M57 в днешно време - 325D LCI или 330D/335D pre-LCI?

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 28.01.2018

M57 в днешно време - 325D LCI или 330D/335D pre-LCI?

Мнение от 8bit » 01 Ное 2023, 15:15

Здравейте, бях се насочил към закупуването на Ф10, но след доста проверени коли просто се отказах поради неуспеха да се намери нещо наистина запазено. Адски скъпата поддръжка на новите двигатели (особено първоначалната) и като цяло ненадеждността им доста ме отказа също (говоря за N57 и N53 предимно).

Та по темата - насочил съм се към дизелово Е90. Но и тук избора в днешно време въобще не е малък.

Основно сравнявам 3 конфигурации - 325D LCI (M57 конфигурацията), 330D и 335D pre-LCI. Основното, което се чудя е дали има смисъл да гледам фейсовото 325D (тъй като доста държа на самата визия), но в същият момент бих искал силата на 3/3.5D. Плана ми беше да сменя някои неща на 325D взимайки ги от 3/3.5D - като например - скоростна кутия, турбо и т.н., но като направих една подробна сметка излиза, че нареждането на фейс елементите по 3/3.5D би било доста по-евтино (а накрая еко категории и глупости си остават същите, тъй като всички двигатели са евро 4).

Също така като второ запитване бих искал да отправя към хората, които наистина знаят - какви всъщност са и разликите между двигателите, за които говоря? Чел съм доста по темата и знам, че уж не са малко и ако човек реши да прави 325D = 330D сумата и занимавката не са въобще малки, но все пак, кои са основните разлики?

От друга страна идва момента, че шанса да се намерри фейсово 325D, което е на реални <300k km е доста, доста по-възможно от такова преди фейса. Километрите образно ги казвам, имам предвид чисто и просто по-запазен екземпляр, а не измъчено магаре.

Все пак бих се радвал да чуя и вашето мнение по въпроса - вие кое бихте избрали и бихте ме посъветвали?

Много ще се радвам да няма коментари дали има смисъл нареждането на фейс елементи по кола преди фейса. Знам, че много хора са против това, но чисто и просто всичко по фейс Е90 ми харесва и почти нищо от преди фейс не ми - това е.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: M57 в днешно време - 325D LCI или 330D/335D pre-LCI?

Мнение от Kroki » 01 Ное 2023, 17:53

Единствения минус на 25-цата , е че идва с по-малка кутия, която реално може да те ограничи в тунинга.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 133
Регистриран на: 22.01.2010
Пол: Мъж
Кара: F650GS, E90 330d Individual, CB600F
Мечтае да кара: яка атмосферка ръчка на задно от време на време...

Re: M57 в днешно време - 325D LCI или 330D/335D pre-LCI?

Мнение от dhtj » 01 Ное 2023, 23:43

Kroki написа:Единствения минус на 25-цата , е че идва с по-малка кутия, която реално може да те ограничи в тунинга.


Всъщност има фейсови Е90 325д с 6хп28 кутия. Но има и с малките кутии, да.

Другия минус са дюзите. на 30д и 35д са пиезо, а на 25д са електромагнитни. Пиезодюзите практически нямат лимит при тунинга, само с увеличение на налягането на рейла и смяна на гнп/добавяне на второ гнп се вадят 500-600-700 коня със стокови дюзи.
Дюзите на 25д не стигат и за 300 коня даже, 270-280 май им беше лимита някъде.
Пиезо дюзите трябва и да са малко по-икономични на теория.

За един по-скоро мит съм чувал от един мапер - че клапаните на 25д са по-малки от на 30д и 35д, тва ще го потвърдят или отрекат по-големи разбирачи от мен вече.

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 28.01.2018

Re: M57 в днешно време - 325D LCI или 330D/335D pre-LCI?

Мнение от 8bit » 02 Ное 2023, 11:28

Благодаря много за отговорите колеги. Така като гледам си потвърждавам, че май ще ми е по-лесно просто да си наредя фейс пакета .. колкото и занимавка да е (със сигурност по-малко от това да направя от 25д -> 30д).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 30.03.2013
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 325d LCI - M57D30TÜ2
Мечтае да кара: BMW ///M3 CSL e46
Детайли за колата: Black Sapphire Metallic
OEM Style 270 (Summer setup)
OEM Style 277 ET20 (Winter setup)

Re: M57 в днешно време - 325D LCI или 330D/335D pre-LCI?

Мнение от n1k1to96 » 02 Ное 2023, 17:11

335d LCI си е с M57 мотора, ако имаш възможност, това е оптималния вариант. :)
The Ultimate Driving Machine

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 28.01.2018

Re: M57 в днешно време - 325D LCI или 330D/335D pre-LCI?

Мнение от 8bit » 03 Ное 2023, 18:23

n1k1to96 написа:335d LCI си е с M57 мотора, ако имаш възможност, това е оптималния вариант. :)

Дори не бях обръщал внимание .. че това вече наистина си звучи като доста оптимален вариант хаха, особено като за това, което търся.

Благодаря колега :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1638
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: M57 в днешно време - 325D LCI или 330D/335D pre-LCI?

Мнение от Z3Ro* » 04 Ное 2023, 22:36

dhtj написа:
Kroki написа:Единствения минус на 25-цата , е че идва с по-малка кутия, която реално може да те ограничи в тунинга.


Всъщност има фейсови Е90 325д с 6хп28 кутия. Но има и с малките кутии, да...

Само тези с N57 са с по-силната кутия...

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook