Проверка ДПФ Е90!

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Проверка ДПФ Е90!

Мнение от Fulgrum » 10 Сеп 2023, 12:23

Здравейте колеги, има ли вариант с диагностика да се разбере дали даден ДПФ е разпробит, сам се е пропукъл или липсва в корубата? Питам защото при мен положението е следното, колата си регенерира през 400-600км, наляганията на празен ход са около 5-7mb, на 2000 оборота е около 30mb, а на 4000 оборота е около 120mb, но ауспуха ми чернее. Има тънък слой сажди, при допир с пръст цапа. Грешки няма записани, следя ДПФ-а с bimmertool и ista.
Ако примерно ДПФ е разпробит с няколко дупки, по наляганията може ли да се разбере това, без да се сваля физически ДПФ-а?
Някой имал ли е наблюдения какви са наляганията на компрометирана пита на ДПФ-а?
Колата е Е90 320д 2005г.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от zvetiko » 10 Сеп 2023, 13:42

Колега, ако липсва DPF няма да имаш тези стойности и лесно може да разбереш като почукаш с нещо по корпуса.
Ако е приложен метода с пробиването на 3 отвора с Ф12 не виждам как може да се разбере без физически оглед. Регенерация през 400км говори за запушен DPF, докато стойностите, които даваш за нещо друго.
Филтъра е за твърди частици, не може да премахне всички последици от неправилна работа на двигателя, поради някаква причина

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от Fulgrum » 10 Сеп 2023, 14:07

zvetiko написа:Колега, ако липсва DPF няма да имаш тези стойности и лесно може да разбереш като почукаш с нещо по корпуса.
Ако е приложен метода с пробиването на 3 отвора с Ф12 не виждам как може да се разбере без физически оглед. Регенерация през 400км говори за запушен DPF, докато стойностите, които даваш за нещо друго.
Филтъра е за твърди частици, не може да премахне всички последици от неправилна работа на двигателя, поради някаква причина



В момента ми показва 500км от последната пълна регенерация, налягането е 5mb на празен ход. Като последно колата съм я карал около 400км само по магистрала! Забелязал съм, че ако я карам само градско занулява интервала от последната регенерация на около 250км, може би има значение за този интервал и дали е карана градско или на дълъг път. Нали с разпробиването се цели да падне налягането, но тогава няма ли да държи много ниски стойности дори и при силно натоварване на двигателя? А има ли възможност да се е пропукал сам?

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 19.08.2020
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI 525

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от D.Hill » 10 Сеп 2023, 20:36

При моята кола симптомите бяха същите, като при мен регенерациите бяха на около 100 километра. Кара се предимно градско на къси разстояния. Реших, че DPF-a е пробит и го отворих, керамиката беше чиста без никакви сажди и каналите светеха. Само катализатора беше черен. Сега си мисля дали някой датчик не е подавал грешна информация и от там леко да пропушваше и да правеше чести регенерации. При диагностика не даваше грешки. Предполагам, че преди да се отвори филтъра трябва по някакъв начин да се проверят датчиците свързани с информацията за DPF-a.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от Fulgrum » 12 Сеп 2023, 13:07

D.Hill написа:При моята кола симптомите бяха същите, като при мен регенерациите бяха на около 100 километра. Кара се предимно градско на къси разстояния. Реших, че DPF-a е пробит и го отворих, керамиката беше чиста без никакви сажди и каналите светеха. Само катализатора беше черен. Сега си мисля дали някой датчик не е подавал грешна информация и от там леко да пропушваше и да правеше чести регенерации. При диагностика не даваше грешки. Предполагам, че преди да се отвори филтъра трябва по някакъв начин да се проверят датчиците свързани с информацията за DPF-a.


При теб ауспуха беше ли черен преди да отворите дпф-а? Ти казваш, че питата е била чиста, но тогава ауспуха няма как да е черен! Катализатора би трябвало да си е черен, защото е преди дпф-а. На теб преди отварянето на дпф-а какви стойности ти държеше филтъра?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от NGneer4eto » 13 Сеп 2023, 7:49

Fulgrum написа:Здравейте колеги, има ли вариант с диагностика да се разбере дали даден ДПФ е разпробит, сам се е пропукъл или липсва в корубата? Питам защото при мен положението е следното, колата си регенерира през 400-600км, наляганията на празен ход са около 5-7mb, на 2000 оборота е около 30mb, а на 4000 оборота е около 120mb, но ауспуха ми чернее. Има тънък слой сажди, при допир с пръст цапа. Грешки няма записани, следя ДПФ-а с bimmertool и ista.
Ако примерно ДПФ е разпробит с няколко дупки, по наляганията може ли да се разбере това, без да се сваля физически ДПФ-а?
Някой имал ли е наблюдения какви са наляганията на компрометирана пита на ДПФ-а?
Колата е Е90 320д 2005г.


Колега, не се филмирай от черния ауспух! Моята е на 240К вече и се бях филмирал, защото от 180 К ми беше взел да ми почернява ауспуха. Виждал съм и други Е90 с изрядни ДПФ-и и черни ауспуси, особено ако се карат по-агресивно. На преглед ми дават 4-а категория еко, защото всичко било само нули. Регенерациите са ти нормални, даже при мен ги прави по-често. Бях споделял в този форум, че имах случка колата да не регенерира 5000км поради грешка в дебитомера и наляганията дори не бяха стигнали критичните стойности. Въпреки всичко когато адаптирахме наново дебитомера всичко си дойде на мястото и вече 30 К никакви проблеми. С Н57 двигател съм, но не мисля, че кой знае колко се различава ДПФ-а и животът му с M47/57.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от SpeedyMan » 14 Сеп 2023, 12:53

Ако по ауспуха има черно, или е разпробит, или се е разцепил от старост

Sent from my SM-A346B using Tapatalk
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от Fulgrum » 14 Сеп 2023, 14:24

SpeedyMan написа:Ако по ауспуха има черно, или е разпробит, или се е разцепил от старост

Sent from my SM-A346B using Tapatalk



Ако е разпробит наляганията не би трябвало да са в нормалните граници, ще се наблюдават резки аномалии. Има и вариант от старост да пропуска сажди и вече да не може да ги задържа. Това се получава от износване( изхабяване) на материала, най-често платина по вътрешността на дпф и в този случай саждите не контактуват с платината( защото тя вече липсва по вътрешната повърхност на филтъра) за извършване на химична реакция, а директно преминават през филтъра и излизат на ауспуха. Това видео на един руснак показва това:

https://www.youtube.com/watch?v=bSYMCYgxgRo

От видеото се вижда как коли с дпф филтри които са налични, работещи, не са разпробити, а ауспуха чернее, т.е вече пропуска, материалът на питата на филтъра е изхабен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от SpeedyMan » 14 Сеп 2023, 14:43

Ок де, от старост не работи добре. Стар ДПФ е голям таралеж в гащите и е необходимо да се замени или премахне.

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 9.05.2018

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от Fulgrum » 14 Сеп 2023, 15:00

Не би трябвало да създаде проблеми, защото примерно ако му няма 50% от вътршното покритие, т.е му е намалена функционалността с 50%, което означава, че при всяка регенерация, ще пропуска по 50% сажди които ще отиват директно на ауспуха и най-вероятно няма да се запуши и за в бъдеще.
Аз съм така от както я имам колата, вече 5 години, ауспуха ми чернее, дпф е наличен, държи нормални стойности, регенерира на 400-600км при извънградско каране и на 200-250км на градско каране и не ми е създавал никакви проблеми, колата си върви супер и нямам никакви записани грешки в паметта.
Единствен недостатък тук е, че когато минаваш годишния технически преглед, колата може да не покрива вече евро стандарта, тъй като филтъра вече пропуска сажди!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от SpeedyMan » 14 Сеп 2023, 15:26

Опитът показва друго - остарял DPF създава предпоставка за чести регенерации, при което прегрява постоянно и стапя част от питата малко по малко. Но имаш няколко симптома и съответно стадия:

Първо усещаш гадна миризма при градско каране от време на време в купето. Тук още има шанс да се разминем с изпиране на Dpf.

Второ: след известен пробег виждаш саждите по ауспуха.Още имаш време да реагираш за да се спасиш от ремнонт на мотора. DPFa вече е умрял.

Вече зачестяват регенерациите и питата свети червено.

Ако нищо не направиш, при дълъг преход с колата това може да ти разкали сегментите един хубав слънчев летен ден.

Трето: започва разходът на масло.

Ако продължиш така трябва да гледаш нивото намаслото на щеката всеки 500 км. за да не съсипеш останалите части от мотора.

Четвърто: получаваш грешки на таблото ежедневно, защото регенерациите са напълно неефективни.


И си в сервиза по няколкото проблема, които вече си получил за подарък. Намразваш марката, защото, въпреки че всички майстори са те съветвали да не махаш DPFa... ама един ден се сещаш, че са чакали да им кацнеш с ремонт за няколко хиляди лева.

Сори отплеснах се.


Sent from my SM-A346B using Tapatalk
Последна промяна SpeedyMan на 16 Сеп 2023, 17:29, променена общо 1 път
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 23.08.2022
Кара: E92 330d
Мечтае да кара: По къра

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от Denislav7777 » 16 Сеп 2023, 14:16

SpeedyMan написа:Опитът показва друго - остарял DPF създава предпоставка за чести регенерации, при което прегрява постоянно и стапя част от питата малко по малко. Но имаш няколко симптома и съответно стадия:

Първо усещаш гадна миризма при градско каране от време на време в купето. Тук още има шанс да се разминем с изпиране на Dpf.

Второ: след известен пробег виждаш саждите по ауспуха.Още имаш време да реагираш за да се спасиш от ремнонт на мотора. DPFa вече е умрял.

Вече зачестяват регенерациите и питата свети червено.

Ако нищо не направиш, при дълъг преход с колата това може да ти разкали сегментите един хубав слънчев летен ден.

Трето: започва разходът на масло.

Ако продължиш така трябва да гледаш нивото намаслото на щеката всеки 500 км. за да не съсипеш останалите части от мотора.

Четвърто: получаваш грешки на таблото ежедневно, защото регенерациите са напълно неефективни.


И си в сервиза по няколкото проблема, които вече си получил за подарък. Намразваш марката, защото, че всички майстори са те съветвали да не махаш DPFa... ама един ден се сещаш, че са чакали да им кацне с ремонт за няколко хиляди лева.

Сори отплеснах се.


Sent from my SM-A346B using Tapatalk


Всичко от изброеното е вярно от личен опит :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от NGneer4eto » 17 Сеп 2023, 15:33

Denislav7777 написа:
SpeedyMan написа:Опитът показва друго - остарял DPF създава предпоставка за чести регенерации, при което прегрява постоянно и стапя част от питата малко по малко. Но имаш няколко симптома и съответно стадия:

Първо усещаш гадна миризма при градско каране от време на време в купето. Тук още има шанс да се разминем с изпиране на Dpf.

Второ: след известен пробег виждаш саждите по ауспуха.Още имаш време да реагираш за да се спасиш от ремнонт на мотора. DPFa вече е умрял.

Вече зачестяват регенерациите и питата свети червено.

Ако нищо не направиш, при дълъг преход с колата това може да ти разкали сегментите един хубав слънчев летен ден.

Трето: започва разходът на масло.

Ако продължиш така трябва да гледаш нивото намаслото на щеката всеки 500 км. за да не съсипеш останалите части от мотора.

Четвърто: получаваш грешки на таблото ежедневно, защото регенерациите са напълно неефективни.


И си в сервиза по няколкото проблема, които вече си получил за подарък. Намразваш марката, защото, че всички майстори са те съветвали да не махаш DPFa... ама един ден се сещаш, че са чакали да им кацне с ремонт за няколко хиляди лева.

Сори отплеснах се.


Sent from my SM-A346B using Tapatalk


Всичко от изброеното е вярно от личен опит :D


Това със саждите по ауспуха и умрелия ДПФ е пълна глупост. Стига сте филмирали хората! Черният ауспух не е показател за заминал ДПФ! Излиза, че вече 55000км карам с DPF, който всеки момент ще ми взриви двигателя. Че ми и даваат 4-та еко категория с тоя ауспух. Стига сте преувеличавали за несъществуващи симптоми! Това е, като с турбото, дето като почнело да вие и значи всеки момент, ще се счупи. Затова старата ми Е46ца има навъртяни над 150000км с виещо като линейка турбо и още не се е счупило. Всичко е индивидуално.
Има си доказани причини кога DPF е за смяна и тук са изброени някои, но не и черния ауспух.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 897
Регистриран на: 7.12.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 Touring

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от SpeedyMan » 17 Сеп 2023, 17:56

Нищо, което съм написал не важи и за теб. Още си на стадий 2.
Изображение Изображение
Изображение BMW 320d Touring Изображение MB A170 CDI

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проверка ДПФ Е90!

Мнение от NGneer4eto » 17 Сеп 2023, 19:11

SpeedyMan написа:Нищо, което съм написал не важи и за теб. Още си на стадий 2.


Пише "DPF-a вече е умрял" на стадий 2. А нещо като умре, означава, че не функционира въобще. Моля, изразявай се с по-точни думи, защото всяването на паника във форума не е хубаво нещо!

Следваща

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook