Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 28.05.2015
Пол: Мъж
Кара: E90 330d

Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

Мнение от def1nity » 26 Окт 2019, 23:56

Колеги при мен има луфт и тропане от горното каре на този прът и се чудя какво да правя... Ето видео - https://www.youtube.com/watch?v=mMJeYHclqqY

Според вас да го натягам ли или няма много смисъл? Някой да е чувал за рециклиране/подмяна на тези карета? 600-700лв за нова "пръчка" идва множко :help:

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

Мнение от b00st » 11 Ное 2019, 14:42

Повечето така се разчукват. Пробвай да го натегнеш поне ще обере луфта във волана и ще остане само почукването евентуално, което на запалена кола не е чак страшно. Не знам дали някой ги рециклира иначе да доста са скъпи.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

Мнение от b00st » 26 Юни 2020, 12:47

Чукането се оправя доста лесно, като просто се гресира карето. Това го направих на X-а и заспа, даже не съм го свалял. Сигурно не е перманентно решение, но като за 10 минутна работа съм доволен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 145
Регистриран на: 3.02.2008
Местоположение: Бургас

Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

Мнение от BMW740IL » 01 Юли 2020, 17:57

def1nity написа:Колеги при мен има луфт и тропане от горното каре на този прът и се чудя какво да правя... Ето видео - https://www.youtube.com/watch?v=mMJeYHclqqY

Според вас да го натягам ли или няма много смисъл? Някой да е чувал за рециклиране/подмяна на тези карета? 600-700лв за нова "пръчка" идва множко :help:

Имах същият проблем и го реших със смяна на кормилната колонка
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 130
Регистриран на: 19.09.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW 318d, 116HP, 1951cm3, 11.02'
Мечтае да кара: Only BMW

Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

Мнение от sttekata » 13 Авг 2020, 10:05

Сложете му лепило против саморазвиване и няма да се развива.

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 22.10.2011
Пол: Мъж

Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

Мнение от amxcs » 05 Май 2021, 23:48

b00st написа:1. Намерете карето на кормилния прът. Ако откачите резервоара за хидравлична течност (на 2 гайки е) и го преместите настрана, ще имате достатъчен достъп, да вкарате гедоре с камък 12.

Изображение

2. Ако завъртите волана болта ще се премести, според мен най-доброто положение е при изправен волан, пада се на 3 часа, ако застанете отпред.
Стегнете болта, без да го пренатягате. При мен не беше хлабав, но се натегна с около почти 1/3 оборот.

Изображение


Снимките са изчезнали. Може ли някой да снима и да качи.
Благодаря!

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 22.10.2011
Пол: Мъж

Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

Мнение от amxcs » 09 Май 2021, 0:35

Направих снимки, аз съм с 318d и казанчето за хидравликата ми е при десния фар.
Но предполагам, че за тези карета става на въпрос. Кое от двете да притегна.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 4.07.2017
Пол: Мъж

Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

Мнение от denislav3215 » 05 Фев 2022, 18:50

Може ли да кажете кой болт точно се стяга че не схванах? Колата е е90 320д и болт 12ка няма при мен, единствено болта тип звезда го намирам, да не би него да стягате

Потребител
Аватар
Мнения: 36
Регистриран на: 28.11.2019
Пол: Мъж
Кара: BMW E91 325i

Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

Мнение от Barird » 11 Фев 2022, 18:48

denislav3215 написа:Може ли да кажете кой болт точно се стяга че не схванах? Колата е е90 320д и болт 12ка няма при мен, единствено болта тип звезда го намирам, да не би него да стягате


Точно него! Мисля, че е Е10 или Е12 вложката, която трябва да използваш! Не съм сигурен за точния номер!

Арабиата
Аватар
Мнения: 1454
Регистриран на: 18.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 530D

Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

Мнение от The 5th element » 09 Фев 2023, 19:43

b00st написа:Бях попаднал на една тема при колегите от американския форум и наскоро имах работа по колектора, та реших да го пробвам, като ми се освободи място. Само зимата на студено се чуваше едно щракане като въртя волана на място при изгасен двигател наляво надясно, щракането идва от карето на кормилния прът. Чука на метал, повечето хора си мислят, че е от рейката, но рейката нищо ѝ няма всъщност. Това е и за в случаите, когато установите минимален луфт във волана, дори и да не го усещах, след като направих описаното, се чувства подобрение и доста по-стегнат волан и директно до милиметър предаването между волана и рейката, каквото е харатерно за BMW.

1. Намерете карето на кормилния прът. Ако откачите резервоара за хидравлична течност (на 2 гайки е) и го преместите настрана, ще имате достатъчен достъп, да вкарате гедоре с камък 12.

Изображение

2. Ако завъртите волана болта ще се премести, според мен най-доброто положение е при изправен волан, пада се на 3 часа, ако застанете отпред.
Стегнете болта, без да го пренатягате. При мен не беше хлабав, но се натегна с около почти 1/3 оборот.

Изображение

Насладете се на по-директно управлението, особено с по-голям цолаж джанти :yes:


Пробвах го, има ефект, благодаря за съвета, отделно го съчетах с гресиране и на двете карета, като е писал колегата :)
[url=http://picbg.net/img.php?file=194f7b7624e3366b.JPG]Изображение[/url

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 21.01.2020
Мечтае да кара: Blue М5 competition@1000hp

Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

Мнение от sspeed » 16 Юли 2023, 7:34

А някой да има идея на колко Nm трябва да бъде натегнат по спецификация този болт?
Някакси така на усет не ми се иска да натягам болтове,които държат движещи се механични елементи :D

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

Мнение от Kroki » 27 Юли 2023, 15:25

11111111111111111.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 23.12.2023
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: Е91 330xdive 2012g

Re: Сбогом на луфта във волана лесно и бързо

Мнение от Bacovrban » 23 Дек 2023, 9:43

b00st написа:Бях попаднал на една тема при колегите от американския форум и наскоро имах работа по колектора, та реших да го пробвам, като ми се освободи място. Само зимата на студено се чуваше едно щракане като въртя волана на място при изгасен двигател наляво надясно, щракането идва от карето на кормилния прът. Чука на метал, повечето хора си мислят, че е от рейката, но рейката нищо ѝ няма всъщност. Това е и за в случаите, когато установите минимален луфт във волана, дори и да не го усещах, след като направих описаното, се чувства подобрение и доста по-стегнат волан и директно до милиметър предаването между волана и рейката, каквото е харатерно за BMW.

1. Намерете карето на кормилния прът. Ако откачите резервоара за хидравлична течност (на 2 гайки е) и го преместите настрана, ще имате достатъчен достъп, да вкарате гедоре с камък 12.

Изображение

2. Ако завъртите волана болта ще се премести, според мен най-доброто положение е при изправен волан, пада се на 3 часа, ако застанете отпред.
Стегнете болта, без да го пренатягате. При мен не беше хлабав, но се натегна с около почти 1/3 оборот.

Изображение

Насладете се на по-директно управлението, особено с по-голям цолаж джанти :yes:


Здравейте,колега.казвам се Валери Петров и съм от Враца.
Надявам се че пиша където трябва, защото сега се регистрирах и още нямам опит във този форум.
При мен колата е Е91 2012г 330D xd 245кс имам същият проблем луфт в карето към рейката,което вие посочвате.Но има и друг проблем като покарам 10 км особено на не добър път и започва едно тропане и тресене отдоло независимо от скороста.леко чука на волана и малко сее встрани което много ме притеснява.Смениха ми един шарнир направиха реглаж на предницата,всичко по окачването е ок,направих баланс на гумите и пак същото тресене.Та въпросът ми е като човек който е преживял подобен проблем.Дали ако натегна този болт ще спре този плашеш ме шум и тресене.Всъщност имам този луфт във карето доста осезаемо трака като движа волана на място.Но ми се стува че не би трябвало да тресе от него след като е след рейката, би трябвало да не може да връща през хидравликата,но уви след като измина споменатото разстояние и тресе .Предполагам че има нещо общо и с рейката .не мога да си обясня само защо на къси разстояния този проблем го няма.
Пиша ви не че не ми се дават пари за майстори,а защото никой не ми дава точна диагноза а се почва една проба грешка а всъщност аз я плащам и няма резултат.Претендирам че имам тенически познания но за пръв път притежавам BMW от 1 година от което принципно съм много доволен и впечатлен от пътното му поведение,но този проблем ми се вижда доста опасен в предвид и че колата е Xdriwe.
Ще Ви бъда изключително признателен, ако ми дадете някакъв полезен съвет за това как да процедирам и дали може да установя по някакъв начин дали ми е заминала рейката.
Bacovrban_63

Предишна

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook