Разпорната щанга

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Разпорната щанга

Мнение от landikar » 21 Юни 2004, 22:38

Не знам дали е правилно така да се казва,но аз и викам разпорна щанга.Става въпрос за тръбата между макферсоните.Когато съм питал за предназначението са ми казвали,че е за каране по макадам,за да предотврати сгъването на коша и че за асфалт не е необходима.Обаче аз какво забелязах при мене.След като сложих жълти амортесьори KONI SPORT отпред,без да сменям гумите (карах с обикновените джанти и гуми 205/60/15 MICHELIN PILOT PRIMACE)...колата стана по-стабилна и по-твърда.Но нищо повече.След това сложих и задните амортесьори,като ги нагласих на твърдост горе долу почти максимално.Сложих и нови джанти 17" и гуми 215/45/17 Бриджстоун POTENCA.Гумите отпред ги напрасках на 2.7 бара,отзад на 2.2.И какво стана.Започна да ми подскача по дупките предния капак,ама направо ше литне.Преди това изобщо не съм забелязвал подобно явление,независимо как и къде съм карал колата.Тя стана доста неприятна за каране като цяло,като каручка.Управлението стана кофти направо,чувствах се доста дискомфортно.Чудих се какво става,не можах да открия причината веднага на първият оглед.Мислех,че просто капакът е разхлабен от болтовете,понеже беше на бояджия заради зимните изцепки на Витоша.А че колата вози като талига си мислех,че е нормално,защото иначе стои зверски добре в завоите и неравностите и колкото повече се засилва,толкова по-добре ляга на пътя.Обаче капакът си беше стегнат и окачването си беше наред с изключение на некакво почукване отзад,което можеше да почака.Тогава реших,че просто кошът почва да поддава на вибрациите,понеже амортесьорите са адски корави,гумите са яко напомпени,с нисък борд.От това и капакът подскача в средната си част.Понеже имах разпорна щанга,оригинална SPARCO,пратена ми от nikicar :D,я сложих на секундата.Какво стана мислите?Капандурата престана да шава веднага,а за мое най-голямо удоволствие колата просто застана на пътя по много по-добър начин,управлението стана по-добро......За моя голяма радост,разбира се....
Та мисълта ми беше че май тази щангичка не е само за макадам....Или аз имам проблем с коша.Обаче сега всичко е наред.Поръчах на nikicar да ми потърси и шанга за отзад.Дано да има.Надявам се и пружини да ми намери,защото KONI са страхотни амортесьори,ама искат и пружини,защото действат само нагоре.Като се насвяткам през дупките,колата започва да слиза ниско,ниско,докато накрая отива буквално на тампоните,ако отзад има човек(в случая отзад беше един боксьор тежка категория,103 кг с къси гащи).
Какво мислите вие по въпроса?Някой би ли споделил своите наблюдения по темата.За TURBOmaniaka съм сигурен,че знае доста по въпроса,щото му видех Вектрата с билщайните.Камък :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 27.01.2003

Мнение от Cult Society » 22 Юни 2004, 8:32

Мдааа - който ти е казал, че "разпорната" щанга е само за макадам, те е излъгал.

Принципно щангата стяга купето и не позволява усукване по дължина.

Другото, което ще ти успокои колата са по-твърди тампони на носачите ....

В момента аз съм се сблъскал с подобен преоблем - сложих Билщайн Спортинг (не се регулират) - като караш бавно вози като каруца, но от 80 нагоре е като масло. по неравен път колата подскача и като че ли ще излезе от пътя. Проблема според мен е в това неравностите по пътя ги обират тампоните на носачите, стабилизиращата щанга, и на макферсоните , поради комбинацията както при теб - твърдо окачване и нископрофилни гуми. Това променя геометрията на предницата и затова колата е нестабилна.
Част от тези промени в геометрията се изолират чрез поставянето на "разпорна" щанга ( по простата причина , че държи двете предни "окачвания" в една равнина и не позволява усукване на купето) но тези с тампоните остават.

За съжаление както се казва - всичко си има цена:):):) НЕ може хем да вози комфортно един автомобил хем да е суперстабилен ( говорим за конвеционални окачвания) ...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 22 Юни 2004, 21:01

Благодаря колегата.Тампони обаче едва ли ще намеря.Значи за щангата ясно,видимо има ефект,поне при мен.А какво мислиш за Х-овете отдолу.Има ли смисъл или това е вече за прекалено екстремни приложения.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2521
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: коя кадето го прибере при себеси

Мнение от dizelboy » 22 Юни 2004, 23:00

кажете от каде може да се купиат такива штанги и да са ка4ествени все пак заштото 4увам 4е има и такива които се огъват
сте сам благодарен
ИзображениеИзображение
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 907
Регистриран на: 1.06.2003
Местоположение: София

Мнение от landikar » 23 Юни 2004, 15:40

На мен ми я донесе nikicar от Италия.Спарко.180 лв.Не се е огънала още. :D

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 23 Юни 2004, 21:06

и аз съм със 17ки и билщайн но още нямам такава щанга :D но аз със сигурност карам по-кротко от ландикар
колата е дърво, а за отзад въобще не може да се мисли да се вози човек на повече от 10-20км
аз мисля да взема някоя по-проста щанга - има едни по 50-70 евро ... дано вършат същата работа

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 237
Регистриран на: 27.01.2003

Мнение от Cult Society » 24 Юни 2004, 9:01

ами за Хове отдолу е безмислено - колата съвсем ще се одърви ..... По добре антирол барове (Стабилизиращи щанги - а не барове в които те връзват за да не се търкаляш по пода като прекалиш с бирата :mha: ) на Eibach ма са си цифра:)
за тампони мога да ти помогна - иди на www.powerflex.co.uk
и виж за какво става въпрос - има вносител тук в бг, страницата е
http://tuning4power.hit.bg/frames.htm


Принципно щангата трябва да се огъва
( не и да се сгъне де)

ама с тия дупки какво да ти кажа..............сбръчкаване от рефлекси - пази гуми, джанти , амортесьори........... ма кат сме рацери - така ще е ...
поне камъни в бъбреците няма да имаме никога :ok:

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook