С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- M.MARKOV
- Потребител
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 6.05.2016
- Пол: Мъж
- Кара: BMW е61 530d lci
- Мечтае да кара: BMW Z8
С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Здравейте.
Изчетох доста мнения в темата свързани с “dpf” и най-вече разбрах, че щом няма DPF е “по-полезно” за двигателя да се кара с високопепелно масло .
До преди да премахнем DPF и EGR съм залагал на VMP 5w30 .
Сега вече , когато автомобила ми е без DPF бихте ли ме посъветвали с кое масло да го заменя при следващата смяна, с цел да предпазя максимално капризния N47D20A ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Изчетох доста мнения в темата свързани с “dpf” и най-вече разбрах, че щом няма DPF е “по-полезно” за двигателя да се кара с високопепелно масло .
До преди да премахнем DPF и EGR съм залагал на VMP 5w30 .
Сега вече , когато автомобила ми е без DPF бихте ли ме посъветвали с кое масло да го заменя при следващата смяна, с цел да предпазя максимално капризния N47D20A ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Не мисля, че е по-полезно. Контактните добавки в VMP са на базата на молибден. При старите масла са на базата на цинк. Молибденът се води по-добър.
- Hip-hopotam
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 8.08.2017
- Пол: Мъж
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
На 3.0д 231 к.с без дпф наливам 0в40 Равенол, няма грижи.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
M.MARKOV написа:Здравейте ...
Сега вече , когато автомобила ми е без DPF бихте ли ме посъветвали с кое масло да го заменя при следващата смяна, с цел да предпазя максимално капризния N47D20A ?
Ако не караш на големи интервали между смените - да кажем до 250-300 моторни часа и не товариш особено колата, можеш да останеш на VMP, ако си доволен от него. Предимствата на среднопепелните масла са,че оставят по-малко замърсявания в двигателя. Иначе ако държиш да смениш с вископепелно, обикновено изборът е между VST 5W-40 и SSL 0W-40, но те са по-висок вискозитет. Разбира се има и по-скъпи полуспортни масла като RUP 5W-40, което е също среднопепелно или REP 5W-30, RSP SAE 5W-30 и RAVENOL RCS Racing Competition Synto SAE 5W-40 които са високопепелни. Всичките тези масла са на база пълна синтетика, в някои от тях има известно количество естери, добавки срещу триене и износване молибденови и волфрамови съединения.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
zaharia написа:M.MARKOV написа:Здравейте ...
Сега вече , когато автомобила ми е без DPF бихте ли ме посъветвали с кое масло да го заменя при следващата смяна, с цел да предпазя максимално капризния N47D20A ?
Ако не караш на големи интервали между смените - да кажем до 250-300 моторни часа и не товариш особено колата, можеш да останеш на VMP, ако си доволен от него. Предимствата на среднопепелните масла са,че оставят по-малко замърсявания в двигателя. Иначе ако държиш да смениш с вископепелно, обикновено изборът е между VST 5W-40 и SSL 0W-40, но те са по-висок вискозитет. Разбира се има и по-скъпи полуспортни масла като RUP 5W-40, което е също среднопепелно или REP 5W-30, RSP SAE 5W-30 и RAVENOL RCS Racing Competition Synto SAE 5W-40 които са високопепелни. Всичките тези масла са на база пълна синтетика, в някои от тях има известно количество естери, добавки срещу триене и износване молибденови и волфрамови съединения.
Колега, няма никаква логика - VMP е PAO, трябва да издържа на много пробег. Освен това е лонг-лайф.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Колега, няма никаква логика - VMP е PAO, трябва да издържа на много пробег. Освен това е лонг-лайф.
Базата ще издържи, но добавките няма да са достатъчни да държат алкалното число над киселинното. Среднопепелните свежи масла имат алкално число 6-8 мг КОН/г за VMP е 7,1, докато при високопепелните то е над 10 мг КОН/г.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Ако е така, нямаше да е лонг-лайф 04. За N47 би трябвало да изкара дори 30 000 км. както са сервизните интервали.
Друг е въпросът, че точно VMP с базата си не издържа наистина при мен, но това е друга тема.
Старите добавки, като, цинкът и фосфора (ZDDP) и т.н. са изместени с нови, за VMP е на базата на молибден, което не прави лубриканта по-лош.
Друг е въпросът, че точно VMP с базата си не издържа наистина при мен, но това е друга тема.
Старите добавки, като, цинкът и фосфора (ZDDP) и т.н. са изместени с нови, за VMP е на базата на молибден, което не прави лубриканта по-лош.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Ако е така, нямаше да е лонг-лайф 04. За N47 би трябвало да изкара дори 30 000 км. както са сервизните интервали.
Друг е въпросът, че точно VMP с базата си не издържа наистина при мен, но това е друга тема.
Старите добавки, като, цинкът и фосфора (ZDDP) и т.н. са изместени с нови, за VMP е на базата на молибден, което не прави лубриканта по-лош.
Колега, старите добавки като цинк и фосфор не са изместени, а са допълнени и то само в някои масла в топ линиите на някои производители. Предполагам 99% от маслата на пазара спокойно минават и без допълнителни борови, титанови, молибденови или волфрамови съединения добавяни с цел намаляване на триенето и износването. А за булшита наречен лонг лайф, заради който например моя двигател е съсипан само след 4-5 такива интервала, изобщо не искам да говоря.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
При средно нископепелните Mid-SAPS има намалено в количество ZDDP. То Ravenol VMP е Mid-SAPS.
Обаче в нископепелните масла Low-SAPS, цинк и фосфор направо си липсват. Както сулфтна пепел си е съединения на фосфора и сярата.
Преди да измислят сложните катализатори, се използваше съединението ZDDP за (Zinc dialkyldithiophosphates), като поемаше износването при контакт метал в метал, както писах. Сега дори и да има някакво наличие на цинк и фосфор, то по-скоро е паразитно. Основното са другите нововъведени добавки.
Има и добавки ZDDP на пазара, но там наистина си пише, че автомобилът не трябва да има катализатор.
Между другото, трябва да се внимава с пре-дозирането на ZDDP, не може да се сипва безразборно, ако е прекалено много има негативен ефект.
Обаче в нископепелните масла Low-SAPS, цинк и фосфор направо си липсват. Както сулфтна пепел си е съединения на фосфора и сярата.
Преди да измислят сложните катализатори, се използваше съединението ZDDP за (Zinc dialkyldithiophosphates), като поемаше износването при контакт метал в метал, както писах. Сега дори и да има някакво наличие на цинк и фосфор, то по-скоро е паразитно. Основното са другите нововъведени добавки.
Има и добавки ZDDP на пазара, но там наистина си пише, че автомобилът не трябва да има катализатор.
Между другото, трябва да се внимава с пре-дозирането на ZDDP, не може да се сипва безразборно, ако е прекалено много има негативен ефект.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
SpeedyMan написа:Обаче в нископепелните масла Low-SAPS, цинк и фосфор направо си липсват. Както сулфтна пепел си е съединения на фосфора и сярата.
Преди да измислят сложните катализатори, се използваше съединението ZDDP за (Zinc dialkyldithiophosphates), като поемаше износването при контакт метал в метал, както писах. Сега дори и да има някакво наличие на цинк и фосфор, то по-скоро е паразитно. Основното са другите нововъведени добавки.
Има и добавки ZDDP на пазара, но там наистина си пише, че автомобилът не трябва да има катализатор.
Между другото, трябва да се внимава с пре-дозирането на ZDDP, не може да се сипва безразборно, ако е прекалено много има негативен ефект.
Колега, ти колко масови масла без цинково-фосфорни съединиения ZDDP или по-модерния ZP, като добавка срещу триене и износване знаеш? Колко Low-SAPS масла познаваш изобщо и какъв е процента на автомобилите с двигатели които работят на тях към общото количество автомобили? Може ли да ми покажеш един-единствен анализ в който съдържанието на цинка и фосфора е под 500 части на милион? И да ни кажеш с какво са ги заменили ако отсъстват?
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Има си разни добавки, ZDDP Hero, ZDDPplus например.
Но тук си прав: Няма масови масла все още тотално без никакъв ZDDP, тази присадка си е важна за старите мотори и трябва да мине време за да я спрат тотално. Но след като светът се готви за масова електрификация, може и да не видим масови такива масови масла.
Но тук си прав: Няма масови масла все още тотално без никакъв ZDDP, тази присадка си е важна за старите мотори и трябва да мине време за да я спрат тотално. Но след като светът се готви за масова електрификация, може и да не видим масови такива масови масла.
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Всъщност има поне едно масло без ZDDP за което знам - тук cupper-shop.ru най-отдолу може да се прочете за начина по който работят. Накратко - медните йони създавали защитен слой върху металните провърхости и пречели на водородните атоми да достингнат до кристалната им решетка, която те разрушавали когато се вграждали в нея. Обаче ги продават много скъпо - 20 евро за литър, освен това тъй като не се ползват масово, не се знае как еветнуално работят в двигатели с различни конструкции и като цяло в Русия където се продават тези масла, няма голям интерес към тях. Разбира се от тая фирма се опитват да пробият на руския форум за маслата като пускат анализи с отработки за да покажат, че маслата са безопасни, но за момента нямат особени успехи.
Иначе на пазара започват да навлизат нови много песпективни добавки срещу триене и износване които явно ще измесят традиционинте бор, молибден, титан и волфрам. Става въпрос за така наречените йонни течности. За съжаление цената им явно е още много висока, и за момента са известни само две масла в които присъстват те - Castrol Edge Supercar A 0W-20 и ZIC ZERO 0W-20. За второто на oil-club.ru вече събраха пари за анализ, но се чака маслото да започне да се продава в магазините.
Иначе на пазара започват да навлизат нови много песпективни добавки срещу триене и износване които явно ще измесят традиционинте бор, молибден, титан и волфрам. Става въпрос за така наречените йонни течности. За съжаление цената им явно е още много висока, и за момента са известни само две масла в които присъстват те - Castrol Edge Supercar A 0W-20 и ZIC ZERO 0W-20. За второто на oil-club.ru вече събраха пари за анализ, но се чака маслото да започне да се продава в магазините.
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
То това с медните частици е друга технология - прави предпазен слой, който на практика защитава повърхностите на двигателя. Има доста такива руски разработки, примерно Римет или XADO.
Съответно може да се ползва и при наличие на DPF или не
Съответно може да се ползва и при наличие на DPF или не

- paco_sf
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 22.02.2007
- Местоположение: Drujba City
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318IA Cabrio
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
Все още се чудя за този равенол. А от БМВ туин пауър 5в30 и кастрол едж 5в30 за N47B20A какво бихте избрали? И на колко км да го сменявам, предимно градско се кара колата (Е61), има и две три ходения до Силистра през годината?
- SpeedyMan
- ентусиаст
-
- Мнения: 976
- Регистриран на: 7.12.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 Touring
Re: С какво масло карате и на колко километра го сменяте.
И CASTROL и BMW са добри, може би BMW с маслото моторът работи малко по-мазно. Най-добрият интервал за смяна за дизел е до 8000 км. пробег.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани