e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
Колеги,
малко разчистих темата !!! хайде да си гледаме празниците и
да не се занимаваме с безумни писаници по форумите!
малко разчистих темата !!! хайде да си гледаме празниците и
да не се занимаваме с безумни писаници по форумите!
- Huku
- ПотенЦял
- Мнения: 876
- Регистриран на: 27.04.2006
- Местоположение: 100лицата
- Кара: и се вози едновременно...пкхх
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
SoulFly881 написа:Колеги според вас кой е по добрият избор за 320d е90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
Помогнаха ли ти отговорите дотук !?... щото се пак е важен и резултата...
- acho.rs
- старши ентусиаст
- Мнения: 4869
- Регистриран на: 9.02.2007
- Местоположение: Sofiq
- Пол: Мъж
- Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
Kickdown написа:Така SMG не е автоматик, и не е с 2 съединителя - и както съм казвал преди в кола която не е от "М" поделението, и не е М версия на SMG е страшно дърво в ежедневието (автоматичен режим) и докато загрее маслото вътре, включва като неопитна ученичка - меко, меко...направо да ти призлее от придърпване. Според МОЙТО скромно мнение и допир с нея - е гадна.
Второ колите с кутий с двоен съединител, са от съвсем друго измерение - никой и нищо не е по-бързо от тях!!!
По въпроса за Порше и Ферари, ако четете малко и се поинтересувате, вече почти изцяло залагат на двойносъединителните кутий. А ИКОНАТА Порше 911 Турбо, с PDK (двоен съединител) кутията прави от 0-100 за 3.4 сек. официално (3.1 сек. неофициално с Launch Control) и 3.7 сек. с ръчна кутия и ТРЕНИРАН пилот. Не съм Валтер Рьол и съм сигурен, че под 4.0 сек. немога да падна с ръчна кутия и въпросното Порше. Но пък съм убеден, че ВСЕКИ един от нас, ще прави 3.4 сек. или по-добро с автоматика и то ВСЕКИ ПЪТ. Изводите си ги правете сами (аз явно съм слаб шофьор).
А относно хидротрансформаторните кутий, тези със 6 или повече предавки (еле пък новата на ZF с 8 степени), превключват по-бързо от всеки един човек, освен супер тренираните тест пилоти. По лошото ускорение идва от това че неможе да са тръгне, "душманки" ')
Да почнем от това кое е по-бързо - колите с по-голям въртящ момент (дизелите и турбо бензините) доста по-добре работят с автоматици и от там по-добрите данни за ускорение . Но ако сложиш автомат на атмосферен бензин с обем около 1,6-2 литра (знам , че БМВ вече имат само 116и с обем под 2 литра) , автомата се справя по зле ...
Но всички говорите за автоматиците , така сякаш не можеш да си ръчкаш скоростите и при тях - особено с перцата от волана е лудница - когато искаш караш на Директ , когато ти се кара - "+-"
Разхода на автомат може да е по-голям , но защото се мери в автоматичен режим "Д" - ако искаш и на 2000 оборта си сменяш да си по-икономичен . Ръчката може да има по-директно чувство за колата , но нека си остане за чистокръвните спортисти като ГТ3 РС например . При БМВ няма абсолютни никакъв довод , да си вземеш нова кола (или почти нова) с ръчка ...
Ако говорим за обикновен автомат , без възможност за смяна от водача - НИКОГА , ако ще и 100 секудни по-бързо да ме ускорява - аз обичам да си сменям скорости , понякога и без видима причина - просто да усетя , че аз карам
- galant
- младши ентусиаст
- Мнения: 672
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само Месершмити
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
Точно това е важно,"нова" или "почти нова",това бях писал и аз по-горе!
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
Много подръжници на автомата. "Съвременния" автомат включва по бързо от ръчка..... и е по бърз
Поинтересувайте се малко от устройството на двете трансмисий и ще разберете защо ръчката винаги ще си остане по ефективната и добра(според мен) трансмисия. Поинтересувайте се и защо на дино тестовете смятат на ръчките 12-15% механична загуба а на автоматика 20%+. И не ме питайте карал ли съм модерен автоматик..карам и съм имал възможността да карам една и съща кола с ръчка и автомат и поне на мен ръчката ми се струва по бърза и със сигурност по икономична.
Но в случая съветвам колегата да си вземе АВТОМАТИК. Наистина не си заслужава малко по добрата динамика на ръчката особено в наще условия особено градско. Ако ръчката ти е да караш по спортно направо си сбъркал колата. А и доста съм си патил с ръчната кутия на БМВ в старата ми Х3.
Така ,че в случая по добре автоматик, но това не значи по никакъв начин ,че е по добър от ръчката -стар, модерен с 5 степени с 8 няма значение.
Поинтересувайте се малко от устройството на двете трансмисий и ще разберете защо ръчката винаги ще си остане по ефективната и добра(според мен) трансмисия. Поинтересувайте се и защо на дино тестовете смятат на ръчките 12-15% механична загуба а на автоматика 20%+. И не ме питайте карал ли съм модерен автоматик..карам и съм имал възможността да карам една и съща кола с ръчка и автомат и поне на мен ръчката ми се струва по бърза и със сигурност по икономична.
Но в случая съветвам колегата да си вземе АВТОМАТИК. Наистина не си заслужава малко по добрата динамика на ръчката особено в наще условия особено градско. Ако ръчката ти е да караш по спортно направо си сбъркал колата. А и доста съм си патил с ръчната кутия на БМВ в старата ми Х3.
Така ,че в случая по добре автоматик, но това не значи по никакъв начин ,че е по добър от ръчката -стар, модерен с 5 степени с 8 няма значение.
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
- neonman
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 25.08.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
BMW_RIDER написа:Много подръжници на автомата. "Съвременния" автомат включва по бързо от ръчка..... и е по бърз
Поинтересувайте се малко от устройството на двете трансмисий и ще разберете защо ръчката винаги ще си остане по ефективната и добра(според мен) трансмисия. Поинтересувайте се и защо на дино тестовете смятат на ръчките 12-15% механична загуба а на автоматика 20%+. И не ме питайте карал ли съм модерен автоматик..карам и съм имал възможността да карам една и съща кола с ръчка и автомат и поне на мен ръчката ми се струва по бърза и със сигурност по икономична.
Така ,че в случая по добре автоматик, но това не значи по никакъв начин ,че е по добър от ръчката -стар, модерен с 5 степени с 8 няма значение.
Един технически грамотен и с опит в при двете трансмисиите човек да се изкаже
Юзърите по-горе с пера- мера , ръчни режими, просто нямат никакъв досег явно с двата вида кутии
if your car isn't scary - it's just not fast enough!
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
BMW_RIDER написа:Поинтересувайте се малко от устройството на двете трансмисий и ще разберете защо ръчката винаги ще си остане по ефективната и добра(според мен) трансмисия.
...
смятат на ръчките 12-15% механична загуба а на автоматика 20%+.
...
имал възможността да карам една и съща кола с ръчка и автомат и поне на мен ръчката ми се струва по бърза и със сигурност по икономична.
Колега, би ли ми обяснил (съвсем накратко) устройството? Също да те питам (теб лично) и няколко конкретни въпроса:
- С какво според теб е по-ефектива и с какво е по-добра? Каква е разликата между "по-ефективна" и "по-добра"?
- "Механичната загуба" просто един от многото коефициенти ли е или има практическо отражение. Ако има какво е то?
- За базата ти за сравнение какви коли си карал, в какви режими на колите и в какви атмосферни условия?
Това горе за моя лична информация Иначе с това долу мисля даваш изчерпателен отговор на въпроса на колегата SoulFly881 (кой е по-добрият избор)
BMW_RIDER написа:Но в случая съветвам колегата да си вземе АВТОМАТИК. Наистина не си заслужава малко по добрата динамика на ръчката
Щом фен като теб на ръчната трансмисия съветва колегата да си вземе автоматик - май остава само колегата SoulFly881 да се похвали
Иначе - поздравления за безпристрастността
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
Здравеите на всички и Честита Коледа.
Като взимах моята Е90 доста се колебах между автомат и ръчка.
В крайна сметка се спрях на автомата и мога да кажа че съм направил правилен избор.
На колегата мога да кажа само да не се чуди а да грабва автомата.
Екстра си е има си ръчен режим, спортен режим екстра е....
Ръчни скорости? Никога вече!
Като взимах моята Е90 доста се колебах между автомат и ръчка.
В крайна сметка се спрях на автомата и мога да кажа че съм направил правилен избор.
На колегата мога да кажа само да не се чуди а да грабва автомата.
Екстра си е има си ръчен режим, спортен режим екстра е....
Ръчни скорости? Никога вече!
- K_Ilkov
- старши СПАМ ентусиаст
- Мнения: 2264
- Регистриран на: 8.02.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е30 чат-пат
- Мечтае да кара: варел
- Детайли за колата: ...
е46 m52b20
е46 m54b30
е83 m54b30
e30 m20b25
е30 m10b18
е46 m54b25
e92 s65b40
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
flame написа: - "Механичната загуба" просто един от многото коефициенти ли е или има практическо отражение. Ако има какво е то?
Колега това ако го питаш сериозно не мога да разбера как до сега се изказваше толкова компетентно по темата?
Попадал ли си на данни за мощност на колянов вал и на колелата? Ако да ще знаеш че всяка една трансмисия има загуби и на колелата мощноста е по-ниска отколкото данните на производителя за к.с. Та именно тези загуби са по-високи при автоматиците.
Цените са такива, че ако имаш хубава не си струва да я продаваш, а ако търсиш хубава не си струва да я купуваш.
...
- BMW_RIDER
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 30.03.2009
- Местоположение: U gorata
- Пол: Мъж
- Кара: prascho, nervaka i redneckmobil
- Мечтае да кара: "samodelna" kola
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
flame написа:BMW_RIDER написа:Поинтересувайте се малко от устройството на двете трансмисий и ще разберете защо ръчката винаги ще си остане по ефективната и добра(според мен) трансмисия.
...
смятат на ръчките 12-15% механична загуба а на автоматика 20%+.
...
имал възможността да карам една и съща кола с ръчка и автомат и поне на мен ръчката ми се струва по бърза и със сигурност по икономична.
Колега, би ли ми обяснил (съвсем накратко) устройството? Също да те питам (теб лично) и няколко конкретни въпроса:
- С какво според теб е по-ефектива и с какво е по-добра? Каква е разликата между "по-ефективна" и "по-добра"?
- "Механичната загуба" просто един от многото коефициенти ли е или има практическо отражение. Ако има какво е то?
- За базата ти за сравнение какви коли си карал, в какви режими на колите и в какви атмосферни условия?
Това горе за моя лична информация Иначе с това долу мисля даваш изчерпателен отговор на въпроса на колегата SoulFly881 (кой е по-добрият избор)BMW_RIDER написа:Но в случая съветвам колегата да си вземе АВТОМАТИК. Наистина не си заслужава малко по добрата динамика на ръчката
Щом фен като теб на ръчната трансмисия съветва колегата да си вземе автоматик - май остава само колегата SoulFly881 да се похвали
Иначе - поздравления за безпристрастността
С удоволствие ще разкажа повече, но просто няма как да обясня устройството в няколко реда -ще трябват страници и картинки за да се разбере като хората. Но все пак устройството на автоматика е такова ,че тя е по тежка трансмисия от ръчката и доста загрява, някой автоматици имат охладители на маслото. При автоматика има нещо като спирачки и съединители при всички скорости и смяната представлява спирането на предишната скорост и съединители към по горната. Затова и автоматика включва толкова плавно. Е при всичкото това триене прави сметка.
За "механичните загуби" пробвай да караш колело малко и после го покарай с вълнени чорапи и 5 кг закачени на краката и кажи има ли практическо значение
Относно колите които съм карал старата ми Х3 беше ръчка и 2.0д, новата ми е 2.0д автоматик. Карал съм ги в всякакви режими със ДТЦ, без ДТЦ по сняг по кал напред настрани в града на дълго всякък. Преди време имахме и едни Витари при които също едната беше автомат другата ръчка.
Разликата ,между по ефективна и по добра е там, че не всеки търси малко по добрите характеристики на ръчката, и най вече не всеки може да ги използва- майка ми например караше ръчката по неикономично от автомата, забрай там колата на 2ра и си кара или 5та по баир.
Добър драг състезател може да превключва скоростите на някоя спортна кола за 180млсек, един неопитен драг запалянко може да и изгори съединителя за 8мин. Така, че това коя трансмисия е по добра зависи от колата в която се слага и приоритетите на собственика. За мен няма по голям кеф от heel-toe преди завой и да си смятам на ум тоя завой на коя скорост и кога. Доста страдам сега ,че и двете коли са ни автомат, добре ,че поне си имам моторче
When I'm on that bike, it's just me and God...And He better be holding on
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
Е, то било удоволствие да се спори с интелигентни хора, които дават и конкретни данни в подкрепа на твърденията си
По-голямо триене - по-голямо удовол... ъъъ, загуби така да се каже Въпросите, които изникват са:
- Колко повече са загубите - най-вече практически (като забавяне от 1 милисекунда, 1 секунда и т.н.)
- Дали няма механизми, които да компенсират тези загуби - за яснота ще дам един пример, който технически няма общо, просто за аналогия - ако стария модел на 1 кола е 1 тон, а новия - 1.2 тона - напълно логично е стария модел да е по-пъргав и по-бърз. Но ако разликата в теглото е под формата на нови технологии - напълно възможно е новият и по-тежък модел да е по-пъргав
Много съгласен. Затова аз твърдя, че за ежедневието автоматика е по-добрата опция. За драгове - ръчната трансмисия
И все пак 0.18 секунди ми се струват прекалено малко - за толкова аз лично поне не мога да натисна и отпусна съединителя
BMW_RIDER написа:тя е по тежка трансмисия от ръчката и доста загрява, някой автоматици имат охладители на маслото. При автоматика има нещо като спирачки и съединители при всички скорости и смяната представлява спирането на предишната скорост и съединители към по горната. Затова и автоматика включва толкова плавно. Е при всичкото това триене прави сметка.
За "механичните загуби" пробвай да караш колело малко и после го покарай с вълнени чорапи и 5 кг закачени на краката и кажи има ли практическо значение
По-голямо триене - по-голямо удовол... ъъъ, загуби така да се каже Въпросите, които изникват са:
- Колко повече са загубите - най-вече практически (като забавяне от 1 милисекунда, 1 секунда и т.н.)
- Дали няма механизми, които да компенсират тези загуби - за яснота ще дам един пример, който технически няма общо, просто за аналогия - ако стария модел на 1 кола е 1 тон, а новия - 1.2 тона - напълно логично е стария модел да е по-пъргав и по-бърз. Но ако разликата в теглото е под формата на нови технологии - напълно възможно е новият и по-тежък модел да е по-пъргав
BMW_RIDER написа:Разликата ,между по ефективна и по добра е там, че не всеки търси малко по добрите характеристики на ръчката, и най вече не всеки може да ги използва
...
Добър драг състезател може да превключва скоростите на някоя спортна кола за 180млсек, един неопитен драг запалянко може да и изгори съединителя за 8мин.
Много съгласен. Затова аз твърдя, че за ежедневието автоматика е по-добрата опция. За драгове - ръчната трансмисия
И все пак 0.18 секунди ми се струват прекалено малко - за толкова аз лично поне не мога да натисна и отпусна съединителя
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
Първо да кажа, че затрих едно мнение (видя ми се директно заяждане) и второ за да не
съм съвсем офф ще се опитам да споделя и моя скромен опит с автомати и ръчки.
Така разликата между автомат и ръчка в цифри за колегата Флейм според мен е в
рамките на 5 до 8% загуба на мощност между колянов вал и двигателни колела, което
ознчава, че ако един автомобил на задно с ръчна кутия има загуба от 10%, то същият
но при вариант автомат ще има загуби в най-добрия случай в рамките на 16%.
Което при конкретен модел (примерно 3 литровия дизел, който по спомен е 231 кс.)
изглежда по следния начин:
- мощност на вала - 231 кс
- мощност на задните колела при ръчна кутия - 208 кс
- мощност на задните колела при автомат - 194 кс (или по-малко при по-високи загуби)
тези сметки са малко наизуст, но имат за цел да илюстрират разликите в механиката.
Освен всички тези числя трябва да се има в предвид, че колкото и да се усъвършенстват
автоматите винаги ще има едно дори минимално забавяне (лаг) в реакцията на техниката.
След всичко казано мога да кажа, че и аз предпочитам автоматика защото се разви адски
много като техника последните години, но ако искам да се почувствам жив изваждам белия
лебед с ръчните скорости и тръгвам да давам газ
съм съвсем офф ще се опитам да споделя и моя скромен опит с автомати и ръчки.
Така разликата между автомат и ръчка в цифри за колегата Флейм според мен е в
рамките на 5 до 8% загуба на мощност между колянов вал и двигателни колела, което
ознчава, че ако един автомобил на задно с ръчна кутия има загуба от 10%, то същият
но при вариант автомат ще има загуби в най-добрия случай в рамките на 16%.
Което при конкретен модел (примерно 3 литровия дизел, който по спомен е 231 кс.)
изглежда по следния начин:
- мощност на вала - 231 кс
- мощност на задните колела при ръчна кутия - 208 кс
- мощност на задните колела при автомат - 194 кс (или по-малко при по-високи загуби)
тези сметки са малко наизуст, но имат за цел да илюстрират разликите в механиката.
Освен всички тези числя трябва да се има в предвид, че колкото и да се усъвършенстват
автоматите винаги ще има едно дори минимално забавяне (лаг) в реакцията на техниката.
След всичко казано мога да кажа, че и аз предпочитам автоматика защото се разви адски
много като техника последните години, но ако искам да се почувствам жив изваждам белия
лебед с ръчните скорости и тръгвам да давам газ
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
rosen.kolarov написа:трябва да се има в предвид, че колкото и да се усъвършенстват
автоматите винаги ще има едно дори минимално забавяне (лаг) в реакцията на техниката.
Съгласен. Но все пак си мисля, че забавянето на техниката (при автомата) е по-малко в сравнение със забавянето на реакцията на шофьора (при ръчката). Или ако вземем величината, дадена от колегата BMW_RIDER, за реакция на шофьора - 0.18 секунди - аз си мисля, че автомата превключва по-бързо. Но дори да превключва не за 0.18, а за 0.20 - то следващото, по-следващото или по-по-следващото поколение автомат ще е под 0.18 - защото човешките реакции имат предел докато техниката всеки ден постига нови върхове
ПС Тук изключвам риспонса, който при лоши атмосферни условия и в автоматичен режим може да отиде и до 1 секунда
- neonman
- младши ентусиаст
- Мнения: 401
- Регистриран на: 25.08.2006
- Местоположение: гр.София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
flame написа:rosen.kolarov написа:трябва да се има в предвид, че колкото и да се усъвършенстват
автоматите винаги ще има едно дори минимално забавяне (лаг) в реакцията на техниката.
Съгласен. Но все пак си мисля, че забавянето на техниката (при автомата) е по-малко в сравнение със забавянето на реакцията на шофьора (при ръчката). Или ако вземем величината, дадена от колегата BMW_RIDER, за реакция на шофьора - 0.18 секунди - аз си мисля, че автомата превключва по-бързо. Но дори да превключва не за 0.18, а за 0.20 - то следващото, по-следващото или по-по-следващото поколение автомат ще е под 0.18 - защото човешките реакции имат предел докато техниката всеки ден постига нови върхове
ПС Тук изключвам риспонса, който при лоши атмосферни условия и в автоматичен режим може да отиде и до 1 секунда
Ти така и не разбра от къде идват по-лошите динамични характеристики на автомата .....и ми се струва че още 10 човека да ти обясняват , нема да схванеш
if your car isn't scary - it's just not fast enough!
- galant
- младши ентусиаст
- Мнения: 672
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само Месершмити
Re: e90 автоматик или ръчна скоростна кутия?
Ето ви 2 стокови М3 Е46,едната(от която снимат) е СМГ,другата е ръчка.Вие преценяйте!Предполагам че при автомата разликата е доста голяма от СМГ като говорим за загуба на мощност и бързина при смяна на предавките,ама колегата едва ли ще ходи на драг с колата си,а и както казаха по-горе ако е за "спорт" не е този модела,но марката е точната .
http://www.youtube.com/watch?v=8na1TIbemn4
http://www.youtube.com/watch?v=8na1TIbemn4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани