Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 4.05.2021
Пол: Мъж
Кара: bmw f25 X3 30d

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Dilyan1 » 01 Дек 2021, 12:55

Егр клапана работи ли, или е изолиран? При мен като го изолирах станаха такива показанията. Между другото и моята е с премахнати клапи и няма тресене при студен старт (както преди чипа така и след него).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от vld » 01 Дек 2021, 16:45

Fulgrum написа:Здравейте колеги, имам леко претрисане сутрин и то само като е студено времето.Всичко съм сменил от свещи, релета, дюзите са ок и пак тресе.Когато е топло времето няма претрисане при първо палене.Мине ли външната температура 10 градуса тресене няма!
Вече се съмнвам в премахнатите вихрови клапи, и си го обяснявам с това, че без тях сутрин колата смуче повече въздух и сместа става бедна и претриса няколко секунди докато компютъра премери този въздух и коригира сместа с подаване на повече гориво. По-принцип при първо палене клапите са затворени! Достигнах до този извод покрай един приятел, който е със същата кола и няма претрисане, а единствена разлика с мен е, че неговите вихрови клапи не са премахнати!
Да попитам колко от вас имат този проблем и са с премахнати вихрови клапи, за да се проследи дали е възможно да е там проблема?


Имаш проблем с компресията на някой цилиндър.
От колко време я караш тази кола и колко масло харчи на 10 000км?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 01 Дек 2021, 17:15

vld написа:
Fulgrum написа:Здравейте колеги, имам леко претрисане сутрин и то само като е студено времето.Всичко съм сменил от свещи, релета, дюзите са ок и пак тресе.Когато е топло времето няма претрисане при първо палене.Мине ли външната температура 10 градуса тресене няма!
Вече се съмнвам в премахнатите вихрови клапи, и си го обяснявам с това, че без тях сутрин колата смуче повече въздух и сместа става бедна и претриса няколко секунди докато компютъра премери този въздух и коригира сместа с подаване на повече гориво. По-принцип при първо палене клапите са затворени! Достигнах до този извод покрай един приятел, който е със същата кола и няма претрисане, а единствена разлика с мен е, че неговите вихрови клапи не са премахнати!
Да попитам колко от вас имат този проблем и са с премахнати вихрови клапи, за да се проследи дали е възможно да е там проблема?


Имаш проблем с компресията на някой цилиндър.
От колко време я караш тази кола и колко масло харчи на 10 000км?


Имам я от 3 години колата, разхода на масло за 10000км е около 1л, защото като сменя маслото е на макс и след 10000км е на минимум без да доливам.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 01 Дек 2021, 18:31

Dilyan1 написа:Егр клапана работи ли, или е изолиран? При мен като го изолирах станаха такива показанията. Между другото и моята е с премахнати клапи и няма тресене при студен старт (както преди чипа така и след него).


Sent from my iPhone using Tapatalk


ЕГР клапана си работи, не е изолиран!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Z3Ro* » 02 Дек 2021, 8:07

Тая стойност, за която говориш, е за дебитомера. Той е преди клапи, МАП сензори и колектори. Ако ЕГР ти работи, виж какво показва тоя дебитомер в движение - ако и на живи данни в движение има отклонения, по-вероятно е в него да е проблемът ти.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 02 Дек 2021, 9:41

Z3Ro* написа:Тая стойност, за която говориш, е за дебитомера. Той е преди клапи, МАП сензори и колектори. Ако ЕГР ти работи, виж какво показва тоя дебитомер в движение - ако и на живи данни в движение има отклонения, по-вероятно е в него да е проблемът ти.


Да те попитам, как да тествам егр-а за да съм сигурен, че работи? Аз съм го гледал физически дали отваря като отворя тръба на входящия въздух и се виждам, че отваря и затваря. И в ИСТА съм го гледал на парзен ход стои на 60-65% . Има ли възможност да задържа и да не отваря на време и да се получават тези стойности на дебитомера, но това може би вече да е от електромагнитния клапан който го управлява, защото преди време имах проблем с този клапан и го смених с втора употреба, даваше ми грешка егр! След като го смених не ми дава грешка.
А да пробвам ли да разкача буксата на дебитомера преди да запаля на студен двигател, да видя дали ще претриса?
Меродавен ли е този тест според теб?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Z3Ro* » 02 Дек 2021, 16:02

Fulgrum написа:
Z3Ro* написа:Тая стойност, за която говориш, е за дебитомера. Той е преди клапи, МАП сензори и колектори. Ако ЕГР ти работи, виж какво показва тоя дебитомер в движение - ако и на живи данни в движение има отклонения, по-вероятно е в него да е проблемът ти.


Да те попитам, как да тествам егр-а за да съм сигурен, че работи? Аз съм го гледал физически дали отваря като отворя тръба на входящия въздух и се виждам, че отваря и затваря. И в ИСТА съм го гледал на парзен ход стои на 60-65% . Има ли възможност да задържа и да не отваря на време и да се получават тези стойности на дебитомера, но това може би вече да е от електромагнитния клапан който го управлява, защото преди време имах проблем с този клапан и го смених с втора употреба, даваше ми грешка егр! След като го смених не ми дава грешка.
А да пробвам ли да разкача буксата на дебитомера преди да запаля на студен двигател, да видя дали ще претриса?
Меродавен ли е този тест според теб?

Може да опиташ със свалена букса на дебитомера, може да опиташ и с изваден и затапен вакуум на егр, колкото за теста дали ще претриса пак... Той добре отваря и затваря, но нищо не пречи някой да му е сложил една пластина на входа откъм турбото и затова да се разминават стойностите на дебитомера.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 03 Дек 2021, 18:01

Вчера направих теста с откачена букса на дебитомера и колата запали без претрисане, но светна чека.Като цяло работеше много по-добре от преди.След като свалих буксата имаше адски много прах по цялата букса, вътре-вън, все едно тази букса не е пипана откактно е била за пръв път щракната в завода. Почистих цялата букса, щракнах я наново и изчистих грешката. След това вързах колата с ИНПА и видях, че стойностите на дебитомера искано-измерено е вече еднакво! След това я тествах в движение и тези стойности си запазват съотношението без разлика в стойностите.
Дано да е бил в това проблема с претрисането сутрин, ще я видя тези дни как се държи на студена.
Също така вързах и колата на един приятел, за който бях споменал още при пускане на темата, че неговата кола е с вихрови клапи(работещи) и стойностите са абсолютно същите като моята кола на празен ход, т.е тези вихрови клапи не влияят по никакъв начин както си мислих.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Z3Ro* » 03 Дек 2021, 19:46

Аз имах подобна драма с буксата на сензора, който мери налягането на рейла на е39-ката. Два пъти свалях дюзи на стенд, докато накрая и аз откачих буксата, колата спря да подскача на празен ход, реалното налягане и то спря да играе. Пръснах буксата, от нея изтече малко гадост, след което колата си заработи нормално... ;)
Последна промяна Z3Ro* на 03 Фев 2024, 11:09, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 05 Дек 2021, 13:28

Колеги, драмата с претрисането сутрин продължава с пълна сила. Днес обаче прегледах кабелите и установих, че един от кабелите на буксата захранваща дюзата на първи цилиндър липса изолация! Мисля, че това е кабела по който се управлява дюзата, а тъмно кафявия трябва да е маса. Сега сутрин когато е студено и има повечко влага, кондез, да влияе по някакъв начин.
Ето какво открих:

20211205_123527.jpg


Явно кората като е вибрирала и е протрила изолзацията. Има ли вероятност това претрисане сутрин да е от този кабел?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 366
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е36 318i
Мечтае да кара: На челна стойка.
Детайли за колата: И умишлено надрана пак е красива.

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от ceco_kd » 05 Дек 2021, 19:46

Ако изолацията на другия кабел е добре и ако този не опира някъде на метал и да дава от там към маса, това че е нарушена изолацията едва ли е причината за проблема ти. Но съм убеден, че ако опира към маса ще го разбереш и няма да е проблем само с първоначално претрисане. Изолирай все пак със скоч добре и да ти е мирна главата.

Изпратено от моят SM-A725F с помощта на Tapatalk
Карам бавно! Стигам Бързо!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 08 Дек 2021, 23:25

Колеги, установих от къде е проблема с претрисането сутрин.Колегата choio излезна прав, оказа се нагоряла букса на плюса захранваща подгревното реле.Сега през студените дни отново взеха да ми се появяват 4-ри изгорели свещи, при положение, че релето и свещите са нови и реших да проверя буксата на плюса.
Ламелките на буксата са омекнали от нагорялото и ту дават контакт, ту не дават и когато трябва да сработи релето, протичането на силен ток ги размества и прекъсва захранването на релето.
Сега смяната на този кабел е доста трудоемка, защото се сваля колектора,единия му край е свързан директно за стартера, а той е под колектора, но няма начин, трябва да се смени.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от choio » 10 Дек 2021, 15:47

Fulgrum написа:Колеги, установих от къде е проблема с претрисането сутрин.Колегата choio излезна прав, оказа се нагоряла букса на плюса захранваща подгревното реле.Сега през студените дни отново взеха да ми се появяват 4-ри изгорели свещи, при положение, че релето и свещите са нови и реших да проверя буксата на плюса.
Ламелките на буксата са омекнали от нагорялото и ту дават контакт, ту не дават и когато трябва да сработи релето, протичането на силен ток ги размества и прекъсва захранването на релето.
Сега смяната на този кабел е доста трудоемка, защото се сваля колектора,единия му край е свързан директно за стартера, а той е под колектора, но няма начин, трябва да се смени.


:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Fulgrum » 08 Яну 2022, 10:27

Колеги смених въпросният захранващ кабел на подгревното реле и сега вече всичко е както трябва, няма тресене вече!
Смяната на кабела я направих без да свалям колектора, ако на някой му се наложи за в бъдеще има и такъв вариант.По-принцип процедурата е със сваляне на колектора.
Видях, че при Е60 530д 2006г. този кабел е свързан директно към алтернатора, и установих, че е по-дълъг от моят, който е хванат за стартера. На Е60 е с дължина 38см, а моят е 23см и си казах, вместо да махам колектора и да си играя два дена в разглобяване и сглобяване, си взех от Дару Кар кабел за Е60 530д и го свързах от релето до плюса на алтернатора. Буксата и на двата кабела е една и съща ,само се различават в дължината.
Направо заспа, отне ми 20 минути работа.
Старият кабел съм го изолирал хубаво и съм го хванал със свинска опашка за друг кабел.
Споделям тази информация ако някой не му се занимавам да сваля колектори, може да си смени въпросният кабел по този начин.
Иначе в сервизите за тази процедура искат 200-250лв, а аз си го направих за 60лв, колкото струва кабела.

Потребител
Аватар
Мнения: 38
Регистриран на: 4.05.2021
Пол: Мъж
Кара: bmw f25 X3 30d

Re: Негативи от премахване на вихрови клапи Е90 320д 2005!

Мнение от Dilyan1 » 08 Яну 2022, 11:32

А релето как го смени, има ли достатъчно място да се смени от горе или трябва достъп отдолу да има?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook