Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.
Guberkov написа:Днес покарах малко , колата се осеща доста жива, доста газ и раздавам, но дали е нормално при положение че преди даваше разход 10-11л./100км със същото настъпване, а сега за съжаление средният разход по борд още седи много висок 15,6/100 , както и не усещам колата толкова динамична както преди.
Чудя се дали това е възможно да е от намаляването на вискозитета на маслото от 5w40 LL01 към 5w30 LL04 , или е от шмекериите по бензиностанциите с добявяне на голямо количество етанол в бензина , с което да му намалява и октановото число , макар че зареждам само на една бензиностанция на която слагат добавка на Liqui Molly , и се ползва в града с отлична репутация и качество както на бензина , така и на нафтата.
И не на последно място, чудя се дали трябва да направя изтриване на адаптациите на соленоидите и на горивната смес , вече след промените мотора да си изработи нови адаптации и това да окаже положителен резултат, как мислите ?
Ще се радвам на всякакви мнения и отговори.
Хубав ден .
Здравей,
според мен е задължително да направиш нови адаптации!
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.
Дали пък не е възможно да завишава разхода от некачествен въздушен филтър, който уж е пак MAHLE и го смених с всичките останали неща наведнъж , и по слабата мощност на мотора и високият разход дойдоха след това , а бях все-още със същото гориво от преди това, с което всичко си беше ок.
- DaveBG
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 11.09.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 325i
- Мечтае да кара: М3
Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.
Понякога самите соленоиди се прецакват и не личи. Аз единия го топих в бензин дни наред, чистих го сумати пъти и не се оправи и чак като го смених се оправи.
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.
DaveBG написа:Понякога самите соленоиди се прецакват и не личи. Аз единия го топих в бензин дни наред, чистих го сумати пъти и не се оправи и чак като го смених се оправи.
Май нещо-такова е и при мен , и ако не са 2-та прецакани то поне единият вероятно е, защото като им разменям местата се усеща разлика в поведението на колата.
В единият вариант като позиции горен и долен на двата соленоида е с недостатъчна мощност в ниските обороти (с малко газ при потегляне от място на 1-ва, се опитва да пригасва даже и огасва понякога) до към 3000 оборота , и после хуква добре да ускорява все-едно всичко е нормално и проблем няма.
В обратният вариант като ги разменя , всичко в ниските обороти е равномерно и плавно , но сякаш след 3000 оборота вече не ускорява така прогресивно както преди да ги разменя.
Чистил съм ги няколко пъти , последно в кореселин с ултразвук , цъкат си при подаване на 12 волта , по 15 ома им е съпротивлението - но явно те не са или постоянно затворени или постоянно отворени , а със определени стойности на напрежението по ШИМ , ДМЕ-то ги отваря и затваря плавно във всеки един момент и ако някъде нямат линейност и запират явно е проблем.
Inpa и Ista D , не ги определят като проблемни , но явно са си влошили работата.
Когато се монтират , има един лек толеранс наляво/надясно между процепите на скобите,които ги държат , това някой знаели дали е от голямо значение за прецизната им работа, или не.
За всеки случай превантивно сипах бензин на друга бензиностанция , различна от тази на която зареждам през последните 3 години , и сипах превантивно Бардал Инжектор Клийнър , макар че миналият месец пак сипвах добавка за чистене на горивната система на Лики Моли , това обикновенно го правя 1-2 пъти в годината (като превенция , а не защото има проблем) - обикновенно при смяната на маслото и филтрите.
С разхода проблем вероятно не е имало ( клъстер-дисплеят ми показваше завишен разход около 14-15 , също не опресняваше често промените в разхода ) - явно компютъра,който взема данни за разхода нещо се е ошашкал и е давал грешни стойности , ресетнах го и сега вече нещата са 8,8л./100км. за последните изминати извънградско 200 километра динамично каране (100-180км/ч) през Събота и Неделя - това вече е по-реалистично.
Мисля си ако сменя соленоидите с работещи в норми , дали няма даже да падне още надоло разхода, и с това колата да живне още като динамика.
И от къде могат да се купят работещи соленоиди на разумна цена нови макар и неоригинални , защото от морга оригинални 2-ра употреба едва ли ще работят в норми.
Поздрави.
Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.
Какъв номер са соленоидите? Същите ли са като на N53 двигател? Ако са същите, мога да ти изпратя 2 броя Vaico, които са монтирани само за проба и са свалени, но според мен като ги смениш, ще трябват нови адаптации!
Поздрави!
Поздрави!
- Guberkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 492
- Регистриран на: 8.07.2016
- Местоположение: Велико търново
- Пол: Мъж
- Кара: N46b20
- Мечтае да кара: BMW F10 M550i V8 TT
Re: Въпрос относно 2-та Соленоида на ваносите N46B20B.
Barird написа:Какъв номер са соленоидите? Същите ли са като на N53 двигател? Ако са същите, мога да ти изпратя 2 броя Vaico, които са монтирани само за проба и са свалени, но според мен като ги смениш, ще трябват нови адаптации!
Поздрави!
Благодаря за предложението колега , но не са като на N52 , от другият вид са без металната планка и са по-къси и по-дебели - N46 ,N62,N62N,N73.
21 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани