Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
adko001 написа:Проблема с веригата (timing chain) има ли го и при новия 3.0дизел N57D30 O0 245к.с., който излиза една година след N47 2.0д. (177к.с.) ?
Не видях никъде отговор на този въпрос зададен преди доста време, за това ще го пусна отново дано някой запознат да каже каква е работата.
- mralien
- Потребител
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: 15.07.2011
- Местоположение: София
- Кара: Opel :P
- Мечтае да кара: M3
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
totopz написа:adko001 написа:Проблема с веригата (timing chain) има ли го и при новия 3.0дизел N57D30 O0 245к.с., който излиза една година след N47 2.0д. (177к.с.) ?
Не видях никъде отговор на този въпрос зададен преди доста време, за това ще го пусна отново дано някой запознат да каже каква е работата.
Доколкото ми е известно става въпрос за конкретно 2.0 N47. 2.5 и 3.0 нямат общо.
- totopz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 338
- Регистриран на: 22.06.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Кара: Ford Fiesta 1.25i
- Мечтае да кара: A6 2.5 TDI
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Преди време чух от някъде, че 3.0 дизеловите мотори, които слагали в Х5-ците не били много читави, но така и не разбрах за кои двигатели става въпрос и дали зависи от модела (3-ка, 5-ца, Х).
Но мисля, че е хубаво да се знае, ако има друг проблемен мотор при 3-ките, освен 2.0.
Но мисля, че е хубаво да се знае, ако има друг проблемен мотор при 3-ките, освен 2.0.
- bangelov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 9.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: G30 540xi, Е90 320d LCI
- Мечтае да кара: M4
- Детайли за колата: MPPSK
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Ето една тема от е60 форума, където колегите описват веригите при другите мотори
viewtopic.php?f=116&t=311615&hilit=%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%B0
viewtopic.php?f=116&t=311615&hilit=%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%B0
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
серия N двигателите го имат във всички разновидности 1.8 / 2 / 3 между 2007ма и 2010та
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Изглежда добре на външен вид от снимките. 325 бензин е най-умрелия мотор обаче ... хем си харчи колкото 330 и 335 хем върви значително по-малко и лагаво набира спрямо тях ( специално на 3-та по лични наблюдения).
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
nikolae написа:Мнение за http://www.mobile.bg/11397637006746400 ?
Бърза рейка? ,какво е това чудо?
- vicho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8378
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
kraska написа:nikolae написа:Мнение за http://www.mobile.bg/11397637006746400 ?
Бърза рейка? ,какво е това чудо?
active steering - пълен ляв - пълен десен при маневриране без да въртиш като откАчен

You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Alek_SV написа:Изглежда добре на външен вид от снимките. 325 бензин е най-умрелия мотор обаче ... хем си харчи колкото 330 и 335 хем върви значително по-малко и лагаво набира спрямо тях ( специално на 3-та по лични наблюдения).
Гледай това сравнение не би трябвало да е
много бавен автомобил. Не съм карал такава, не знам как вървят, имам поглед върху 320и при е90 - за мене е мудничко. 6 цил. редови мотор 250нютона...
като покарам ще напиша отзиви. Карал съм м54б25 ръчка на Е46 - харесва ми как върви :-)
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Е чак да харчи колкото 335i...., но съм съгласен за 330i. Ако колата е ръчка ,седан без 4х4, 325 си набира доста добре. Иначе на по-тежка кола като моята при набиране си е малко мудничка според мен, а според пасажера хич даже не е 

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
nikolae написа:Alek_SV написа:Изглежда добре на външен вид от снимките. 325 бензин е най-умрелия мотор обаче ... хем си харчи колкото 330 и 335 хем върви значително по-малко и лагаво набира спрямо тях ( специално на 3-та по лични наблюдения).
Гледай това сравнение не би трябвало да е
много бавен автомобил. Не съм карал такава, не знам как вървят, имам поглед върху 320и при е90 - за мене е мудничко. 6 цил. редови мотор 250нютона...
като покарам ще напиша отзиви. Карал съм м54б25 ръчка на Е46 - харесва ми как върви :-)
За "много бавен" чак не бих го класирал , но съм пробвал едно купе с 325 мотора и един седан. И двете коли тръгват чуствително по-мудно от 330 и 335 и специално на 3-та между 1200 и 1800 оборта имаха лаг , който беше много дразнещ. Дали това е вярно за свички такива мотори - не знам . Не съм специалист - споделям само лични впечатления. На тези статистики , които даде линк изглеждат пренебрежимо близко , но в дейстивтелност май не е така .
kraska написа:Е чак да харчи колкото 335i...., но съм съгласен за 330i. Ако колата е ръчка ,седан без 4х4, 325 си набира доста добре. Иначе на по-тежка кола като моята при набиране си е малко мудничка според мен, а според пасажера хич даже не е
Ами казвам го така , защото в моите очи 13 , 15 , 17 литра разход са си близо едно и също ( тук знам ,че много хора няма да се съгласят с мен , но нека да не спорим за безсмислени неща)


Последна промяна Alek_SV на 19 Апр 2014, 23:05, променена общо 2 пъти
- McClane
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 786
- Регистриран на: 10.09.2007
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Alek_SV написа:Изглежда добре на външен вид от снимките. 325 бензин е най-умрелия мотор обаче ... хем си харчи колкото 330 и 335 хем върви значително по-малко и лагаво набира спрямо тях ( специално на 3-та по лични наблюдения).
Сравнен с 330i и 335i, 325i наистина се усеща муден...
Колкото за разхода...със сигурност е поне литър-литър и половина надолу от 335i

С 330i нещата са по на кантар...може би около половин литър по-малко при еднакви условия

Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
stankata777 написа:Хора,за бога,спрете да купувате от джамбази,Горубляне,Дупница и т.н.Не разбрахте ли,че няма читава кола от този клас от премиум производител в автокъща и на км под 200-300к км?Ежедневно,едно и също дъвчем - всичките са гробове или сбирщайн,едни по -лъснати,друго не толкова...Няма как търговец да внесе кола на малко км и да калкулира печалба в страната с най-нискък стандарт в ЕС.Внасят се най-големите гробове за да постигнат цена и преодолеят конкуренцията от други 500 подобни обяви.Всеки джамбазин попада няколко пъти в годината на читав автомобил с лек проблем/малък удар във врата,но тези автомобили не стигат реално до пазара.Още по пътя са продадени на приятели,роднини и т.н.
Извинявам се,ако съм засегнал някого,но такава е реалността.Колкото по-голям гроб=толкова по-голяма/сигурна печалба на свитият ни пазар..
Някои от твърденията ти са верни, други - не. Да, много от автомобилите, които се продават тук са кошници, гробове или както искате ги наречете. Но има и такива, които стават. Повечето автотърговци към днешна дата не пътуват до чужбина, за да купят коли, а вечер преглеждат мейл-а си, в който постъпват обяви със снимки от търговци, които постоянно живеят в съответната страна - Италия, Германия или Швейцария. Ако харесат някоя обява, връщат мейл и декларират, че ще вземат колата. След известно време тя пристига, като търговеца има съвсем бегла представа в какво състояние е тази кола. Обикновено колата не е в добро състояние. Има и търговци, които пътуват до съответната страна, където разполагат с контакти, респективно има вероятност да купят кола в добро състояние и на хубава цена. Една от сериозните заблуди у клиентите е, че най-ниските цени, които виждат в интернет - mobile.de, autoscout24 - са пределни и под тях няма как да се падне, т.е. не е възможно да се купи качествена кола за по-малко пари. Това не е така. Цената за мен като търговец е различна от тази, която ще бъде обявена на крайния клиент. А причините са повече от прозаични. Когато вляза в една концесионария / автокъща /, от която през последните 5-6г. съм купил 100 автомобила, аз просто съм различния клиент в сравнение с физическо лице, което собственика на автокъщата вижда за първи път. И за мен цената е много по-ниска, защото търговеца в Италия знае, че заедно с БМВ-то ще ми пакетира още три напълно непродаваеми според собствените му представи коли, които аз ще трябва да продам някак си. Давам пример конкретно с БМВ, защото покупката е от преди седмица. Виждам една 320d Е90, която е в отлично състояние и на относително малко километри, но веднага разбирам, че ще получа колата само ако взема още три с нея, т.е. върви в пакет с други. Мисля, че всеки в този форум е достатъчно интелигентен, за да се сети, че тези три към БМВ-то ще са жива мъка за продаване - Поло 2000г., Браво 1999г. и един Фокус. Кой краен клиент ще се навие да вземе и четирите, респективно как точно ще организира транспорта до България? Никой, естествено. И как после ще продаде останалите три, които посочих по-горе? Тези три ние ги наричаме "патерица", т.е. взимам ги, за да взема БМВ-то, а после ще се опитам да ги продам на цената, на която са ми стъпили. Което няма да е лесно, просто защото колата не струва кой знае колко, но транспорта е константна величина / 600-650 лева / и евтините коли трудно носят на транспортни разходи. Имам предвид, че транспорта на една кола с цена 50.000 лева е 1.2% / 600 лева / от крайната й себестойност, а в тотала на едно Поло 2000г. транспорта може да удари и 30%. Така, че ето един от примерите за това как може да се купи изгодно премиум автомобил. Извинявам се, ако нарушавам някакви правила и не бих искал да звучи като опит за реклама или желание за пласмент на собствения си продукт, но ще пусна обявата на колата. Ако някой от модераторите смята, че това не е редно, моля да изтрие поста или най-малкото линка. Тази кола съм пуснал с италианските снимки, т.е. всеки може да види в какво състояние е била към момента на нейната покупка. Освен това, накарах собственика / един от работещите в автосалона / да я пробваме на магистрала. Няма кола в Италия, която да се движи по пътищата с неработещи светлини, ударени калници или врати. При покупката на колата помолих да си преснимам последната фактура от посещение в оторизиран сервиз, в която е отразено обслужването на колата и извършената цялостна инспекция. Копието е в мен. Тази кола я предложих на близък, който около десет пъти ми обясни как няма кожа и навигация, т.е. за него като виден гъзар автомобила не става. Това, което съм почти сигурен, че ще се случи е, че ще намери подобна с повече екстри, ще скочи в нея, а после вероятно ще започне да мрази марката, като му тръгнат разходите. Но всеки сам си е господар на портфейла и най-добре знае от къде и на каква цена да купи.
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=69utf5
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Пропуснах да коментирам едно от твърденията на колегата, с което не съм съгласен. А то беше, че "колкото по-голям гроб е колата - толкова по-голяма печалба". Това категорично не е вярно към днешна дата. Да, има и изключения, но общо взето повече пари се правят от коли, които са в отлично състояние. Казвам го от собствен опит. Първо, една тотално амортизирана кола винаги си остава такава, колкото и да я изправяш. Да, може да бъде реставрирана изцяло, но обикновено тази реставрация не си струва, защото излизаш от цена. Ако колата е пълен кошник и има нужда от пребоядисване, ремонт на мотора и подмяна на салона, времето което ще загубиш, за да я изправиш ще е няколко месеца, най-вероятно. През това време капитала ти спи, блокиран в колата. За същото време можеш да продаваш здрави и прави коли, които най-много да имат нужда от препръсване на брони. Дори и да ги продаваш през тънки пари, капитала ти работи и като теглиш чертата, виждаш, че има повече сметка в продажба на здрави коли. Освен това, при изправянето на една кола времето не спира, пазара е динамичен и няма начин цената на конкретния автомобил да не отиде надолу за 2 или 3 месеца. Тоест, пак губиш. Второ, при амортизираните коли почти винаги излизат непредвидени разходи, защото когато колата е гроб, най-вероятно има и други неща за ремонт, които ще излезат и които търговеца е пропуснал да види. Трето, на амортизираната кола винаги й личи, че е такава. Просто няма как да подмениш салон, волан, педали, копчета, дръжки и каквото се сетите още. Винаги има следи от прекомерната амортизация. Амортизираната кола е като възрастен човек - личи му, че е такъв. И много по-трудно се продава в сравнение с тази, която е в много добро или отлично състояние. За разправията с майстори изобщо няма да отварям дума, че там филма е доста цветен - едно оправят, друго развалят. Четвърто, повечето от днешните купувачи не са расли при комунизъм, говорят чужди езици, пърували са по света и трудно могат да бъдат излъгани. За тях не е проблем да хванат самолета и да летят до Германия за кола, макар и да им струва повече. Така, че това също е фактор, който влияе на пазара и ако искаш да останеш на него като търговец, трябва да го имаш в предвид и да подминаваш гробниците по автопазарите. В заключение, моят личен опит показва, че много по-лесно се правят добри пари, когато търгуваш с внимателно подбрани качествени автомобили, отколкото ако се опитваш да продаваш такива, преминали през ръцете на една дузина български автомонтьори.
Весели празници!
Весели празници!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани