полезно за собствениците на 325i и 330i

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 29.06.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90 335i 2008

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от bweenie » 24 Апр 2014, 11:08

Колеги, имам Е90 328i 2007. В Америка живея, колата е 3 литра N52N. Въпреки че бензина е евтин тук и не е кой знае какъв проблем имам чуството че колата много ми харчи. На 110 000 мили е, което за тук не са много. Проблема е че ми дава ~20/100. Преди седмица заредих до горе и ми даде даже 23 за цял резервоар... :lol: Хората ми се смеят че харчи като пикап 6 литра. :lol: Нямам абсолютно никакви грешки, изтрил съм адаптации, обаче пак е същата работа. Карам единствено градско и то в район където има светофари през 50 метра. Кара се на къси растояния (2-3км), гаси се и пак същото. Аз си карам бързо като цяло, но не съм 100% от времето на 6-7000 оборота. :) Има ли какво да се погледне без да се наложи смяна на "редовните" о2 сензори който са си цифра (600 долара за 4те)? От какво друго може да дава такъв висок разход? За сравнение, предишната ми Е46ца 325xi със същото каране ако не и по бързо ми даваше ~15-16/100. Единствено беше ръчка, а Е90та е автомат. Даже нея повече си я ръчках от светофар до светофар понеже не съм се замислял за бензин. :conf: И по борд комп и по сметки на колонка пак е зле положението. За цял резервоар бях минал 170 мили което е около 10 MPG което отговаря на ~23л/100км..

Къде да гледам, или този разход си е нормален и няма нужда от притеснение? :D
Забравих да кажа че сипвам само най-хубавия бензин който се води 92 премиум което трябва да си е като нашия 100 октана. Нали го измерват по различен начин...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 24 Апр 2014, 11:26

Каква ти е средната скорост по борд? С какви гуми си? Аз над 18/100 засега не съм докарвал при зверски задръствания... Ламбда сондите са логичен вариант.

kraska написа:Какъв точно ти е проблема? Колата ти играе обороти? Почисти ги, размени ги и си готов, супер лесна е смяната на соленоидите. Ако пуснеш импата можеш ли да качиш клипче на теста на соленоидите, че ми е интересно дали успяват да застанат точно на колкото трябва градуса или играят.........

Светна ми чека и колата започна да се тресе като трактор, едва ускорява и като я изфорсирам изпушва сиво. Като грешка излиза само misfire на различни цилиндри. При размяна на бобините, изскача грешка на цилиндри, които не са пипани. Така минах близо 600км (стана в чужбина), разходът не се повиши. Сега почистени са соленоиди, дросел и дебитомер, днес ще я взема и ще тествам пак.
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 24 Апр 2014, 12:38

bweenie написа:Колеги, имам Е90 328i 2007. В Америка живея, колата е 3 литра N52N. Въпреки че бензина е евтин тук и не е кой знае какъв проблем имам чувството че колата много ми харчи. На 110 000 мили е, което за тук не са много. Проблема е че ми дава ~20/100. Преди седмица заредих до горе и ми даде даже 23 за цял резервоар... :lol: Хората ми се смеят че харчи като пикап 6 литра. :lol:................

Аз имам същия разход и абсолютно същия стил на каране и само на къси разстояния от 2-3км и гася, колата изстива и пак тръгвам. С автомат съм. Няма нужда да сменяш 4-те сонди. Живота им е 250 000км като препоръчителна смяна. Двете преди катализатора играят роля по отношение на сместа, другите две след катализатора са само за инфо дали катализаторите са наред и не влияят на работата на мотора. Така че ако сменяш, предните само сменяй, освен ако нямаш грешка за задните. Иначе моите ги смених с чисто нови Бош от Америка ми ги донесоха, че тук са много скъпи и кой знае колко оригинални. Ефект нямаше. Разхода е същия. Давам го на това ,че когато паля колата , двигателя работи с много богата смес и мирише на не изгорели газове доста от ауспуха и определено като загрее разхода почва да пада. Но рядко стига работна темп преди да загася отново и така..... Ако все пак намериш начин да намалиш този разход ще се радвам да споделиш. Извънградско ми към 9 -9.3 разхода, при 8,3 мисля че беше каталожен, което ме кара да мисля че всичко е ок. :dunno:
Последна промяна kraska на 24 Апр 2014, 15:44, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 24 Апр 2014, 12:57

@Leon
При мен като се клатеше като обезумял двигателя ми хвърляше грешки за соленоиди, че са JAM.
При теб ми се струва (предполагам) че е eccentric shaft sensora, погледни дали като махнеш куплунга му , отдолу не е омаслен, често срещано е. Не е задължително да хвърли код за този сензор. Но симптомите са тези, щом си въртял бобините и не е от тях, предполагам и свещите, ако си тествал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от S7 » 24 Апр 2014, 14:52

Опитай първо като смениш бензиностанцията,на коя зареждаш сега?И после ако не си сменял скоро филтри смени въздушния и горивен от там може да падне още малко :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 12.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 525dA

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от balabana2001 » 24 Апр 2014, 20:50

Здравейте колеги,

И аз съм решил да минавам от дизел на бензин. От няколко години карам фейслифт е39 525д, но нещо все ми е в главата бензин.
Въпреки че темата е за Е90 тези двигатели се слагат и в Е60 От това което изчетох стигам до следния извод, ако съм разбрал правилно:
Двигател Н53Б30, след март 2007 за да е с новият с директно впръскване, само задно, автоматик или ръчни скорости.
Освен това което е споделено от колегата Кронос в началото ( някаде около 1000 лв. ако се наложи, което не е болка за умиране) има ли някакви други конструктивни проблеми/недомислици с този двигател (примерно като пеперудките на 525д). Нещо по електроника, и горивна състема което да се има впредвид.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 3.12.2012

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от nero_ » 25 Апр 2014, 7:55

Не са ясно изразени проблеми, но неща които рано или късно заминават и са сравнително скъпи:

- електрическа водна помпа (850лв)
- електрически термостат (210лв)
- соленоиди на vanos (много пъти и почистване спасява) (200лв)
- О2 сензори (споменати по-горе) (470лв)
- променлив всмукател (DISA) (485лв)
- само при N53 - дюзи, помпа (може би)?! Това последното не съм убеден, защото аз не съм с директно впръскване. Колеги с този мотор може да кажат.

*цени - Дару, без отстъпки

Според мен е хубав мотор и няма големи недомислици, но в стремежа да е ефективен е малко over-engineered според мен, което за стара кола е проблем. По брой системи и сложност бензините започват да се доближават до дизелите - както по разход, така и по разходи :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 25 Апр 2014, 8:33

+ маслоуловител - 170лв

Като цяла това са неща които издържат много хиляди километри и пак не могат да се сравнят с "консумативите" на дизела. Реално нямат кой знае какво по-различно от двигателите им преди тях. А компонентите им са направени да издържат много много километри и не се влияят от качеството на "горивото". Най-изгодно за момента според мен е бензин + газ. А N53 масово реват от помпата високо налягане. Ако се сменя маслото на 10-15 хил. км ,а не на 30 проблеми няма да има и със селеноидите. Изобщо ако си търсиш такъв двигател вземи с пластмасовия капак N52. Там няма да имаш проблеми с маслоуловителя , както и скъсани болтове и теч от гарнитурата на капака на клапаните. Но си остава възможността да ти омаслява гарнитурата на валветроника и на ексцентрик шафт сензора, след което той си заминава, а ремонта му идва по спомен 450лв сензора + труд да речем 200 до 700лв + гарнитура и на капака, за болтовете не съм сигурен дали се сменяха и те при този капак.

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 12.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 525dA

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от balabana2001 » 25 Апр 2014, 9:47

kraska написа:+ маслоуловител - 170лв

Като цяла това са неща които издържат много хиляди километри и пак не могат да се сравнят с "консумативите" на дизела. Реално нямат кой знае какво по-различно от двигателите им преди тях. А компонентите им са направени да издържат много много километри и не се влияят от качеството на "горивото". Най-изгодно за момента според мен е бензин + газ. А N53 масово реват от помпата високо налягане. Ако се сменя маслото на 10-15 хил. км ,а не на 30 проблеми няма да има и със селеноидите. Изобщо ако си търсиш такъв двигател вземи с пластмасовия капак N52. Там няма да имаш проблеми с маслоуловителя , както и скъсани болтове и теч от гарнитурата на капака на клапаните. Но си остава възможността да ти омаслява гарнитурата на валветроника и на ексцентрик шафт сензора, след което той си заминава, а ремонта му идва по спомен 450лв сензора + труд да речем 200 до 700лв + гарнитура и на капака, за болтовете не съм сигурен дали се сменяха и те при този капак.


Проблемите описани в началото не са ли точно при Н52, и за това да търся Н53 който е фейслифтов?
Помпата за високо налягане колко струва и дали на диагностика преди купуване ще излезе ако има нещо към този момент, пък а ко умре по-нататък ще се сменя?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 25 Апр 2014, 9:59

nero_ написа:Не са ясно изразени проблеми, но неща които рано или късно заминават и са сравнително скъпи:

- електрическа водна помпа (850лв)
- електрически термостат (210лв)
- соленоиди на vanos (много пъти и почистване спасява) (200лв)
- О2 сензори (споменати по-горе) (470лв)
- променлив всмукател (DISA) (485лв)
- само при N53 - дюзи, помпа (може би)?! Това последното не съм убеден, защото аз не съм с директно впръскване. Колеги с този мотор може да кажат.

*цени - Дару, без отстъпки

Според мен е хубав мотор и няма големи недомислици, но в стремежа да е ефективен е малко over-engineered според мен, което за стара кола е проблем. По брой системи и сложност бензините започват да се доближават до дизелите - както по разход, така и по разходи :)

+ бензиновия филтър в резервоара - към 500лв. по спомени. При N52N (някои са означени N52K) проблемът с маслоуловителя е решен - не се сменя, чест от капака на клапаните е. Моторът е добър, но като надеждност е далече от М52, например.

kraska написа:@Leon
При мен като се клатеше като обезумял двигателя ми хвърляше грешки за соленоиди, че са JAM.
При теб ми се струва (предполагам) че е eccentric shaft sensora, погледни дали като махнеш куплунга му , отдолу не е омаслен, често срещано е. Не е задължително да хвърли код за този сензор. Но симптомите са тези, щом си въртял бобините и не е от тях, предполагам и свещите, ако си тествал.

Буксата на сензора беше чиста, сега поръчвам гарнитурката на самия сензор, че е тръгнала. Сега колата е ОК, даже характерната за тези мотори груба работа на празен ход "помекна"...
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1246
Регистриран на: 2.01.2007
Местоположение: Варна
Кара: -ше G20 320d

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kraska » 25 Апр 2014, 15:52

Leon написа:+ бензиновия филтър в резервоара - към 500лв. по спомени. При N52N (някои са означени N52K) проблемът с маслоуловителя е решен - не се сменя, чест от капака на клапаните е. Моторът е добър, но като надеждност е далече от М52, например.

За кой филтър говориш...... в резервоара ? Не е ли само този отвън който е , с активния въглен?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10745
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от Leon » 25 Апр 2014, 16:55

Номер 2, мисля, че трябва да е. Сега го проверих - 467лв.
Never mistake motion for action...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 899
Регистриран на: 30.11.2006
Местоположение: с. Варна
Пол: Мъж
Кара: MB w212 AMG
Мечтае да кара: по пътища без дупки

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от kronos » 03 Май 2014, 20:09

И въпреки описаните проблеми, това ми е колата с най малко разходи за четири години от всички до сега. Ходовата част няма да я коментирам, не съм пипвал нищо, и няма никакви луфтове , тракания и т.н

Потребител
Аватар
Мнения: 30
Регистриран на: 14.01.2012
Пол: Мъж
Кара: е92

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от 1948 » 20 Юни 2014, 23:57

Здравейте! По-назад в темата беше дискутиран въпросът за подходящо масло за двигателите ни, но лично аз не можах да разбера кое всъщност е най-добро. Скоро трябва да го сменям и се чудя какво да взема.Колата е е92 325 бензин N52K. Според вас към коя марка и консистенция трябва да се насоча?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1908
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Miami
Кара: G05 xdrive 40i
Мечтае да кара: трезвен

Re: полезно за собствениците на 325i и 330i

Мнение от S7 » 21 Юни 2014, 5:30

1948 написа:Здравейте! По-назад в темата беше дискутиран въпросът за подходящо масло за двигателите ни, но лично аз не можах да разбера кое всъщност е най-добро. Скоро трябва да го сменям и се чудя какво да взема.Колата е е92 325 бензин N52K. Според вас към коя марка и консистенция трябва да се насоча?

Колега има и други теми из форума за маслото,разгледай по подробно за повече инфо а иначе може да прегледаш тази тема първо http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=112&t=365828&p=3893372&hilit=%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE#p3893372

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook