Тунинг на M51D25 2.5tds
Модератор: bum_bum
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Тунинг на M51B25 2.5tds
Има писано по въпроса.
Ето една тема - viewtopic.php?f=67&t=169343
Още една тема/проект на наш колега - viewtopic.php?f=67&t=239688
Мисля че след тези две теми е излишно да пишем още.
Ето една тема - viewtopic.php?f=67&t=169343
Още една тема/проект на наш колега - viewtopic.php?f=67&t=239688
Мисля че след тези две теми е излишно да пишем още.
- kris_aleks
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 3.01.2013
- Пол: Мъж
Re: Тунинг на M51B25 2.5tds
Колеги при смяна на мотора с M57D30 пасват ли местата за опора на мотора и скоростната кутия пасва ли със захващането на мотора? Освен електрониката на двигателя друго трябвали да се свеня?
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Тунинг на M51B25 2.5tds
Надали, поне при БМВ не пасват и при Рейнджа сигурно ще е същото.
Пак при БМВ филма е много голям и тежък. По-добре не се замисляй изобщо.
Виж как може да съживиш малко ТДС-а, ти прочете ли това дето ти дадох в предния пост? (не те ли устройва)
Пак при БМВ филма е много голям и тежък. По-добре не се замисляй изобщо.
Виж как може да съживиш малко ТДС-а, ти прочете ли това дето ти дадох в предния пост? (не те ли устройва)
- kris_aleks
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 3.01.2013
- Пол: Мъж
Re: Тунинг на M51B25 2.5tds
Колега прочетох и двете теми и вариантите са добри, но при мене едва ли ще се получи нещо сполучливо като "лудата 325ца" например защото човека си е дигнал налягането 0,3bar което и при мене може да стани но филма ще е голям защото турбото ми вкарва малко масло и трябва да се реставрира, също така и веригата не е перфектна (не е като някой да пали след 10 сек. въртене, а пали от 2-3 оборот), а с турбо от volvo 850 е пак сериозен филм с фланци и турбо пътища, а също разбрах наскоро, че моя двигател е бил на e34 няква мома го е карала и няколко пъти е правена глава и там е сложен 3 литровия coman rail. И с тези проблеми малко е под въпрос работата заслужава ли си да мина 2к за да си подкарам моя мотор или да инвестирам тези пари в нещо като по- модерен и по-мощен мотор. Затова питам дали пасва. И какво се сменя освен електроники и то какви са стъпките при тази трансплантация.
- AVGO
- ентусиаст
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: Тунинг на M51B25 2.5tds
Здравей, аз съм с темата проект към която те прати Баварчо.
От сега мога да ти кажа, че не си чел както трябва, защото налягането го бях вдигнал не с 0.3, а двойно повече с 0.5-0.6 бара.
Турбото беше оригиналното, на 300 000 км Митсубиши, и то бутваше масълце, но съвсем леко.Може би от всичките добавки които му сипвах..
Иначе...говорим за пик на 1.6бара и холд бууст на 1.5 бара, които с точните настройки на софтуер и помпа се получава доста игриво.
на сухо на 3-та тръгваше да върти в движение с 2.65 диференциал.Аз съм сигурен, че ако повториш моите стъпки ще останеш доста доволен...но пък зависи и мотора ти в какво състояние е.
Поздрави
пс : сега се сетих, ето ти разликата с чипнато м57д30 http://www.youtube.com/watch?v=rlrbJKJdGDQ
От сега мога да ти кажа, че не си чел както трябва, защото налягането го бях вдигнал не с 0.3, а двойно повече с 0.5-0.6 бара.
Турбото беше оригиналното, на 300 000 км Митсубиши, и то бутваше масълце, но съвсем леко.Може би от всичките добавки които му сипвах..
Иначе...говорим за пик на 1.6бара и холд бууст на 1.5 бара, които с точните настройки на софтуер и помпа се получава доста игриво.
на сухо на 3-та тръгваше да върти в движение с 2.65 диференциал.Аз съм сигурен, че ако повториш моите стъпки ще останеш доста доволен...но пък зависи и мотора ти в какво състояние е.
Поздрави
пс : сега се сетих, ето ти разликата с чипнато м57д30 http://www.youtube.com/watch?v=rlrbJKJdGDQ
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- kris_aleks
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 3.01.2013
- Пол: Мъж
Re: Тунинг на M51B25 2.5tds
С колко те са качи разхода градско?
- Bavarcho
- Пантерчо
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Тунинг на M51B25 2.5tds
Е вие какво искате да тунинговате мотор дето е на 500 хиляди и не е отворен никога с оригиналната верига, турбо и т.н. Не става така, тунинг се нарича това дето почваш да правиш след като си ремонтирал тоя мотор основно. Другото ще издържи месец два и после ще кажете колко смотан мотор бил М51..
Филма с смяна на ТДС-а с М57 ще е в пъти по-голям от този да си стегнеш ТДС-а и да му дадеш малко свежа сила.. Всеки си знае.
Филма с смяна на ТДС-а с М57 ще е в пъти по-голям от този да си стегнеш ТДС-а и да му дадеш малко свежа сила.. Всеки си знае.
- AVGO
- ентусиаст
- Мнения: 858
- Регистриран на: 16.04.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: AvGo's Devil
- Мечтае да кара: дълго
Re: Тунинг на M51B25 2.5tds
kris_aleks написа:С колко те са качи разхода градско?
Разхода на нормално каране се запазва или дори пада
Аз не съм съгласен с Баварчо.Това за което говориш е разбираемо за някакъв по-неподдържан мотор.Аз ТДС-а не съм го отварял и всичко си бе оригиналното.Просто е бил доста пазен преди мен, и още повече, докато беше при мен.
Химна на Бавареца >>> http://www.vbox7.com/play:e3237f4183
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
Линк за сваляне с високо качество > http://hulkshare.com/n1l4y873vla3
- kris_aleks
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 3.01.2013
- Пол: Мъж
Re: Тунинг на M51B25 2.5tds
А мога ли сложа турбина от m57d30, а именно GT2260 с променлива геометрия. Има такава тема тук но не е завършена е няма информация. А теза турбина GT2260 как се управлява от компютъра спрямо оборотите или автономно.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Тунинг на M51B25 2.5tds
kris_aleks написа:А мога ли сложа турбина от m57d30, а именно GT2260 с променлива геометрия. Има такава тема тук но не е завършена е няма информация. А теза турбина GT2260 как се управлява от компютъра спрямо оборотите или автономно.
Автоматично се управлява заради променливата геометрия и електронно управляемия разтоварващ клапан.
Re: Тунинг на M51B25 2.5tds
Dream_BMW написа:kris_aleks написа:А мога ли сложа турбина от m57d30, а именно GT2260 с променлива геометрия. Има такава тема тук но не е завършена е няма информация. А теза турбина GT2260 как се управлява от компютъра спрямо оборотите или автономно.
Автоматично се управлява заради променливата геометрия и електронно управляемия разтоварващ клапан.
Я пак. Зарежете тая утопия променлива геометрия. Хибриднете си турбинките, чип или за по-бедни бутнете плочката на 3 и бустконтрол с манометърче на 1.4 бара. По-голямо компресорно търкало прави чудеса пък и са умно вложени пари.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Тунинг на M51B25 2.5tds
vladobate написа:Dream_BMW написа:kris_aleks написа:А мога ли сложа турбина от m57d30, а именно GT2260 с променлива геометрия. Има такава тема тук но не е завършена е няма информация. А теза турбина GT2260 как се управлява от компютъра спрямо оборотите или автономно.
Автоматично се управлява заради променливата геометрия и електронно управляемия разтоварващ клапан.
Я пак. Зарежете тая утопия променлива геометрия. Хибриднете си турбинките, чип или за по-бедни бутнете плочката на 3 и бустконтрол с манометърче на 1.4 бара. По-голямо компресорно търкало прави чудеса пък и са умно вложени пари.
Абсолютно съм съгласен с това,в ТДС-а не си струва да се набиват много пари.
Колега vladobate, време е да ни спретнеш една тема за хибридизирането на турбинката,стъпка по стъпка какво е нужно да се направи и най-вече точно какъв turbo cartridge,колко и къде се фрезова охлюва и т.н, та да сме подготвени добре теоретично преди да се захванем,за да няма изненади по пътя на хибридиването.Иначе има доста клипове в нета за самата операция какво представлява. Баланса е ясен,там нещата са на късмет при избора на сервиз.Чипа е ясен,там нещата опират до лични предпочитания за мапера.
Аз специално много ще се зарадвам на малко по-подробна информация за тази врътка,сигурен съм че ще има и други.
Ще ти бъдем много благодарни.
- kris_aleks
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 3.01.2013
- Пол: Мъж
Re: Тунинг на M51D25 2.5tds
За управлението на геометрията може да се каже че съм го измислил
1 вариант: е с моя контролер от уеста (правено е с такива турбини и се получава добре)
2 вариант: е с DIY контролер на който са му нужни няколко датчика (MAP, RPM, позиция на газта и IAT)
И ако се избере един от тези варианти ще има тдс с геометрия. Но все още неми е ясно при поставянето на една от тези турбини (GT2556 или GT2060)
дали се маха моята и се поставя една от тези двете без да си преправя или трябва да се правят преходни фланци за изпускателния, за генерацията, към кулера и от филтъра? И какво е IAT?
1 вариант: е с моя контролер от уеста (правено е с такива турбини и се получава добре)
2 вариант: е с DIY контролер на който са му нужни няколко датчика (MAP, RPM, позиция на газта и IAT)
И ако се избере един от тези варианти ще има тдс с геометрия. Но все още неми е ясно при поставянето на една от тези турбини (GT2556 или GT2060)
дали се маха моята и се поставя една от тези двете без да си преправя или трябва да се правят преходни фланци за изпускателния, за генерацията, към кулера и от филтъра? И какво е IAT?
Re: Тунинг на M51D25 2.5tds
kris_aleks написа:За управлението на геометрията може да се каже че съм го измислил
1 вариант: е с моя контролер от уеста (правено е с такива турбини и се получава добре)
2 вариант: е с DIY контролер на който са му нужни няколко датчика (MAP, RPM, позиция на газта и IAT)
И ако се избере един от тези варианти ще има тдс с геометрия. Но все още неми е ясно при поставянето на една от тези турбини (GT2556 или GT2060)
дали се маха моята и се поставя една от тези двете без да си преправя или трябва да се правят преходни фланци за изпускателния, за генерацията, към кулера и от филтъра? И какво е IAT?
Колега повечко мечтаеш отколкото да четеш , а информация в нета колкото си искаш. Вариант 1 , кой точно контролер ще използваш за да управляваш геометрията на V-турбините като те се управляват с вакум и то толкова колкото е нужно в даден момент което го решава компа ( ти го нямаш ) на 3D-то . По 2-ри вариант кой ще прецени тоз контролер в кой момент какъв сигнал да подаде като освен датчици са нужни и познания по софта на двг-то ( горивни и авансови таблици и т.н. ) . Евентуално може да използваш актуатор с обратно действие ( нямам идея има ли такова животно ) , но пак остава въпроса като как ще осигуриш точно необходимото налягане ( в оригиналния вариант вакум ) за да управляваш коректно геометрията , за което са нужни и данни за съответната турбинка . Абе с една дума на първо четене щом се чудиш за рециклиране на твойта си турбина няма да я свършиш никаква и с променлива геометрия такава . Още повече нито топла нито студена част ще ти пасне , а за лапите на мотора дето най-вероятно ще пречат пак няма да е плуг енд плей . Нямам идея какво целиш , но турбинката на тдс-а е много здрава и добре изчислена за тоз двг , но е правена за круизване с колата и за градско идва леко тромава . Затова вложи парите си в нещо смислено , качествено рециклиране на турбината с леко хибридизиране ( малко по-голямо компресорно колело ) , освобождаване на рестрикнатия отвор на топлата страна ( входа на изгорелите газове с пристъргване ) , бустконтролер с манометърче , чип задължително след това по възможност с дино , за да си поставиш конкретни изисквания и в крайна сметка ще останеш много доволен , пъргава тдс-ска с много добър разход при круиз по магистралка със сравнително нисък бюджет . Аз не съм срещнал написано от-до за завършен успешен проект с присадено турбо от 3D , може би има , но резултата май е неясен или не съвсем задоволителен .
- Bavarishe
- старши ентусиаст
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: Тунинг на M51D25 2.5tds
това с хибрида е много правилно казано от колегата.Мойта е така и се усеща,особенно в по-големите обороти и скорости.При мене обаче има едно нещо,което малко спъва нещата,но с него не се разделям-Автомат
ТДС - Турбо Див Селянин
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани