е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от lowdriver » 17 Май 2011, 13:07

До малко над 3.1 (3121cc)
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от Делян » 17 Май 2011, 17:44

Хм, впечатляващ резултат, а тва за заводската електроника чак ме изумява...Не знам кой е правил ремапа, ама бая му разбира :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12068
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от bum_bum » 17 Май 2011, 18:02

Абе що питате постоянно за тая електроника? Какъв е проблема да си кара и на 400 коня на колелата със заводската? :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от Делян » 17 Май 2011, 18:34

Не съм навътре в материята, но от това което съм чел, електроники като мега или смт примерно, имат възможност за повече и по-прецизни настройки, съответно по-лесно се постига желаният резултат. Естествено може и да съм останал и с грешни впечатления...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от Boyadjiev » 17 Май 2011, 19:17

bum_bum написа:Абе що питате постоянно за тая електроника? Какъв е проблема да си кара и на 400 коня на колелата със заводската? :dunno:

Според мен тази информация се тиражира измежду хората, поради липса на мапери които да настройват оригиналната електроника по подходящ начин... все пак не е толкова лесно колкото мегата (там си четеш датчиците и си променяш стойности докато не останеш доволен). За една по-силна кола трябва вече да знаеш какво правиш, а не просто "да даваш аванс" примерно :roll:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от ТУРБО » 17 Май 2011, 19:36

Стоковите електроники не е проблем да се ремапват за атмосверни подобрения,но ако в играта влезе турбина-не става!
Въреки,че аз бях много доволен от резултата на мегата и преди турбинирането.Карах половин година атмосверно с мега и разликата при стартове от преди това беше 2-3 коли,което си е доста добър резултат само от електроника!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от Boyadjiev » 17 Май 2011, 20:16

Определено мисля че при прецизна настройка на стоковата електроника може да се постигне почти колкото с мега. Атмосферка няма да има проблем, дори и турбо на ниско налягане не е проблем при правилна настройка въпроса е че е в БГ. като цяло още прохождаме в тунинга като цяло, особено от към специалисти които да знаят какво правят и да могат да казват "не мога" когато трябва, от последното мисля че идва основния проблем на мапване със сток електроника, както и един куп други проблеми не само по колите... :conf:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: София

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от koyota » 17 Май 2011, 20:55

fenixsz написа:
koyota написа:Някой от вас правил ли е сметка колко излиза подобен проект? Аз токущо приключих с нещо подобно и никак не е евтино. По-добре цяло М3 от Англия за 6000 и обръщане на волана, а вашата на части.


И на мен ще ми е много интересно да разбера. За мен подхода би бил, купуване на m54b30 двг. с колектори, генерация, дебитомер и взимане на частите от него и продажба на ненужните на парче. Незнам доколко колекторите съвпат и доколко може да се ползва дебитомера. Това е скраперско, но колко надеждно да купиш М3, което, ако трябва нещо да се обслужи ще струва още 3-4 хилки...

Ти след като си направил този проект вероятно имаш един напълно ревизиран и надежден двигател, който знаеш какво има в него...

М54Б30 е изключително рядък двигател в БГ, камоли на части. Много по лесно може да се заиграете с М52Б28 и то само ако има проблем и е за части. Аз просто бях събрал всички части за период от над 1 година + Колектори от М3 + валове от US M3 + някой други екстри и не ми се продаваха поотделно. За цена - само частите (лагери, сегменти, гарнитури, вериги, ролки, обтегачи, всякакви уплътнения, болтове без да сменям водна помпа, термостат и други, които по принцип се сменят, със супер големи отстъпки е над 1000 лв. Ако решите да сложите лек маховик, нов съединител - още 300-500 лв. минимум. Ревизия на глава - 300 лв. ако няма много проблеми. Всичко това при условие, че блока не е износен, вала не е крив и въобще не сте имали проблем с мотора преди да го разглобите.
Допълнително ще трябва да се бръкнете за ремап (аз още не съм)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12068
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от bum_bum » 17 Май 2011, 21:47

ТУРБО написа:Стоковите електроники не е проблем да се ремапват за атмосверни подобрения,но ако в играта влезе турбина-не става!


Тва мяма да го потвърди един американец, дето си кара с турбинка на 28-цата със 400 коня на колелата и сток електроника ;)
Изображение

луд с палатка
Аватар
Мнения: 1159
Регистриран на: 17.03.2007
Местоположение: Sofia
Кара: Хората да залягат
Детайли за колата: кихащо кабрио

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от ТУРБО » 17 Май 2011, 22:01

Може и да стане,но не само с ремап!Стоковат електроника не ти позволявава да управляваш и да следиш много от нещата дето една проста мега ти ги осигурява!
Изображение


Аватар
Мнения: 625
Регистриран на: 21.09.2007
Местоположение: по света и у вас
Кара: на изпарения
Мечтае да кара: Countach, Diablo, F40, 348, 355

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от xpl0d » 17 Май 2011, 22:30

ТУРБО написа:Може и да стане,но не само с ремап!Стоковат електроника не ти позволявава да управляваш и да следиш много от нещата дето една проста мега ти ги осигурява!


Не че съм направил 1000 коли със стокова електроника, но по пътя на логиката защо да не става само с ремап? В крайна сметка фабричната електроника би трябвало да следи всички налични компоненти в колата, та след като се забоде едно турбо просто трябва да се сменят текущите параметри с тези след слагането на турбо. В смисъл при турбинирането има все механични добавки - турбо, кулер/и, инжектори и т.н., няма допълнително електронно нещо, което фабричната да не може да управлява. Нали така или бъркам?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от Boyadjiev » 17 Май 2011, 23:29

Проблема на сток електрониката и турбото идваше от това че датчиците се таванят (показват максимална стойност и не могат да отчетат след този момент нищо) и тогава компа не получава информация за това какво точно се случва. Това се компенсира с човек който настройва режимите на мотора с помощни датчици (примерно широколентова ламбда) с които се следят моментните показания, прави се чипа и си караш, като примерно след като ЕКУто отчете че показанията примерно на дебитомера са максимални в зависимост от показанията на другите датчици работи по предварително зададени настройки. Може и да бъркам :?:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от fenixsz » 18 Май 2011, 8:02

koyota написа:
fenixsz написа:Ти след като си направил този проект вероятно имаш един напълно ревизиран и надежден двигател, който знаеш какво има в него...


М54Б30 е изключително рядък двигател в БГ, камоли на части. Много по лесно може да се заиграете с М52Б28 и то само ако има проблем и е за части. Аз просто бях събрал всички части за период от над 1 година + Колектори от М3 + валове от US M3 + някой други екстри и не ми се продаваха поотделно. За цена - само частите (лагери, сегменти, гарнитури, вериги, ролки, обтегачи, всякакви уплътнения, болтове без да сменям водна помпа, термостат и други, които по принцип се сменят, със супер големи отстъпки е над 1000 лв. Ако решите да сложите лек маховик, нов съединител - още 300-500 лв. минимум. Ревизия на глава - 300 лв. ако няма много проблеми. Всичко това при условие, че блока не е износен, вала не е крив и въобще не сте имали проблем с мотора преди да го разглобите.
Допълнително ще трябва да се бръкнете за ремап (аз още не съм)


1. Да допуснем, че намирането на този двигател и/или части не е толкова трудно, защото имам нещо в предвид
2. Колектори от М3 и валове са нещо, което струва парички и вероятно оскъпява доста
3. Парите дадени за нови части си е чиста ревизия, които ще струват винаги толкова, когато и да се залитне в тази посока
4. Блока е много съществена част и е важно да е ОК и тук две мнения няма. Коляновия вал ще е покупна част и ще се търси читав или цял двг. - читав.
5. Ремапа е нещото, което ме притеснява...

Ясно е, че подобен проект, който не се цели в повече от 230 к.с. на вала, но добър въртящ момент в ниски и средни, което изключва валове и колектори от М3, би струвал 2.5-3хил. лв, може и повече...

Плюсове:
- ревизиран двигател
- без смяна на двигател
- всички документи са изрядни (това е изключително важно)
DriveCalc.com/bg

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от lowdriver » 18 Май 2011, 8:15

ТУРБО написа:Може и да стане,но не само с ремап!Стоковат електроника не ти позволявава да управляваш и да следиш много от нещата дето една проста мега ти ги осигурява!

Бъркаш в заключенията си, и то доста. ;)
А колкото до това, да се сравнява стандартната електроника с мега (или смт), Келеша навремето казваше
(цитирам по спомен) „все едно да сравняваш С-класа с Москвич”.
Boyadjiev написа:...

Когато дадено „нещо” (МАФ/дюзи) се „изтавани”, значи е време да сложиш по-голямо „нещо”. ;)
Dpy написа:Хм, впечатляващ резултат, а тва за заводската електроника чак ме изумява...Не знам кой е правил ремапа, ама бая му разбира :mhihi:

:winky:
Изображение
Driver's Racing Team

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от БаЯн » 18 Май 2011, 20:28

А на мене ми е интересно тази Е30-ска така разтъргана и направена колко ли време ще издържи преди да се счупи мотора :)
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook