е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3366
Регистриран на: 5.06.2004
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Караше E34 528i turbo

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от slavianko » 18 Май 2011, 21:49

БаЯн написа:А на мене ми е интересно тази Е30-ска така разтъргана и направена колко ли време ще издържи преди да се счупи мотора :)
Не мисля че 2мм разтъргване ще са проблем. В момента тъкмо изкарах една лада от гаража с блок от нива 1.7 разтърган от 82 на 84мм с ковани бутала от is и колата вече се кара на 1 бар и цепи мрака :mhihi: :mhihi: Всичкото това го правя по напъдствия на един мой познат който си кара неговата правена по същият начин вече 2-3г Като се има в предвид кашкаваленият блок на ладата. Предвид здравият чугун на М50-то не бих се съмнявал че ще държи дълго ;)
oxam написа:В един момент проблемът не е в мощността а в гарнитурата между седалката и волана.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от KriK4eTo » 18 Май 2011, 23:28

lowdriver написа:А колкото до това, да се сравнява стандартната електроника с мега (или смт), Келеша навремето казваше
(цитирам по спомен) „все едно да сравняваш С-класа с Москвич”.

Това с С-класата и Москвича може би е от гледна точка на надеждност, но ако нещата опрат до прецизност не се ли обръща сравнението в + за мегата?
Иначе за стъргането и разстъргването в повечето случаи желязото има ресурса да го понесе, но проблема идва в това от кой и как е направена самата процедура. Съответно дали е помислено за по-добро охлаждане на агрегата, за прецизна настройка на запалване, гориво и прочие. Както и от прецизността на машините на които са отнемани детайлите съответно и работника който ги е управлявал.
П.П. Поправете ме ако греша някъде в разсъжденията си. Иначе за Русенските "соц" возила има доста екземпляри които доказват, че в желязото има доста повече потенциал от използвания заводски такъв. :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от bum_bum » 19 Май 2011, 6:58

Как мислиш група самодейци са измислили по-прецизен компютър от този на БМВ?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 511
Регистриран на: 1.10.2005
Местоположение: negovan sofia
Пол: Мъж
Кара: каквото има
Мечтае да кара: е30 s38b38 turbo

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от doko » 19 Май 2011, 9:06

А защо ли повечето хора ползват pigibak или standalone а не просто да си ремапнат стоковата електроника :kuku:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8324
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от vicho » 19 Май 2011, 10:14

standalone - няколко К долари ... не е оферта за родния тунер :mhihi:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от b2 » 19 Май 2011, 21:22

Ремапването на фабричното ЕКУ в общия случай изисква познания и инструменти, които не са пряко свързани със тюнинга по същество.
Така, че ако ти е интересен принципно тунинга, а не точно коя версия на сименса/боша със запоения чип или с цокъла, с точно какъв кабел или с кой комерсиален/кракнат софтуер как се бърника - стендалоуна е по-директния път :). Естествено с правилния човек с опита и познанията необходими за целта тавана на фабричната електроника е високо в конете и по-ниско /но достатъчно високо/ във функционалността. Тепърва да започваш да се учиш от нулата само за да си направиш твоята кола ми се струва неефективно, а професионалните услуги в сферата не са евтини. Ако ти е интересно да променяш и да гледаш лесно и непосредствено резултата стендалоуна също е голям +. Със сток електроника си общо взето абонат при всяка нужда от промяна :) Няколко човекодни на такъв човек струват колкото сериозно ЕКУ (например Link ECU вече се продава и в БГ).

Колкото по-нова кола и повече периферия интегрирана с ЕКУ-то /която искаш да запазиш функционираща/ толкова по-примамлива е идеята за ремап също..
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от fenixsz » 20 Май 2011, 8:50

Ок, нека да се придържаме към темата.

Ремапа ме устройва като вариант, но трябва да се прави последно и на дино. 300-400 лв. с 1 час дино.

При положение, че искам кривата на въртящият момент да ми започва още в ниски обороти, ще трябва да се подберат правилно останалите компоненти освен m54 карантиите. Прекалено големи всмукателни и изпускателни колектори ще донесат повечко к.с., но и ще преместят кривата нагоре...

Какво мислите за следният вариант:

- m50b25 всмукателен колектор
- m50b25 изпускателен колектор/или от m54b30
- дюзи от m54b30 - дали са съвместими :roll: ?
- MAF-a от какво?

Постижимо би било около 230 к.с. на вала, колкото е и m54b30?
DriveCalc.com/bg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 889
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: е36 32*<0>5

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от Prekysvach » 20 Май 2011, 9:11

само от всмукателя има смисъл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от fenixsz » 20 Май 2011, 9:47

Prekysvach написа:само от всмукателя има смисъл


Да сега видях, че изпускателите дори са същите като на US M3-то поне от RealOem.
DriveCalc.com/bg

ентусиаст
Аватар
Мнения: 828
Регистриран на: 27.07.2007
Местоположение: "ICO-BMW Performance Garage"
Пол: Мъж
Кара: E30 М62B44,Е30 M52B28 Drift Car

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от ico-bmw » 25 Май 2011, 21:36

(bubsa) написа:M50B25 направено от Али дава 260 коня на гумите :shock: добре ли е?!



сигурен ли си че е на гумите 260кс. нали знае6 че това е около 340-350 на вала :clap: :clap: :clap:
Drive Only Cool Cars - E30 Baby :winky:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 262
Регистриран на: 28.09.2009
Местоположение: Варна
Кара: E30&E36

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от Ba4oIlia » 25 Май 2011, 21:48

ico-bmw написа:
(bubsa) написа:M50B25 направено от Али дава 260 коня на гумите :shock: добре ли е?!



сигурен ли си че е на гумите 260кс. нали знае6 че това е около 340-350 на вала :clap: :clap: :clap:

А !? Да не е дръпнал ръчната ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 332
Регистриран на: 6.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
Мечтае да кара: e30 monster

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от tZv3t0zAr » 25 Май 2011, 21:51

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1012
Регистриран на: 3.06.2006
Местоположение: dimitrovgrad
Пол: Мъж
Кара: е30-327 . е30-320
Мечтае да кара: bmw 327i turbo
Детайли за колата: BMW 327 i

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от tuningfena » 26 Май 2011, 8:44

метър огън а :mhihi:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 159
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: M

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от fenixsz » 26 Май 2011, 9:21

Малко се разтърсих из немските форуми и видях, човек, който го е правил:

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... ply1031991

Sachstand nach ca. 37.500km mit einem M52B30:

Ab etwa 34.000km bemerkte ich das erste mal einen erhöhten Ölverbrauch, sprich ich mußte bereits nach 7000km wieder 1l Öl nachschütten (Motor hat keine Undichtigkeiten). Bei 36.500 km stellte ich dann erneut fest, daß ich 2l nachschüten durfte und bei knapp über 37.000km wieder einen knappen Liter.

Grund genug den Motor zu zerlegen und die Ursache zu erforschen, da das nicht normal ist bzw. war.

Befund:
Vollkommen verschlissene untere Ölabstreifringe (3.Ring) mit Stoßspielen zwischen 0,6 und 0,7mm -zulässig 0,2 bis 0,5mm. Bereits mit bloßem Auge zu erkennen, daß der Abrieb sehr hoch war.

Kompressionsringe (1.Ring) und die oberen Ölabstreifringe (2. Ring) waren in Ordnung, mal abgesehen davon, daß ein Stück eines 2. Ringes (NM-Ring) am Rand über einen Bereich von 5mm abgebrochen war...

- alle Kolben wiesen starke Ölverkokungen, d.h. Verbrennungsrückstande durch Öl auf. (In dieser Form hatte ich so etwas noch nicht gesehen).



Ergebnis:
Die Ölabstreifringe aus einem M54B30 (DSF-Ringe) eignen sich scheinbar nicht für M52 (Alugußkurbelwellengehäuse mit beschichteten Laufbüchsen nach Nikasilverfahren).
Die DSF-Ringe sind von mir gegen die originalen SSF-Ringe vom M52 ersetzt worden.
Da es die Ringe nur im Satz gibt, bedeutet es, daß zwei Sätze Kolbenringe gekauft werden müssen, da der erste Kolbenring vom M52 nicht auf M54-kolben passt.

Der Kolbenringabbruch eines NN-Ringes scheint Zufall oder Materialermüdung, ggf. ein Einbaufehler gewesen zu sein. Ein signifikantes Schadensbild, welches eine andere Ursache vermuten hätte lassen können, ist nicht erkennbar gewesen.

Die Laufbüchsen sind grundsätzlich noch in Ordnung.

Druckverlustmessung liegt nach Revision wieder zwischen 5 und 10%, d.h. fast Neuzustand (vorher bis zu 60% - wobei dieses schlechte Ergebnis zu einem großen Teil durch die altersbedingt verschlissenen Ventile/ Ventilsitze zurückzuführen ist, welche auch revidiert/ ersetzt wurden).



Achja, mittlerweile gibt es auch auf dem freien Markt Motoreninstandsetzer, welche nikasilbeschichten (z.B.) . Preis liegt pro Bohrung zwischen 100 und 180,- EUR nur für das Beschichten und Honen.
Aufbohren ist nicht im Preis mitinbegriffen.


Превод с google translate на БГ е отврат. Немски не разбирам, но доколкото преведох от немски на английски (много по-добър превод) с translator-a, разбрах, че 3-ти (маслен) сегмент е силно (видимо) износен за тези 37500 км. Сегментите са били m54, които не стават за покритието на блока на m52.

Променил е сегментите с такива от m52, като е трябвало да купи два комплекта, тъй като 1-ят сегмент от м52 комплекта не става на първо гнездо.
DriveCalc.com/bg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: е36 m52b25 - stroker 3.0 опции?

Мнение от (bubsa) » 27 Май 2011, 20:44

ico-bmw написа:
(bubsa) написа:M50B25 направено от Али дава 260 коня на гумите :shock: добре ли е?!



сигурен ли си че е на гумите 260кс. нали знае6 че това е около 340-350 на вала :clap: :clap: :clap:

Може да е малко преувеличено,но това знам аз.С50Б32 колко коня вади на гумите?
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook