Проф. Пастиране на BMW,най-компетентна информация+фото/стр12
Модератор: Технически модератори
- Wolfen
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само по празници
_65536_kb_sec_ написа:Stanchev написа:Здравей колега!
имам един проблем относно едни АКИТА на гугутки предполагам на предния капак 3 или 4 броя след 2-3 автомивки си личат петната.
Може ли да се заличи с пастиране и ако да с какви пасти ? може и на ЛС
и аз се присъединявам към този въпрос защото имам същия проблем на чисто новата боя
Десо, брат, и аз съм вече така ... имам 3 петна останали от тази гадост на предния капак и не могат да се махнат ... айде като си дойда, ще я видиш.
- DESO-Car -care
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
[quote="DESO-Car -care"]Пращам ви няколко снимки ..Марто, Благодаря за помоща за постването на снимките
Десо ще поясниш ли какво точно означават снимките : полирал си стъкло или .... може и да си споменал но съм изпуснал явно

Десо ще поясниш ли какво точно означават снимките : полирал си стъкло или .... може и да си споменал но съм изпуснал явно

- alpina-ma6inata
-
'2002' fanatic
-
- Мнения: 3722
- Регистриран на: 2.02.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '08 Swift Sport, '73 BMW 2002tii
Не, снимал е резултата от пастирането на боята отблизо и отражението. 

'73 2002 tii Golf #2719550
2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------

2x Alpine white E30's
-------------------------------------
The BMW 2002 tii VIN 2719550 was manufactured on July 3rd, 1973 and delivered the same day to the BMW dealer Zeiss & Schwärzel in Mannheim. The original colour was Golf, paint code 070.
-------------------------------------
The BMW 320i touring VIN EA91537 was manufactured on September 14th, 1990 and delivered on September 19th, 1990 to the BMW dealer Autohaus Bärwald in Lampertheim (Germany). The original colour was Alpinweiß 2 (Alpine White), paint code 218.
-------------------------------------
- xerial
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
alpina-ma6inata написа:Не, снимал е резултата от пастирането на боята отблизо и отражението.
Б*си ма..... да ме убиеш си мислех 4е е някакво стъкло или нещо от този род....... след като написа се в гледах и разбрах всъщност какво е


- DESO-Car -care
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
Здравейте на всички маняци!
Здравейте на всички маняци на хубавите коли и най-вече на хубавите бои. Аз съм напълно нов в този форум и се регистрирах само и единствено да изразя своето искрено възхищение и да поздравя този човек който се е върнал от толкова далече, за да работи в тази забравена от Бога страна. Дано в бъдеще да се увеличават хората като тебе- и една препоръка, надявам се да не оставиш този занаят без наследник! Едвам изчетох темата, даже на места превъртах, но навсякъде чета само суперлативи и ще е жалко, ако не обучиш хора които да работят качествено и най-вече с любов.
Та понеже и аз се интересувам от някои неща и имам няколко въпроса към Десо:
Първия е има ли оправия при надраскване от твърд предмет (ключ) без да се налага боядисване? Тука в София, явно е доста модерно да съсипваш новите коли на хората. Наскоро една приятелка пострада от доброжелател, чисто нова кола надраскана с ключ, широки дирки, на някои места са дълбоки. Аз лично като я гледах от близо си мислех че на някои места ще мине с полиране и отнемане на слой от лака и ще се заличат, но на други места едва ли.
Втори въпрос - от любопиство, как и с какво се мери дебелината на лака? И колко трябва дебелината му на една нова кола?
Трети въпрос - ОК има ли в БГ машина, която да се води непрофесионална, която да не е ъглошлайф и да става за машинно полиране? Въпреки, че след като четох тук едно добро полиране/консервиране на кола държи около година. Доста съм обикалял и само на едно място бях видял подобна която не беше ъглошлайф, но вече даже не си спомням къде - беше с две ръкохватки от страни, с голям въртящ се диск покрит с мека мъхеста материя.
И Четвърти може би последен за момента въпрос, може и да е споменато някъде в темата, ако е се извинявам.. Как и с какво да се мие колата лично, не на автомивка, след като е полирана и пастирана- може да кажеш това и след като е пастирана и полирана от теб например.
Това е за момента и желая много успехи в работата Десо! Пък живот и здраве като си взема кола 2010 първата ми работа ще е да дойда при тебе да я направиш като нова!



Та понеже и аз се интересувам от някои неща и имам няколко въпроса към Десо:
Първия е има ли оправия при надраскване от твърд предмет (ключ) без да се налага боядисване? Тука в София, явно е доста модерно да съсипваш новите коли на хората. Наскоро една приятелка пострада от доброжелател, чисто нова кола надраскана с ключ, широки дирки, на някои места са дълбоки. Аз лично като я гледах от близо си мислех че на някои места ще мине с полиране и отнемане на слой от лака и ще се заличат, но на други места едва ли.
Втори въпрос - от любопиство, как и с какво се мери дебелината на лака? И колко трябва дебелината му на една нова кола?
Трети въпрос - ОК има ли в БГ машина, която да се води непрофесионална, която да не е ъглошлайф и да става за машинно полиране? Въпреки, че след като четох тук едно добро полиране/консервиране на кола държи около година. Доста съм обикалял и само на едно място бях видял подобна която не беше ъглошлайф, но вече даже не си спомням къде - беше с две ръкохватки от страни, с голям въртящ се диск покрит с мека мъхеста материя.
И Четвърти може би последен за момента въпрос, може и да е споменато някъде в темата, ако е се извинявам.. Как и с какво да се мие колата лично, не на автомивка, след като е полирана и пастирана- може да кажеш това и след като е пастирана и полирана от теб например.
Това е за момента и желая много успехи в работата Десо! Пък живот и здраве като си взема кола 2010 първата ми работа ще е да дойда при тебе да я направиш като нова!

- DESO-Car -care
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
Много се радвам ,че все повече нови хора четат, харесват и вземат участие в нашата тема.
Разбира се ,че съм мислил за човек който да ми помага и да приеме знанията които имам...но всички хора изявили желание за това са били само в интернет.Много хора ме питат за всичко свързано с пастирането ,но всеки иска да му го напиша в емайл .Практически е невъзможно, писането вероятно е във десетки страници.Аз в Сащ работих почти 4 месеца безплатно при най-добрият Майстор в Атланта и тъй като той отначало не ми даваше да работя върху колите, всяка седмица обикалях няколко морги за коли с един пикап и купувах по 20 предни капака от различни коли ,слагах ги на едно магаре и изпробвах всички възможни процедури върху тях и на следващата седмица ги сменях за нови 20.Не че имам предвид това за БГ, но просто е много трудно да се напише пълната информация за Пастирането ,без да имаш пред себе си нагледен материал.Ако е песен да се напише нотите са еднакви,но случаят тук е много различен.
По въпросите зададени отговарям по ред.Специално за надирания от ключ за съжаление лека е само Иво Бояджията.Мъчил съм се по всякакви начини.За наистина дълбоките "до кокъл" места ,само нова боя оправя това.Отностно боята има само един начин за мерене и той е със уред.Има десетки видове специални уреди.Има и много елементарни със магнит,които обаче не вършат работа при новите покрития на метала.Проблемът със уредите е обаче ,че те мерят от самата основа,което обхваща всички слоеве.Нас обаче не ни интересува дебелината от основата а само Лакът върху боята.Практически аз обработвам само лаковото покритие и затова само практика помага за усет към дебелината при обработката.Дебелината се измерва във Микрони или иначе казано е 1/1000 от милиметъра. Винаги давам пример за дебелината на боята и лака сравнявайки ги със много тънък лист хартия или целуфан.Отностно непрофесионални машини нямам точна представа какво се продава из магазините,но съм виждал една в Практикер.Колега обаче каза че на вторият ден се разпаднала.Нямам лично мнение обаче аз конкретно.За миенето сме го говорили десетки пъти .Само шампоан за миене на кола.Дори и той да е менте ,пак е по добър от безконтактната химия, особенно когато я пръскат на сухо върху колата.Лично вече наблюдавах няколко автомивки. Колкото по- правилна подръжка след пастиране,толкова по-продължителен резултат.

По въпросите зададени отговарям по ред.Специално за надирания от ключ за съжаление лека е само Иво Бояджията.Мъчил съм се по всякакви начини.За наистина дълбоките "до кокъл" места ,само нова боя оправя това.Отностно боята има само един начин за мерене и той е със уред.Има десетки видове специални уреди.Има и много елементарни със магнит,които обаче не вършат работа при новите покрития на метала.Проблемът със уредите е обаче ,че те мерят от самата основа,което обхваща всички слоеве.Нас обаче не ни интересува дебелината от основата а само Лакът върху боята.Практически аз обработвам само лаковото покритие и затова само практика помага за усет към дебелината при обработката.Дебелината се измерва във Микрони или иначе казано е 1/1000 от милиметъра. Винаги давам пример за дебелината на боята и лака сравнявайки ги със много тънък лист хартия или целуфан.Отностно непрофесионални машини нямам точна представа какво се продава из магазините,но съм виждал една в Практикер.Колега обаче каза че на вторият ден се разпаднала.Нямам лично мнение обаче аз конкретно.За миенето сме го говорили десетки пъти .Само шампоан за миене на кола.Дори и той да е менте ,пак е по добър от безконтактната химия, особенно когато я пръскат на сухо върху колата.Лично вече наблюдавах няколко автомивки. Колкото по- правилна подръжка след пастиране,толкова по-продължителен резултат.

- 7BREYTON
- ентусиаст
-
- Мнения: 916
- Регистриран на: 15.04.2007
- Кара: Entwicklung 38
- Мечтае да кара: B12
А имаш ли любим цвят върху коЙто да работиш?
Аз замислям с един приятел да дойдем с 2 коли - сребрист и черен металик - началото на Октомври. Имаме ли шанс за да ни пипнеш колите?
За 1 ден няма да станат и двете предполагам? Моля те за малко детайли - tuninghuman@gmail.com
Аз замислям с един приятел да дойдем с 2 коли - сребрист и черен металик - началото на Октомври. Имаме ли шанс за да ни пипнеш колите?
За 1 ден няма да станат и двете предполагам? Моля те за малко детайли - tuninghuman@gmail.com
- DESO-Car -care
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: 23.03.2008
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
Re: Проф. Пастиране на BMW,най-компетентна информация+фото/стр12
Здравейте на всички Колеги
Докато се оправя с новият формат минаха две седмици
, а и все пак идва зима и правя вече зимната подготовка на колите.
Имам много добра новина .Ангажирах си част от много удобен сервиз И в град Велико Търново,така че всеки може да заповяда където намери за удобно и приятно да прекара времето си докато чака пастирането .Надявам се това да е в услуга и удобство на много клиенти.
Събраха се много въпроси и ще се опитам да пиша по често и да предоставя максимална информация. Въпрос който постоянно обсъждаме с колегите е до какво ниво могат да се премахнат деругите натрупани с годините по боята.Няма точен отговор.Всяка кола си е индувидуална.Първо зависи от типът боя или лаково покритие.Второто разбира се е колко дълбоки са деругите. По принцип фирмите за професионални препарати ,се съобразяват със допустимите проценти за абразивно отстраняване на лаковото покритие ,което е между 25-30 %. Всичко повече от това е недопустимо.Напоследък доста коли идват при мене със така наречените "Изгорени Ръбове" на калници и капаци..тоест супер прекомерна употреба на абразивна паста + тотално грешни обороти на машината .В желанието си да заличат деругите ...колегите които са пастирали колите,буквално са изгорили боята (свалянето на боята става за около 2-3 секунди).Веднъж свалена до желязо се оправя само с нова боя.Аз съм голям противник на използване и на шкурка за сваляне на деруги с което успоредно си заминава и лака на колата..За мене правилната формула е да се свали възможно най-голямо количество и останалите да се запълнят и изравнят с цялата повърхност на било капак,врата или калник.Така или иначе свалянето на отделни петна от лака било със шкурка ,било силно абразивно могат да доведът за в бъдеще до "изгаряне" на боята ...при следваща интервенция. Това в крайнна сметка е един от най -големите умения в този бизнес ...да се прецени до колко може да се обработи една деруга,все пак става дума за микрони.Особенно на нови коли на които вероятно им предстои много пъти пастиране в бъдеще.Затова аз никога не работя с така наречените номера на пастите ( 1,2,3) ..Работя с каквото преценя за всеки отделен автомобил.Разполагам с над 35 вида пасти. В крайнна сметка идеята е да се свали максимално малко количество лак..повече да има "разместване на пластовете" и да се добие желания и перфектен резултат.



Имам много добра новина .Ангажирах си част от много удобен сервиз И в град Велико Търново,така че всеки може да заповяда където намери за удобно и приятно да прекара времето си докато чака пастирането .Надявам се това да е в услуга и удобство на много клиенти.
Събраха се много въпроси и ще се опитам да пиша по често и да предоставя максимална информация. Въпрос който постоянно обсъждаме с колегите е до какво ниво могат да се премахнат деругите натрупани с годините по боята.Няма точен отговор.Всяка кола си е индувидуална.Първо зависи от типът боя или лаково покритие.Второто разбира се е колко дълбоки са деругите. По принцип фирмите за професионални препарати ,се съобразяват със допустимите проценти за абразивно отстраняване на лаковото покритие ,което е между 25-30 %. Всичко повече от това е недопустимо.Напоследък доста коли идват при мене със така наречените "Изгорени Ръбове" на калници и капаци..тоест супер прекомерна употреба на абразивна паста + тотално грешни обороти на машината .В желанието си да заличат деругите ...колегите които са пастирали колите,буквално са изгорили боята (свалянето на боята става за около 2-3 секунди).Веднъж свалена до желязо се оправя само с нова боя.Аз съм голям противник на използване и на шкурка за сваляне на деруги с което успоредно си заминава и лака на колата..За мене правилната формула е да се свали възможно най-голямо количество и останалите да се запълнят и изравнят с цялата повърхност на било капак,врата или калник.Така или иначе свалянето на отделни петна от лака било със шкурка ,било силно абразивно могат да доведът за в бъдеще до "изгаряне" на боята ...при следваща интервенция. Това в крайнна сметка е един от най -големите умения в този бизнес ...да се прецени до колко може да се обработи една деруга,все пак става дума за микрони.Особенно на нови коли на които вероятно им предстои много пъти пастиране в бъдеще.Затова аз никога не работя с така наречените номера на пастите ( 1,2,3) ..Работя с каквото преценя за всеки отделен автомобил.Разполагам с над 35 вида пасти. В крайнна сметка идеята е да се свали максимално малко количество лак..повече да има "разместване на пластовете" и да се добие желания и перфектен резултат.

Re: Проф. Пастиране на BMW,най-компетентна информация+фото/стр12
Десо, каква е разликата между стандартната и боята металик по отношение на качествата им - дълготрайност, поддръжка и въобще + и - на двете бои от твоя гедна точка?
- pakata
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 12.12.2007
- Местоположение: Barcelona
- Кара: 2005/525D
- Мечтае да кара: Carrera GT
- Детайли за колата: Е61
Re: Проф. Пастиране на BMW,най-компетентна информация+фото/стр12
Десо ти си уникат , до сега не бях чел темата и вече 2 часа седя и цикля над коментарите
ЕВАЛА ЧОВЕК
Дано някой ден и моят кош стигне до твоите ръце
Пожелавам ти успех
Дано винаги има хора като теб
ЕВАЛА ЧОВЕК



Дано някой ден и моят кош стигне до твоите ръце
Пожелавам ти успех
Дано винаги има хора като теб
- minkof
- Потребител
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: 25.03.2009
- Местоположение: Sofia
- Кара: BMW X3 3.0d
Re: Проф. Пастиране на BMW,най-компетентна информация+фото/стр12
След като прегледах обстойно темата за пастирането реших и аз да приложа тази процедура 
И ето ме при Десо, след прекарания прекрасен ден в Габрово при колегата, искам да кажа едно огромно БЛАГОДАРЯ за това което Той направи с моята кола.
Ето и малко снимки :








И ето ме при Десо, след прекарания прекрасен ден в Габрово при колегата, искам да кажа едно огромно БЛАГОДАРЯ за това което Той направи с моята кола.
Ето и малко снимки :







Назад към Сервизно обслужване на БМВ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани