ECU-та в BMW

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

ECU-та в BMW

Мнение от Nickelback » 02 Юли 2020, 15:09

Темата я създавам да съберем на едно място всякаква полезна информация (както и конкретни въпроси и отговори) по отношение на различните видове Engine Control Unit модули (моторни компютри, DME-та, или както там всеки иска да си ги нарича).
Полезно би било да речем какви са им pinout-ите на конекторите, интересни сигнални точки по платката, тип на процесорите/контролерите/паметите, които използват и т.н. и т.н. Методи, инструменти и софтуери за диагностика, настройка, рефлаш, reverse engineering са особено добре дошли също :)
Темата е за всякакви BMW ECU-та - и стари, и нови, както и допуска препратки към подобни ECU-та ползвани и в други марки, както и подобни такива по отношение на архитектура, елементна база и т.н.

Конкретната ми болка, която провокира темата, че имам нужда (да купя) подобно на MSS52, но евтино ( :mhihi: ) DME, с което да мога да си "играя", за да си реализирам един проект, който обмислям от известно време насам :ok:
Търся "подобие" най-вече по отношение на флаш паметите използвани в MSS52. MSS52 има класическа архитектура с отделни процесор и флаш, и търся подобен евтин (но работещ!) компютър. MSS52 е с Am29F200 памети и гледам за нещо подобно като обем и фамилия. Та ако някой се сеща да свирка ;)

Изображение
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1027
Регистриран на: 21.01.2003
Кара: 535d LCI

Re: ECU-та в BMW

Мнение от andy » 03 Юли 2020, 6:59

Търсиш ЕКУ, което няма значение дали е от дизел или бензин, Siemens или Bosch, важното да е с 29F200 флаш или не разбрах въпроса?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: ECU-та в BMW

Мнение от Nickelback » 03 Юли 2020, 8:17

andy написа:Търсиш ЕКУ, което няма значение дали е от дизел или бензин, Siemens или Bosch, важното да е с 29F200 флаш или не разбрах въпроса?
Да, точно така, не ми е от значение ЕКУ-то :) Правя си флаш емулатор и първия кандидат за емулация е точно тая серия памети :ok:
Затова за първи тестове ми трябва нещо, което "клати" флаша в реални условия, та затова ми трябва работещо ECU, за да си тествам емулатора :)
Дори бих купил ECU с бонус автомобил към него, ако е на някакви къси пари :mhihi:
Ако няма, ще си направя и емулатор на съответния автомобил колкото ECU-то да почне да "шари" из паметта :ok:

Май си намерих един кандидат - Siemens MS43 :ok:

https://www.ms4x.net/index.php?title=Siemens_MS43

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: ECU-та в BMW

Мнение от Kroki » 09 Юли 2020, 13:31

Аз мога да кажа само следното. Изключително важно е да се връзват всички маси по дюзи и стойки на моторни компютри, защото иначе или ЕКУ-тата горят или се държат странно.
На Н53/54 ако не са вързани масите на дюзите, екуто гори.
На S63B44tu, ако е разхлабено едно дори болтче, на стойката на компютрите, почва да записва missfire.
Имаше случай и на една М5-ца, която записваше датчик колянов вал и се смениха много неща в BMW по гарацния, докато се установи, че проблема е в незатегната маса на ECU.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1857
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери

Re: ECU-та в BMW

Мнение от Nickelback » 09 Юли 2020, 14:44

Kroki написа:Аз мога да кажа само следното. Изключително важно е да се връзват всички маси по дюзи и стойки на моторни компютри, защото иначе или ЕКУ-тата горят или се държат странно.
На Н53/54 ако не са вързани масите на дюзите, екуто гори.
На S63B44tu, ако е разхлабено едно дори болтче, на стойката на компютрите, почва да записва missfire.
Имаше случай и на една М5-ца, която записваше датчик колянов вал и се смениха много неща в BMW по гарацния, докато се установи, че проблема е в незатегната маса на ECU.

То това си е класически електротехнически принцип и е всеобщо валиден, не само за ECU-та, печки, аудио/видео техника, а и за какво ли още не :dunno: Тъжно е, че някои "майстУри" "по всичко" го откриват по трудния начин :mhihi: А още по-тъжното е, че дори и след като го "открият" нямат идея защо така се получава :ok: "Масите" (нищо, че са много) не са там просто за украса, а трябва да им се обръща специално внимание ;) Както и обратното - при модване на модули и топология на инсталации, някои маси трябва да се релокират, а други тотално да изчезнат ;)
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook