Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от гумата » 17 Фев 2019, 19:41

Колеги, не ангажирам никого с мнението си, но тъй като пообиколих пазара а Е90 320 ще ви напиша онова, което най- често срещнах, като първо посочвам , че нарочно не коментирам цената. При прегледа включвам ОБД и гледам грешките, които излизат на "перфектните автомобили"
1/ Моторче на празен ход
2/ дебитомер
3/ датчик на колянов вал и разпределителни валове
4/бубини
На почти всичките "италиански" двигатели преди запалване и след загасяване на двигателя поглеждам маслото. Почти всичките се "разпенват", което говори за слаби и надувани гарнитури на главите, които са за директна смяна без колебания и условности. "Цепенето на главата не е страшното"- прегравяането на мотора е опасното. Загубата на антифриз е първо указание за заминаващата си глава и то преди водната помпа, която на този модел ми се струва по- добре изработена от тази на Е46. Гарнитурата на главата се скапва, заради лоша подръжка , дълъг пробег със старо масло и скапани горива, ламбда сонди и филтри. Е 90 е много по- презцизен автомобил, но и много повече внимание иска. Ходовата част ми се струва много по- добра, както и като цяло рамата на автомобила с ботушите на амортисьорите и пружините, които при някои е 46 се късаха.
5/Ключът е слабо място и трябва редовно да му се сменя батерийката за по- ранните модели. След време за моята кола се оказа, че ключът се зарежда в гнездото и няма батерийка. Не съм имал никакви проблеми с ключа.
6/ Дръжки на вратите са слабо място , както при Е36 /които още са ми на сърцето/- все едно коя- остават в отворено положение, което изисква смяна и се внимава да не се остави патрона при майстора. Остане ли отворена тя е изхабена и и не се поправя освен да се сменя. Разбира се някои вярват, че смазването с грес е решение, но дръжката е тръгнала. Затова е важно да не се блъсат вратите и дръжките да се отварят внимателно без да се осукват и дърпат рязко. При мен слабо място е вакумчето за отваряне на задния капак и амортисьорчетата които в рамките на 20-30 лева се сменят лесно.
Особено важно е да знаете, че вътрешните дръжки се правят от една мека пластмаса, която се разпада при голямо стискне и миене с неподходящи препарати. Сменят се с отваряне на кората на вратата.
7/ диагностиката е първото, за което трябва да си помислите, при каквото и да е колебание- има датчици за всичко, които се сменят и се внимава какво се слага. Затова наличието на ОБД 2 е много важно за вашия информиран избор. Всичките данни по колата особено при работещ двигател ви показват за какво да си мислите и предвиждате. 316, 318 и 320 не са 325 и 330 - не стават за пържене и са за по- улегнали хора, уви. Не могат да ви дадат едновременно икономия и голям вървеж.
8/Обърнете внимание на ламбда сондите- те се оказват решително важни след соленоидите и помпата за високо налягане. Повечето коли са с незнайни километри и сондите им рядко са сменяни. Оказа се много важна смяната на ламбда сонди.
9/Акумулаторът изисква много редовно зареждане и смяна.
10/Коженият салон изисква внимателно отношение и редовно смазване за овлажняване, защото се къса. Редовно, означава намазване с препарат за кожа два пъти месечно, за да е мека кожата.
Добавям след няколкото месеца съжителство
11/ Инжекторите са много важен елемент, който изисква следното:
Сваляне и почистване на стенд на всеки инжектор. Инжекторите се запълват с нагар и смола, като престават да разпръскват по предписание и струята, която се образува попада върху свещта, която не може да изгаря бензина. От това се получава мисфайър на някой цилиндър. Затова вземете ли колата сваляте и чистите инжекторите преди смяната на мяслото и свещите. После незабавно сменяте свещите и маслото с проверено качествено масло. И сипвате качествено проверено гориво и системно сипвате добавки в бензина за почистване на инжекторите. Смятам, че е важно да добавя , защто темата инжектори оказва съществено влияние върху работата на мотора и оставате на три цилиндъра в добрия случай. Може да се приеберете, но е шок, когато ви се случи.
Последна промяна гумата на 09 Мар 2020, 20:31, променена общо 3 пъти

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 16.02.2018

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Mucuna » 18 Фев 2019, 11:31

И аз да попитам нещо. Четох за подобни на моя проблем, но решение май не намерих.
Колата е 320i автоматик. Сутрин при първо палене, колата започва да тресе и се чува пукане отпред под капака и отзад от ауспуха. Оборотомера в това време играе нагоре-надолу. Това е около минута някъде, после оборотомера застава на едно място и се оправя. Винаги я изчаквам да се "напука", защото ако тръгна така и гасне. Първите 2-3 минути на тръгване е по-мудна и после няма проблем. Чак сутрин ми иде да се скрия някъде от съседите, като почне това пукане, всеки който мине се обръща от звука.
Та какво трябва да се погледне/смени според вас?

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 16.02.2018

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Mucuna » 22 Фев 2019, 11:14

Аз да споделя, че ми решиха проблема. Оказа се дебитомер. В момента колата е пушка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 4.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E90 N46

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от lexone » 27 Юни 2019, 13:50

mitaka7 написа:1. Тръба в картера с цедка - http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/E ... haft_unit/ - номер 6 от схемата. Често срещан проблем, който прави големи бели. Тази тръба има пластмасова цедка, която с течение на времето цедката се разгражда тъй като е от пластмаса и стават голями поражения за маслената помпа. Този ремонт не е от най-евтините, тъй като целия мост се сваля, картера и тогава се подменя тази тръба. Заслужава си, тъй като последствията са големи.

Подведох се по този пост да я сменя въпросната тръба! На 150 000км. абсолютно нищо и нямаше!!!

:mhihi: :mrgreen:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 2.07.2015
Пол: Мъж
Кара: E90

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Dany Boy » 07 Окт 2019, 0:44

С малко закъснение пиша. Смених маслото след 11 хил.км. и за този пробег имаше загуба около 0.4-0.5л. Съвет към колегите, които имат проблем с харча на масло и гадния пушек : Не отлагайте. Сменяйте гумички на клапаните и другите необходими интервенции и си карайте колите с кеф. Наливате масло до максимума и 10 хил.км. не пипате нищо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Изрода » 27 Окт 2020, 9:06

Dany Boy написа:Малко ъпдейт... Тампона на кутията го сменях, наред е. Вибрацията и бученето с течение на времето още се увеличиха и стана непоносимо. Тогава майстора реши да вземе верига и да я смени на негова отговорност(въпреки, че нямаше характерните симптоми), защото вече просто нямаше какво да се прави. На другия ден отидох в сервиза и взех да я карам. Чудо! Колата се оправи, няма вибрация и бучене! Покарах я 3-4 дни и сякаш има лек шум все още не изчистен - остатък около 10-15% от това което беше. Все пак е много-по добре от това гадно бучене и вибрация. Обаче има нещо много интересно... Аз веригата я бях сменял преди 35 хил.км. при същия майстор и затова не търсихме проблема там. И тук сега изникват въпросите, как и защо се е получил този кратък живот на веригата? На тази модификация N46 не би ли трябвало да изкара една верига около 80-100 хил?


Моята кола като я купих Е90 N46B20 мотор имаше вибрация и бучене което се увеличава с оборотите.Една слаба метална вибрация в скоростния лост и при 5000 оборота имаше резонанс и почваше да дрънчи топката на скоростите.
МИналата седмица оправих проблема.Оказа се че при смяна на веригата МАИСТОРА не е знаел че има балансиращи валове и не е свалял картера да ги зацепи,а е работил само от горе на мотора.И като се развие централния болт на коляновия вал за да се извади зъбното колела на веригата- от зад има друго зъбно колелце което е за малката верига на маслената помпа и не е на шпонка , а си е свободно ,и валовете от тежеста си увисват и никога не остават както са си били.ПОсле МАИСТОРА е стегнал централния болт и си имаме вибрация хахаха. Аман от пишман маистори и мързеливци.

Слагам линк със снимки в ФБ ,ч е тук не мога да кача снимки https://www.facebook.com/avtoservizdrif ... 4707719809
Изображение Изображение Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10391
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Leon » 27 Окт 2020, 13:26

Аз като казвам, че половината коли със сменени вериги реално не са и там трябва да пипа човек, който ги познава, във фейса са готови да ме изядат :mhihi: Добре, че не са се получили допълнителни щети.
Never mistake motion for action...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 161
Регистриран на: 28.09.2016
Местоположение: Пловдив
Кара: ги да викат
Мечтае да кара: камаз
Детайли за колата: E90 320i 2005г.

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от djakere4a » 07 Юли 2021, 9:29

Здравейте, за N46 мотора бихте ли споделили цена за смяна на веригите?

Изпратено от моят moto g(9) plus с помощта на Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 64
Регистриран на: 17.08.2020
Пол: Мъж
Кара: BMW E90 2.0 benzin

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от newdriver » 07 Юли 2021, 12:06

djakere4a написа:Здравейте, за N46 мотора бихте ли споделили цена за смяна на веригите?

Изпратено от моят moto g(9) plus с помощта на Tapatalk


Лично на мен за труд ми взеха 300 лв и частите ми бяха около 450 лв ( като става дума за комплект ангренажна верига,водна помпа , пистов ремък иии може и да пропускам още нещо ) . Гарнитурата ми на капака на клапаните вече беше сменяна и не съм я подменял , но тя е около 140-50 лв. Също така те съветвам ако сменяш верига да си смениш и гумички на клапаните , тъй като аз направих тази грешка да не ги сменя с веригата и после ми се наложи пак да минавам по същата процедура и да давам излишни пари за труд. Ако имаш някакви други въпроси пиши на лично.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 161
Регистриран на: 28.09.2016
Местоположение: Пловдив
Кара: ги да викат
Мечтае да кара: камаз
Детайли за колата: E90 320i 2005г.

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от djakere4a » 07 Юли 2021, 15:35

Аз пък сменях гумички на клапаните, но майтора каза, че веригите са добре и не ги сменихме. Относно гарнитурата на капака само оригинална, че два пъти слагам елринг и пак сълзи малко някъде отзад. Сега чувам понякога странни звуци отпред и май идва ред на вериги. То по тоя мотор само това не съм сменял май.

Изпратено от моят moto g(9) plus с помощта на Tapatalk

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 1527
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от ildivvy » 07 Юли 2021, 19:34

На мой приятел в квартала също му смениха веригите (на N43) за 8-900лв (общо за части и труд) някъде!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес! Вече съм фен съм на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Gabrovo
Кара: E36 316i Coupe
Мечтае да кара: BMW i8

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Sex » 30 Юли 2021, 21:14

здравейте
имам един въпрос днес ходих да гледам едно е90 318 бензин но след 15 мин работа запо4на да пуши масло каза ми че подлизвало от гарнитурата на капак масло и падало на катализтора и за това пушело и да вижда се че подлизва масло и капва на катализатора но само това не мога да видя от каде какво може да е според вас реално все пак за да разбер дали е така дирекно трябва да сменя грнитурата но дали е само това това
SexBG

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 15.10.2011
Местоположение: ПЛЕВЕН
Пол: Мъж
Кара: Е 91 318I
Мечтае да кара: НОВ автомобил

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от kali76 » 31 Юли 2021, 11:47

Най вероятно е от вакуум помпата.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Gabrovo
Кара: E36 316i Coupe
Мечтае да кара: BMW i8

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Sex » 01 Авг 2021, 16:01

безобидно ли е това
защото човека казва уж било гарнитура на капака
SexBG

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Gabrovo
Кара: E36 316i Coupe
Мечтае да кара: BMW i8

Re: Често срещани проблеми при 318i и 320i N46

Мнение от Sex » 01 Авг 2021, 20:27

колега нещо сериозно ли е и мога ли да я докарам на ход от бургас до плевен
SexBG

ПредишнаСледваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook