Какво "добринки" правите на колата си?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Какво "добринки" правите на колата си?

Мнение от alx » 15 Дек 2004, 16:55

всички знаеме че не може да само да се кара и да се налива бензин.. или може ма е много временно и след това бумеранга на безхаберието ви уцелва централно във портофейла... та.. какво правите всеки ден/ редовно за ви е добре колата?

та ще започна аз... във случаен ред

1. като си паля колата, не я форсирам веднага.. даже като се замисля- 10-15 минути след като тръгна не я настъпвам повече от 2000-2500 оборота..

2. ако знам че ми гори масло - поне веднаж във седмицата си го проверявам и доливам ако трябва. ако не ми гори- поне веднаж във месеца фърлям по едно око...

3. като скоча на спирачките със повече от 60км и спра на място винаги гледам като спра да мръдна 1-2 метра още напред бавно... да не си кривя дисковете..

4. гледам по изтритите гуми винаги да си ми отзад.. дори и на кола със задно предаване... щото винаги предпочитам да свръхзавивам пред това да недозавивам...

5. сипвам и винаги поне бензина които пише във книжката че трябва

6. не спирам със двигателя- не съм камион все пак... сменям надолу като трябва, но не спирам.. освен ако не е много панически.. тогава щракам надолу като на нфс :)

7. често си поглеждам асфалта под колата- от мене ли капе?

8. през зимата като знам че ще вали сняг си вдигам чистачките нагоре- много по-лесно след това е да си изчистя колата а и чистачките не са ми замръзнали...

9. периодично сипвам добавка във бензина за почистване на дюзи...

10. гледам ако мога да не си паля и гася колата ненужно. ако знам че ще чакам по-малко от 10 минути- оставям да работи двигателя

11. гледам винаги да карам повече и по-дълго на дълъг път... едно че е гот, друго че е добре за колата... винаги гледам през това време да продухвам двигателя периодично със пълна газ

12. сменям си маслото редовно.. поне на всеки 7500км като минимум..

13. гледам си гумите да се износват равномерно и ги въртя периодично. ако имам проблеми- давам я да ми я центроват..

ша пиша още като се сетя..
алекс
трабант 601с
разни други возила

Новини
Аватар

Мнение от Новини » 15 Дек 2004, 17:18

1. Проверявам маслото всеки ден - живея в България и е твърде вероятно да са ми откраднали картера някой нощ.
2. Проверявам дали не са ми гепили предното стъкло всяка сутрин. Два пъти не го намерих.
3. Преди тръгване оглеждам всичките гуми - дали имам изобщо джанти.
4. Проверявам за срязани тръбички на спирачната система - има много отмъстителни говеда.
5. Проверявам дали са завити болтовете - веднъж ми ги бяха разхлабили.
6. Затягам си болтовете на антикрилото - все някой е пробвал да го откърти.
7. Проверявам колко бензин са ми източили.
8. Тоя път не са източили бензина. Антифриза го няма. Откраднали са го заедно с радиатора.
:mhihi:

;)

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 15 Дек 2004, 17:20

цепиш мрака Хасане :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 15 Дек 2004, 17:32

alx май покри всичко по елементарната поддръжка :)

Имам копче за включване на електрическия вентилатор - като карам като идиот и се забия в трафик го включвам да помага. Ако съм карал бясно и паркирам някъде гледам поне 2 минути да работи на място с вентилатора включен на макс. Иначе гледам последните няколко минути да са за "охлаждане" и не я напъвам.

Имам манометър в жабката и си проверявам гумите редовно. Резервната също - макар и по-рядко.

Гледам и да я мия поне веднъж на седмица-две, и да я полирам 3-4 пъти в годината. Ако има обелена боя някъде я оправям с touch-up paint, за да не тръгва ръжда.

Чистя кожените седалки със спрей (пяна) за кожа, колкото често мога. Ако не - поне със хладка леко сапунена вода. Кожата иска редовна грижа, за да живее дълго.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1993
Регистриран на: 12.09.2003
Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
Пол: Мъж
Кара: 98' e36 318i
Мечтае да кара: e36 ///M3
Детайли за колата: M43B18

Мнение от BMWMHartge » 15 Дек 2004, 18:12

1км минат с незагряла кола = 75км минати с загряла :lol:
93' e36 320i coupe
98' e36 318i sedan

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 15 Дек 2004, 18:30

много важно- ако карам турбинирана кола и нямам турбо таймер - ако съм карал агресивно и трябва да я угася- чакам 1-2 минути на място със работещ двигател преди да я изключа...

а турбо-таймер е устройство което се слага обикновено на турбинираните коли и след като угасиш двигателя със ключа, таймера го оставя да работи още примерно 2-3 минути и след това го спира автоматично.
алекс
трабант 601с
разни други возила

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1355
Регистриран на: 19.08.2003
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж

Мнение от grnka » 15 Дек 2004, 18:49

1)Сутрин паля и оставям да работи на място 3,5 мин.За да не се самозабравям когато паля и аз паля и един фас и пуша...Като свърши цигарата и докато излезе от синята зона карам до 2000 об. максимум и след като излезе и тръгне откъм първото деление до средата карам до 3000 макс все пак трябва да загрее маслото ;)

2) На всеки 5000 км си гледам маслото ама повече стана навик отколкото необходимост тъй като не мърда

3)Гледам за гуми,болтове..

4)Почиствам всичките стъкла с спецялен препарат против замръзване

5)Мия колата всеки Петък

6)Правя сервиз редовно

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1316
Регистриран на: 16.12.2002
Местоположение: София

Мнение от tsvet40 » 15 Дек 2004, 19:17

Едно само не разбрах, alx... Защо не спираш на скорост? Мен са ме учили, че така е правилно, пък и според мен е логично... И така си ми е станало навик... Винаги спирам на скорост :!:

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 11.11.2004
Местоположение: София/Пловдив

Мнение от tyler » 15 Дек 2004, 19:55

tsvet40 написа:Едно само не разбрах, alx... Защо не спираш на скорост? Мен са ме учили, че така е правилно, пък и според мен е логично... И така си ми е станало навик... Винаги спирам на скорост :!:

Всеки спира на скорост.... Въпроса е да не сменяш надолу предавките при спиране защото му вкарваш изведнъж високи обороти на дригателя, а като го превиш често се износва бързо, пък и скоростната кутия се товари.

А по темата мога да добавя:
1. пръскам си зимата гумените уплатнения със спрей за да не замръзват
2. винаги като ида на безиностанция си проверявам налягането на гумите и ги напомвам ако има нужда както е по книжка, ако ще пътувам на далече с повече хора отзад ги напомвам повече
BMW - Freude am Fahren

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1135
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Мнение от Hristo » 15 Дек 2004, 20:26

в книжката на е36 не пише ли като се запали да се тръгва веднага, а не да се чака?!?
а каква е тази touch-up paint за дупките от камъчета и драскотини става ли и къде може да се намери? изобщо нещо повече за нея може ли? мерси :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 15.10.2004
Местоположение: Асеновград

Мнение от j1v » 15 Дек 2004, 22:23

Hristo написа:в книжката на е36 не пише ли като се запали да се тръгва веднага, а не да се чака?!?


В книжките на повечето коли пише така, и това е което правя аз. Никакви загрявания на място. Палиш и тръгваш и гледаш да не вдигаш високи обороти докато загрее.

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Мнение от ///Явор » 15 Дек 2004, 22:25

аз, на печката и паля свещтичка сутрин-да запали,а на другата-да загасне :mhihi:
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

Дружба Тийм
Аватар
Мнения: 5675
Регистриран на: 4.05.2002
Местоположение: Keep walking
Пол: Мъж
Кара: 535xD

Мнение от Giorceto » 15 Дек 2004, 23:00

Ми сутрин като завъртя клуча винаги го изчквам малко да качи бензин помпата и след това паля.
Проверявам дали спира хубаво веднага след като тръгна, случвало ми се е да не спира :)
Гледам по таблото дали не се е почвила някоя нова грешка от видна на АБС Офф, Визит УъркШоп :)
Винаги зимно време си чистя стъклата хубаво а не само пред мен да мога да виждам.
Чистачките избягвам да ги ползвам при много голям студ пред да се е загряло стълкото (като пусна климатика на стъклото така се нагява че снежинките като паднат и се разтопяват :) представям си на перата какво им е)
Докато не загрее и не покарам загряла 5 10 мин гледам да не минава 3000 3500,
Резервоара винаги е пълен, ако не догоре поне над 1/4 ;)
.... все се чудя сутрин кога няма да я видя пред блока и ше се съберем да почерпя ;) :)
Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 8.11.2004
Местоположение: софия

Мнение от sev » 15 Дек 2004, 23:04

кардан-гресиране на 8000км ,спирачна-всяка година,преглед за течове-всеки ден ,миене също , + гаааааз до прекъсвач :))))))

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 15 Дек 2004, 23:45

tsvet40 написа:Едно само не разбрах, alx... Защо не спираш на скорост?


Защото двигателя е направен за да те задвижва, не да те спира. Не му е хубаво като работи на декомпресия, особено при много високи обороти.

Hristo написа:в книжката на е36 не пише ли като се запали да се тръгва веднага, а не да се чака?!?
а каква е тази touch-up paint за дупките от камъчета и драскотини става ли и къде може да се намери? изобщо нещо повече за нея може ли? мерси :)


Това за тръгването веднага е вярно - пише го, и то се отнася специално за коли с катализатори. Проблема е, че като работи на място маслото се затопля (и на двигателя му е хубаво), ама катализатора не се затопля - и не работи. А най-вредните газове се отделят през първите няколко минути от работа на двигателя. За това колкото по-бързо се затопли катализатора, толкова им е по-добре на зайчетата и дръвчетата, и за това така препоръчват.

Touch-up paint-a за всеки един оригинален БМВ цвят трябва да го има всеки БМВ дилър - идва в едно шишенце точно като лак за нокти, с четчица на капачката. Работи много добре.

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook