Да си поговорим за М42.

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

Новини
Аватар

Да си поговорим за М42.

Мнение от Новини » 15 Май 2004, 1:27

Или с по-прости думички ...318is

Имам няколко въпроса за по просветените ....

Първата ми мисъл е K&N air filter
Варианти: конус или стандартния за тавичката. При конусовидния ще трябва да се махне тавичката, да се слага heatsheild, и да се поразбута това онова, да се търси вариант за по-добър приток на въздух. Стандартния си влиза направо там но ако се абстрахираме от монтажа, кой е по-добрия вариант и защо? А каква ще е разликата? А друга марка освен K&N?

Горивен филтър.
Интересно ми е има ли някакви по-специални изпълнения на този уж несъществен (за тунинг "разбирачите") консуматив. Ако има..в какво се състои разликиката?

Генерация.
На моята кола няма средно гърне.... от двигателя та направо в задното. Простете за тотално глупавия въпрос но това по-добър вариант ли е? Или да си търся средно гърне все пак....? А ако реша да я разплитам с цел две задни гърнета? Плюсове, минуси?

Чип-тунинг.
Къде е баланса в добрия избор и приличната цена? Препоръчайте ми нещо в тази насока....

За това се сещам в момента ....но ще се радвам ако напишете и за нещо друго за което вие се сещате а аз дори не подозирам че би ми било полезно...

Дано се получи интересна и полезна тема....

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 15 Май 2004, 1:32

Филтър - правоъгълен, в оригиналната кутия. Марка K&N, BMC, или ITG.

Не виждам смисъл от средно гърне, ако не ти е шумно.

За чип може да питаш Kalio ;)


Аватар
Мнения: 2141
Регистриран на: 19.01.2002
Местоположение: Враца

Мнение от DA WOLF » 15 Май 2004, 8:17

нищо лошо няма в конусния - стига да е изолиран добре от топлината :!:

горивен филтър става от мнооо коли - моят е от пасат (мноо по-тънкана - па практика - същият)

И аз нямам средно гърне - не ми и трябва...

Чиповете на Калио са най-добрите като че ли..... :roll:
DaWolf
ИзображениеИзображениеИзображение
:bowdown::bowdown::bowdown: forced induction M42B18

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Re: Да си поговорим за М42.

Мнение от Dimitar » 15 Май 2004, 8:41

!!Asen_X написа:Първата ми мисъл е K&N air filter
Варианти: конус или стандартния за тавичката. При конусовидния ще трябва да се махне тавичката, да се слага heatsheild, и да се поразбута това онова, да се търси вариант за по-добър приток на въздух. Стандартния си влиза направо там но ако се абстрахираме от монтажа, кой е по-добрия вариант и защо? А каква ще е разликата? А друга марка освен K&N?


Не съм сигурен, че ако ползваш стандартната кутия, няма да се нуждаеш от heatshield. Преди седмица бях сложил един термо датчик в тази кутия и температурата стигаше до нива 55-60 градуса. Незнам много ли са, малко ли са, но въпросната кутия въобще не е изолирана

!!Asen_X написа:Чип-тунинг.Къде е баланса в добрия избор и приличната цена? Препоръчайте ми нещо в тази насока....

За чипа нещата са много относителни - трябва да пробваш, щото може да вземеш скъп и той за нищо да нестава, а може и евтин (от някой който, прави копия на тези от добри фирми) да вземеш и резултатите да са добри.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 15 Май 2004, 10:18

Като стана дума за тази кутия за филтъра ,при мене там влизат 2 тръбички и циркулира антифриз ,явно има и нещо като радиаторче зад филтъра :shock: явно зимата да топли въздуха ,но лятото няма ли да има обратен ефект ? При вас така ли е ?

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Мнение от krika » 15 Май 2004, 11:39

Астига бе радиатор в кутията ти ми изби зъбите :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 15 Май 2004, 12:05

Наскоро махах кутията да стигна до алтернатора ,и си викам я да махна тия тръбички с неясно предназначение ,явно са някви вакум регулатори..и като плисна един горещ антифриз уми ми очите..може би при по топло време циркулацията там спира :roll: :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 15 Май 2004, 15:25

Точно така е :!: И аз мислех,че са вакууми,но се оказа някъв нагревател.
Тамън като махна кутията няма да се чудя какво да го правя :twisted:
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 15 Май 2004, 15:43

хайде и аз да се изкажа неподготвено

1. филтър- общо взето ако "тунинг" кутията не променя входящия тракт така че да събира студен въздух отвънка директно (примерно под калника или около предния фар, няма смисъл да я сменяш. к/н или там каквито и други тунинг филтри да сложиш няма да получиш подобрение- само може да загубиш във филтриращата способност (знам че много хора ще рипнат тука, но това е моят личен опит със много много возила и филтри). единствената полза от к/н типа филтри е че можеш да го миеш. аз лично предпочитам да си купувам всеки 6 месеца нормален филтър (примерно фрам). а мойте изисквания са много високи- вади си изводите. демек- не барай. едно нещо което можеш да направиш е през лятото да запушиш подгряващия елемент- няма нужда да грее още във кутията. това което можеш да направиш е да си сложиш екрани против топлина - разгледай си хубаво входящия тракт- има ли някъде където се нагрява сериозно от двигателя, радиатора и тн? там го изолирай. 55-60 градуса е нормално за входящ въздух. ако е към 70 тогава трябва да се действа. също нещо което можеш да направиш е да си погледнеш дебитомвера. има ли решетка пред него за изправяне на потока? ако има- махни я. но внимателно да не повредиш елемента зад нея. файдата на твоя двигател ще е около 5 коня на задните гуми.

горивния филтър го остави намира. там полза няма. сменяй го редовно, но това е.

чип... ша ма убиете със тия чипове. няма да коментирам. аз полза досега от чип на нормална кола не съм видял да има толкова че да си струва. за цената на чипа ще си вземеш валове или някои ще ти полира главата. ползата ще епо-голяма и ще ти отвори пътя за други истински модификации.

гърнета- колкото по-малко гърнета- толкова по-добре. демек- не слагаи друго гърне. на 4 цилинидъра да разплиташ генерацията няма смисъл. има полза от 2 тракта от самите колектори има смисъл ако си със v6 или повече. колкото глави имаш толкова пътя назад трябва да имаш за оптимална генерация ;)

толкоз.
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3867
Регистриран на: 20.10.2003
Местоположение: Шумен
Пол: Мъж
Кара: буретата да пресъхват

Мнение от Alexi » 15 Май 2004, 16:20

Таз решетка на дебитомера не е ли да не влезе някой едър буклук ако се скъса филтъра например.. :roll: тя е доста едричка плетка и не мисля 4е пречи на потока чак толкоз ,ама ще я махна за пробата и аз :twisted:

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook