Споделете

Светът на тунинга, за лудите по мощност глави.

Модератор: bum_bum

master of the force
Аватар
Мнения: 5578
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Споделете

Мнение от alx » 02 Юни 2004, 17:16

от известно време ми се върти в главата една идея за тема във която всеки пише от личен опит за тънкостите на автомобилния тунинг/ поправяне и тн...

аз ще започна...

1. никога не лягам под крик. винаги гледам да подложа отдолу я гуми (със джанти), керемиди, стойки и тн.. тон и нещо са много и се умира бавно и мъчително ако се катурне возилото.

2. като лежа под колата винаги гледам 2 неща - като развъртам нещо над мене да не ми падне на лицето и ако напъвам нещо със ключ ако се отплесне или тръгне внезапно да не се ударя някъде. като мога работя със ръкавици. ако няма истински монтьорски ръкавици- гумени (от тези медицинските тънките) стават - на 2 ката.

3. ако някои болт е заял, преди да го напъна и охлузя го пръскам със wd-40 или друго подобно и го чакам 10тина минути. ако и след това не тръгне, го нагрявам със газовата горелка до червено и го напъвам. винаги излизат. ако се строши- завярявам друг отгоре и пак... ако се строши вътре - го разпробивам и пренавивам резбата

4. като сглобявам двигател винаги го мажа обилно със грес.. първите 15-30 секунди като го запаля за първи път се върти на сухо все пак

5. като сглобявам двигател винаги го завъртам 2-3 пъти преди да го сложа във колата - да проверя дали нещо някъде не закача.

6. като слагам сегменти на бутала винаги гледам прорезите да са на 120 градуса един от друг.

7. като си сменям маслото ако е удобно винаги наливам масло във новия филтър. също така никога не си сменям маслото без филтъра.

8. ако сложа по-големи гуми и малко опират отвътре, играе гумения чук. ако опират отвънка- раздувам калниците със бухалка за бейзбол - слагам бухалката подходящо между калника и гумата и карам приятел леко да кара напред и назад като напъвам бухалката- стават чудеса.

9. ако правя заден диференцял, винаги ползвам паста за зъби да видя какъв отпечатък оставят зъбчатките. от него можеш да съдиш дали правилно си нагласил луфтовете- особено ако нямаш микрометри да ги мериш. изисква практика и първите 2-3 опита ще резултират във виещи диференцяли, но .. в един момент почнах на око да ги правя :)


после ще пиша още. нека да чуеме вашите практически автомонтьорски съвети :)
алекс
трабант 601с
разни други возила

Акулчо Костенурков Нинджов
Аватар
Мнения: 4664
Регистриран на: 7.08.2002
Местоположение: The city of Angels;)

Мнение от ati » 02 Юни 2004, 17:49

Много добра тема, научих доста неща, за които е трябвало сам да се сетя.
Въпрос - когато опират отвътре по-широките гуми - къде играе гумения чук, че при мен играха фланци.
Въпрос 2 - когато отвън опират - гладко ли става раздуването на калниците, не се ли назъбва ламарината, не се ли лючи боята? Тази техника ми е много интересна и смята скоро да я приложа, затова питам.
Повечето неща ти ги каза, мога само да добавя, че когато разглабям нещо групирам отделните болтове в зависимост откъде съм ги свалил (облицовка на част, сърцевина на същата), особено ако се наложи след няколко дни да се сглоби отново чарколяка понякога се забравя кое откъде.

Винаги си приготвям чисти местенца, където да сложа свалените части.

Винаги си приготвям един чист и един мръсен парцал, да са под ръка, а не да си изцапам всичките дрехи, тапицерията в колата и телефона, докато търся нещо за бърсане.

Когато съм омазан до лактите в масло никога не си вдигам телефона, колкото и настоятелно да ми звънят.

Винаги затягам частите диаметрално противоположно - докато леко затегне, после по диагонал пак докате леко затегне, и така, докато легне добре и тогава яко стягане (ако е наложително) по същата схема. Не за всички части е наложително, но ако не помогне, поне не вреди да се стягат по този модел.

Винаги придържам с едната ръка гаечния ключ към гайката, за да не се отплесне.

Когато си имам работа със съдове с течности винаги пазя колкото може повече дистанция, досега от охладителна течност с антифриз, през бензин, масло, акумулаторна киселина до спирачна течност ме е пръскало всичко и не е особено приятно.

Когато нещо работи задоволително не го пипам с цел подобрение, защото става по-лошо.
След каране не ти ли треперят краката, значи просто си се возил

Малката чичка
Малката чичка
Аватар
Мнения: 6065
Регистриран на: 21.12.2002
Местоположение: с. София

Re: Споделете

Мнение от naskoksan » 03 Юни 2004, 10:54

alx написа:...
8. ако сложа по-големи гуми и малко опират отвътре, играе гумения чук. ако опират отвънка- раздувам калниците със бухалка за бейзбол - слагам бухалката подходящо между калника и гумата и карам приятел леко да кара напред и назад като напъвам бухалката- стават чудеса...


Тъй като не съм толкова вещ в майсторенето ще използвам наготово това твърдение на alx ако няма нищо против :wink:
аз тъкмо мислех вече да сменям джантите с по малки :oops:

но ето нещо и от мен:
Повечето оплътнения по автомобила е добре леко да се омаляват преди сголбка.
Всички болтове трябва да се завиват с мярка, а не трактористката
Не се опитвайте да направите нещо от което си нямате и най малка идея... (освен ако не сте достатъчно любознателни)
Не съм сигурен че сегмента на буталото може да се смени без каквато и да е обработка на материала. Тъй като самия канал на буталото също се износва и има опасност да стане по зле.
Хубаво е при смяна на части по ходовата част на автомобила да се гресира защото елементите губят еластичността си...

и най важното както каза и адаша "Не поправяй нещо което работи" :wink: :lol:
Изображение
Stick 'em up PUNK, it's da Fun Lovin' Criminal
Изображение
www.evoksis.bg

просветлен
Аватар
Мнения: 1421
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Йоханесбург, РЮА
Мечтае да кара: по празни пътища

Мнение от kay » 03 Юни 2004, 11:54

Супер тема :)

Преди да източите нещо първо се убедете че можете да го налеете обратно. Това важи най-вече за маслото на скоростната кутия и диференциала, където има 2 болта - един за пълнене и един за източване. Става тъпо ако болта за пълнене е заял, а маслото вече е източено ;)

Като монтирам нещата обратно гледам винаги да са добре смазани с подходящата грес/течност. Например като затварям масления филтър, винаги си топвам пръста в маслото и нанасям тънък слой по уплътнението, същото важи за охладителната система - като затварям капачки, тръби гледам да са мокри контактните повърхности.

Преди да стегна болтове, които не се пипат дълго време (тези дето държат спирачните челюсти примерно) им слагам Loctite Copper Anti-Seize задължително. Иначе с времето просто блокират и трябва да ги зачервиш с горелка или да ги режеш. Всъщност тоя copper compound е заразен - сега го слагам навсякъде, даже на болтовете на джантите :)

Накладките на спирачките ги мажа със специална грес - BMW я продават като Plastilube. Маже се задната повърхност, и това намалява значително шума им.

Назад към Tuning

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]

Последни теми
Facebook