Антифриз в цилиндрите

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 30.07.2022
Пол: Мъж

Антифриз в цилиндрите

Мнение от timov » 01 Сеп 2022, 21:31

Здравете, от скоро имаме семеен автомобил Е91 2.5XI N52. Колата е на 280к км с история проверена в М-Кар, видимо запазен и поддържан автомобил. За първи път съм собственик на марката и не съм много запознат с нея. За съжаление още след покупката и прибирането ни в Пловдив, останових, че колата има проблем - след като истине двигателя, при старт започва да пуши бяло. Пушенето е за кратко - около минута след старта и слеф това край. След консултация с майстор и сваляне на свещите се видя, че вкарва антифриз в 6-ти цилиндър и вече трета седмица стои в двора. Чакам майстора да се освободи за да отваря мотора и да се търси проблема. Интересното е, че след като колата изгори насъбрания в цилиндъра антифриз, не надува системата, маркучите са нормално твърди и не пуши. Интересуват ме слаби места по този мотор, чух, че имали проблеми с болтовете - разхлабвали се и така влизало антифриз. Друго, което ми се струва логично е да е от охладителя на EGR, но има ли изобщо този мотор EGR? Предразположени ли са към пукане на глава, блок? Всякаква информация от хора, сбъсквали се с подобен проблем би ми бил полезна.

Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Антифриз в цилиндрите

Мнение от ivoaudi » 02 Сеп 2022, 16:41

БМВ отдавна минаха на метални гарнитури на главите, а при тях има определени различия и особености, сравнено с клингеритовите. Конкретно при духване, металната успява да уплътни напълно веднага щом стопли мотора. Това трябва да ти обясни защо имаш бял пушек само в началото. Колкото ЕГР, не нямаш. Измери си компресията на хубаво студен мотор.

Разхлабване на болтовете е смехотворно. Слаби места са най-вече водната помпа и не е малък шанса тя да е сторила белята в миналото. Друг недостатък, буквално проблем е масов харч на масло. Иначе, не. Н52 не страдат от глави, блокове и изобщо хардуер освен, че има по-стари ревизии с проблем в главата, та се чуват повдигачи. Рядко.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Антифриз в цилиндрите

Мнение от Jordana » 03 Сеп 2022, 8:48

Вероятно е прегрявана в някакъв момент щом е на 6ти цилиндър проблема . Той е последен и при проблеми с дебита и помпата там прегрява . То проблеми няма в движение щото още е малък пробива и това което смуква е малко и веднага се издухва . Въпреки че е метална гарнитурата с времето ще почне и да надува ако се кара така с проблема . Натича антифриз в цилиндъра като е спряна колата щото не работи двигателя , има си го същия пропуск и в движение . Щом пропуска на студен мотор гарнитурата вече не може да обере луфта и на топло . Те затова се стагят винаги на студено щото на топло отпуска сглобката и може да се презатегнат болтовете и да се премачка гарнитурата с което губи еластичност .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3902
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Антифриз в цилиндрите

Мнение от Kroki » 03 Сеп 2022, 9:21

ivoaudi написа:Иначе, не. Н52 не страдат от глави, блокове и изобщо хардуер освен

Освен, че в това поколение сервизните интервали са от големите и масови изяждат разпределителните валове заедно с касетите. :)
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Антифриз в цилиндрите

Мнение от ivoaudi » 03 Сеп 2022, 9:58

Точно това имах предвид с, цитирам се “проблеми в главата”, Кроки. Не исках да се обяснявам повече, а и колегата пита общо.
Изобщо не оспорвам, че имаш несравнимо огромен в сравнение с моя оопит с н52 и компани, радвам се като ме опонира/допълни някой наистина знаещ! :D
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Антифриз в цилиндрите

Мнение от ivoaudi » 03 Сеп 2022, 10:08

Jordana написа:. Въпреки че е метална гарнитурата с времето ще почне и да надува ако се кара така с проблема . .


Данчо, не за да те опонирам, ами на някой може да му е полезно. Получава се един “феномен”:
Понеже точно 5 пъти духах гарнитура с четирицилиндровия еквивалент на н52, та ми се наложи да знам. Металната гарнитура именно щото е метална като духне прави около 15-20 пъти по-малък пропуск. Евентуалното надуване просто го компенсира клапана в капачката на разширителния и ако не се пъне колата човек може и да не разбере, че е с духнала гарнитура. Аз на четвъртото духване бях отписал вече колата и я карах на доизживяване. Не 200, 20 000км минах така, като тръгвах и за Европа, бидейки в съзнание в кво състояние е мотора. Отивам и се връщам. Понадува, но си кара и ако не знаеш за проблема единствено губи и то малко антифриз.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1594
Регистриран на: 4.08.2011
Местоположение: Карантина баце ....
Пол: Мъж
Кара: през просото
Мечтае да кара: леговището на смог
Детайли за колата: баничарка

Re: Антифриз в цилиндрите

Мнение от Jordana » 03 Сеп 2022, 10:59

С времето там където пропуска става язва в блока . Проблема с изпущането е от деформираната глава която премачква гарнитурата и тя вече няма еластичност да обере температурните колебания . Не е от калпава гарнитура или охлабени болтове . Феномена при металните гарнитури е че те имат много добър пружиниращ ефект и обират температурните колебания по добре от клингеритовите и да възможно е да дава малък пропуск и да изкара доста но всеки случай е за себе си и не е правило . Преди години имах един дизел така го карах и аз 10 000 км с доливане и накрая блока така беше изяден че се наложи да му правя О ринг иначе изтърваше и с нова гарнитура .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Антифриз в цилиндрите

Мнение от ivoaudi » 03 Сеп 2022, 11:03

Съгласен :D
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 30.07.2022
Пол: Мъж

Re: Антифриз в цилиндрите

Мнение от timov » 03 Сеп 2022, 12:44

Благодаря много за информацията. Колата е в сервиза вече и скоро време ще се разбере със сигурност какво ѝ е . :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Антифриз в цилиндрите

Мнение от zvetiko » 03 Сеп 2022, 15:50

timov написа:Здравете, от скоро имаме семеен автомобил Е91 2.5XI N52. Колата е на 280к км с история проверена в М-Кар, видимо запазен и поддържан автомобил. За първи път съм собственик на марката и не съм много запознат с нея. За съжаление още след покупката и прибирането ни в Пловдив, останових, че колата има проблем - след като истине двигателя, при старт започва да пуши бяло. Пушенето е за кратко - около минута след старта и слеф това край. След консултация с майстор и сваляне на свещите се видя, че вкарва антифриз в 6-ти цилиндър и вече трета седмица стои в двора. Чакам майстора да се освободи за да отваря мотора и да се търси проблема. Интересното е, че след като колата изгори насъбрания в цилиндъра антифриз, не надува системата, маркучите са нормално твърди и не пуши. Интересуват ме слаби места по този мотор, чух, че имали проблеми с болтовете - разхлабвали се и така влизало антифриз. Друго, което ми се струва логично е да е от охладителя на EGR, но има ли изобщо този мотор EGR? Предразположени ли са към пукане на глава, блок? Всякаква информация от хора, сбъсквали се с подобен проблем би ми бил полезна.

Благодаря!


Колегите ти разясниха доста неща за проблема. Когато приключиш с главата, добре е да провериш водната помпа и термостата. Измийте радиатора, вижте как работи перката.Добре е да смениш и капачката на разширителния съд с оригинална. Ползвай само антифриз на BMW, нека го нагласят на -40С. За да се случи това, което описваш някога нещо е спестено. Взел си хубава кола, при правилна подръжка този двигател е повече от добър.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 30.07.2022
Пол: Мъж

Re: Антифриз в цилиндрите

Мнение от timov » 09 Окт 2022, 21:02

Здравейте, пускам ъпдейт на ситуацията. Оказа се наистина от гарнитурата. Също така и главата беше крива. Шлайфа се, ревизира се, нова гарнитурка и вече няма антифриз и пушек. :lalala:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: Антифриз в цилиндрите

Мнение от гумата » 27 Ное 2022, 0:19

Като се изшлайфа главата дали се проследи за изкривяване на блока? Ако отново се появи бозата отново вижте за друг блок с глава. Тези мотори изискват редовна смяна на масло, минимално напъване и никакво прегряване. Видите и боза по капачката директно се отива за смяна на гарнитурата на главата с нови качествени болтове и се кръстите да не се изкириви главата, защото и блока се е нагрявал и не е приказка.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 288
Регистриран на: 16.12.2010
Пол: Мъж

Re: Антифриз в цилиндрите

Мнение от гумата » 27 Ное 2022, 0:23

Като се изшлайфа главата дали се проследи за изкривяване на блока? Ако отново се появи бозата отново вижте за друг блок с глава. Тези мотори изискват редовна смяна на масло, минимално напъване и никакво прегряване. Видите и боза по капачката директно се отива за смяна на гарнитурата на главата с нови качествени болтове и се кръстите да не се изкириви главата, защото и блока се е нагрявал и не е приказка.
Двигателят се прочиства старателно с флуш, защото навсякъде има боза, която не смазва мотора, а го доубива.
Даже , дори да се жертва едно масло за прочистване от бозата също е приемливо.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook