Как да смъкнем работната температура на N46b20
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Пак съм аз.
Ако успеете да направите клапата да отлепя при малко по-висока температура, примерно 91-92° също е добре. Хубаво е да се промие системата и да се налее нов антифриз.
Поздравявам колегата Guberkov и всички колеги , благодаря за подкрепата и търпението . Весела Нова година и много безаварийни километри.
Огнян
Ако успеете да направите клапата да отлепя при малко по-висока температура, примерно 91-92° също е добре. Хубаво е да се промие системата и да се налее нов антифриз.
Поздравявам колегата Guberkov и всички колеги , благодаря за подкрепата и търпението . Весела Нова година и много безаварийни километри.
Огнян
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 493
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
ognian2002 написа:Пак съм аз.
Ако успеете да направите клапата да отлепя при малко по-висока температура, примерно 91-92° също е добре. Хубаво е да се промие системата и да се налее нов антифриз.
Поздравявам колегата Guberkov и всички колеги , благодаря за подкрепата и търпението . Весела Нова година и много безаварийни километри.
Огнян
Благодаря колега , весели празници и весело посрещане на новата година.
След празниците , драсни дали стигна до Еверест , или до под кривата круша - майтап , предполагам си се справил.
Понеже горе писаното изглежда като за финал , а няма заключение в крайна сметка какво направи и какъв е резултата.
Поздрави.
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Привет, колега
Имам писано на предишната страница. Сега остава само да карам. По- нататък ще пусна ъпдейт как се държи колата и как е разхода..
Весело изкарване, пожелавам и на теб и на колегата Ivoaudi , както и на всички колеги.
Имам писано на предишната страница. Сега остава само да карам. По- нататък ще пусна ъпдейт как се държи колата и как е разхода..
Весело изкарване, пожелавам и на теб и на колегата Ivoaudi , както и на всички колеги.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Жив и здрав и ти също! Ти, семейството, близки, а и всички грешници, дето тъпчем земята!:) За да не съм оф:
Аз, тъй като страдах толкова от таз инжинерна мисъл за високата температура, че след 2145-тия пореден ремонт започнах да правя нещо елементарно. Ако не съм на парно, 5 секунди преди да изгася и да паркирам някъде, просто го включвам и тогава гася. Колкото да превърти хладния антифриз в мотора. Резултата - вместо неизбежните 5 градуса нагоре след гасене имаме 7-8 надолу. За скептиците напомням, че най-интензивните напичания се случват след гасене. Има и недостатъци идеята, няма да споря. Всеки сам ще си прецени
Аз, тъй като страдах толкова от таз инжинерна мисъл за високата температура, че след 2145-тия пореден ремонт започнах да правя нещо елементарно. Ако не съм на парно, 5 секунди преди да изгася и да паркирам някъде, просто го включвам и тогава гася. Колкото да превърти хладния антифриз в мотора. Резултата - вместо неизбежните 5 градуса нагоре след гасене имаме 7-8 надолу. За скептиците напомням, че най-интензивните напичания се случват след гасене. Има и недостатъци идеята, няма да споря. Всеки сам ще си прецени
Последна промяна ivoaudi на 31 Дек 2020, 14:22, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Благодаря за пожеланията. Живи и здрави да сме всички. И да се свършва с тази ковид истерия вече
Да си призная , покрай големите умувания за термостата не съм мислил изобщо за това какво се случва вътре в двигателя след гасенето , особено лятно време. Браво , че си се сетил , полезно е определено.
Днес се разходих пак с колата около градъ и малко градско , усещам я по- жива и средния разход по борд от 9.8 ми падна на 8.4 л/100км.
Поздрави
Да си призная , покрай големите умувания за термостата не съм мислил изобщо за това какво се случва вътре в двигателя след гасенето , особено лятно време. Браво , че си се сетил , полезно е определено.
Днес се разходих пак с колата около градъ и малко градско , усещам я по- жива и средния разход по борд от 9.8 ми падна на 8.4 л/100км.
Поздрави
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Здравейте колеги и ЧНГ!
Бъдете здрави и щастливи!
Тъй като се интересувам, как да смъкна работната температура на Е91 с N53B30 и изчетох темата за N46 и някой написа, че това може да стане софтуерно, бихте ли ме насочили къде могат да ми свършат работа. Разгледах за теми свързани с това, но така или иначе не успях да намеря подходящата информация. Живея в София.
Благодаря и успешна и безаварийна 2021 година!
Бъдете здрави и щастливи!
Тъй като се интересувам, как да смъкна работната температура на Е91 с N53B30 и изчетох темата за N46 и някой написа, че това може да стане софтуерно, бихте ли ме насочили къде могат да ми свършат работа. Разгледах за теми свързани с това, но така или иначе не успях да намеря подходящата информация. Живея в София.
Благодаря и успешна и безаварийна 2021 година!
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
За н53 никой нищо не е споменвал, колега. Твърде е вероятно, че някой някъде вече го прави, но къде и кой..
С н53 нещата с температурата неминуемо са свързани и със смесите. Не е просто една корекция на помпата, един модифициран термостат и готово
С н53 нещата с температурата неминуемо са свързани и със смесите. Не е просто една корекция на помпата, един модифициран термостат и готово
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
ivoaudi написа:За н53 никой нищо не е споменвал, колега. Твърде е вероятно, че някой някъде вече го прави, но къде и кой..
С н53 нещата с температурата неминуемо са свързани и със смесите. Не е просто една корекция на помпата, един модифициран термостат и готово
Ясно ми е, че при този двигател нещата са по-сложни, но си мислех дали някой от вас няма инфо по въпроса!
Благодаря за бързия отговор.
Поздрави!
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
За н53 би трябвало да е същото като при н52 и тука мога да изкажа мнение.
За софтуерно уж има как, в e90post форума има двама англичани, които са го направили уж с цел по-добър перфмормънс, но не са видяли кой знае каква разлика и са си върнали оригинално. С единият от двамата успях да се свържа, но човека отказа да ми го направи на мен, защото "щом БМВ са го направили така, значи така трябва да бъде" и от неговите тестове той не виждал какво бих спечелил от това, теглих му една майна и реших да тествам как става с термостата.
Покрай тази тема, намерих клипчета на руснаци как се прави с термостата за н52(по-същият начин с парафин) и миналата седмица купих термостат и го направих на 85 градуса да отваря. Чакам да стане понеделник да го слагаме на колата с майстора. От опит на приятел мога да кажа, човека преди близо 2 години изтърбушиха неговият термостат и сложиха такъв от Рено 5 и колата си върви на 90-92 градуса постоянно.
Покрай руснаците разбрах и как работи точно тази схема. Всичко идва от това да караш с постоянно пуснат климатик лятото, тъй като тогава винаги работи първата степен на перката. Тъй като електрическата водна помпа никога не спира напълно да върти и има дебит, термостата като отвори и мине през радиатора се охлажда от първата степен. Зимата така или иначе аз не съм я виждал повече от 95-96 градуса да вдига.
За н53 ще е същото, тъй че взимай един термостат и го прави на по-малки градуса.
За софтуерно уж има как, в e90post форума има двама англичани, които са го направили уж с цел по-добър перфмормънс, но не са видяли кой знае каква разлика и са си върнали оригинално. С единият от двамата успях да се свържа, но човека отказа да ми го направи на мен, защото "щом БМВ са го направили така, значи така трябва да бъде" и от неговите тестове той не виждал какво бих спечелил от това, теглих му една майна и реших да тествам как става с термостата.
Покрай тази тема, намерих клипчета на руснаци как се прави с термостата за н52(по-същият начин с парафин) и миналата седмица купих термостат и го направих на 85 градуса да отваря. Чакам да стане понеделник да го слагаме на колата с майстора. От опит на приятел мога да кажа, човека преди близо 2 години изтърбушиха неговият термостат и сложиха такъв от Рено 5 и колата си върви на 90-92 градуса постоянно.
Покрай руснаците разбрах и как работи точно тази схема. Всичко идва от това да караш с постоянно пуснат климатик лятото, тъй като тогава винаги работи първата степен на перката. Тъй като електрическата водна помпа никога не спира напълно да върти и има дебит, термостата като отвори и мине през радиатора се охлажда от първата степен. Зимата така или иначе аз не съм я виждал повече от 95-96 градуса да вдига.
За н53 ще е същото, тъй че взимай един термостат и го прави на по-малки градуса.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
По въпроса с Н53, да вземем предвид, че той има едни забавни режими, най-сладкия от които автоматично ще стане непостижим с по-хладен термостат и иновативния двигател буквално се превръща в н52, че и по-зле
Колкото за н52, дори не е нужно да се кара на климатик. Във всички възможни режими, абсолютните минимални обороти са 25 процента, които....не ми се филосовства. Който му се мисли, това трябва да му е достатъчно. Само с хладен термостат, става да! Просто е по-добре ако се коригират и оборотите на помпата.
Колкото за н52, дори не е нужно да се кара на климатик. Във всички възможни режими, абсолютните минимални обороти са 25 процента, които....не ми се филосовства. Който му се мисли, това трябва да му е достатъчно. Само с хладен термостат, става да! Просто е по-добре ако се коригират и оборотите на помпата.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Привет, колеги
Пускам ъпдейт , както бях обещал. След 2500 км. навъртяни до сега , всичко е наред . Експериментът с восъка се оказа успешен, термостатчето поддържа 91-92° гр. на дълго , на място повече от 94° гр. не качва . През лятото очаквам да вдигне малко отгоре , вероятно 2-3 ° гр. , но това не е проблем, така трябва да бъде. Що се отнася до разхода,. Ако карам пенсионерската, с галене на педала , среден по борд 7.3 л/100 , а ако карам нормално 7.4 л/100. И се чудя сега това нормално ли е , да е толкова малка разликата? И добър ли е такъв разход по принцип? Ще се радвам на вашите мнения , че не ми е познат модела и двигателя н46. Пътувам 95% извънградско и 5% някъде градско , лек трафик, не като София например.
Като цяло колата е о.к. грешката за датчик валвтроник не се показва вече, няма никакви други грешки. Да не чуе дявола :lol Това е за сега.
Специални поздрави и благодарности на колегата Губерков, че създаде темата , а така също на всички колеги за подкрепата и полезните мнения.
До скоро
Огнян
Пускам ъпдейт , както бях обещал. След 2500 км. навъртяни до сега , всичко е наред . Експериментът с восъка се оказа успешен, термостатчето поддържа 91-92° гр. на дълго , на място повече от 94° гр. не качва . През лятото очаквам да вдигне малко отгоре , вероятно 2-3 ° гр. , но това не е проблем, така трябва да бъде. Що се отнася до разхода,. Ако карам пенсионерската, с галене на педала , среден по борд 7.3 л/100 , а ако карам нормално 7.4 л/100. И се чудя сега това нормално ли е , да е толкова малка разликата? И добър ли е такъв разход по принцип? Ще се радвам на вашите мнения , че не ми е познат модела и двигателя н46. Пътувам 95% извънградско и 5% някъде градско , лек трафик, не като София например.
Като цяло колата е о.к. грешката за датчик валвтроник не се показва вече, няма никакви други грешки. Да не чуе дявола :lol Това е за сега.
Специални поздрави и благодарности на колегата Губерков, че създаде темата , а така също на всички колеги за подкрепата и полезните мнения.
До скоро
Огнян
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Огън си и за температури и за разход! Идеално, чак да ти завиди човек. Къде я държиш??
Колегата над теб споменава, че е сложил хладен на н52, ще е интересно да сподели резултати?
Колегата над теб споменава, че е сложил хладен на н52, ще е интересно да сподели резултати?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Благодаря, колега
Въоръжил съм се и с нов термостат за е46- цата. По същия начин ще пробвам да му смъкна температурата , защото се съмнявам , че невървенето на колата и високия разход ( 10-11 л/100 км) на газ е възможно да се получава от прекалено висока температура на мотора. Не се сещам сега в момента, дали ти или колегата Dentamed беше споделил, че когато мотора е прекалено горещ аванса на запалването отива на по-малко градуси , за да се избегне детонационно горене , а така пада мощността и качва разхода. Между другото , когато и сипя 100 октанов бензин върви по-зле отколкото с обикновен бензин.
Ще модифицирам термостата + промивка , пък може и да се оправи. Ще споделя резултата по- нататък.
Поздрави
Въоръжил съм се и с нов термостат за е46- цата. По същия начин ще пробвам да му смъкна температурата , защото се съмнявам , че невървенето на колата и високия разход ( 10-11 л/100 км) на газ е възможно да се получава от прекалено висока температура на мотора. Не се сещам сега в момента, дали ти или колегата Dentamed беше споделил, че когато мотора е прекалено горещ аванса на запалването отива на по-малко градуси , за да се избегне детонационно горене , а така пада мощността и качва разхода. Между другото , когато и сипя 100 октанов бензин върви по-зле отколкото с обикновен бензин.
Ще модифицирам термостата + промивка , пък може и да се оправи. Ще споделя резултата по- нататък.
Поздрави
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Аз бях този с авансите, да. Но само да ти кажа, че въпросната корекция се прави при сериозно високи температури, нещо от рода над 117гр беше, не помня вече.
Разхода ти на газ със сигурност е от богата смес, лоши дюзи и подобни, не от високата температура. Ако имаш възможност да я четеш, обедни си сместа за проба и ще се убедиш сам
Разхода ти на газ със сигурност е от богата смес, лоши дюзи и подобни, не от високата температура. Ако имаш възможност да я четеш, обедни си сместа за проба и ще се убедиш сам
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- ognian2002
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 92
- Регистриран на: 11.04.2020
- Пол: Мъж
Re: Как да смъкнем работната температура на N46b20
Имам тема, в която описвам неволите си с е46- цата. Ако не си я чел и ти се занимава, можеш да хвърлиш един поглед. По принцип е за продаване , не мога да поддържам две коли и да плащам два пътни данъка , застраховки и т.н. Така, че това ще е последното, което ще опитам. Ако се окаже, че това е бил проблема , хем ще ме е яд, че потроших маса пари да сменям всичко наред , хем ще ти бъда страшно благодарен за споделянето на този проблем и решението му.
Това е за сега
Поздрави
Това е за сега
Поздрави
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани