За или против газта !
Модератор: bum_bum
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
За или против газта !
Здравейте!
Купих си кола (поради финансови съображения не е BMW).
Като кажа на някой че е на гас и ми вика "лелле що си се набутал,
щи се преебе двигатела и т.н.т" .
Та гледам хората масово си карат на газ пак иначе мрънкат !
Та въпроса ми е следния !
Вредна ли е изобщо газта и ако да с какво ! И как да намалим евентуалните последици ?
Купих си кола (поради финансови съображения не е BMW).
Като кажа на някой че е на гас и ми вика "лелле що си се набутал,
щи се преебе двигатела и т.н.т" .
Та гледам хората масово си карат на газ пак иначе мрънкат !
Та въпроса ми е следния !
Вредна ли е изобщо газта и ако да с какво ! И как да намалим евентуалните последици ?
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
Газта има своите приемущество като цена, но има няколко недостатъка които с правилна експлоатация могат да се минимизират или да се премахнат!
Така първото което е така нареченото горене на сухо, бензина има смазочни свойства докато газта няма а и постъпва в цилиндрите газообразна. Това води до по голямо износване на двигателя, предпазването е като ВИНАГИ палиш на бензин тъй като при студен двигател и слязло в картера масло има нужда от някакво смазване.
Така с газ трябва да знаеш че двигателя ти ще работи на по висока средна температура с около 5-7 градуса. Винаги имай бензин в резервоара защото ако си с инжекцион ще ти изгори горивонагнетателната помпа която качва бензина до инжекторите.
Внимавай и каква газ сипваш по принцип газта е смес от два газа пропан и бутан в някой газостанции слагат повече бутан (ако не се лъжа) заради по ниската цена и така нарушават порпорциите от там и колата спира да върви тресе се и т.н.
През известно време да речем не повече от месец карай няколоко километра на бензин за да продухаш горивната система и за да се смаже мотора както и да го изчистиш.
Вземи си дву или три електродни свещи за по добро запалване което е важно за газта!
Е това е ако се сетиш нещо питай!
Успех, аз карах 3 години с газова уредба и не съм имал никакви проблеми или необичайни ремонти защото спазвах правилото да не забравям за бензина!
Така първото което е така нареченото горене на сухо, бензина има смазочни свойства докато газта няма а и постъпва в цилиндрите газообразна. Това води до по голямо износване на двигателя, предпазването е като ВИНАГИ палиш на бензин тъй като при студен двигател и слязло в картера масло има нужда от някакво смазване.
Така с газ трябва да знаеш че двигателя ти ще работи на по висока средна температура с около 5-7 градуса. Винаги имай бензин в резервоара защото ако си с инжекцион ще ти изгори горивонагнетателната помпа която качва бензина до инжекторите.
Внимавай и каква газ сипваш по принцип газта е смес от два газа пропан и бутан в някой газостанции слагат повече бутан (ако не се лъжа) заради по ниската цена и така нарушават порпорциите от там и колата спира да върви тресе се и т.н.
През известно време да речем не повече от месец карай няколоко километра на бензин за да продухаш горивната система и за да се смаже мотора както и да го изчистиш.
Вземи си дву или три електродни свещи за по добро запалване което е важно за газта!
Е това е ако се сетиш нещо питай!
Успех, аз карах 3 години с газова уредба и не съм имал никакви проблеми или необичайни ремонти защото спазвах правилото да не забравям за бензина!
May the BMW force be with you!
- TheBoss
- Полковника
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Василен по принцип е прав, но пропусна едно много важно нещо. Трябва да си сменяш въздушния филтър на всеки 5 хиляди км. защото иначе ще ти вдига разхода, а няма да върви. А дали е добре или зле за колата, ми че ти няма да якараш 100 год. бре. Аз имам едно алеко дето го карах 5-6 год. на газ и не съм имал никакви проблеми с нея. Даже на газ вървеше по-добре, май
- bmwdriver
- старши ентусиаст
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
Намери си свещи Brisk Silver Чешки са и са специално за газови уредби.Издържаха близо 3 години,докато другите ги сменях на 6 мес .
- Vasilen
- Доктор на БМВ науките
- Мнения: 1854
- Регистриран на: 9.02.2004
- Местоположение: В хасиенда на края на града
- Пол: Мъж
- Кара: 400 коня и едно магаре зад волана
TheBoss написа:Трябва да си сменяш въздушния филтър на всеки 5 хиляди км.
Да забравих наистина
И маслото е добре да е събразено с газта не трябва да е много "тънко" особенно лятото
May the BMW force be with you!
- ludiagsm
- старши ентусиаст
- Мнения: 3966
- Регистриран на: 17.03.2003
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: X5 E53
- Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
- Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .
Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)
:)
Благодаря за информацията !
Успокоихте ме ! Сега трябва да видя с какви свещи е и как е
въздушния филтар ! Добре че си го има този форум )
Пак благодаря!
Успокоихте ме ! Сега трябва да видя с какви свещи е и как е
въздушния филтар ! Добре че си го има този форум )
Пак благодаря!
- Chakal
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 63
- Регистриран на: 14.04.2004
- Местоположение: Варна
- Кара: W220
- Мечтае да кара: не мечтае, кара я.
- Детайли за колата: мазен курбан
- Alexi
- старши ентусиаст
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Няма такъв филм като свещи за газ.. тва е по мойта част та да поразсъждавам.. Газта гори по бавно и затова забравяш за високите обороти и голямото предварение независимо че е доста устойчива на детонации.. двигателя се маже зле не само при стартиране по повод липса на необходимите мазителни качества на газта спрямо бензина.. контрола върху качеството в БГ е доста по занижен спрямо бензините по повод липсата на скъпа апаратура ,което е повод за спекукации особено с съотношението пропан-бутан(бутана е много по ефтин и същевременно по тежък а газта се продава на килограм на едро сами се сещате за какво става въпрос ) като цяло слагането на газова уредба е оправдано от финансова гледна точка като цяло ,само ако въртиш 20 000 + км/год. ,като за моторите на BMW бих препоръчал газовия инжекцион (около 1500-2000 лв ) или се прощавате с дебитомера някой ден ,поради бавното горене,причиняващо детонации при високи обороти в колекторите .. аз карам на бензин
- viper
- Crash Master
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
Хихи ама какви сте ми газови спецове станали - филтри, свещи, ала-бала. Колеги, държа да отбележа, че:
1. Въздушния филтър не трябва да се сменя по често, а да се използва по плътен. В противен случай може да се очаква висок разход и колата да гасне при движение по инерция с висока скорост (над 80-90км/ч). Моята практика показва, че "Шампион" са най подходящи.
2. Свещите се сменят малко по често, защото газта гори с по висока температура и се скапват по бързо. Ама за това, че трябват 3-5-200 електродни си е абсолютна глупост.
3. Основната смазваща съставка в бензина е оловото, следователно всички коли към настоящия момент трябва да са обречени на къс живот на мотора. Оставете все пак и маслото да смаже нещо в тоя двигател. А и това, че газта се вкарва газообразна нещо не ми се вижда минус, щото така поне не отмива масленият филм по стените на цилиндрите.
4. Трудно палене зимата - е те такова животно нема! От две зими само на газ паля колата и дори сутрин в най-големия студ грижи до сега не е имало.
1. Въздушния филтър не трябва да се сменя по често, а да се използва по плътен. В противен случай може да се очаква висок разход и колата да гасне при движение по инерция с висока скорост (над 80-90км/ч). Моята практика показва, че "Шампион" са най подходящи.
2. Свещите се сменят малко по често, защото газта гори с по висока температура и се скапват по бързо. Ама за това, че трябват 3-5-200 електродни си е абсолютна глупост.
3. Основната смазваща съставка в бензина е оловото, следователно всички коли към настоящия момент трябва да са обречени на къс живот на мотора. Оставете все пак и маслото да смаже нещо в тоя двигател. А и това, че газта се вкарва газообразна нещо не ми се вижда минус, щото така поне не отмива масленият филм по стените на цилиндрите.
4. Трудно палене зимата - е те такова животно нема! От две зими само на газ паля колата и дори сутрин в най-големия студ грижи до сега не е имало.
- madpetio
- Новият ПИКАСО
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Които иска да види как върви моита 316ка на БЕНЗИН да гледа сега!
Щото преди това падах от Голфове
падах от 318is -ки от Кадети и др. A В НЕДЕЛЯ на Божурище ги набих вси4ки - свидетели ИВО ( Ф&Ф) и АНГЕЛ (Utah) САШО и Явор и жена ми!
Щото преди това падах от Голфове
падах от 318is -ки от Кадети и др. A В НЕДЕЛЯ на Божурище ги набих вси4ки - свидетели ИВО ( Ф&Ф) и АНГЕЛ (Utah) САШО и Явор и жена ми!
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- viper
- Crash Master
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
- madpetio
- Новият ПИКАСО
- Мнения: 5525
- Регистриран на: 29.04.2002
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: The Dark Side of the Force
- Мечтае да кара: S
- Детайли за колата: E30 325i - RIP
E30 320is - RIP,sold
E24 635csi - sold
E36 316i coupe - sold
E46 320d sedan- sold
E36 325i coupe - sold
E36 318tds SW - sold
E36 316i sedan - sold
E39 525d sedan - sold
E46 320d SW - sold
E61 530xd LCI - sold
E30 318is coupe - sold
E46 320dA SW - sold
MB CLK270-sold
Е46 320Ci
E87
E30 320 cabrio
Незнам
Но сега определено кърта МИВКИ
Но сега определено кърта МИВКИ
"В крайна сметка влезнах в този спорт, защото обичам да карам коли, но не само да ги карам, а да ги карам възможно най-бързо! Ако трябва да искам да бъда запомнен с нещо, то нека нещото да бъде това!" Колин Макрей
- viper
- Crash Master
- Мнения: 1883
- Регистриран на: 22.03.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '86 316; '89 520i
- Мечтае да кара: Е28 М5
А аз знам - щото тоя изпарител си и беше точно по мярка. Ти беше със същия и за това не успяваше да ти храни мотора. При това обстоятелство ис-ките ще те минават без грижи
- Alexi
- старши ентусиаст
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
viper ,недей се изказва неподготвен ако обичаш оловото е антидетонационна съставка ,отдавна обречена на забрава ... а че на някой много му варяла колата на газ и КЪРТЕЛА ,а ми случва се .. то такава кола кърти и на бензин обикновено
37 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани