Бързи въпроси и отговори
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 950
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Бързи въпроси и отговори
mario001 написа:За обезвъздушаването:mario001 написа:Да, ще си взема G48 както е по предписание от Дару. Разликата е 16 лева, което е нищо///MEHTOP написа:mario001 написа:Здравейте,
Колата е E90 320d 163hp
Въпроса ми е: Коя е добра алтернатива за антифриз спрямо оригиналния G48 83512355290.
Това ще ми е първа смяна, като сегашния цвят е трудно да го различа синкаво зелен е
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Според мен , не се занимавай да търсиш алтернативи, специално за такива неща, които са на доста достъпна цена ,за автентичен продукт на марката. До колкото знам ,за автоматична кутия е 8.2литра, а за ръчка е 8.4л
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
След като съм налял, капачката остава отворена, паля колата, вентилатора да духа на минимум при най-висока температура, докато се включи перката ли? Или около 12 мин
Това с 12-те минути е за коли с електрическа водна помпа.
Твоята е механична и трябва да се обезвъздушава по стандартния начин.
Иначе БМВ антифриза е достатъчно евтин, за да е безсмислено използването на друг.
В М-кар цената е 21.10лв за 1.5л - Линк
Като се разреди 50:50 ти трябват 3 бутилки = само 63лв за 2-3г напред ползване
Re: Бързи въпроси и отговори
Купих си от Дару, в събота свалих корите, но такава пробка за източване не видях.datchko написа:mario001 написа:За обезвъздушаването:mario001 написа:Да, ще си взема G48 както е по предписание от Дару. Разликата е 16 лева, което е нищо///MEHTOP написа:mario001 написа:Здравейте,
Колата е E90 320d 163hp
Въпроса ми е: Коя е добра алтернатива за антифриз спрямо оригиналния G48 83512355290.
Това ще ми е първа смяна, като сегашния цвят е трудно да го различа синкаво зелен е
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Според мен , не се занимавай да търсиш алтернативи, специално за такива неща, които са на доста достъпна цена ,за автентичен продукт на марката. До колкото знам ,за автоматична кутия е 8.2литра, а за ръчка е 8.4л
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
След като съм налял, капачката остава отворена, паля колата, вентилатора да духа на минимум при най-висока температура, докато се включи перката ли? Или около 12 мин
Това с 12-те минути е за коли с електрическа водна помпа.
Твоята е механична и трябва да се обезвъздушава по стандартния начин.
Иначе БМВ антифриза е достатъчно евтин, за да е безсмислено използването на друг.
В М-кар цената е 21.10лв за 1.5л - Линк
Като се разреди 50:50 ти трябват 3 бутилки = само 63лв за 2-3г напред ползване
Във всички клипове е една синя пробка, аз не видях такава, под радиатора ми е интеркулера...
На старата кола, махах мъркуча дето влиза в радиатора и от там изтичаше... са и тук ли е такава процедурата?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте отново, имам друг въпрос.
Стана ми ясно, че интеркулера се сваля, за да имам достъп до пробката, но забелязах че от въздуховода за турбото- изходната тръба от интеркулера е омазнила яко.
Ако сменя само O пръстена, дали теча ще спре?
И още нещо, да заложа ли на oem или алтернатива?
И още нещо, ако се наложи да сменя цялата мека връзка, как се маха тази скоба и слага респективно.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Стана ми ясно, че интеркулера се сваля, за да имам достъп до пробката, но забелязах че от въздуховода за турбото- изходната тръба от интеркулера е омазнила яко.
Ако сменя само O пръстена, дали теча ще спре?
И още нещо, да заложа ли на oem или алтернатива?
И още нещо, ако се наложи да сменя цялата мека връзка, как се маха тази скоба и слага респективно.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
- borislvagg
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 30.10.2018
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте колеги, познанията ми относно гуми/джанти са 0леви и от скоро имам е90 с style 161 джанти, които са спорт пакет. Предстои ми закупуване на зимни гуми и се чудя дали мога да сложа 225/45/17 преди и 245/40/17 задни. На вратата препоръчителния размер е 225/45/17 и 255/40/17 задни, но в момента колата е с 4 еднакви 225/45 летни. Нямам абсолютно никаква идея и затова ви питам.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10452
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Бързи въпроси и отговори
Да, можеш, карал съм няколко години така на същите джанти.
Never mistake motion for action...
Re: Бързи въпроси и отговори
mario001 написа:Здравейте отново, имам друг въпрос.
Стана ми ясно, че интеркулера се сваля, за да имам достъп до пробката, но забелязах че от въздуховода за турбото- изходната тръба от интеркулера е омазнила яко.
Ако сменя само O пръстена, дали теча ще спре?
И още нещо, да заложа ли на oem или алтернатива?
И още нещо, ако се наложи да сменя цялата мека връзка, как се маха тази скоба и слага респективно.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Като най-достъпен вариант- смени си първо о-пръстените, ако трябва на всички места, където има тръбата/маркуча, ако са труднодостъпни, за да се подсигуриш, примерно - утре.ако избие някъде , да не се занимаваш отново. И заложи на OEM, това е моят съвет.
Re: Бързи въпроси и отговори
Благодаря, да взех си оригинална от Дару, утре ще бъде сменена.///MEHTOP написа:mario001 написа:Здравейте отново, имам друг въпрос.
Стана ми ясно, че интеркулера се сваля, за да имам достъп до пробката, но забелязах че от въздуховода за турбото- изходната тръба от интеркулера е омазнила яко.
Ако сменя само O пръстена, дали теча ще спре?
И още нещо, да заложа ли на oem или алтернатива?
И още нещо, ако се наложи да сменя цялата мека връзка, как се маха тази скоба и слага респективно.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Като най-достъпен вариант- смени си първо о-пръстените, ако трябва на всички места, където има тръбата/маркуча, ако са труднодостъпни, за да се подсигуриш, примерно - утре.ако избие някъде , да не се занимаваш отново. И заложи на OEM, това е моят съвет.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
- BulGARIkos
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 10.11.2021
- Пол: Мъж
- Кара: 318i
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте,
Имам следния проблем:
E90/318i/Мsport/143hp/2.0/2011/
Маслото е 0W-30 FUCHS.
Когато карам в града и тръгна да спирам на светофар светва лампата за ниско налягане на маслото в двигателя. Гася/паля проблема продължава, а друг път с дни не се появява.
Сега свети лампата за повреда в двигателя, а за ниското налягане не. Понякога свети с дни, понякога не, понякога двете лампи светят заедно.
Поведението на колата е следното:
При изключване от скорост или спиране на светофар, оборотите падат до 400, ха да загасне с леко разтърсване и се възстановяват до 600 оборота (няколко пъти е загасвала). При намаляване скоростта примерно преди светофар и падане на оборотите между 1000-600 стрелката за моментния разход на гориво започва да се покачва до 10-15L/100km и след това се връща в нормално състояние 0-1L/100km. При каране например с 80km/h и изключване от скорост същото се случва със стрелката само че много по бързо се премества и връща, когато падне под 1000 оборота. Разхода на гориво забелязах, че се е качил с поне литър и половина отгоре.
Когато потегля от светофар трябва да подам повече газ иначе заглъхва и ще угасне, понякога след потегляне в началото с подаване на газта не набира, както трябва и след секунда две си тръгва рязко с тласък, както би трябвало при 2000 оборота на втора или първа скорост.
Моля за съвети, всичко би било полезно. Търся майстор, който работи съвестно, а не някой който да се учи, да разглоби половината кола и да потроши всичко. Ако някой познава такъв да сподели ще съм му благодарен.
Имам следния проблем:
E90/318i/Мsport/143hp/2.0/2011/
Маслото е 0W-30 FUCHS.
Когато карам в града и тръгна да спирам на светофар светва лампата за ниско налягане на маслото в двигателя. Гася/паля проблема продължава, а друг път с дни не се появява.
Сега свети лампата за повреда в двигателя, а за ниското налягане не. Понякога свети с дни, понякога не, понякога двете лампи светят заедно.
Поведението на колата е следното:
При изключване от скорост или спиране на светофар, оборотите падат до 400, ха да загасне с леко разтърсване и се възстановяват до 600 оборота (няколко пъти е загасвала). При намаляване скоростта примерно преди светофар и падане на оборотите между 1000-600 стрелката за моментния разход на гориво започва да се покачва до 10-15L/100km и след това се връща в нормално състояние 0-1L/100km. При каране например с 80km/h и изключване от скорост същото се случва със стрелката само че много по бързо се премества и връща, когато падне под 1000 оборота. Разхода на гориво забелязах, че се е качил с поне литър и половина отгоре.
Когато потегля от светофар трябва да подам повече газ иначе заглъхва и ще угасне, понякога след потегляне в началото с подаване на газта не набира, както трябва и след секунда две си тръгва рязко с тласък, както би трябвало при 2000 оборота на втора или първа скорост.
Моля за съвети, всичко би било полезно. Търся майстор, който работи съвестно, а не някой който да се учи, да разглоби половината кола и да потроши всичко. Ако някой познава такъв да сподели ще съм му благодарен.
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10452
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Бързи въпроси и отговори
95% си за смяна на инжектори. И не карай с 0-30 след това.
Never mistake motion for action...
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте,
Един малко тъп въпрос, но си признавам, че се изнервих малко...
1) смениха ми антифриза, но сред няма и 5 мин ми изкара съобщение за критично ниско ниво на антифриза, спрях, отвих капачката на резервоара и вътре нямаше нищо, беше останало 400 мил грубо, разреден антифриз, пое го целия и искаше още,но вдигна леко нивото......утре ще ходя за нова бутилка да долея. Казаха, че са оставили колата да работи и са обезвъздушили, казаха и че няма нужда да се обезвъздушава допълнително, само да долея.....
Въпроса ми е, трябва ли да обезвъдуша и как?
Доливам затварям капачката, паля, вентилатора на минимум, температурата на макс, или капачката трябва да е отворена?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Един малко тъп въпрос, но си признавам, че се изнервих малко...
1) смениха ми антифриза, но сред няма и 5 мин ми изкара съобщение за критично ниско ниво на антифриза, спрях, отвих капачката на резервоара и вътре нямаше нищо, беше останало 400 мил грубо, разреден антифриз, пое го целия и искаше още,но вдигна леко нивото......утре ще ходя за нова бутилка да долея. Казаха, че са оставили колата да работи и са обезвъздушили, казаха и че няма нужда да се обезвъздушава допълнително, само да долея.....
Въпроса ми е, трябва ли да обезвъдуша и как?
Доливам затварям капачката, паля, вентилатора на минимум, температурата на макс, или капачката трябва да е отворена?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Re: Бързи въпроси и отговори
Здравейте отново, колата я запалих 15 минути работи на място на температурата не мръдна от 70, 72 градуса, като я изфурцирах стигна до 90, 92 и я загасих, че ми писна.mario001 написа:Здравейте,
Един малко тъп въпрос, но си признавам, че се изнервих малко...
1) смениха ми антифриза, но сред няма и 5 мин ми изкара съобщение за критично ниско ниво на антифриза, спрях, отвих капачката на резервоара и вътре нямаше нищо, беше останало 400 мил грубо, разреден антифриз, пое го целия и искаше още,но вдигна леко нивото......утре ще ходя за нова бутилка да долея. Казаха, че са оставили колата да работи и са обезвъздушили, казаха и че няма нужда да се обезвъздушава допълнително, само да долея.....
Въпроса ми е, трябва ли да обезвъдуша и как?
Доливам затварям капачката, паля, вентилатора на минимум, температурата на макс, или капачката трябва да е отворена?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Но перката не врътна.
Въпроса ми е, каква е нормалната температура на двигателя?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
- datchko
- ентусиаст
- Мнения: 950
- Регистриран на: 2.10.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d LCI
- Мечтае да кара: F90
Re: Бързи въпроси и отговори
за 15 мин едва ли ще стане, особено когато колата е дизел.
Трябва да загрее поне до 88°, за да отвори термостата и тогава излиза още въздух.
Така, както го описваш, че гълта още антифриз и си я изчакал до 70° само, то със сигурност не е обезвъздушена както трябва.
Просто я изчакай хубаво да загрее до 90+ градуса, за да отвори термостата, гледай и доливай.
Прави се на отворена капачка на казанчето, за да може все пак тоя въздух да излиза.
Трябва да загрее поне до 88°, за да отвори термостата и тогава излиза още въздух.
Така, както го описваш, че гълта още антифриз и си я изчакал до 70° само, то със сигурност не е обезвъздушена както трябва.
Просто я изчакай хубаво да загрее до 90+ градуса, за да отвори термостата, гледай и доливай.
Прави се на отворена капачка на казанчето, за да може все пак тоя въздух да излиза.
Re: Бързи въпроси и отговори
Обезвъздуших я, карам 40 мин и температурата не достига 80 градуса, седи си на 74-77, което ли кара да си мисля че е термостата на EGR.
Иначе имам парно, духа си, но не достига 80 градуса.
Ще сменя в понеделник тоя термостат, в дару е 108лв с о-пръстена.
Ако още не загрява, да разбирам ли ще ще трябва и термостата на водната помпа?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Иначе имам парно, духа си, но не достига 80 градуса.
Ще сменя в понеделник тоя термостат, в дару е 108лв с о-пръстена.
Ако още не загрява, да разбирам ли ще ще трябва и термостата на водната помпа?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Re: Бързи въпроси и отговори
Да допълня, че отвих и болта на термостата докато не потече и още една пробка, смятам че е обезвъздушена.mario001 написа:Обезвъздуших я, карам 40 мин и температурата не достига 80 градуса, седи си на 74-77, което ли кара да си мисля че е термостата на EGR.
Иначе имам парно, духа си, но не достига 80 градуса.
Ще сменя в понеделник тоя термостат, в дару е 108лв с о-пръстена.
Ако още не загрява, да разбирам ли ще ще трябва и термостата на водната помпа?
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
Но не вдига 80 градуса и това е
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
- Moni_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 31.10.2015
- Местоположение: Където дойде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 3 E46 ,E90
- Мечтае да кара: 850 CSI E31
- Детайли за колата: E46 M43TUB19 2001 sedan
E90 M47D20TU2 2005 sedan
Re: Бързи въпроси и отговори
Ако колата ти е дизел работи на 88-90 градуса поне моята на толкова работи сменени са и двата термостата. При мен също не вдигаше повече от 74 градуса, смених малкия, но се оказа че е бил големия за смяна. А ако термостата е за смяна няма да можеш да я обезвъздушиш хубаво.
///M power
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани