Проблем с кормилна уредба

3-та серия ('06-'12)

Модератори: Dimitroff, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 25.07.2017

Проблем с кормилна уредба

Мнение от ololp » 05 Яну 2024, 17:54

Здравейте колеги, имаме следния проблем с Е91 330xd 2006г/VIN - WBAVT91060KT91365/. От 2 седмици рязко воланът стана доста тежък в определени ситуация. Най-вече проблемът е при завиване на около 1/4 оборот, при ниска скорост и при спускане на надолнище. Няма проблем при слалом с по-висока скорост. Проблемите започнаха на паркинг и при започнва ена навиване воланът е нормален, след което става по-тежък/сякаш няма серво/, след което отново олеква. По повод на това и тъй като беше Коледа и не работеха сервизите, източих маслото от казанчето и налях ATF масло/това пишеше на капачката/, колкото хваща казанчето. Това упражнение го повторих 3 пъти и проблемът кажи-речи се реши и воланът олекна почти през цялото време с леки епизоди на затягане, но в много по-слаба степен. Закарах колата на сервиз, където бяха поръчали оригинално казанче за колата и смениха маслото и казанчето, проблемът е че на новото казанче пише, че маслото в системата трябва да бъде CHF 11. След проверка в системата на BMW и предвид факта, че има серия автомобили с лепенка CHF 11 върху капачка ATF, която с времето пада, от сервиза са решили да сменят маслото в системата с CHF 11. След смяната воланът отново е тежък в определени ситуации, при по-висока скорост и по-малки маневри се усеща по-директен от преди, но при маневриране, наклон и завиване 90 и над 90 градуса е по-тежък дори от преди. По думи на сервиза няма луфтове по кормилната уредба като цяло и не чуват проблем с помпата. Не съм сменял гуми, джанти или каквото и да било по колата в този период. Помагайте, от сега на къде :D :D

Благодаря предварително!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Проблем с кормилна уредба

Мнение от NGneer4eto » 08 Яну 2024, 1:24

Имаш няколко много възможни варианта - скъсан маншон на рейката - следва рециклаж - не чак толкова скъпо. Затегнал шарнир - не е скъпо. И двете съм ги имал на старото Е46. В сервиза трябва да са провяерили тези две неща. Ако не са, не ходи повече при тях!
Ако не са тези неща, тогава е нещо по хидравликата. За съжаление аз имах подобен проблем с хидравликата на Е90-ката- спонтанно втвърдяване на волана, с въртене по-тежко от Жигула. След каране известно време омеква, Миналата годдина я карах така 1-2 месеца - сутрин тежък волан, покарам малко - олеква. Имаше масло в казанчето и беше бистро и нямах неблагоразумието да доливам или да го сменям, тъй като двама приятели вече си прецакаха помпите с пресичане на масло. Майсторите бяха все заети, а колата все пак се кара и няма течове. И един ден спонтанно се оправи волана, без да правя нищо. Вече една година всичко е наред и така и не разбрах какво беше.
В твоя случай за съжаление с това сипване на масло може и да си прецакал още повече нещо. Поне цвета гледа ли да е същия на маслото като източеното? Проверява се по рама какво излиза и ако цвета се различава от оригиналния не го сменяш! Как ще гледаш капачката? може да са сложили всякаква капачка, на тези БМВ-та редовно се омазняват капачките и текат и се сменят с нови.

Назад към E90/E91/E92/E93

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook