Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
68 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
Здравейте колеги,
Предлагам да направим една тема и да концентрираме малко информация, симптоми, решения и въобще поддръжка на дюзите/инжекторите на моторите с директно впръскване DI (N43/N53/N54/N55).
До колкото съм запознат проблемът им е, че в изгасено състояние на мотора течат, от където се зараждат и други проблеми - кофти обороти при студено палене, давене, отмиване на масления филм.. Все неприятни неща. Това може да се тества на стенд. За съжаление в България никъде няма такова животно или аз не намерих. Където и да звъннах ми казаха - нямаме преходници за БМВ..
Как сте открили, тези, които сте сменяли дюзи, че са за смяна?
При мен:
Аз имам съмнения за една дюза, защото при смяна на свещи на единия цилиндър свещта имаше `аромат` на бензин и беше доста черна..
Грешки - нямам. Студеното ми палене също е бетон. Няма спадове, давене и други симптоми.
Нещо, което ме води още на тази мисъл - да речем лек спад на обороти от време на време в студовете (като вися в задръстванията).. Но не мога да кажа, че е нещо фрапантно или дразнещо. Просто съм прекалено педантичен, което си е голям минус при поддръжката на кола.
Според вас може ли да се сменят по 1, или трябва да са по 3, или направо 6.. Различни мнения видях.
Аз лично не виждам логика да сменя 6, ако са си ОК.
За пояснение, моите са сменяни веднъж и са или индекс 9 (или 11) ще проверя и ще го напиша после.
Знам, че със смяната трябва да се кодират, поне има приличен клип как става това през ИНПА,а и самата смяна не е нещо много по-трудно от свещите:
https://www.youtube.com/watch?v=uTYWisWQlPY
Всички ли карате само на 100 октана?
Аз карам с Ромпетрол 95, като сега съм с добавка на Бардал (тази за почистване), но не ме кефи много.. Утре ще напълня до горе със Нитро 100 за тест..
Някои хора казват, че няма смисъл от добавки, защото налягането е толкова голямо, че не може да се натрупа гняс..
Предлагам да направим една тема и да концентрираме малко информация, симптоми, решения и въобще поддръжка на дюзите/инжекторите на моторите с директно впръскване DI (N43/N53/N54/N55).
До колкото съм запознат проблемът им е, че в изгасено състояние на мотора течат, от където се зараждат и други проблеми - кофти обороти при студено палене, давене, отмиване на масления филм.. Все неприятни неща. Това може да се тества на стенд. За съжаление в България никъде няма такова животно или аз не намерих. Където и да звъннах ми казаха - нямаме преходници за БМВ..
Как сте открили, тези, които сте сменяли дюзи, че са за смяна?
При мен:
Аз имам съмнения за една дюза, защото при смяна на свещи на единия цилиндър свещта имаше `аромат` на бензин и беше доста черна..
Грешки - нямам. Студеното ми палене също е бетон. Няма спадове, давене и други симптоми.
Нещо, което ме води още на тази мисъл - да речем лек спад на обороти от време на време в студовете (като вися в задръстванията).. Но не мога да кажа, че е нещо фрапантно или дразнещо. Просто съм прекалено педантичен, което си е голям минус при поддръжката на кола.
Според вас може ли да се сменят по 1, или трябва да са по 3, или направо 6.. Различни мнения видях.
Аз лично не виждам логика да сменя 6, ако са си ОК.
За пояснение, моите са сменяни веднъж и са или индекс 9 (или 11) ще проверя и ще го напиша после.
Знам, че със смяната трябва да се кодират, поне има приличен клип как става това през ИНПА,а и самата смяна не е нещо много по-трудно от свещите:
https://www.youtube.com/watch?v=uTYWisWQlPY
Всички ли карате само на 100 октана?
Аз карам с Ромпетрол 95, като сега съм с добавка на Бардал (тази за почистване), но не ме кефи много.. Утре ще напълня до горе със Нитро 100 за тест..
Някои хора казват, че няма смисъл от добавки, защото налягането е толкова голямо, че не може да се натрупа гняс..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Nukem
- старши ентусиаст
- Мнения: 3678
- Регистриран на: 28.03.2007
- Местоположение: Хасково
- Кара: e36 318is M44
- Мечтае да кара: камаро.
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
От предния собственик знам че е сменил една дюза, симптоми е нямало, просто един ден в подземния паркинг на един от моловете в София е минала на 5 цилиндъра и е звучала като ферари по негови думи. От бмв са казали, че се сменя само проблемната, такава била практиката. Колата се е карала винаги с Лукойл 98 защото е служебна, аз мисля да мина само на 100 октана от Шел.
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
Bexim написа:Здравейте колеги,
Предлагам да направим една тема и да концентрираме малко информация, симптоми, решения и въобще поддръжка на дюзите/инжекторите на моторите с директно впръскване DI (N43/N53/N54/N55).
До колкото съм запознат проблемът им е, че в изгасено състояние на мотора течат, от където се зараждат и други проблеми - кофти обороти при студено палене, давене, отмиване на масления филм.. Все неприятни неща. Това може да се тества на стенд. За съжаление в България никъде няма такова животно или аз не намерих. Където и да звъннах ми казаха - нямаме преходници за БМВ..
Как сте открили, тези, които сте сменяли дюзи, че са за смяна?
При мен:
Аз имам съмнения за една дюза, защото при смяна на свещи на единия цилиндър свещта имаше `аромат` на бензин и беше доста черна..
Грешки - нямам. Студеното ми палене също е бетон. Няма спадове, давене и други симптоми.
Нещо, което ме води още на тази мисъл - да речем лек спад на обороти от време на време в студовете (като вися в задръстванията).. Но не мога да кажа, че е нещо фрапантно или дразнещо. Просто съм прекалено педантичен, което си е голям минус при поддръжката на кола.
Според вас може ли да се сменят по 1, или трябва да са по 3, или направо 6.. Различни мнения видях.
Аз лично не виждам логика да сменя 6, ако са си ОК.
За пояснение, моите са сменяни веднъж и са или индекс 9 (или 11) ще проверя и ще го напиша после.
Знам, че със смяната трябва да се кодират, поне има приличен клип как става това през ИНПА,а и самата смяна не е нещо много по-трудно от свещите:
https://www.youtube.com/watch?v=uTYWisWQlPY
Всички ли карате само на 100 октана?
Аз карам с Ромпетрол 95, като сега съм с добавка на Бардал (тази за почистване), но не ме кефи много.. Утре ще напълня до горе със Нитро 100 за тест..
Някои хора казват, че няма смисъл от добавки, защото налягането е толкова голямо, че не може да се натрупа гняс..
Здрасти Влади,
Не е нужен стенд.Истата си има софтуерен тест,като в продължение на няколко минути си следи налягането.
При смяна е добре да се сменят 3(на една банка и трябва да са с еднакъв индекс)или 6 дюзи.
- nasopraso
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 165
- Регистриран на: 22.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E90 320i 150 hp 2007 г.
- Мечтае да кара: НЛО
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
Колата газифицирана ли е?
Всички удоволствия са описани в НК!
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
nasopraso написа:Колата газифицирана ли е?
Не, няма как да се случи това.. Освен ако се направи да работи само на газ
ДВ на газ за мен е от безсмислено, та нагоре.. Освен, че имаш разход на бензин, мега скъпа уредба и скъпи дюзи, които тъй или иначе им скъсяваш живота драстично. Не знам какъв пробег трябва да има човек, за да си заслужава...
Малко ъпдейт - сипах 100 октана и определено колата е друга.. Два дена карам и съм доста доволен. Много по-добра и гладка работа на мотора, дюзите станаха по-тихи, ако щете вярвайте и звукът се промени към добро.. Определено за сега ще карам само на такова гориво или 95 с добавка. Продължавам да си експериментирам.
Аз до последно се отказвам да вярвам, че са дюзите, поради факта, че са сменяни и са на около 70К км и то с чуждо гориво. А също така и типичните симптоми за тях липсват.
Но тъй или иначе след НГ ще праснем един ъпдейт и както каза Ники ще им пуснем тест, ей така, да си знам на какво дередже са.
Приятелчето беше с някакво мега гадно гориво май и сега и той ще експериментира.
Също да вметна - като гледате такава кола за покупка и отидете на диагностика надявайки се да видите дюзите.. Може и да не стане или в Ауто Бавария са идиоти.. (едното не изключва другото ). Като я купувах, а аз отидох там само и единствено заради историята ми казаха, че ако не е с последния софтуер не могат да ги видят.. Само ми казаха кога са сменяни и какъв индекс са.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
Пак добре са изкарали 70к дюзите, напълно възможно е да са заминали. В общи линии животът им е 50к, нагоре е късмет. С нашите горива не е ясно колко. Симптомите са много разнообразни, така че ако имаш съмнения, започни от тях. При мен (на N43) оборотите на мотора бяха неравномерни и записваше различни грешки на мотора, съпроводени с жълта лампа на таблото.
Never mistake motion for action...
- Alexi
- старши ентусиаст
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
а каква е цената на дюзите и рециклират ли се както на дизела ?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
Alexi написа:а каква е цената на дюзите и рециклират ли се както на дизела ?
направо нови
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
Около 450лв/бр.
П.П. Bexim, 70к за дюзи са добър пробег, много са изкарали Направо са си консуматив, 50-70к км е нормалният пробег. Ако играят оборотите и набива странни грешки, не се мъчи...
П.П. Bexim, 70к за дюзи са добър пробег, много са изкарали Направо са си консуматив, 50-70к км е нормалният пробег. Ако играят оборотите и набива странни грешки, не се мъчи...
Never mistake motion for action...
- Alexi
- старши ентусиаст
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
е то по добре да караш дизел ,поне върви
- Bexim
- старши ентусиаст
- Мнения: 1841
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
Колеги, нямам грешки, няма и симптоми за заминали дюзи.
Поне за сега. Тихите са бетон, никакви мис-файъри не набива. Разходът на масло е повече от приличен за 6-цилиндров бензин - литър, литър и малко на 10К км.
Колата си се държи без забележки. Още повече, откакто минах на 100 октана, наистина не мога да я позная...
Когато му дойде времето и се наложи ще ги сменя, но без проблем, няма да пипам, няма смисъл. А и пак казвам, моите са по-късен индекс. Ранните индекси са най-слаби.
И не, не е по-добре да караш дизел, но това е друга тема. Да не влизаме в излишни спорове. Дето се вика едни дюзи са ти една верига.. Все тая е.
Просто пуснах темата, за да може да обсъждаме и да стане ясно и веднъж завинаги да се изяснят проблемите с дюзите.
Въпросните проблеми са при един приятел със същата кола, но и там нещата не клонят към дюзи, а по-скоро към някакъв ел проблем..
Като има развитие ще напиша.
Каквото съм търсил - в БГ не се правят. В Европа се ревизират, но ако течат - НЕ могат да се оправят.
Поне за сега. Тихите са бетон, никакви мис-файъри не набива. Разходът на масло е повече от приличен за 6-цилиндров бензин - литър, литър и малко на 10К км.
Колата си се държи без забележки. Още повече, откакто минах на 100 октана, наистина не мога да я позная...
Когато му дойде времето и се наложи ще ги сменя, но без проблем, няма да пипам, няма смисъл. А и пак казвам, моите са по-късен индекс. Ранните индекси са най-слаби.
И не, не е по-добре да караш дизел, но това е друга тема. Да не влизаме в излишни спорове. Дето се вика едни дюзи са ти една верига.. Все тая е.
Просто пуснах темата, за да може да обсъждаме и да стане ясно и веднъж завинаги да се изяснят проблемите с дюзите.
Въпросните проблеми са при един приятел със същата кола, но и там нещата не клонят към дюзи, а по-скоро към някакъв ел проблем..
Като има развитие ще напиша.
Каквото съм търсил - в БГ не се правят. В Европа се ревизират, но ако течат - НЕ могат да се оправят.
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
Т.к. аз съм сменял дюзи и тук да нахраня нашите приятели от БМВ как цените от 240 лв./брой станаха директно на 450...
Рециклиране и аз мисля, че няма да стане... За нови в чужбина все още има на адекватни цени...
P.S.: Бензиновата помпа за високо налягане -> от 600 на 1360
Рециклиране и аз мисля, че няма да стане... За нови в чужбина все още има на адекватни цени...
P.S.: Бензиновата помпа за високо налягане -> от 600 на 1360
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
Rainbow написа:Т.к. аз съм сменял дюзи и тук да нахраня нашите приятели от БМВ как цените от 240 лв./брой станаха директно на 450...
Рециклиране и аз мисля, че няма да стане... За нови в чужбина все още има на адекватни цени...
P.S.: Бензиновата помпа за високо налягане -> от 600 на 1360
Аз като си купувах колата ги проверявах и си викам бе кво толкова им се плашат на тия помпи и дюзи - не са толкова скъпи... Ииии сега вече съм с икона и свещи да не се налага
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
Има ли някой колега опит с вече по-новите модификации на бензиновите двигатели с ДВ (в ф30 и.т.н.). Интересно ми е все още ли са така кашкавалени тез дюзи.
Re: Дюзи директно впръскване - N43/N53/N54/N55
На друг принцип на работа са на по-новите мотори (включително Н55). Една идея по-здрави и значително по-евитини. Един вид - не са проблем.
68 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани