Какво "добринки" правите на колата си?
Модератор: Общи модератори
Какво "добринки" правите на колата си?
всички знаеме че не може да само да се кара и да се налива бензин.. или може ма е много временно и след това бумеранга на безхаберието ви уцелва централно във портофейла... та.. какво правите всеки ден/ редовно за ви е добре колата?
та ще започна аз... във случаен ред
1. като си паля колата, не я форсирам веднага.. даже като се замисля- 10-15 минути след като тръгна не я настъпвам повече от 2000-2500 оборота..
2. ако знам че ми гори масло - поне веднаж във седмицата си го проверявам и доливам ако трябва. ако не ми гори- поне веднаж във месеца фърлям по едно око...
3. като скоча на спирачките със повече от 60км и спра на място винаги гледам като спра да мръдна 1-2 метра още напред бавно... да не си кривя дисковете..
4. гледам по изтритите гуми винаги да си ми отзад.. дори и на кола със задно предаване... щото винаги предпочитам да свръхзавивам пред това да недозавивам...
5. сипвам и винаги поне бензина които пише във книжката че трябва
6. не спирам със двигателя- не съм камион все пак... сменям надолу като трябва, но не спирам.. освен ако не е много панически.. тогава щракам надолу като на нфс
7. често си поглеждам асфалта под колата- от мене ли капе?
8. през зимата като знам че ще вали сняг си вдигам чистачките нагоре- много по-лесно след това е да си изчистя колата а и чистачките не са ми замръзнали...
9. периодично сипвам добавка във бензина за почистване на дюзи...
10. гледам ако мога да не си паля и гася колата ненужно. ако знам че ще чакам по-малко от 10 минути- оставям да работи двигателя
11. гледам винаги да карам повече и по-дълго на дълъг път... едно че е гот, друго че е добре за колата... винаги гледам през това време да продухвам двигателя периодично със пълна газ
12. сменям си маслото редовно.. поне на всеки 7500км като минимум..
13. гледам си гумите да се износват равномерно и ги въртя периодично. ако имам проблеми- давам я да ми я центроват..
ша пиша още като се сетя..
та ще започна аз... във случаен ред
1. като си паля колата, не я форсирам веднага.. даже като се замисля- 10-15 минути след като тръгна не я настъпвам повече от 2000-2500 оборота..
2. ако знам че ми гори масло - поне веднаж във седмицата си го проверявам и доливам ако трябва. ако не ми гори- поне веднаж във месеца фърлям по едно око...
3. като скоча на спирачките със повече от 60км и спра на място винаги гледам като спра да мръдна 1-2 метра още напред бавно... да не си кривя дисковете..
4. гледам по изтритите гуми винаги да си ми отзад.. дори и на кола със задно предаване... щото винаги предпочитам да свръхзавивам пред това да недозавивам...
5. сипвам и винаги поне бензина които пише във книжката че трябва
6. не спирам със двигателя- не съм камион все пак... сменям надолу като трябва, но не спирам.. освен ако не е много панически.. тогава щракам надолу като на нфс

7. често си поглеждам асфалта под колата- от мене ли капе?
8. през зимата като знам че ще вали сняг си вдигам чистачките нагоре- много по-лесно след това е да си изчистя колата а и чистачките не са ми замръзнали...
9. периодично сипвам добавка във бензина за почистване на дюзи...
10. гледам ако мога да не си паля и гася колата ненужно. ако знам че ще чакам по-малко от 10 минути- оставям да работи двигателя
11. гледам винаги да карам повече и по-дълго на дълъг път... едно че е гот, друго че е добре за колата... винаги гледам през това време да продухвам двигателя периодично със пълна газ
12. сменям си маслото редовно.. поне на всеки 7500км като минимум..
13. гледам си гумите да се износват равномерно и ги въртя периодично. ако имам проблеми- давам я да ми я центроват..
ша пиша още като се сетя..
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
- Новини
-
1. Проверявам маслото всеки ден - живея в България и е твърде вероятно да са ми откраднали картера някой нощ.
2. Проверявам дали не са ми гепили предното стъкло всяка сутрин. Два пъти не го намерих.
3. Преди тръгване оглеждам всичките гуми - дали имам изобщо джанти.
4. Проверявам за срязани тръбички на спирачната система - има много отмъстителни говеда.
5. Проверявам дали са завити болтовете - веднъж ми ги бяха разхлабили.
6. Затягам си болтовете на антикрилото - все някой е пробвал да го откърти.
7. Проверявам колко бензин са ми източили.
8. Тоя път не са източили бензина. Антифриза го няма. Откраднали са го заедно с радиатора.

2. Проверявам дали не са ми гепили предното стъкло всяка сутрин. Два пъти не го намерих.
3. Преди тръгване оглеждам всичките гуми - дали имам изобщо джанти.
4. Проверявам за срязани тръбички на спирачната система - има много отмъстителни говеда.
5. Проверявам дали са завити болтовете - веднъж ми ги бяха разхлабили.
6. Затягам си болтовете на антикрилото - все някой е пробвал да го откърти.
7. Проверявам колко бензин са ми източили.
8. Тоя път не са източили бензина. Антифриза го няма. Откраднали са го заедно с радиатора.


- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
alx май покри всичко по елементарната поддръжка
Имам копче за включване на електрическия вентилатор - като карам като идиот и се забия в трафик го включвам да помага. Ако съм карал бясно и паркирам някъде гледам поне 2 минути да работи на място с вентилатора включен на макс. Иначе гледам последните няколко минути да са за "охлаждане" и не я напъвам.
Имам манометър в жабката и си проверявам гумите редовно. Резервната също - макар и по-рядко.
Гледам и да я мия поне веднъж на седмица-две, и да я полирам 3-4 пъти в годината. Ако има обелена боя някъде я оправям с touch-up paint, за да не тръгва ръжда.
Чистя кожените седалки със спрей (пяна) за кожа, колкото често мога. Ако не - поне със хладка леко сапунена вода. Кожата иска редовна грижа, за да живее дълго.

Имам копче за включване на електрическия вентилатор - като карам като идиот и се забия в трафик го включвам да помага. Ако съм карал бясно и паркирам някъде гледам поне 2 минути да работи на място с вентилатора включен на макс. Иначе гледам последните няколко минути да са за "охлаждане" и не я напъвам.
Имам манометър в жабката и си проверявам гумите редовно. Резервната също - макар и по-рядко.
Гледам и да я мия поне веднъж на седмица-две, и да я полирам 3-4 пъти в годината. Ако има обелена боя някъде я оправям с touch-up paint, за да не тръгва ръжда.
Чистя кожените седалки със спрей (пяна) за кожа, колкото често мога. Ако не - поне със хладка леко сапунена вода. Кожата иска редовна грижа, за да живее дълго.
- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
много важно- ако карам турбинирана кола и нямам турбо таймер - ако съм карал агресивно и трябва да я угася- чакам 1-2 минути на място със работещ двигател преди да я изключа...
а турбо-таймер е устройство което се слага обикновено на турбинираните коли и след като угасиш двигателя със ключа, таймера го оставя да работи още примерно 2-3 минути и след това го спира автоматично.
а турбо-таймер е устройство което се слага обикновено на турбинираните коли и след като угасиш двигателя със ключа, таймера го оставя да работи още примерно 2-3 минути и след това го спира автоматично.
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
1)Сутрин паля и оставям да работи на място 3,5 мин.За да не се самозабравям когато паля и аз паля и един фас и пуша...Като свърши цигарата и докато излезе от синята зона карам до 2000 об. максимум и след като излезе и тръгне откъм първото деление до средата карам до 3000 макс все пак трябва да загрее маслото
2) На всеки 5000 км си гледам маслото ама повече стана навик отколкото необходимост тъй като не мърда
3)Гледам за гуми,болтове..
4)Почиствам всичките стъкла с спецялен препарат против замръзване
5)Мия колата всеки Петък
6)Правя сервиз редовно

2) На всеки 5000 км си гледам маслото ама повече стана навик отколкото необходимост тъй като не мърда
3)Гледам за гуми,болтове..
4)Почиствам всичките стъкла с спецялен препарат против замръзване
5)Мия колата всеки Петък
6)Правя сервиз редовно
tsvet40 написа:Едно само не разбрах, alx... Защо не спираш на скорост? Мен са ме учили, че така е правилно, пък и според мен е логично... И така си ми е станало навик... Винаги спирам на скорост
Всеки спира на скорост.... Въпроса е да не сменяш надолу предавките при спиране защото му вкарваш изведнъж високи обороти на дригателя, а като го превиш често се износва бързо, пък и скоростната кутия се товари.
А по темата мога да добавя:
1. пръскам си зимата гумените уплатнения със спрей за да не замръзват
2. винаги като ида на безиностанция си проверявам налягането на гумите и ги напомвам ако има нужда както е по книжка, ако ще пътувам на далече с повече хора отзад ги напомвам повече
BMW - Freude am Fahren
- Hristo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
в книжката на е36 не пише ли като се запали да се тръгва веднага, а не да се чака?!?
а каква е тази touch-up paint за дупките от камъчета и драскотини става ли и къде може да се намери? изобщо нещо повече за нея може ли? мерси
а каква е тази touch-up paint за дупките от камъчета и драскотини става ли и къде може да се намери? изобщо нещо повече за нея може ли? мерси

- ///Явор
- Летящия холандец
-
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
аз, на печката и паля свещтичка сутрин-да запали,а на другата-да загасне 


С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- Giorceto
- Дружба Тийм
-
- Мнения: 5675
- Регистриран на: 4.05.2002
- Местоположение: Keep walking
- Пол: Мъж
- Кара: 535xD
Ми сутрин като завъртя клуча винаги го изчквам малко да качи бензин помпата и след това паля.
Проверявам дали спира хубаво веднага след като тръгна, случвало ми се е да не спира
Гледам по таблото дали не се е почвила някоя нова грешка от видна на АБС Офф, Визит УъркШоп
Винаги зимно време си чистя стъклата хубаво а не само пред мен да мога да виждам.
Чистачките избягвам да ги ползвам при много голям студ пред да се е загряло стълкото (като пусна климатика на стъклото така се нагява че снежинките като паднат и се разтопяват
представям си на перата какво им е)
Докато не загрее и не покарам загряла 5 10 мин гледам да не минава 3000 3500,
Резервоара винаги е пълен, ако не догоре поне над 1/4
.... все се чудя сутрин кога няма да я видя пред блока и ше се съберем да почерпя

Проверявам дали спира хубаво веднага след като тръгна, случвало ми се е да не спира

Гледам по таблото дали не се е почвила някоя нова грешка от видна на АБС Офф, Визит УъркШоп

Винаги зимно време си чистя стъклата хубаво а не само пред мен да мога да виждам.
Чистачките избягвам да ги ползвам при много голям студ пред да се е загряло стълкото (като пусна климатика на стъклото така се нагява че снежинките като паднат и се разтопяват

Докато не загрее и не покарам загряла 5 10 мин гледам да не минава 3000 3500,
Резервоара винаги е пълен, ако не догоре поне над 1/4

.... все се чудя сутрин кога няма да я видя пред блока и ше се съберем да почерпя


Докъдето и да си стигнал, продължавай напред...
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
Почивки в Турция Почивка в Алания| Почивка в Дидим| Доставка от Англия|
- kay
- просветлен
-
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Йоханесбург, РЮА
- Мечтае да кара: по празни пътища
tsvet40 написа:Едно само не разбрах, alx... Защо не спираш на скорост?
Защото двигателя е направен за да те задвижва, не да те спира. Не му е хубаво като работи на декомпресия, особено при много високи обороти.
Hristo написа:в книжката на е36 не пише ли като се запали да се тръгва веднага, а не да се чака?!?
а каква е тази touch-up paint за дупките от камъчета и драскотини става ли и къде може да се намери? изобщо нещо повече за нея може ли? мерси
Това за тръгването веднага е вярно - пише го, и то се отнася специално за коли с катализатори. Проблема е, че като работи на място маслото се затопля (и на двигателя му е хубаво), ама катализатора не се затопля - и не работи. А най-вредните газове се отделят през първите няколко минути от работа на двигателя. За това колкото по-бързо се затопли катализатора, толкова им е по-добре на зайчетата и дръвчетата, и за това така препоръчват.
Touch-up paint-a за всеки един оригинален БМВ цвят трябва да го има всеки БМВ дилър - идва в едно шишенце точно като лак за нокти, с четчица на капачката. Работи много добре.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани