Проект 2013 - Е36 M50B25TU

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 31.10.2012
Местоположение: Мюнхен, Германия
Пол: Мъж
Кара: E36 M50

Проект 2013 - Е36 M50B25TU

Мнение от ArktisGrau » 31 Окт 2012, 16:03

Здравейте колеги! Знам, че темата е малко джунгла и има поне 20ина други такива :oops:. Нов съм във форума, а и не знаех от къде да започна.

Колата '94 Е36 Coupe M50B25TU, 3.45 отворен диф. Някога е имала 25% Шпер и е била автоматик.
FK окачване - доволно твърдо, 5мм. фланци отпред, Wiechers "разпънка" отпред.
"Нещо променено" по електрониката - върти до 7000rpm, но си мисля, че след 6000 нагоре няма никой.
До седмица-две вероятно ще се сдобия и с M3 тампони на амортисьорите + преден и заден стабилизатор.
По-нататък идват X-brace от Cabrio както и задна "разпънка" - Wiechers.

Събирам съвети, идеи и информация. Наи-вероятно проекта ще започне 2013, така че време има достатъчно.
За да няма сърдити, да не каже някой, че не знам какво искам: :lol: .

1. За Турбо/Компресор проект за съжаление няма достатъчно "време" (пари). :|
2. За Swap също :lol: или поне засега не.
3. Иска ми се Low Budget правена атмосферка - евридейка за улични изяви и от време на време карате.
4. Възможно по-малко електроника и ако може любимото ми Plug & Play.
5. Не на последно място пари. (За да останат и за TÜV и т.н.)

S50 Колектор + Ремап? Термо лента? S50/Dbilas/Schrick всмукатели? Валове - какви? Портвана глава? Лек маховик?
Short Shifter - кой точно? ATE дискове + накладки или Zimmermann? Дискове + апарати от Е46 330i?
Горе долу такива мисли ми минават през главата преди лягане... :mhihi:

Ще се радвам, да пишат и компетентни хора с опит и мерак. :idea: Надявам се да стане интерсна и да не отиде в коша. :idea:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 12.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M50B25,M50B30,S50B30
Мечтае да кара: M1 Procar
Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3

Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU

Мнение от bmw325ci » 31 Окт 2012, 22:52

Седни и си сметни само първия ред от частите С50 колекори + Валове + Портване (ревизия) глава + Всмукатели и сам ще видиш че компресор или даже и някакъв турбо кит ще ти излезнат по евтини, а ще ти отнемат и по-малко време за събиране на части, това ти го казва човек който се е хванал на хорото с атмосферния тунинг :ok:

С50 колектори мин 500 лв
Валове от С50УС има във форума ако не се лъжа за 1200лв (предполагам 2 всмукателни вала по 240 градуса не се броят)
Глава ревизия и портване 300лв (ако е читава)
Всмукателен колектор от М-ка (не знам по колко вървят) или Dbilas 1000лв
Ремап както се спазарите или сам със една мега за 400лв.

само това са ти около 3500 лв и ако не бараш кубатурата което още ще оскъпи няма да изкараш повече от 230 понита
До 2013 имаш време да си мислиш и смяташ :yes:
П.С. Уточни си и за какво искаш да ползваш колата

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 504
Регистриран на: 18.08.2008
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: Е36 M52B20 Touring E34 M50B25

Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU

Мнение от shopaza » 01 Ное 2012, 12:25

Започни с една ревизия на мотора.После като е свалена каската портове и тнт валове аз си направих репрофил на смукателен без ванусов защото нямам ванос а понеже ти имаш си търси един смукателен вал от М54Б30 с леко модване пасва и за малко пари ще има що годе спортни валове :mhihi: Колектори от М-ка трудно изпадат и са много скъпи и по добре е да си вземеш едни от Ебай.Но съвета ми е че без ребилд на мотора няма смисъл да надграждаш повече нагоре
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 31.10.2012
Местоположение: Мюнхен, Германия
Пол: Мъж
Кара: E36 M50

Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU

Мнение от ArktisGrau » 03 Ное 2012, 21:23

Е, не ми се искаше да го казвам, ама явно ще се приложи вариянт 1 или 2. :lol:
Въпреки, че съм достатъчно твърдоглав, че да пробвам с едни валове, Ремап и олекотен маховик като за начало. :mhihi:

shopaza написа:търси един смукателен вал от М54Б30 с леко модване пасва :mhihi: Колектори от М-ка трудно изпадат и са много скъпи и по добре е да си вземеш едни от Ебай.
Но съвета ми е че без ребилд на мотора няма смисъл да надграждаш повече нагоре

1. Какво точно се модва на вала, че не съм много наясно?
2. Колектори/само дросели се намират, но не са евтини. За съжаление от никъде не намирам рецепта за дроселите. :confused:

И за да няма Off...

Нови оригинални предни дискове + АТЕ Ceramic нагладки + АТЕ Super Blue Спирачна течност (По-висока точка на кипене).
Тампони на амортисьорите от Е36 М3 + Разпънката ще се монтират в скоро.
Ще гледам да пусна снимки от всички неща, които съм правил досега.

:!: По немските форуми се говори, че е хубаво да се сложат подсилващи планки заради тампоните от Е36 М3.
Понеже се монтират наобратно и са ексцентрични, и един вид вибрацийте не се поемали равномерно) :!:
Ето и линк: част No. 15
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/Z3 ... ing_parts/

Някои има ли идеи дали има смисъл от такива планки?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 421
Регистриран на: 12.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M50B25,M50B30,S50B30
Мечтае да кара: M1 Procar
Детайли за колата: 325i, E36 BTCC Replica, E36 M3

Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU

Мнение от bmw325ci » 05 Ное 2012, 12:48


Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 31.10.2012
Местоположение: Мюнхен, Германия
Пол: Мъж
Кара: E36 M50

Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU

Мнение от ArktisGrau » 05 Ное 2012, 20:41

:shock: Е ти току що направо уби детето в мене...
Не съм предполагал, че ботуш на Е36 (или изобщто на BMW) би могъл така да ''цъфне'' като майска роза.
Значи плана е ясен: Слагат се планките и тампоните заедно, че не ми се рискува.
Тука пътищата са далеч по-добри от българските, но не са това което бяха преди години, ясно е. :|

:roll: Между другото гледам и задни тампони Meyle HD за E46 M3. Не са скъпи и се намират сравнително лесно.
Задната разпънка също, мисля и тя да е червената (стоманената) на Wiechers.

Давайте съвети за задните тампони.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 31.10.2012
Местоположение: Мюнхен, Германия
Пол: Мъж
Кара: E36 M50

Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU

Мнение от ArktisGrau » 24 Дек 2012, 11:16

Такааа... айде и един мааалък Up от мене :bchug:
От купуването на колата (08.2011) досега следните неща бяха поправени/сменени.

1. Махане - Tempomat :mhihi: + нова топка ск. лост
2. JVC К-DR512 (върши работа) + Unknown усилвател + Sub (също стават)
3. Смяна на М3 Replica oгледалата (Перниканска мечта) със заводски такива.
4. Лека ръжда по пода отдолу :angel: - леки заварки
5. Сменени тръбопроводи на Гориво и спирачна течност (бяха брутално изкъртени от пода :shock: )
6. Масло + маслен филтър = Mobil1 5w40 Hc + Mahle
7. Смяна охл. течност (зелена) + ремонт шофьрски прозорец (беше излязъл от едната релса)
8. Предни + задни накладки
9. SACHS Съединител/Лагер/Притискател
10. Предни + Задни тампони - Амортисьор
12. Биалетки + тампони на носачите
12. Алу. стойка/даржач (или квото и да е на български :paranoid: ) - също беше пропукана/счупена от едната страна.
13. Обслужващ ремък (беше пред скъсване :censored: ) + Горивен филтър Mahle
14. Hardy шайба/Sixshooter + висящ/среден лагер на кардана
15. Лагер на главина + Фланец (от 5 резби 3 бяха в гъ*а) Задни десни
16. Ново ориг. крайно гърне - Старото беше "тунинговано" и прекалено шумно, не ми даваха ТÜV.
17. Свещи (NGK) + Кабели (Beru)+ Бобини (Beru). Преди няколко месеца по едно време колата умираше в ниските и високите като стигне работна темп.
Беше й много зле, работеха не повече от 3/4 цилиндъра. Разход градско - под 16 не падаше :censored:
6 бр. чисто нови. Не са евтини. Които е под финансов стрес :arrow: има и стари запазени, много по-евтини, само внимавайте.
18. 4х чисто нови зимни 15-ки Conti-та DOT ..11 ;) които след това за няколко месеца изглеждаха тип Сликове след 10 рунда Nordschleife :twisted:
19. FK Gewinde (жълто с резби - регулируема височина - наричайте си го както искате :paranoid: ) - доволно твърдо дори и в Мюнхен. :mhihi: А и колата не се накланя като параход.
Това са нещата допреди мин. месец :lol:
Между 74.4% и 85.5% от гореспоменатите ''ремонтчета'' щяха да бъдат избегнати, ако имах някой Луд (в добрия смисъл) с мене като си търсех кола. :banghead:
Просто тогава не разбирах толкова, главата не ме слушаше, а и другите 3-4 оферти преди нея бяха добре напудрени тоалнетни тип "Финансова АНАЛизация".

Купени бяха следните части:
1. Maсло + маслен Филтър = Castrol Magnatec 5W40 Hc + Mahle
2. Разпънки Предна + Задна Ориг. Wiechers стоманени - не са тежки.
3. Предни (Lemforder за Е36 М3 - екстрентрични) + Задни (Meyle HD подсилени) тампони на амортисьорите
4. М Technik волан (370мм. мнооого по-удобен и практичен - стария беше Airbag-ов, 4 лъча 380мм. - отвратителен)
5. Нови ориг. предни дискове + АТЕ Ceramic накладки + АТЕ спирачна течност с по-висока точка на кипене. Усеща се разлика при нервно спиране от 180 примерно, както и при още по-нервно градско. :mhihi:
6. Черни мигачи Depo - предни и странични (много добро менте, много съм доволен :lol: ) + Phillips H1 крушки. Искаааам вече сини... ма са общо 110Е 4-те.
7. Черни Depo Angel Eyes - малко са изнасилени. Трябва да побългаря постата с тия скапани щипки.
8. 4х 16-ки зимни Good Year-ки на стоманени 16-ки от Е9х + тасове ''Перниканска мечта'' - ще ги сменям :lol:

Пускам снимки да няма сърдити ;) Не са много, sorry.

P.S. Моля за коментари и съвети!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU

Мнение от u`F`o » 24 Дек 2012, 13:39

Аз тука освен поддръжка, никъв первърмънс не видях :dunno:
Като изключим FK койловърите. Имат ли реглаж на твърдост, кембър плейтс? Кви пари им кихна? И как вървят парите по поддръжката в немция? До колкото знам е мега скъпня всяка услуга там...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU

Мнение от In_Memoriam » 25 Дек 2012, 0:21

Като цяло си описал една нецялостна поддръжка като се изключат разпънките, окачването и още някои неща. Спирачките може би трябваше да вземеш от E46 330, но тогава минимума ти стават 17-ки джанти. Ако ще има перформънс подобрения започни с ревизия на главата. Оттам нататък всичко ти е бездънна яма за пари и ти си преценяваш докъде можеш да стигнеш.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 31.10.2012
Местоположение: Мюнхен, Германия
Пол: Мъж
Кара: E36 M50

Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU

Мнение от ArktisGrau » 25 Дек 2012, 3:29

u`F`o написа:Аз тука освен поддръжка, никъв первърмънс не видях :dunno:

Не си видял, щото още нема. :lol: + това за тебе ъпгрейди по окачване и т.н. не е ли също пърфомънс?
Ще има и по-сериозни неща през 2013-та, да се надяваме. Тепърва сега почвам и знаеш, че край нема, :mhihi:
Просто всичко върви мнооого бааавно и мудно. Не само заради цени. Хората тука (Бавария или поне Мюнхен) главно не се интересуват от точно такива неща.
А и някой нещо да знае, не ти казва, не ти помага. Засега всичко сам съм си правил, за пръв път, само с четене в нет-а и мерак.


u`F`o написа:Имат ли реглаж на твърдост, кембър плейтс? Кви пари им кихна?

Реглаж на твърдост - не. Camber Plates - да. 110Е на старо. Бяха за 2 месеца на една друга 25-ца, преди да получи "тежки контузни рани".

u`F`o написа:И как вървят парите по поддръжката в немция? До колкото знам е мега скъпня всяка услуга там...

Чак мега скъпня не е. Частите не са ана**о скъпи както си мислех.
Ремонтите са като работа доста по-скъпи естествено и достъпа до части не е толкова голям, освен в нет-а.
Разбира се, винаги можеш да отидеш в някой официален представител или whateva и да излезеш с лабилна психика. :winky:
Ако ти трябва и в цифри можем да говорим.

In_Memoriam написа:Като цяло си описал една нецялостна поддръжка

Защо нецялостна? От тогава насам други важни и наложителни неща няма.

In_Memoriam написа:Спирачките може би трябваше да вземеш от E46 330, но тогава минимума ти стават 17-ки джанти.

Врътката със спирачките от 330-ка я знам. Само дето доооста повече пари (които сега ги нямам) щеше да ми излезе. Горе долу като от М-ка, за да стане както аз искам.
А до там има още доста време. Ще видим дали ще я прайм просто 25-ца палава ежедневка или некой Swap. M54, S50, S38 и т.н. :roll:
Иначе за главата и бездънната яма си прав. :bchug:

Сега първо тая тема я забравете за няколко месеца. Като има нещо ново, пак ще изкочи. :lol:
И весели празници от мене! :bchug: :D

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 388
Регистриран на: 12.01.2007
Местоположение: София

Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU

Мнение от koyota » 28 Дек 2012, 13:57

bmw325ci написа:..... или Dbilas 1000лв

Колега кажи къде продават за 1000 лв., че да напазарувам за коледа :lol:

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 31.10.2012
Местоположение: Мюнхен, Германия
Пол: Мъж
Кара: E36 M50

Re: Проект 2013 - Е36 M50B25TU

Мнение от ArktisGrau » 11 Мар 2013, 2:00

Момчета, проект няма да има. Преди няколко седмици един ми влезна централно.
Пълно е нагли селяци, които дори не се и опитват да спрат! :ranting:
Админите/Модераторите, моля трийте темата. :idea:
Няма смисъл да поствам нищо вече. Явно ще ползвам профила само за четене.

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook