BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвети

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвети

Мнение от amd » 25 Юли 2013, 20:47

Здравейте, след над 8 години в този форум, много ровене, мераци и 7 национални БМВ събора, най-накрая дойде момента, в който имам BMW, с което правя нещо. Доколко добър ще е резултата, не се знае, но поне се прави нещо по него. И сега конкретно - имам от 2 години и половина едно компактче, E36 316i '99, с M43B19 двигател, 105кс. вариант. Има много приятен климатик, ASC (изключено вече :) ). По-съществените неща, които са се случили с него са редовно обслужване на консумативите, БГ полиуретанови тампони на цялото окачване, 3.38 шпер диференциал, разпънка на задните бомбета, дебела стабилизираща щанга отзад (благодаря на Явор за нея). Има лепенка BILSTEIN на амортисьорите, така съм я взел и нямам представа какви са точно. За малко аромат съм махнал всичко от предните седалки назад, да не тежи излишно.
Мерак ми я да я ползвам за fun car, тоест за дрифт, когато съм в настроение за такъв и когато намеря подходящ терен, да се уча. За кратко беше със 100% шпер (демек заверен заводски диф), но видях, че това не е свестен вариант. Сега искам да засиля двигателя, защото макар и доста пъргава за 316-ка, пак си остава 316-ка и горката е далеч от това, което имам като представа за BMW. Все съм мислил за трансплантация на помощен двигател (например M52B28), но от четенето тук малко се заблуждава човек и когато разбере какво реално трябва да се свърши, се замисля. Е, на мен ми се струва твърде много труд, а и не малко пари, хвърлени на веднъж. Реших, че тази М43-ка има потенциал и с нея мога да не хвърлям толкова пари на веднъж, а поетапно. Затова се запалих отново по турбо проект.
И така - смятам да почна от електрониката, а след това да премина към хардуерната част - демек охльова, колектори, турбо пътища, маслени магистрали, охлаждане и т.н. Тъй и тъй установих, че ламбда сондите не ми работят (без катализатор от 2 години съм вече), съм се мераклисал на широколентова сонда + piggyback електроника, например на Innovate, защото тъй и тъй колата ще се развива, за какво са ми ОЕМ ламбди. Тук идва първият ми въпрос - ако прежаля парички за тази комбинация (широколентова сонда + уред за показания + допълнителна електроника), тя ще може ли да се настрои така, че да донесе нормална горивна смес в атмосферен режим, като намеса в работата на оригиналния BOSCH BMS 46 ? Защото турбинирането ще дойде сигурно 2-3 месеца след това, а до тогава колата ще се покарва от време на време. Чел съм, че piggyback електрониките са добър вариант за начален етап на турбиниране, но не разбрах стават ли като добавка за атмосферен режим, тъй като не ми е ясно оригиналния BOSCH без ОЕМ сонди може ли да се излъже да работи. Ефекта без сонди е ясен - ужасно богата на гориво горивна смес, разход, почервеняващи гърнета и тук там някое припукване. Съветваха ме за megasquirt, ама аз няма да се справя с него, колкото и да чета, а в този Видин забравям някой да ми настрои колата.
Още нещо - тия широколентови сонди на Innovate гледам, че продават към тях отделно кабел-удължител, да разбирам ли, че без него няма да е достаъчно дълъг оригиналния да стигне до сондата на ауспуха ? Това е случай, че реша да поръчвам от ebay.co.uk да речем, където я гледах за 150 паунда.
Иначе за мотора не се тревожа кой знае колко, целите ми не са големи, ще съм доволен, ако постигна динамика между M42B18 и M50B25/M52B28. Като знам ludiagsm колко наду M40B16 направо се чудя дали не трябваше да се насоча към него :)
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от M10 » 26 Юли 2013, 6:02

Съжалявам че ще ти отговоря така, но си тръгнал по скъп и труден път. Преориентирай се и сменяй мотора докато е време. Поне сложи м42 (ще дойде плъг енд плей) и него турбинирай после или събери пари за м50/м52. Всичко може да се направи, но дали има смисъл да дадеш пари колкото за шестак за да турбинираш мъртвороден 1.6 запушен с 8 клапана??

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от amd » 26 Юли 2013, 8:05

Принципно си прав, че занимавката хич не е малко и с това да се подкара нормално турбо мотор, не че съм го правил, но с такива впечатления оставам, след като съм виждал такива коли. И също, че много повече смисъл има да се турбинира M42/M44, които са с 16 клапана и дишат доста по-добре, но пък ме е яд, защото моят мотор е на реални 130 000 километра и има още доста какво да се вземе от него, а пък един М42/М44 не се знае на какво ще попадна (и компа с ключа ще ми трябва от съответната кола). Освен това, моят мотор не е 1.6, а 1.9 като реална кубатура, което малко или много дава премиство при повишаване на налягането и степента на сгъстяване е малко по-ниска от някои други. Мисля си, че не би трябвало да дойде твърде висока при надув от порядъка на 0.5-0.7 бара като за начало. Виждах в интернет няколко турбинирани 16-ки, само че предимно М43Б16 и М43Б18, а не 19 (не очакавам кой знае каква разлика де, освен тъпите пластмасови колектори), които не са постигнали чудеса, но даваха съвсем прилични резултати (примерно около 160к.с. на вала, което е задоволително). Вярно е, че като пари накрая ще излезе, все едно съм набутал М50/М52 и то 2.5/2.8, ама няма да са наведнъж, все пак тук там може да си позволя малко скраперия :mhihi: Например с турбо пътища, маслени маркучи, интеркулери дал господ от какво ли не (макар, че не първо време ще е без), инжектори също, сигурен съм, че и турбина ще изпадне нещо непретенциозно. Само електрониката ме мори, където се задават едни 800-1000лв. неизбежни :roll: И искам да знам, може ли да се ползва по начало в атмосферен режим, за да не хвърлям излишно пари за ОЕМ части, така или иначе трябва да измисля някакви сонди, за да нямам ядове със сместа (давам си парите за бензин на вятъра).
Иначе ценя всяко мнение, без значение в коя насока е, и мисля по въпроса :yes: Ако го счупя тоя мотор в експерименти, така или иначе ще се минава на М42/М44 :mhihi:
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от ръб » 30 Юли 2013, 7:23

За турбо или М42 (че носи на високо налягане) или М50Б25 че и той носи, атомсферен М52Б28/С50Б32 и другите големи

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от amd » 30 Юли 2013, 13:41

Засега съм решил да се мъча по трудният път :) Събирам парички като за начало за Innovate LC-1, защото така или инак имам неработещи сонди, да оптимизирам колата в атмосферен режим и да се пообразовам как се работи с тези електроники. Изглежда, че карантиите ще останат за накрая.
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12068
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от bum_bum » 30 Юли 2013, 14:02

Почни с образоването преди покупките, щото ЛЦ-1 няма да ти замени неработещата сонда и само ще си дадеш парите с някакви напразни надежди. ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от Jordana » 30 Юли 2013, 14:33

Вместо да си даваш парите за глупости продай тая кошара и си вземи нещо със по мощен мотор. Парите дето ще наринеш в компота са толкова колкото и във всеки друг проект само дето тука ще е с посредствен резултат.Железата не прощават скраперията .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от amd » 30 Юли 2013, 15:00

@bum_bum - аз писах някакви глупости в раздел Е46 :mhihi: Не е редно да те карам да ги четеш, но къде точно съм се заблудил, че широколентовата сонда няма да ми свърши работа за stock ECU-то ? А и нали за да се образовам, трябва да има някакво поле за експерименти и опити. В никакъв случай не споря, напротив, опитвам се да изсмуча от вас конкретна информация за приложенията на тия чарколяци. Извадих някаква информация от нета, сега питам в темата в раздел Е46 дали е достоверна и приложима.
Не знам защо ми е притрябвало да се отървавам от тази кола, след като има чисто нови полиуретанови тампони, шпер диф, напълно обслужена е, има си отлично работещ климатик... да търся нова кошница, която да я почвам от начало ? :roll: Само тампоните и дифа ще ми костват 1000 лева, без да включвам евентуално неприятни изненади.
BMW only!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 8.09.2009
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: E63 650i

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от ръб » 30 Юли 2013, 16:46

Ще пързаляш на климатик ли ? :D моя седи на части в гаража, това беше първото нещо, което свалих от мотора и купето :mhihi:

сменяй мотора

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12068
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от bum_bum » 30 Юли 2013, 16:58

Широколентовата ти следи смесит, но не ги коригира. Тя не се свързва със стоковия компютър на колата. От нея ще имаш полза главно като се настройва колата.
Изображение

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от amd » 30 Юли 2013, 18:52

Мисълта ми е следната - широколентовата сонда ще ми помогне да настроя допълнителната електроника, респективно горивната смес под бууст, а за атмосферните режими оригиналния комп ще си ползва оригиналните датчици, респективно ламбда сонди ? Защото четох, че има успехи с връзване на широколентова сонда и към оригиналната електроника, и към допълнителна - демек иновейта има 2 букси, които се програмират със софтуера на контролера какво да показват - едната емулира сигнала към подходящ за оригиналния OBD II комп (в диапазон 0-1 волт), а другата си подава стандартни показания 0-5 волта за AFR уреда. Така хем компа си регулира смесите от получения сигнал, хем виждаш картината на горивната смес на живо.
Климатика пък въобще не виждам как ми пречи - ползвам си колата всеки ден и си е кеф. Пък като отида на полигонче/писта, си го изключвам. Липсата му няма да донесе чудеса ;) Ако имахте Е36 М3, пак ли щяхте да му махнете климатика ? Аз не искам каруца, дето само да пали гумите на полигони, а просто стрийт кола.
BMW only!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от Jordana » 01 Авг 2013, 7:07

Това изобщо не съм сигурен дали става - да подаваш сигнал от иновейта към мотроник .Иновейта има втори изход за аналогов дисплей което не знам дали е същото ама дори да стане какъв е смисъла от тая работа ?
350 лв за да си гледаш смесите в атмосферен режим вместо да сложиш една сонда за 50лв на стоковото еку .За тоя буст от 0.5 бара дето го търсиш изобщо не ти трябва иновейта и други настройки .Слагаш турбото едни по големи инжектори и си готов.
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 239
Регистриран на: 10.04.2006
Местоположение: US
Пол: Мъж

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от NEDD » 01 Авг 2013, 11:34

bum_bum написа:Широколентовата ти следи смесит, но не ги коригира. Тя не се свързва със стоковия компютър на колата. От нея ще имаш полза главно като се настройва колата.

Може ли да не се съглася с теб? На моята кола имам инсталирана MTX-L и тя си има 2 изхода точно за връзка със стоковия комп. Единият е 0-5в а другия 0-1в, според това компа с каква сонда си работи.
Напълно вярно е, че не коригира смесите, но мотроника си вижда сигнала и си цели стахиометричната стойност. И това е тъп Мотроник 1.3..!
ПС: ЛЦ-1 е стара май вече. MTX-L го дават, че е почти 2 пъти по бърз като реакция... 8)
The fun is not in the straight line...!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2276
Регистриран на: 14.01.2005
Местоположение: София Сити
Пол: Мъж
Кара: е30 м50б25
Мечтае да кара: и да си свирка...

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от KPETEH » 01 Авг 2013, 11:43

Все си мисля, че компресор би могло да бъде по успешния и reasonable(как беше тфа на български :mhihi: ) вариант. Нема да прави некъв супер буст, ама за целите сигурно ще е достатъчен, пък и монтажа споредмен е по-лесен...
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."

клавиатурен мунингист
Аватар
Мнения: 4174
Регистриран на: 22.05.2004
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E39 520i 1997
Мечтае да кара: E36 323ti

Re: BMW E36 316i compact - турбо дрифт проект, моля за съвет

Мнение от amd » 01 Авг 2013, 15:03

Разбира се, че компресора е много добър вариант, още повече за този двигател, който получава в заводския си вариант максимален въртящ момент още от 2500 ! оборота в минута (почти като дизел), заради специфичния си смукателен такт. Тоест колата ускорява доста добре от ниските обороти още сега, а с компресор ще е изключително добре като очаквания. Целите наистина не са крайни - както споменах, очаквам добър резултат при 0.5-0.7 бара бууст, защото не вярвам, че над тези стойности ще се мине без смяна на карантии и отваряне на мотора за разреждане (където става неоправдано скъпо и сложно).
Докато при турбото, предполагам, че ще се усеща повечко лаг.
Трудностите са следните :

При компресор - 1. Трябва да измайсторим друг смукателен колектор, за да има място къде да се монтира компресора 2. Трябва стойка за компресора. 3. Трябва да се смята шайба с ремък, така че оборотите на компресора / налягането да бъдат в желаните граници.

При турбо - 1. Трябва да измайсторим изпускателни колектори. 2. Маслени пътища. 3. За налягането ще има бууст контролер.

Ако някой ми плаща и прави колата и ме пита какво искам, ще кажа варианта с компресор, при всички случаи. За съжаление ме тресе скрападжийско настроение :( и си правя сметка, че турбото ще бъде по-лесният и евтин вариант. Самите компресори по ги има (макар и амортизирани) на по-ниска цена, както и изпускателния колектор не смятам да влагам в него някаква сериозна техническа мисъл, каквато се изисква за шайбата, стойката и смукателния колектор около компресора.
BMW only!

Следваща

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook