Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от ивчо » 20 Фев 2016, 17:20

Не иде реч за поредната тема за греещ тдс :mhihi:
От близо две седмици си имам друга 34-ка с тоз толкова одумван тдс мотор, и ми прави впечатление колко бързо успява да стопли !
Буквално за половината време от бензиновата която карах преди това !
Питах още няколко познати с тоз мотор - споделят същото !
Не че нещо се притеснявам, просто ми е интересно на фона на всеобщото мнение че дизела сгрява бавно ...
Факт е че съм шофирал няколко tdi мотори и не сгряват, колегите от работа също споделят че зимата е студено в техните коли !
От един бас даже изкарах 10 лв, че колегата се хвана на бас че не може да сгрява толкова бързо ... :mhihi:
Плюс че не се "охлажда" толкова лесно, и поддържа температура доста време след като е загасен !
Нямаше да ми прави впечатление, но просто с бензиновата 34-ка това го няма ! Нито сгрява толкова бързо, нито държи температура после !
И един забавен факт от самото начало - по навик си зсилих парното на мах, и два поредни дни се прибирам и милото ме пита защо са ми червени ушите ... Чак после се усетих че вътре става топло доста по-бързо от другата, и сега дори парното не е усилено докрай !
Някой да знае нещо по въпроса ?
Някъде има подгрев, или ??
Печка няма 100% !
Знам че може би е глупава "тема" но бях с настройка че ще мръзна, а тя стопля по-бързо от бензина !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от Benord » 20 Фев 2016, 18:15

Ето заради това чудо така се случва: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4955 -освен да смазва маслото там то и охлажда,а нали като охлажда и се загрява самото то доста бързичко,че там температурите въобще не са малки. Като добавите и масивният чугунен блок всичко си идва на мястото.Бензинките такова чудо нямат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от ивчо » 20 Фев 2016, 18:24

Тц, съвсем забравих за веялката ... Не се сетих да фУк !
Има логика реално !
Но пак загрява доста бързо в сравнение с tdi моторите да речем !! Много по-бързо !
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от Benord » 20 Фев 2016, 19:05

Тук вече опряхме до ефективноста на охлаждането на самото масло.При тдс-а е допълнителен кръг- http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0094 , докато при тд-то е цялото преди филтъра- http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=17_0097 . Второто е по-ефективно,но и означава,по-студено парно зимата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1300
Регистриран на: 30.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 524td лЕто господне '90-то
Мечтае да кара: по път без дупки

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от alchohol » 20 Фев 2016, 19:16

Аз съм с М21 и е същата работа. А го усилиш докрай парното, а си зачервил ушаците. Винаги съм се чудил защо баба загрява така зверски толкова бързо и сега най-накрая разбрах. Евала за темата :bowdown: . Карал съм доста по-нови дизеларки и не е същото, жегата тръгва чак след десетина километра :mhihi:
Дизела е кат' копейка- дрънне, бръмне и офейка :driving: :driving: :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от Don_Diego » 20 Фев 2016, 20:07

Ама тя и без да се кара загрява бързо. Веялката не би ли трябвало да сгрява бързо ако се кара :dunno:
Мойта като я запаля в гаража и след 3 минути излиза от синия сектор :lol:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 180
Регистриран на: 15.04.2008
Местоположение: vidin
Пол: Мъж
Кара: 325tds

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от shiko » 20 Фев 2016, 20:35

тдс-са е предкамерен дизел и за това загрява по бързо от дизелите с директно впръскване/тди,комън рейл/.Не случайно много е46,е39 са с фабрично поставени печки.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от Don_Diego » 20 Фев 2016, 20:45

Това за предкамерния дизел и аз съм го чувал ама никога не съм го разбирал - някой може ли да разясни принципа на работа?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от vladobate » 20 Фев 2016, 22:19

Турбото да е причина не же вярно , много други имат веялки и не загряват. Чико е посочил правилния отговор по-скоро :yes: . Има малко пространство преди цилиндъра наречено камера , където се впръсквас горивото и се възпламенява и там . Тдс-а е голямата раота :mhihi: .ПС : Ивчо как бе мама се метна на такова ....Той оня Жиковски ако разбере....мама мия :mhihi: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от Benord » 20 Фев 2016, 23:04

Предкамерния дизел е творение на мерцедес.Проблема е че намалява изискването за степента на сгъстяване,което е абсолютно важен фактор при себевъзпламеняващите се смеси.Това е Баба Яга на съвремените дизели,ако мога така да се изразя.Проблемът е в голямата изхвърляща сила на инерцията за буталото и ударът последван от детонацията на горивото.Това което всички чувате като тракане.За колегата изискващ обяснение на принципа е нужно само да погледне главата на подобен мотор и всичко ще му се изясни.Пробвано е с голяма камера в главата или камера в самото бутало,но ефекта винаги е тракащ мотор и яко задимяване след преобогатяване на сместа.Контролът механичен или чрез наблюдаващ софтуер е недостатъчен за това горене,затова бмв изнамериха дюзите с двойна пружина,а франсетата откриха комън-рейла ползуван и до ден днешен,но вярвам,че технологията се развива и за в бъдеще.Един вид все още сме маймуняци в този процес.Доколкото това спомага за загряването на мотора,ще спомена само това,че всичко е вътре в него.Няма как тази температура да напусне вътрето към навън без охлаждане на мотора,а тук темата става съвсем в друга плоскост.

П.с.Всъщност каква е точно разликата между моторите тд и тдс?
Последна промяна Benord на 20 Фев 2016, 23:28, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1792
Регистриран на: 4.09.2006
Местоположение: Столичная
Пол: Мъж
Кара: Е34 с ... ръжда

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от ивчо » 20 Фев 2016, 23:27

Даааа, понеже работя в Бенц сервиз, имам наблюдения че 601/2/5/17 пак сгряват неестествено за дизел ! Но те пък стават наистина "безшумни" (както някога са го рекламирали този дизелов мотор) когато са в обороти ! Което малко не важи за М21/51 :mhihi: :twisted:
Днес къде на майтап къде не - близо 4 часа чаках да поизстине тоз мотор че да мога да пипам на някой места :mhihi:
4 часа след 8 км преход и това си е топло и не дава да го пипнеш ! :bowdown:
Механджията написа:е, пример, аз снощи клатих здраво мойта, сутринта с кеф станах, кафенце, после вместо обичайните 15мин до бачкането пътувах близо 25... лежерно така, кефаджийско.... а тия дет бързат, дали са ебали? :mhihi:


The night is dark and full of lo6o :mhihi: :paranoid:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от vladobate » 21 Фев 2016, 0:59

Аз не мога да разбера на различни планети ли живеем...Къв тракащ дизел при тдс ? Че по-тракащ от на мерца и разни опеляги и т.н ( ама айде те са четворки ) не съм чувал . Кой не може си докара предварението си е друга бира. Па колко тракат тия дет измислили комън рейла не може се спори , то си е факт . За задимяването пак така...легенди , кой пушляви и защо не е в принципа на работа . А , за детонациите , мчи то така работи дизелов агрегат .Въобще какво сте го заяли тоз тдс , че той кат излезе нямаше си конкуренция . ТД , колегата визира ваг групата с директно впръскване , и нисан са така ама двулитровия им 16 клапанов тд върви колко 1.6L (ай 65 кубика отгоре :mhihi: ) на бнв в Е36 (малкото дяте на тдс ) . Арен си е...ама дрът . А парното вярно е брутално , мен ми пърли веждите :mhihi: .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 2.06.2012
Местоположение: Равда/София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф от Инголщат
Мечтае да кара: Десет цилиндрово Е60
Детайли за колата: Много бавна

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от Beat » 21 Фев 2016, 1:02

Benord написа:Предкамерния дизел е творение на мерцедес.Проблема е че намалява изискването за степента на сгъстяване,което е абсолютно важен фактор при себевъзпламеняващите се смеси.Това е Баба Яга на съвремените дизели,ако мога така да се изразя.Проблемът е в голямата изхвърляща сила на инерцията за буталото и ударът последван от детонацията на горивото.Това което всички чувате като тракане.За колегата изискващ обяснение на принципа е нужно само да погледне главата на подобен мотор и всичко ще му се изясни.Пробвано е с голяма камера в главата или камера в самото бутало,но ефекта винаги е тракащ мотор и яко задимяване след преобогатяване на сместа.Контролът механичен или чрез наблюдаващ софтуер е недостатъчен за това горене,затова бмв изнамериха дюзите с двойна пружина,а франсетата откриха комън-рейла ползуван и до ден днешен,но вярвам,че технологията се развива и за в бъдеще.Един вид все още сме маймуняци в този процес.Доколкото това спомага за загряването на мотора,ще спомена само това,че всичко е вътре в него.Няма как тази температура да напусне вътрето към навън без охлаждане на мотора,а тук темата става съвсем в друга плоскост.

П.с.Всъщност каква е точно разликата между моторите тд и тдс?

Колега, common rail е разработка на fiat/alfa romeo. Първият сериен дизел с common rail е JTD двигателя на fiat/alfa. Италианците са много големи в отношение на иновациите. Също така те първи поставят електрическа рейка - в малкото punto около 2000 година.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от Benord » 21 Фев 2016, 9:25

Това са написали немците в тяхната страница на Уйкипедия по въпроса,цитирам дословно:
Geschichte[Bearbeiten]

Common-Rail-Systeme wurden für die Direkteinspritzung bei Dieselmotoren entwickelt.

Das Prinzip ist unter anderem aus Forschungen an der ETH Zürich in den Jahren 1976 bis 1992 entstanden, wurde dort jedoch niemals an einem Fahrzeug eingesetzt. Durch kontinuierliches Pumpen von Dieseltreibstoff in ein zentrales Druckrohr wird ein hoher Einspritzdruck von über 1000 bar erzeugt. Dieses gemeinsame Verteilerrohr (Common Rail) dient als Reservoir für alle Einspritzventile.

Eine Entwicklungsabteilung der Betriebe Einspritzgerätewerk Aken, WTZ Dieselmotoren Roßlau und SKL Magdeburg arbeitete in den 1970er Jahren an einem elektronisch gesteuerten Dieseleinspritzsystem (EDES) für stationäre Dieselmotoren. Da der Raildruck sich über die Dauer einer Einspritzung kaum ändert, wurde zunächst der Begriff Gleichdruckeinspritzung verwendet. Auf der Leipziger Messe 1981 stellte das SKL den Vollmotor 6 VDS 26/20 ALE-2 als Common-Rail-System nach erfolgreicher Dauererprobung über mehrere tausend Stunden der Öffentlichkeit vor. Die vorliegende Dokumentation weist aus, dass man den Motor auch mit leichtem Schweröl (36 cSt) betrieben hatte. Der Kraftstoffverbrauch wurde um 9 g/kWh und die Abgastrübung auf 60 % gesenkt. Die elektronische Regelung arbeitete mit bemerkenswerter Schnelligkeit und Präzision.

1985 wurde in der DDR ein modifizierter W50-LKW im Straßenverkehr-Dauerbetrieb erfolgreich erprobt, die Entwicklung 1987 aber wegen fehlender Kapazitäten zur Produktionseinführung abgebrochen. Der Motor-Prototyp ist heute im Industriemuseum Chemnitz zu besichtigen.[1]

In den 1980er Jahren begann, basierend auf den Ergebnissen der ETH, die Vorbereitung des Unijet Common-Rail-Systems. Die Anlage wurde von Magneti Marelli, dem Centro Ricerche Fiat und Elasis bis 1993 entwickelt. Probleme mit den Toleranzen der Injektoren verhinderten zunächst jedoch eine geplante Serienfertigung. Bosch kaufte Ende 1993 die Patente und entwickelte das Common-Rail-System zur Serienreife weiter. So kam zehn Jahre nach dem ersten Pkw mit Direkteinspritzung (Fiat Croma TD i.d.) im Oktober 1997 das erste Fahrzeug mit Common-Rail-Einspritzung auf den Markt: der Alfa Romeo 156 JTD.

1998 folgte Mercedes-Benz als erster deutscher Hersteller mit dem C220 CDI. Auch BMW arbeitet seitdem ausschließlich mit der Common-Rail-Einspritzung. Im selben Jahr begann auch Citroën mit der Entwicklung und führte mit dem C6 ein eigenes System ein.

Der PSA-Peugeot-Citroën-Konzern brachte in Zusammenarbeit mit Siemens die ersten Piezo-Einspritzdüsen auf den Markt. Mit den kurzen Reaktionszeiten der Piezotechnik können die Einspritzzeitpunkte genauer und schneller gesteuert werden. Pro Verbrennungsvorgang sind bis zu acht Einspritzungen möglich. Dadurch können der Verbrennungsvorgang wie auch die akustischen Laufeigenschaften weiter begünstigt werden, der Motor erreicht geringere Emissionswerte und bei gleicher Leistung einen geringeren Verbrauch.

Die wichtigsten heutigen Anbieter von Common-Rail-Systemen sind Bosch, L’Orange, Delphi, Denso, Magneti Marelli und Continental.

На мен така ми е останало в главата от време оно и така съм го написал,за което се извинявам.
Последна промяна Benord на 21 Фев 2016, 9:32, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 252
Регистриран на: 8.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Panamera 4S

Re: Защо М51 сгрява толкова бързо ?

Мнение от skoti79 » 21 Фев 2016, 9:26

ивчо написа: два поредни дни се прибирам и милото ме пита защо са ми червени ушите ...
!



Да бе да, точно от силното парно са ти били зачервени ушите..... май пак си ходил на фризьор :mhihi: :mhihi:

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook