E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 31.07.2019
Пол: Мъж

E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност

Мнение от sako777 » 30 Яну 2020, 22:13

Здравейте колеги! Както се разбира от името на темата, карам атмосферно купенце 2.5 170к.с мотор.
От известно време се замислям как да го позасиля леко, с бюджет от около 1000лв грубо,като целта е границата от 200 кончета :lol:
Ясно ми е че при атмосферен двигател няма кой знае колко опции и варианти, но се надявам колеги с опит или подобни проекти, да дадат съвети, идеи или информация с какви части(колектор, интейк) и интервенции (генерация, чип) мога да постигна целта си :))

Ще се радват да ме насочите и към други подобни теми ако има и съм пропуснал!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност

Мнение от stony1 » 02 Фев 2020, 21:16

Да разбирам ли, че искаш да достигнеш 200 кончета без да пипаш хардура в двигателя и искаш да заложиш на промяна в периферията и софруерна намеса?
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 31.07.2019
Пол: Мъж

Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност

Мнение от sako777 » 03 Фев 2020, 12:51

Ами може се каже че да. Просто от това което съм гледал и чел като теми, съм останал с впечатлението че това са удачни модификации за постигане на целта.

Ако има друго по-удачно и добро като вариант, или колеги вече минали през това, нека споделят отоврен съм към всичко :))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност

Мнение от stony1 » 03 Фев 2020, 21:53

Добре е, тези които са успели да вдигнат с 30 комчета мощността само със софтуер, входящи и изходящи колектори да се включат, че ще е интересно. Тъкмо ще събера двигателя без да правя щуротии :mhihi: :mhihi: :mhihi:
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност

Мнение от bum_bum » 04 Фев 2020, 18:38

Тури поне и едни валове в уравнението :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност

Мнение от luizov » 05 Фев 2020, 10:43

Схемата е относително лесна, но бюджета въпросителен. Изпускателни колектори от китайските - около 300лв. и минаване от MS42 кум МS43 електроника - По общо казано: смяна на електрониката и периферията от 323 към 325 и всмукателен вал от 330. При изряден двигател по този начин може да прехвърлиш и 220кс. За подмяна на електрониката и периферията са нужни - Всмукателен колектор, дросел - ел.педал и окабеляване за него, диса клапа и компютър от 325 или 320-2.2 (m54) . Може да минеш и без всмукателния вал от 330 и пак би трябвало да стигнеш исканите 200кс.

На пролет мисля аз да мина през тази процедура и бих могъл да дам повече инфо тогава. Аз лично мисля да използвам компютър от 325 и изобщо да не се занимавам с ремап. Не знам обаче как би приела колата вала от 330 без софтуерни корекции. Освен това аз вместо китайски колектори съм монтирал колектори без катализатори от М52, за начало мисля да си остана с тях.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност

Мнение от stony1 » 05 Фев 2020, 13:38

luizov написа:Схемата е относително лесна, но бюджета въпросителен. Изпускателни колектори от китайските - около 300лв. и минаване от MS42 кум МS43 електроника - По общо казано: смяна на електрониката и периферията от 323 към 325 и всмукателен вал от 330. При изряден двигател по този начин може да прехвърлиш и 220кс. За подмяна на електрониката и периферията са нужни - Всмукателен колектор, дросел - ел.педал и окабеляване за него, диса клапа и компютър от 325 или 320-2.2 (m54) . Може да минеш и без всмукателния вал от 330 и пак би трябвало да стигнеш исканите 200кс.

На пролет мисля аз да мина през тази процедура и бих могъл да дам повече инфо тогава. Аз лично мисля да използвам компютър от 325 и изобщо да не се занимавам с ремап. Не знам обаче как би приела колата вала от 330 без софтуерни корекции. Освен това аз вместо китайски колектори съм монтирал колектори без катализатори от М52, за начало мисля да си остана с тях.


На пръв поглед изглежда лесно реализуемо, но при задълбочен прочит възникват няколко въпроса:
1. Какво се случва с двата ВАНОСа?
2. Като ще ги правиш тези щуротии, защо не си вземеш цял двигател М52Б28ТУ?
3. Замислял ли си се за периферията, която е програмиран да търси този MS43?
4. Какво правиш с CAN комуникацията на новото DME?

Сигурно има и още неща, но това е на първо четене.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност

Мнение от luizov » 05 Фев 2020, 13:54

Ами принципно двата двигателя са почти идентични. Говорим за разликата между 323(m52tuB25) и 325(м54). Главно разликата механично е профила на рънърите на всмукателните колектори и електронния дросел при 325 . Реално това е и единствената разлика в периферията, която ще търси МS43, което го няма при MS 42. Нещата са почти plug and play. Някъде имаше и pdf с разликите в пиновете на двата компютъра. Ще я изнамеря и ще я постна тук.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност

Мнение от luizov » 05 Фев 2020, 14:04

Ето и PDF-ите:

Модул 1: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... U3R3M/view
Модул 2: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... pTakU/view
Модул 3: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... 1yR2c/view
Модул 4: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... VGLXM/view
Модул 5: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... 9hZ0E/view

Преподредбата на пиновете: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... ZLOU0/view

Сравнени разликите в перифериите по парт номер: https://drive.google.com/file/d/0B_iqKd ... M4cFk/view

Ето и тема от Хамериканския форум: https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=929951
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност

Мнение от VRPerformance » 14 Фев 2020, 15:34

Някои има ли графики на мерени такива коли след тези подобрения?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 611
Регистриран на: 18.10.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: 323ci M52tuB25
Мечтае да кара: ///M3 e30

Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност

Мнение от luizov » 17 Фев 2020, 8:22

VRPerformance написа:Някои има ли графики на мерени такива коли след тези подобрения?


Имаше колега тук от форума, който се беше похвалил с 200кс. със стандартните валове, но не се сещам за ника му.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 15.09.2017

Re: E46 323ци 170к.с тунинг вдигане на мощност

Мнение от BumerM52_power » 08 Сеп 2020, 11:10

Да ви питам колеги понеже и аз съм с М52Б25.. Има ли смисъл от М50Б25 всмукателен колектор ? Четох, че в ниските ставала по - мудна дали е така ? Ако е така няма смисъл защото ми е ежедневна.. Иначе скоро като сменям веригите мисля да сложа едни спортни валове на Schrick и чип за сега имам само генерация.. някакви други идеи ?

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook