С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Немската лаборатория, която масово ползват в oil-club.de не е ли по-добра? Zaharia може да каже по-добре, аз ползвам преводача там. Иначе ние се смеем на тънките масла, но точно скоро имаше анализи на Ауди от 0w20 през Xw30 и Xw40 - бяха казали, че по-гъстите масла не са довели до по-малко износване. Поне за тези мотори.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 448
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Лабораторията е Polaris в Полша https://polarislabs.com/contact/ .
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Немската лаборатория е многкратно по-скъпа. Вчера поръчах пореден анализ в полската Поларис през магазин на Archoil. Цената за базовия, включващ хим. елементи и някои други параметри, алкално число и киселинно число е 26евро. В немската Ойлчек базовия струва 54е, базов + алкално число - 81е, базов + алкално число + киселинно число е 107е. Отделно и в двете лаборатории алкалното и киселинно число не знам как ги определят, имат големи разкики помежу си, също и в сравнение с измерванията в руските лаборатории. Германците на oil-club.de почти не правят от най-скъпия анализ с киселинното чисто, и много рядко поръчват от този с алкалното число. Другият голям проблем с Ойлчек е, че е трудно да намери от къде да си закупи тест при тях. Преди няколко месеца понеже ми се наложи да правя втори анализ на едно масло, успях да си купя техен от Амазон Германия, в момента обаче пише, че не се предлагат. Обаче има някои магазини за масла, които препродават китове за анализ, ако някой се интересува мога да пиша кои са. По принципи те не доставят до България или човек трябва да се свърже с магазина и да се договори за доставката. По отношение на елементите, разликите между резулатите на двете лаборатории са минимални, в моя случай имаше такава при медта, полската лаборатория показва 0 части на милион, немската показа 2. Това обаче е свързано с разни настройки на уредите/филтриране на спектъра в самите лаборатории и подобни разлики има само когато стойностие са минимални, и по-точно около долната измеряема граница. Ойлчек освен елементите с базовия анализ, изготвят и графика с инфрачервен спектър на Фурие, по която може да е съди за състава на маслото(наличие на ПАО, естери, минерално масло) и колко то е амортизирано, тестват се също и някои други параметри който отсътсват в анализите на полската лаоборатория, или трябва да се поръчват и заплащат допълнително.
Който се интересува може да види по-долу направи сравнение на анализа на последното ми масло, който е правен и в двете лаборатории
https://oil-club.de/index.php?thread/16 ... -12-251km/
и още едно сравнение на друг колега
https://oil-club.de/index.php?thread/10 ... -9-252-km/
ПП. Оказва се в Амазон предлагат анализ за Ойлчек с хим. елементи и алкално число, но само за поръчки на адреси в Германия.
Който се интересува може да види по-долу направи сравнение на анализа на последното ми масло, който е правен и в двете лаборатории
https://oil-club.de/index.php?thread/16 ... -12-251km/
и още едно сравнение на друг колега
https://oil-club.de/index.php?thread/10 ... -9-252-km/
ПП. Оказва се в Амазон предлагат анализ за Ойлчек с хим. елементи и алкално число, но само за поръчки на адреси в Германия.
Последна промяна zaharia на 15 Сеп 2025, 17:01, променена общо 2 пъти
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 990
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.

- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 990
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Don_Diego написа:Ивайло Димов написа:Докато не се отвори само ще си гадаем, тези ДВГ са с алусил покритие на цилиндрите..
А какво правя ако е това алусилово покритие?
Сменяш блок или направо долнище. Има алтернативен вариант за ново покритие на блока, в Полша го правят добре за по-евтино от Германия.
Алусилът пада от лошо гориво (съдържание на сяра) или задрало бутало. В случая, щом е видима стружка може да е второто.
Може да се види какво е състоянието през отвора за свещите с ендоскоп.
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 448
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Един лаб анализ на металите в маслото ще покаже. Задират въглеродните нагари по масления сегмент, веднъж отчупено дори много малко парче и процеса агресира прогресивно. В България не знам дали има фирми, които се занимават с това. И въобще доколко изобщо е устойчив във времето подобен ремонт.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 990
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Няма как в лаб-анализа на маслото да ти излезе адекватно анализа на стружката.
Даже за мен е излишно всичко това, просто ти трябва ендоскоп и гледаш вътре в цилиндрите за дерюги.
Ако има дерюги се спира от експлоатация и се разглобява веднагически за да се оцени какво може да се прави с покритието.
Ако не е почнала да гори масло - най-вероятно е спасяемо.
При всички положения ще е по-евтино и по-разумно да се намери читаво долнище или цял мотор. И в бъдеще да се кара с гориво с ниско съдържание на сяра, за да не се стигне до това положение.
Ако беше някоя екзотика - тогава Полша и ново покритие.
Даже за мен е излишно всичко това, просто ти трябва ендоскоп и гледаш вътре в цилиндрите за дерюги.
Ако има дерюги се спира от експлоатация и се разглобява веднагически за да се оцени какво може да се прави с покритието.
Ако не е почнала да гори масло - най-вероятно е спасяемо.
При всички положения ще е по-евтино и по-разумно да се намери читаво долнище или цял мотор. И в бъдеще да се кара с гориво с ниско съдържание на сяра, за да не се стигне до това положение.
Ако беше някоя екзотика - тогава Полша и ново покритие.
- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1699
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Къде са горивата с ниско съдържание на сяра? Той с какво е карал до сега?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Ивайло Димов
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 448
- Регистриран на: 14.01.2022
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: Сеат Толедо 1.8 20V AGN
- Мечтае да кара: Елинор :)
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
В България има стандарт за съдържание на сяра в дизела и бензина. Мисля последната евро норма определеше до 0.05 г на 1 литър.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Колеги не се занимавайте с глупости. За успокение колегата може да си погледне с ендоскоп цилиндрите за задирания, и да види какво е състоянието на хона по тях. Ако там има проблеми то веднага ще се види. Може и за още по-сигурно да си премери и компресията. Това е което може да се направи без да се пипа двигателя. Ако има нещо с лагерите или на друго място, то това ще се види непременно в анализа. Нека да покара 3-4хиляди и да вземе 100мл масло от кутията на филтъра и да прати за анализ, маслото може да не го сменя. И като излезе анализа, ще има какво да обсъждаме. Толкова.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 990
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Е па горе-долу и аз това казах, с по-малко думи и практически насоки 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани