Wide Band ламбда
Модератор: bum_bum
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Wide Band ламбда
Значи реших да пусна тази тема след като напоследък мноо се писа тук във форума за използването на тази сонда.
Та въпросът ми е следния.....какво е точно приложението на тази сонда при положение че моторът сериино не е обурудван със такава ?
Как точно се използва тя и задължително ли е да прави обратна връзка със ЕКУто ?
Аз не знам дали съм прав, но виждам нещата така......спред мен ако ЕКУто неможе да следи данните от таква сонда и да ги обработва като влиае на тайминга на горивото и аванса, това не значи че сондата е излишна, а просто тя се поставя(съответно със дисплей за състава на сместта) само като монитор на това с каква смес работи мотора във всеки един момент от времето включително и във преходните режими, където обикновенните сонди просто биват игнорирани и по този начин мапването е доста по лесно след като знаеш във всеки един момент какъв е състава на горивната смес кято влиза във мотора. Притеснява ме обаче друго....при бърза промяна на състава на сместа на дисплея ще тя ще се отчете мноо бързо и може и да остане незабелязана за мапера, за това съм виждал на дино-тата че правят графики и на ламбда сигнала, обаче....тука немаме дино и как може да се построи такава графика при положение че имаме един wide band ламбда кит Това софтуер към кита ли е или какво
Та нека всеки който поназнайва как точно се бачка с тази сонда да понапише това онова за да видим къде е ключа към бараката както се казва
Та въпросът ми е следния.....какво е точно приложението на тази сонда при положение че моторът сериино не е обурудван със такава ?
Как точно се използва тя и задължително ли е да прави обратна връзка със ЕКУто ?
Аз не знам дали съм прав, но виждам нещата така......спред мен ако ЕКУто неможе да следи данните от таква сонда и да ги обработва като влиае на тайминга на горивото и аванса, това не значи че сондата е излишна, а просто тя се поставя(съответно със дисплей за състава на сместта) само като монитор на това с каква смес работи мотора във всеки един момент от времето включително и във преходните режими, където обикновенните сонди просто биват игнорирани и по този начин мапването е доста по лесно след като знаеш във всеки един момент какъв е състава на горивната смес кято влиза във мотора. Притеснява ме обаче друго....при бърза промяна на състава на сместа на дисплея ще тя ще се отчете мноо бързо и може и да остане незабелязана за мапера, за това съм виждал на дино-тата че правят графики и на ламбда сигнала, обаче....тука немаме дино и как може да се построи такава графика при положение че имаме един wide band ламбда кит Това софтуер към кита ли е или какво
Та нека всеки който поназнайва как точно се бачка с тази сонда да понапише това онова за да видим къде е ключа към бараката както се казва
- Dimitar
- старши ентусиаст
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Напиши нещо по-подробно за този кит. Само показва сместа на дисплея, или има някъкви интерфейси за връзка с компютър. Ако все пак има някъкъв интерфеис, по които да хвърля данните навън, тогава нещата ще станат. Ще трябва да се напише една програма за РС, която да ги събира и после да ги показва като графика. Ако няма никъкъв изход навън, тогава може би ще трябва да се направи и някъкъв хардуер, които да се закачи към кита и да свърше тая работа. Аз съм готов да помагам с каквото трябва. Знаеш, че отскоро се интерисувам от тези неща.
Dimitar написа:Напиши нещо по-подробно за този кит. Само показва сместа на дисплея, или има някъкви интерфейси за връзка с компютър.
Ето кво точно представлява кита
Въпросът ми е не как да си направя такъв кит а как точно се използва това което виждате на снимката при положение че го имаш налично макар че едва ли някой включително и аз би отделил сумата необходима за този кит В предния си пост аз изказах моето виждане по въпроса, но ми се струва че има неща които пропускам и точно тях бих искал да знам, така че хора които знаят(чели подробно или виждали на яве) как се работи с тази система могат да пообяснят това онова
- Любо Мегов
- старши ентусиаст
- Мнения: 2736
- Регистриран на: 13.02.2002
- Пол: Мъж
Re: Wide Band ламбда
TURBO Maniak написа:....при бърза промяна на състава на сместа на дисплея ще тя ще се отчете мноо бързо и може и да остане незабелязана за мапера, за това съм виждал на дино-тата че правят графики и на ламбда сигнала, обаче....
според това, което видях на мойта кола в реално време сондата опресняваше информацията средно на секунда на тихи обороти след подаване на газ има забавяне около четвърт секунда и послед пиковете на сигнала се сгъстяват до 100 в една секунда...
- PARADOX_sf
- ентусиаст
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
Абе... Не знам до колко е вярно тва което пиша, но разбирам следното:
1. NTK L1H1 е въпросната сонда, като от това което виждам има 2 кабела за сигнала и 2 за подгряване, което ме навежда на мисълта, че е за постояно ползване.
2. Cablе е ясно...
3. WB Unit тва май е компютъра на сондата. Начи предполагам в него се извършват разни калкулации и записване на резултатите. Можеби има и връзка с ПЦ.
4. Дисплея ясно.
Според мен тоя кит е прекалено скъп!
Ако мислиш да го ползваш непрекъснато МОЖЕБИ си заслужава.
Ако ще го ползваш само за да си настроиш колата и не ти се дават толкова кинти виш тва, не е за перманентно ползване:
http://www.knfilters.com/airfuelmonitors.htm
1. NTK L1H1 е въпросната сонда, като от това което виждам има 2 кабела за сигнала и 2 за подгряване, което ме навежда на мисълта, че е за постояно ползване.
2. Cablе е ясно...
3. WB Unit тва май е компютъра на сондата. Начи предполагам в него се извършват разни калкулации и записване на резултатите. Можеби има и връзка с ПЦ.
4. Дисплея ясно.
Според мен тоя кит е прекалено скъп!
Ако мислиш да го ползваш непрекъснато МОЖЕБИ си заслужава.
Ако ще го ползваш само за да си настроиш колата и не ти се дават толкова кинти виш тва, не е за перманентно ползване:
http://www.knfilters.com/airfuelmonitors.htm
- Dimitar
- старши ентусиаст
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Значи - тоя кит има RS-232 интерфейс за връзка с РС. Има и програма, която записва данните и после ги визуализира. Тия цени дето се споменават за този кит ми се струват страшно високи (ако не се включва в тях и ламбда сондата). Имам абсолютно цялата информация за този кит (схеми, платка, елементи, свързване и т.н.) и според мен не би трябвало да излезне повече от 100 лв. да си го направим тук. Разбира се тук не влиза цената на сондата. Липсва, ми само програмата на процесора (PIC16F84A), който измерва сигнала и го визуализира на дисплея. Но тя не е проблем можем да я направим и тук (и то с доста по свястен процесор от този). Имам също така и logging софтуера за DOS, Windows и за PALM (джобно компютърче). Така, че ако този кит представлява някъкъв сериозен интерес, и най-вече върши някъква работа - можем да го направим и сами. Аз специално, невиждам за какво друго може да се използва, освен да ти показва каква ти е сместа
ПП. Забравих да спомена, че имам и инфото за версия 2 на този кит, които с подобрени възможности и с някъква ламбда със 6 проводника (6066 - два за нагревателя и 4 от датчика)
ПП. Забравих да спомена, че имам и инфото за версия 2 на този кит, които с подобрени възможности и с някъква ламбда със 6 проводника (6066 - два за нагревателя и 4 от датчика)
.
Dimitar написа:... Аз специално, невиждам за какво друго може да се използва, освен да ти показва каква ти е сместа...
Е това е едно от основните неща при МАР-ването според мен. Предимството така както аз го виждам, е възможността да се анализира на РС бързопроменящия си сигнал след като има интерфейс.
за нормално еку на сериен двигател 02 сензора +кнок сенсора са за регулиране на горивната смес и изгорелите газове. оба4е тези фабри4ни сензори са closed loop(двигателя си има определени параметри при производството затова и обсега на ламбдата е ограни4ен в този диапазон)
така 4е при лек перформанс пак остава горе долу адекватен към екуто.НО при доста яки промени по двигателя , турбо,нос и др ве4е затворения обхват на стандартния 02
става недостатъ4ен(при яко надуване на двигателя емисии на изг газове стават непонятни за ламдата) затова 6ироко бандовите ламди обикновенно вървят в комплект с афтър маркет екута при турбо,нос,
добавяне на метанол,нитрометан и тн.където емисии и икономии на обогатяването на сместа никои не гледа
ли4но мое мнение 4е 1000 евро ама ни наи малко не си заслужава!!!
по добре един fuel air ratio meter които пак на дисплей ти показва дали ти обеднява сместа или е твърде богата... или за толкова пари
4е то едно къстъм еку(за гориво и запалване)+ други джаджи струва толкова ама далееее4 по практи4но
П.С малии колко глупаво съм го написал ама това знам и така съм го разбрал,поправете ме ако гре6а
П.П.С 6ироко бандовите ламди не работят със стандартно еку(поне за пове4ето)
така 4е при лек перформанс пак остава горе долу адекватен към екуто.НО при доста яки промени по двигателя , турбо,нос и др ве4е затворения обхват на стандартния 02
става недостатъ4ен(при яко надуване на двигателя емисии на изг газове стават непонятни за ламдата) затова 6ироко бандовите ламди обикновенно вървят в комплект с афтър маркет екута при турбо,нос,
добавяне на метанол,нитрометан и тн.където емисии и икономии на обогатяването на сместа никои не гледа
ли4но мое мнение 4е 1000 евро ама ни наи малко не си заслужава!!!
по добре един fuel air ratio meter които пак на дисплей ти показва дали ти обеднява сместа или е твърде богата... или за толкова пари
4е то едно къстъм еку(за гориво и запалване)+ други джаджи струва толкова ама далееее4 по практи4но
П.С малии колко глупаво съм го написал ама това знам и така съм го разбрал,поправете ме ако гре6а
П.П.С 6ироко бандовите ламди не работят със стандартно еку(поне за пове4ето)
" on stages where we ran 4 bar boost in qualifying, it was a case of closing your eyes, and praying that it would stay pointed straight ahead"
Ето един линк http://www.lambdaboy.com/main.html
А ето и един за DIY http://www.aces.edu/~gparmer/efi/temp/wb/guide.html
Кой ще се хване да ги направи ???
А ето и един за DIY http://www.aces.edu/~gparmer/efi/temp/wb/guide.html
Кой ще се хване да ги направи ???
[img]http://drifting-bg.info/landicar/landi.jpg/img]
PARADOX_sf написа:Абе... Не знам до колко е вярно тва което пиша, но разбирам следното:
1. NTK L1H1 е въпросната сонда, като от това което виждам има 2 кабела за сигнала и 2 за подгряване, което ме навежда на мисълта, че е за постояно ползване.
2. Cablе е ясно...
3. WB Unit тва май е компютъра на сондата. Начи предполагам в него се извършват разни калкулации и записване на резултатите. Можеби има и връзка с ПЦ.
4. Дисплея ясно.
Пич мерси че се постара да го напишеш, но мисля че това кое кво е е ясно на почти всички. Моя въпрос беше както писах малко по горе, как се използва това, в смисъл интересува ме защо този кит е толкова скъп в сравнение със narow band и защо все пак толкова мноо го ползват, според мен има нещо което никой тук включително и аз не знаем и точно него искам да разбера и питах просто щото си мисля че от мноо мнения най вероятно ще открием това което липсва от пъзела
PARADOX_sf написа:Според мен тоя кит е прекалено скъп!
Ахахахахаххаа брех и според теб нема щом е скъп не си заслужава нали
PARADOX_sf написа:Ако мислиш да го ползваш непрекъснато МОЖЕБИ си заслужава.
Кво ще рече непрекъснато, в смисъл че ако си купиш ефтин(narow band кит) той ще се изхаби по бързо ли или кво....този е скъп именно щото има мноо по-големи възможности, за които точно стаа дума в темата и които май никой не знае за съжаление
PARADOX_sf написа:Ако ще го ползваш само за да си настроиш колата и не ти се дават толкова кинти виш тва, не е за перманентно ползване:
http://www.knfilters.com/airfuelmonitors.htm
Аха брао . Ти такова нещо ползвал ли си аз щото съм и моа ти кажа че с това можеш да настоиш......НИЩО , докато ти покаже че сместта ти е бедна вече ще си стопил буталата, така че
За сондите - просто предполагам
Това че във всеки един момент си 100% сигурен каква е била преишната порция гориво, която току що е изгоряла според мен е основното предимство. То идва от линейната и характеристика. На обикновенната сонда характеристиката както всички знаем е подобна на стъпало и когато си в хоризонталните клонове (бедна или богата) не се знае с такава точност колко е богата и колко е бедна. Просто се регистрира, че е такава, но само качествено - не и количествено, макар че има такива уреди които показват, но точността на измерването по хоризонталните клонове (където се опитваме да разботим с богатата смес) трябва да е много голяма, тъй като на голяма промяна на сместа отговарят малко миливолти изходен сигнал. Освен това сигналът на обикновенната сонда силно зависи от температурата на газовете, което предполага още по сложна конструкция на уреда, а доколкото знам тези уреди нямат температурна компенсация на нивото на полезния (входния) сигнал.
RESPECT
RESPECT
- PARADOX_sf
- ентусиаст
- Мнения: 909
- Регистриран на: 18.03.2002
- Местоположение: София
До колкото виждам тая има нагревател за да се избегне тоя проблем.
Дори на Хондата сондата е с нагревател!
Дори на Хондата сондата е с нагревател!
- Dimitar
- старши ентусиаст
- Мнения: 1651
- Регистриран на: 18.07.2003
- Местоположение: Chicago (Пловдив)
Дори и на всички BMW-та сондите също са с нагревател. Това идва от там, че сондата има по добър респонс, когато е загрята до определена температура. Така си мисля аз де.
А тоя кит според мен се използва, защото тази тъй наречена Wide Band сонда има по-голям обхват на измерване от обикновенните, то и името и го показва това . За справка давам таблицата от въпросния кит за да се види точно какъв и е обхвата:
Vout AFR Lambda
1.40 10.08 0.69
1.45 10.23 0.70
1.50 10.38 0.71
1.55 10.53 0.72
1.60 10.69 0.73
1.65 10.86 0.74
1.70 11.03 0.75
1.75 11.20 0.76
1.80 11.38 0.77
1.85 11.57 0.79
1.90 11.76 0.80
1.95 11.96 0.81
2.00 12.17 0.83
2.05 12.38 0.84
2.10 12.60 0.86
2.15 12.83 0.87
2.20 13.07 0.89
2.25 13.31 0.91
2.30 13.57 0.92
2.35 13.84 0.94
2.40 14.11 0.96
2.45 14.40 0.98
2.50 14.70 1.00
2.55 15.25 1.04
2.60 15.84 1.08
2.65 16.48 1.12
2.70 17.18 1.17
2.75 17.93 1.22
2.80 18.76 1.28
2.85 19.66 1.34
2.90 20.66 1.41
4.00 Free-Air
Между другото Postman е прав, наистина се вижда, че характеристиката на тази сонда е по-полегата, а от графиката, която има към този кит се вижда, че е и почти линейна. Ако не се лъжа на обикновенните ламбда сонди характеристиките им са линеини само в обхвата ламбда от 0.95 до 1.05. В останалта си част са просто едни прави линии, които наистина показват само много бедна или много богата смес.
А тоя кит според мен се използва, защото тази тъй наречена Wide Band сонда има по-голям обхват на измерване от обикновенните, то и името и го показва това . За справка давам таблицата от въпросния кит за да се види точно какъв и е обхвата:
Vout AFR Lambda
1.40 10.08 0.69
1.45 10.23 0.70
1.50 10.38 0.71
1.55 10.53 0.72
1.60 10.69 0.73
1.65 10.86 0.74
1.70 11.03 0.75
1.75 11.20 0.76
1.80 11.38 0.77
1.85 11.57 0.79
1.90 11.76 0.80
1.95 11.96 0.81
2.00 12.17 0.83
2.05 12.38 0.84
2.10 12.60 0.86
2.15 12.83 0.87
2.20 13.07 0.89
2.25 13.31 0.91
2.30 13.57 0.92
2.35 13.84 0.94
2.40 14.11 0.96
2.45 14.40 0.98
2.50 14.70 1.00
2.55 15.25 1.04
2.60 15.84 1.08
2.65 16.48 1.12
2.70 17.18 1.17
2.75 17.93 1.22
2.80 18.76 1.28
2.85 19.66 1.34
2.90 20.66 1.41
4.00 Free-Air
Между другото Postman е прав, наистина се вижда, че характеристиката на тази сонда е по-полегата, а от графиката, която има към този кит се вижда, че е и почти линейна. Ако не се лъжа на обикновенните ламбда сонди характеристиките им са линеини само в обхвата ламбда от 0.95 до 1.05. В останалта си част са просто едни прави линии, които наистина показват само много бедна или много богата смес.
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани