WeiSTD написа:mk4 написа:Автоматиците са скапана работа. Тва според мен е за ограничени хора, които не знаят как да карат. Честото сменяне на скоростите допълва тръпката от карането, карате да чувстваш, че наистина оправляваш колата, а не се возиш.
Айде сега па и ти се изказа. . . и аз имам предпочитание за ръчка, но да кажеш че автомата е за ограничени хора е малко прекалено.

Never mistake motion for action...
- The7omahawk
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 360
- Регистриран на: 10.07.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z3 Roadster 2.8
- Мечтае да кара: едно да беше...
Не, че имам кой знае какъв опит - книжка още нямам, и възрастта за това нямам
Но съм карал автоматик, ръчка и типтроник.
С две ръце и половина за SMG/Типтроник, или който и да е от подобните варианти за превключване.Ръчката си е кеф, спор няма, но не си представям какво е по задръствания.Автоматикът ме кара да се чувстват като пътник, не го обичам това.Но типтроникът ( не се смейте, ама съм го изпитал върху Smart
) прави кеф - смяната е плавна, пак я има твоята намеса, абе кеф си е
В същото време го няма прекаленото натоварване, абе, сякаш играеш някоя игра
Като взема книжка ще си взема Smart типтроник и ще паркирам напречно на улицата без да преча на никого и колата ще харчи колкото колело 

С две ръце и половина за SMG/Типтроник, или който и да е от подобните варианти за превключване.Ръчката си е кеф, спор няма, но не си представям какво е по задръствания.Автоматикът ме кара да се чувстват като пътник, не го обичам това.Но типтроникът ( не се смейте, ама съм го изпитал върху Smart





- jivko81
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: 29.08.2006
- Пол: Мъж
- Кара: F01 750LI Xdrive
Хайде сега да се обзаложим че почти всички против автоматика в най добрия случай са се возили на такава кола. Според мен е глупаво да се отрича технологията. В предни постове един колега го сравни много точно с теми отреди няколко години "За и против хидравликата" как се губело контакт с пътя и други такива глупости. Че така е и сега за автоматичните кутии. Не говорим за автоматик 1980г. а за модерни кутии, ааа и по горното изказване, че хората с автоматици са ограничени е ................(точките са цензура) 

- тони6600
- Палавника
-
- Мнения: 455
- Регистриран на: 8.07.2006
- Местоположение: гр.Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 320 D '03; Х5 Е70
Колеги в момента карам автомат имам и една кола която е ръчка ами спокойно мога да Ви кажа,че автомата няма да го сменя за нищо на света, а това за ограничените хора беше ГОЛЯМА ГЛУПОСТ,ела да те повозя после ми говори за ограничени хора,или пък оня друг луд айрянчета, солетки,цигарки ти на път ли си тръгнал или хапка пийка кви са тия работи разливали се били во ми говориш, аз докато карам си пия кафето без да се излее и капка и си изпреварвам и свичко останало каво беше това това,че не умееш да усещаш колата и как да и подоваш газ не значи , че непременоно ще обърнеш това което пиеш и мисля,че в темата трябва да пишат хора които са карали и автоматик и ръчка известно време и тогава да дават мнения щото аман вече от такива дето мноо разбират това било онова било,ка то искаш автомата да си сменаяш скоростите никакъв проблем от 1-5 можеш да си ги сменяш ама нали всичките сте карали сума ти години автоматици и веднага гадно било това било онова било какво с автомат сега някой ще ми каже не можеш да се пързаляш - мога и то много добре става или не можеш да се въртиш в кръг става още по-лесно от ръчните скорости офффффффф изнервих се какво да обеснявам те всичките са карали и знаят
Явно, че темата поражда доста емоции а емоциите често изпреварват здравия разум. И "ръчката" и "джойстика" си имат и приемущесва и недостатъци. Просто няма "общ случай" за сравнение.
Все едно да спорим дали джинси и маратонки или костюм и обувки е по-доброто решение. Ами зависи за къде - ако се издокараш с автоматик на състезание е все едно да цъфнеш с костюм на туристически поход.
Но това не значи че и автоматика и ръчката си нямат своите приемущества (и недостатъци) само да се разберем, че не са универсални. (Пълно щастие няма)
От тук нататък е въпрос на предпочитание и преценка на мястото, времето възможностите и т.н.
А и съм убеден че колегите които са с крайните изказвания против автоматика просто никога не са карали своя собствена кола с такива скорости за да усетят предимствата докато обратно всеки по стечение на обстоятелствата е карал кола с ръчка......
Все едно да спорим дали джинси и маратонки или костюм и обувки е по-доброто решение. Ами зависи за къде - ако се издокараш с автоматик на състезание е все едно да цъфнеш с костюм на туристически поход.
Но това не значи че и автоматика и ръчката си нямат своите приемущества (и недостатъци) само да се разберем, че не са универсални. (Пълно щастие няма)
От тук нататък е въпрос на предпочитание и преценка на мястото, времето възможностите и т.н.
А и съм убеден че колегите които са с крайните изказвания против автоматика просто никога не са карали своя собствена кола с такива скорости за да усетят предимствата докато обратно всеки по стечение на обстоятелствата е карал кола с ръчка......
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани