Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 23.09.2015
Пол: Мъж

Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55

Мнение от MMishev » 16 Юни 2022, 1:19

Здравейте на всички, да споделя и моят опит заедно с въпросите, по които се надявам ще успеете да ме насочите. Става дума за N54 (в е60 купе 2008 535xi, но не мисля, че това е от значение). Колата е на около 180,000км и от скоро е в мен. След първоначалното обслужване я покарах малко (само в София) и в един момент след запалване, започна да тресе и даде misfire на 6-ти цилиндър.

Първата ми работа беше да разменя бобините на 6-ти и 1-ви и да видя след чистене, дали грешката ще последва бобината. Но не я последва.

След това реших да сваля свеща (имах свещи BOSCH по спесификация от realoem под ръка) и да я сменя вместо да разменям, за да видя, дали това ще оправи грешката и работата на двигателя. Свалих свеща, която беше адски черна, и ме лъхна силна миризма на бензин от цилиндъра. Смених свеща, изтрих грешките, и misfire-a изчезна.

Това беше преди около 2 месеца, от тогава съм минал около 1500км (пак само в София, с къси пътувания).

Качвам се днес, паля колата и от началото усетих леко неравномерно работене на двигателя. И воала, след 2-3 секунди светна check engine-a, двигателя започна да тресе, и след сканиране - изненада, пак misfire на 6-ти цилиндър. Още не съм започнал диагностициране, но клоня към инжектор. Та тук бих искал да ви питам за съвети/насоки, спрямо вашия опит с misfire-и на директно впръскване и по-специално на n54.

Малко допълнителни данни:
- Колата е поддържана в БМВ до последно (според сервизната история), с една дупка от около 40,000км в средата на живота й.
- Инжекторите са сменяни в миналото, но не знам кога точно (предполагам по време на "дупката" в сервизната история). По спомен бяха индекс 7 и 8 (различни на различните цилиндри) или около тях.
- Турбините ги рециклирах като част от първоначалното обслужване.
- Свещите са сменяни сравнително скоро, преди аз да я взема колата.
- Не знам всмукателните клапани да са чистени, като най-вероятно ще го направя аз.
- Преди седмица смених акумулатора, и след като закачих новия и го свързах, беше записала 4-5 грешки, една от които пак misfire на 6-ти цилиндър. Отдадох го на смяната, защото след чистене нямаше ядове до днес.

Няколко въпроса:
- Можете ли да ми препоръчате добро място за чистене на клапаните в София? Различни ли са walnut blasting-a и Carbon Cleaning-a, и кой от двата варианта препоръчвате?
- Можете ли да ме насочите към някакви тестове в INPA, за по-прецизно насочване към проблема? От скоро я имам и още я разучавам.
- Дали първо да мина през чистене на клапаните? Бях чел, че ако са зле, обикновенно отзад напред са по-зле, заради близостта до картерната вентилация.
- Мога ли според вас да карам колата на ход между сервизите в това състояние, без да се притеснявам от допълнителни проблеми?
- Дали е възможно при обслужването тук, ако в сервизът са разменили инжекторите от оригиналните им цилиндри (сваляни са при обслужването), да дава misfire заради различните стойности на всеки инжектор и зададените такива при калибрирането им в компютъра навремето?

Благодаря предварително за помощта.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55

Мнение от Kroki » 21 Юни 2022, 11:13

Имаш тест в истата, който мери налягането в рейла и дали някоя дюза изпуска. Според мен, щом си свалил мокра свещ то е ясно, 6-та дюза ти пикае. Можеш да счупиш мотора така.

За съжаление дюзите на Н54 станаха доста стъпи, но е хубаво да инвестираш в тях. НЕ пробвай с втора употреба.
Виж все пак и с инпа какви са корекциите на цилиндрите. Там много лесно можеш да видиш също дюзите..
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 23.09.2015
Пол: Мъж

Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55

Мнение от MMishev » 22 Юни 2022, 0:55

Kroki написа:Имаш тест в истата, който мери налягането в рейла и дали някоя дюза изпуска. Според мен, щом си свалил мокра свещ то е ясно, 6-та дюза ти пикае. Можеш да счупиш мотора така.

За съжаление дюзите на Н54 станаха доста стъпи, но е хубаво да инвестираш в тях. НЕ пробвай с втора употреба.
Виж все пак и с инпа какви са корекциите на цилиндрите. Там много лесно можеш да видиш също дюзите..


Мерси за отговора, тъкмо щях да пиша ъпдейт. Можеш ли с 2 думи да ме насочиш къде са тези тестове в ИНПА, и горе-долу за какви стойности при корекциите да гледам (нормални и проблемни)?

Иначе ъпдейтът е следния:

При последните 2-3 паления (общо взето да я преместя на по-удобно място за работа в гаража), misfire-a като че ли изчезна. Все пак свалих капака за да погледна инжекторите, като първо реших да проверя, дали всичките са еднакви, какви индекси са и по-натам да сменя 6-ти и 1-ви инжектор за да видя, дали misfire-a ще се премести.
Та, забелязах, че 2 от инжекторите са сменяни в миналото:
Инжектор 1 - парт номер 13537585261 - индекс 9
Инжектор 2 - парт номер 13537565138 - индекс 5
Инжектор 3 - парт номер 13537565138 - индекс 5
Инжектор 4 - парт номер 13537565138 - индекс 5
Инжектор 5 - парт номер 13537565138 - индекс 5
Инжектор 6 - парт номер 13537585261 - индекс 9

Преди да разменям 1-ви и 6-ти, реших все пак да проверя стойностите, и какво се оказа - сменяните инжектори (1-ви и 6-ти) не са кодирани с новите стойности, и стойностите в ИНПА и тези написани на самите инжектори бяха доста различни. Особено при 1-ви инжектор в ИНПА flow стойността беше 2.3-и нещо, а самия инжектор е 1.8-и нещо. Общо взето при 1-ви и 6-ти разликите бяха съществени (и при двете стойности), а при 4-ти малка разлика. Другите инжектори съвпадаха.

Та, кодирах всичките според стойностите написани на самите инжекторите, изчистих грешките, и днес я покарах малко колата - направих и около 25 км в София, по главни булеварди. Работи си доста добре, меко, без прекъсвания и т.н.

Та сега идва въпросът - наистина ли е възможно грешни стойности в компютъра спрямо инсталирания инжектор да причинят misfire, или наистина по-скоро се върви към пикаещ инжектор? Все пак ще направя тестовете в ИНПА на инжекторите и горивния рейл, но има ли шанс проблемът да е бил от кодирането?

И друго нещо забелязах днес, което не го свързвам с това, но все пак да питам - последните 2 дни докато работех, естествено акумулатора се изцеди (не е първа младост). Колата си пали, но последните няколко дни като я отключвам, таблото присветка и като я запаля, часовникът се е нулирал. Също така, след карането днес (около 40 минути работеща), когато се прибрах нямаше ток за Follow-me-home-lights и при отключване не светнаха angle eyes. Дали е свързано с инжектора, или просто е стар акумулатора (или алтернатор, който всъщност скоро беше рециклиран).

Благодаря отново.

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 22.01.2019

Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55

Мнение от Maxx_E90 » 22 Юни 2022, 10:27

MMishev написа:Мерси за отговора, тъкмо щях да пиша ъпдейт. Можеш ли с 2 думи да ме насочиш къде са тези тестове в ИНПА, и горе-долу за какви стойности при корекциите да гледам (нормални и проблемни)?

Та сега идва въпросът - наистина ли е възможно грешни стойности в компютъра спрямо инсталирания инжектор да причинят misfire, или наистина по-скоро се върви към пикаещ инжектор? Все пак ще направя тестовете в ИНПА на инжекторите и горивния рейл, но има ли шанс проблемът да е бил от кодирането?

Дали е свързано с инжектора, или просто е стар акумулатора (или алтернатор, който всъщност скоро беше рециклиран).


В сайта bimmerprofs.com можеш да намериш много полезна информация относно диагностика на работата на дюзите, силно препоръчвам да го прегледаш. Вярно че е по-насочена към N43/53, но те са с много подобни инжектори и частта с корекциите е релевантна и за N54. Накратко - корекциите на отделните инжектори не трябва да имат значителни разлики, особено в кратксрочните (short term fuel trims). Показани са менютата в INPA, които могат да ти покажат какво се случва - само внимавай че по спомен имаше едно, в което цилиндрите са подредени не по ред на мотора, а по ред на запалване (1-5-3-6-2-4). Тоест например цилиндър 2 в менюто съответства на 5-ти физически и т.н. Естествено я има опцията и за ръчна диагностика - оставяш поне една нощ без да палиш и сваляш всички свещи - ако има мокри, то е ясно че дадена дюза пикае.

Няма как пикаеща дюза да точи акумулатора, но нали го беше сменял съвсем скоро?

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55

Мнение от Kroki » 30 Юни 2022, 17:58

Мерси за отговора, тъкмо щях да пиша ъпдейт. Можеш ли с 2 думи да ме насочиш къде са тези тестове в ИНПА, и горе-долу за какви стойности при корекциите да гледам (нормални и проблемни)?

Гледай rough measurement. Там е показано обикновенно от -5 до +5, че всичко е ок, но не е така на практика. Влезни в менюто на контакт преди да запалиш и палейки да ги следиш вече, обикновенно работи добре 2 секунди и след това някоя от корекцията полудява.



Преди да разменям 1-ви и 6-ти, реших все пак да проверя стойностите, и какво се оказа - сменяните инжектори (1-ви и 6-ти) не са кодирани с новите стойности, и стойностите в ИНПА и тези написани на самите инжектори бяха доста различни. Особено при 1-ви инжектор в ИНПА flow стойността беше 2.3-и нещо, а самия инжектор е 1.8-и нещо. Общо взето при 1-ви и 6-ти разликите бяха съществени (и при двете стойности), а при 4-ти малка разлика. Другите инжектори съвпадаха.


Имай предвид, дори в ИСТАТА си го пише, че след като се кодират, числата леко се променят, тъй като компа си прави допълнителна настройка. Сигурен съм, че ако влезнеш пак, няма да намериш същите стойности, които си въвел.


Та сега идва въпросът - наистина ли е възможно грешни стойности в компютъра спрямо инсталирания инжектор да причинят misfire, или наистина по-скоро се върви към пикаещ инжектор?
не мисля

Дали е свързано с инжектора, или просто е стар акумулатора (или алтернатор, който всъщност скоро беше рециклиран).

като не я караш колата на дълъг път и правиш тия тестове си го поизточил
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 19.03.2022
Пол: Мъж

Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55

Мнение от Tical » 08 Юли 2022, 6:11

Здравей колега,
Най-вероятно си за смяна на дюзи. Аз току що минах през този процес с Н53 двигател.
При Н54 последният индекс е 12 и е около 1000 лв бройката също като индекс 11 при Н53. Това е номера, ако не се лъжа - 13538616079
Започна с misfire в един цилиндър, после в други два и колата тресеше всяка сутрин на студено. Сменяхме една по една дюзите, всички сонди, Nox, соленоиди,свещи и бубини, но всяка сутрин или след известно каране набиваше misfire.
Накрая решението на проблема беше смяна на всички 6 инжекторни дюзи..
Доколкото знам flow rate-a на всички дюзи трябва да е около 0. Преди да сменя последните 3 дюзи имах до +2 във четвърти и шести цилиндър, а всички други стигаха до +0.57. Това причиняваше и тресенето.
Дюзите са били сменени на 80к с последен индекс 11, а аз я взех на 230к, така че предполагам доста са изкарали.
Изчел съм доста форуми, консултирал съм се с доста хора и от личен опит мога да ти кажа, че 99% от случаите се стига до смяна на всички 6 дюзи.
Надявам се да съм помогнал.
Поздрави!

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook