Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Е90 имаше опция да излязат с патерица срещу доплащане, но мястото пак не стига за газова бутилка, така че си оставаш с бойлера, ако ще караш на газ. Може обаче да се преправят културно корите отдолу, за да не стърчи така.
Never mistake motion for action...
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Каква е разликата в харча м/у автомат 320/325 и ръчка 6 скорости 320/325 бензинови ?
И пак да попитам за мнения за тази кола -> http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=5adi5p
И пак да попитам за мнения за тази кола -> http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=5adi5p
- sapio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бензинояд
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Nasko_ написа:
...
И на тази, която си сложил ти са и преувеличили екстрите:) Иначе не изглежда зле!
Nasko, ще отдам мнението ти за тази кола на дългите празнични дни и нощи. Като знам твоята как изглежда, не мога да допусна, че за това "чудо" ще кажеш, че не изглежда зле.
За колегата, който пита:
1. Виж снимката с радиото - копчето е на гъз!
2. До копчето за фаровете има някакви подобрения, неведоми за никой непосветен.
3. Екстрите да ги бяха цъкали на сляпо и тъмно пак щяха да ги нагодят по-добре.
Ето какво има и няма
• Auto Start Stop function - По-вероятно с бутон и ключ.
• Bluetooth \ handsfree система - n/a
• DVD, TV - има ДВД за навигацията, което може да ползваш и за двд с mp3. TV - крайно съмнително, а и след цифровизацията не работи.
• Steptronic, Tiptronic - да, ама е останало само ръчното превключване



• USB, audio\video, IN\AUX изводи - Провери за УСБ. Останалите са серийно.
• Блокаж на диференциала - доколкото може да се нарече така.
• Бордкомпютър - евала, поне това има със сигурност.
• Датчик за светлина - има.
• Ел. Огледала - има
• Ел. Стъкла - има
• Ел. регулиране на седалките - няма. На снимките се виждат ръчките.
• Климатроник - има
• Мултифункционален волан - какво чудо, и това го има. Добре, че всички са такива. Този е и спортен даже.

• Навигация - виж поне диск дали са сложили.
• Регулиране на волана - има на всички
• Сензор за дъжд - има
• Серво усилвател на волана - има
• Система за измиване на фаровете - има. Виж дали работи.
• Стерео уредба - да, Хитачи.
• Филтър за твърди частици - както колегите казаха вече - с тоя крив ауспух е малко вероятно.
• Хладилна жабка - има
Като цяло колата е била хубава някога.
За тези пари може да си намериш нещо, което да е в пъти по-добре обявено и направено за продажба. А за самата обява нямам думи. Въпреки всичко тези хора продават яко, че и цял автоцентър вдигнаха. Това, автоджамбазин да инвестира в нещо такова, значи се е оял, ама до пръсване.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
nikolae написа:Каква е разликата в харча м/у автомат 320/325 и ръчка 6 скорости 320/325 бензинови ?
И пак да попитам за мнения за тази кола -> http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=5adi5p
Е, нали нея коментираме последните 3-4 мнения... Разликата в разхода между 325 автомат и ръчка ти е около 2 литра по задръстванията. На извънградско по-малко. При 320 разликата в града е по-фрапираща, така че не го препоръчвам с автомат този мотор. Въобще бензиново БМВ с автоматик е жалко за хубавите двигатели, така и не им уцелиха кутия, която да се държи добре с тях.
Never mistake motion for action...
- sapio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бензинояд
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Leon написа:.... Въобще бензиново БМВ с автоматик е жалко за хубавите двигатели, така и не им уцелиха кутия, която да се държи добре с тях.
Язък, ти ме уби. Тъкмо за такова си мислех да сменям печката.
- stankata777
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 9.02.2009
- Пол: Мъж
- Кара: Е71 30д
- Мечтае да кара: Ф06
- Детайли за колата: AW/Bl/8sp/M steering wh/paddles/
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
r0nnie написа:Е не ги оплюваите,ся може и казани да имат но това не значи,че не може и хубава кола да им доиде.Без оглед никой не може да ти каже дали е хубава.Започни с Вин и проверка в Бмв за история на колата.
Колега,явно си твърде далеч от тези среди!Ако им дойде случайно хубава кола,никога няма да я видиш в нета или в автокъщата им...
gone,but not forgotten:
E36 grey
E90 monaco blue
E36 grey
E90 monaco blue
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Доколкото разбрах коментира се тази, аз питах за тази.
В общи линии още не знам към кое да се насоча. Е46 330хи седан идва на 10-11 000лв. За 4 мисля, че може да се вземе не лошо Е90. Идеята ми е за бензинов мотор,
на който да сложа газ. Ако е 150кс - вижда ми се слаб, имах е46 м54б22 - ала бала според мене. 325 - 218кс не съм го карал, но мисля, че ще върви подобно
на сегашния ми м54б30 на Е60. За дизелите 320 163кс. - харчи малко, не знам как върви, предполагам като бензиново 320, с ремап може и да се докара приятна за каране.
Цял живот съм бягал от дизелите - страх ме е от ремонтите. Хем не са толкова евтини, хем и няма много специалисти - дпф, егр, пеперудките, турбини, подгревни свещи,
обслужването е идея по-скъпо от бензина. 70% карам извънградско BMW - 3er (E90) - 325i 218Hp го дават:
Разход на гориво (в града) 12.1 (12.9) л./100 км.
Разход на гориво (извън града) 6.2 (6.7) л./100 км.
Разход на гориво (комбиниран) 8.4 (9) л./100 км.
Ако харчи по 2л газ отгоре (14/8/10.4) на всички данни - повече от перфектно за мене.
В общи линии още не знам към кое да се насоча. Е46 330хи седан идва на 10-11 000лв. За 4 мисля, че може да се вземе не лошо Е90. Идеята ми е за бензинов мотор,
на който да сложа газ. Ако е 150кс - вижда ми се слаб, имах е46 м54б22 - ала бала според мене. 325 - 218кс не съм го карал, но мисля, че ще върви подобно
на сегашния ми м54б30 на Е60. За дизелите 320 163кс. - харчи малко, не знам как върви, предполагам като бензиново 320, с ремап може и да се докара приятна за каране.
Цял живот съм бягал от дизелите - страх ме е от ремонтите. Хем не са толкова евтини, хем и няма много специалисти - дпф, егр, пеперудките, турбини, подгревни свещи,
обслужването е идея по-скъпо от бензина. 70% карам извънградско BMW - 3er (E90) - 325i 218Hp го дават:
Разход на гориво (в града) 12.1 (12.9) л./100 км.
Разход на гориво (извън града) 6.2 (6.7) л./100 км.
Разход на гориво (комбиниран) 8.4 (9) л./100 км.
Ако харчи по 2л газ отгоре (14/8/10.4) на всички данни - повече от перфектно за мене.
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Тези каталожни данни не ги гледай
В града 2 литра отгоре, извън - поне литър. Като чета, насочи се към 325 или 330 бензин, сложи културна газ (аз лично не съм фен) и я поддържай добре. Дизела 320 върви доста повече от 320 бензин, но за поддръжката явно си наясно - много скъпа, ако не въртиш сериозни километри.
Е, това си е мое мнение, базирано на личен опит. А и положението не е толкова зле, просто кутията не е на нивото на моторите. На теб може и да ти е ОК, но при всички случаи вземай голям мотор, ако ще е автомат. Донякъде "надлъгва" недостатъците на кутията.

sapio написа:Leon написа:.... Въобще бензиново БМВ с автоматик е жалко за хубавите двигатели, така и не им уцелиха кутия, която да се държи добре с тях.
Язък, ти ме уби. Тъкмо за такова си мислех да сменям печката.
Е, това си е мое мнение, базирано на личен опит. А и положението не е толкова зле, просто кутията не е на нивото на моторите. На теб може и да ти е ОК, но при всички случаи вземай голям мотор, ако ще е автомат. Донякъде "надлъгва" недостатъците на кутията.
Never mistake motion for action...
- kraska
- ентусиаст
-
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Leon написа:Тези каталожни данни не ги гледайВ града 2 литра отгоре, извън - поне литър. Като чета, насочи се към 325 или 330 бензин, сложи културна газ (аз лично не съм фен) и я поддържай добре. Дизела 320 върви доста повече от 320 бензин, но за поддръжката явно си наясно - много скъпа, ако не въртиш сериозни километри.
sapio написа:Leon написа:.... Въобще бензиново БМВ с автоматик е жалко за хубавите двигатели, така и не им уцелиха кутия, която да се държи добре с тях.
Язък, ти ме уби. Тъкмо за такова си мислех да сменям печката.
Е, това си е мое мнение, базирано на личен опит. А и положението не е толкова зле, просто кутията не е на нивото на моторите. На теб може и да ти е ОК, но при всички случаи вземай голям мотор, ако ще е автомат. Донякъде "надлъгва" недостатъците на кутията.
+1

- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
sapio написа:Nasko_ написа:
...
И на тази, която си сложил ти са и преувеличили екстрите:) Иначе не изглежда зле!
Колега, ако си търсиш такава кола - защо не обърнеш внимание на плевенската (с М-пакета) в раздел продава - поне е на реални км и можеш да й видиш цялата история в БМВ (предполагам).. При наличието на кола със сервизна книжка от първи собственик, никога не бих гледал нов внос...
Има и нещо хубаво в Сим-Ауто - вече са близо до Юве Бош сервиза - а там поназнайват за дизели


FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Харесва ми какви сте ми философи колко са по-скъпи дизелите за поддръжка айде сега цък тук:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=116&t=313856
И да видим кое колко излиза:
пеперудите са работа за 30 мин и край никога вече не ги мислиш на моята 5тица беше почти изцяло DIY и ми струваше 60 лв. за нови уплътнения
дпф - 2 000 лв. за 200 000 км не са толкова много пари, а в повече случаи ако колата е добре поддържана минаваш с чистене, което съвсем спокойно кара още 60-100 000. Разбира се сме в България и имаш и побългаряването
ЕГР - скапва се изключително трудно просто с нашата нафта е хубаво да се чисти нагара на 1-2 години
Турбината се рециклира - 600 лв.
Подгревни свещи - че на бензина не сменяш свещи така ли
Дюзи - рециклират се напълно
Разхода е безумно по-нисък и само ти трябва да си 30% извънградско, за да може да се кара тоя дизел и край бензина остава далеч назад в класациите.
Има две неща, за които да се внимава да бягаш далече от N47 между 2007-2011, и да прецениш колко караш колата, защото ако си 100 градско на къси разстояния ще рециклираш дюзи през две-три години
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=116&t=313856
И да видим кое колко излиза:
пеперудите са работа за 30 мин и край никога вече не ги мислиш на моята 5тица беше почти изцяло DIY и ми струваше 60 лв. за нови уплътнения
дпф - 2 000 лв. за 200 000 км не са толкова много пари, а в повече случаи ако колата е добре поддържана минаваш с чистене, което съвсем спокойно кара още 60-100 000. Разбира се сме в България и имаш и побългаряването
ЕГР - скапва се изключително трудно просто с нашата нафта е хубаво да се чисти нагара на 1-2 години
Турбината се рециклира - 600 лв.
Подгревни свещи - че на бензина не сменяш свещи така ли
Дюзи - рециклират се напълно
Разхода е безумно по-нисък и само ти трябва да си 30% извънградско, за да може да се кара тоя дизел и край бензина остава далеч назад в класациите.
Има две неща, за които да се внимава да бягаш далече от N47 между 2007-2011, и да прецениш колко караш колата, защото ако си 100 градско на къси разстояния ще рециклираш дюзи през две-три години
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Колега, аз не предполагам, че са скъпи, а ЗНАМ, че са скъпи. Не гледай кой какво е чувал, а кой какво е патил. Дизела има смисъл или нов от магазина, или ако въртиш бесни километри. Всичко друго са изключения за тото късметлии.
Never mistake motion for action...
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Колеги, как ще оцените возията на е90 без рънфлат сравнена с е46?
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
На бензина свещите са по 20лв скъпите и се сменят доста по-лесно от тези на дизела.
Не искам да влизам в спорове, но като цяло виждам повече + в бензина отколкото в дизела.
Дизела ако е нов /примерно до 100 000км/ Да, но повечето кошници на по 500+ превъртени и т.н.
Отделно 9-10/100 газ ми се вижда доста по-евтино от 7-8/100 нафта. Правя м/у 15 и 25 000 годишно.
И аз се интересувам. Старото ми е46 не возеше толкова лошо - стандарт окачване 16ка гума.
Не искам да влизам в спорове, но като цяло виждам повече + в бензина отколкото в дизела.
Дизела ако е нов /примерно до 100 000км/ Да, но повечето кошници на по 500+ превъртени и т.н.
Отделно 9-10/100 газ ми се вижда доста по-евтино от 7-8/100 нафта. Правя м/у 15 и 25 000 годишно.
bioz написа:Колеги, как ще оцените возията на е90 без рънфлат сравнена с е46?
И аз се интересувам. Старото ми е46 не возеше толкова лошо - стандарт окачване 16ка гума.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Тема 1. Съвети и въпроси относно избор на Е9х
Разсмивате ме, игнорирахте линка, който пуснах ли ...
пс. недейте да говорите за бензин vs дизел все едно бензиновите двигатели са от преди 15 години, когато наистина бяха евтини за поддръжка. Новите технологии правят всичко по-скъпо. Отдено ако смяташ да караш една кола повече от 20-30 хил. км докато я притежаваш дизела ще ти се изплати многократно дори и да го ремонтираш.
Отделно относно темата за газовите уредби ако слагаш висококачествена такава над 1700 лв. особено за 3 литра двигателя ~2500 и караш малко на година, както горния колега твърди. То тя ще ти се изплати по-бавно отколкото да си караш дизела.
пс. колегата nikolae ако ти харчи 9-10 газ ивънградско с тази скорост ще ти харчи 5-6 нафта ,което ако вземем горната граница за сравнение т.е. 10/100 газ са ти 14 лв. а 6 литра нафта са ти 16,9 лв.
за 1000 км с газта ще спестиш 20 лв., но си имал солидна първоначална инвестиция, ако приемем, че нищо не ти се чупи по газта или двигателя ще избиеш газта след 100 000 км.
Всичко е въпрос на разбиране и предпочитания, аз съм страшно педантичен към автомобилите ми и ги поддържам изрядно и след 2 газови коли, 1 чист бензин, 3 дизела, вече друго освен дизел не бих пипнал. Средния ми преход на година е около 20-40 хил. км.
На 5тицата преди да я откраднах навъртях около 20 за 6 месеца и малко и проблеми не съм видял освен превантивните ми решения да махна пеперудите и да почистя колектора + ЕГР-а
пс. недейте да говорите за бензин vs дизел все едно бензиновите двигатели са от преди 15 години, когато наистина бяха евтини за поддръжка. Новите технологии правят всичко по-скъпо. Отдено ако смяташ да караш една кола повече от 20-30 хил. км докато я притежаваш дизела ще ти се изплати многократно дори и да го ремонтираш.
Отделно относно темата за газовите уредби ако слагаш висококачествена такава над 1700 лв. особено за 3 литра двигателя ~2500 и караш малко на година, както горния колега твърди. То тя ще ти се изплати по-бавно отколкото да си караш дизела.
пс. колегата nikolae ако ти харчи 9-10 газ ивънградско с тази скорост ще ти харчи 5-6 нафта ,което ако вземем горната граница за сравнение т.е. 10/100 газ са ти 14 лв. а 6 литра нафта са ти 16,9 лв.
за 1000 км с газта ще спестиш 20 лв., но си имал солидна първоначална инвестиция, ако приемем, че нищо не ти се чупи по газта или двигателя ще избиеш газта след 100 000 км.
Всичко е въпрос на разбиране и предпочитания, аз съм страшно педантичен към автомобилите ми и ги поддържам изрядно и след 2 газови коли, 1 чист бензин, 3 дизела, вече друго освен дизел не бих пипнал. Средния ми преход на година е около 20-40 хил. км.
На 5тицата преди да я откраднах навъртях около 20 за 6 месеца и малко и проблеми не съм видял освен превантивните ми решения да махна пеперудите и да почистя колектора + ЕГР-а
Последна промяна Taruno на 08 Яну 2014, 16:37, променена общо 2 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани