разход на масло
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Alexi
- старши ентусиаст
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
младеж ти хубаво, че си добутал до общ работник в Лондон ,но тия неща с маслата и горивата не са ти ясни недей се изказва неподготвен .. 30к може да изкара едно масло ,има и масла за 50к но не и в БГ .. много важно за трайността на маслото е горивото с което се кара колата .. а горивата у нас не са от най читавите .. сярата в горивото директно разлага маслото и то губи мазителните си своиства ,тоя процес може да трае само 2-3к от 30те които ти е дал производителя .. аз като смених масло 5в30 синтетика на чисто нов дизелов автомобил на 18к от предписаните 25к беше станало на черна вода а колата работеше видимо по шумно ,и беше изгорила за тия 18к 2 литра масло - говорим за чисто нова дизелова кола .. от тогава сменям на 10-12к ,като след 10к почва да го гори - маслото вече няма вискозитет ,гласа на двигателя се сменя и става по шумен .
- SKISA
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
казва се дактилен тест -от гръцки-дактило!
не ,приятелю! просто некакси заради опита ни не вярваме на реклами,трейлъри,инжинерни решения е така -без да се замислим!
след над милион километри и няколко бмв-та и други коли просто опита те кара да вземаш определени решения и те не винаги съвпадат с общоприетата логика....
мюнхенци са в десетки пъти по-добри инженери от мене ,но имат шефове над тях,имат маркетинг,отдел-реклама и други. освен това имат други условия за колите си -в германия ,повярвай ми е адски много различно да се кара кола-не само заради горивото,много са различните условия. за това ние -като по-глупави сме решили да си сменяме маслото по-често ,отколкото ни казват мюнхенци,сменяме си и по-често филтрите,караме....е! караме ,който както му се кара-аз отдавна не се впечатлявам ,че ме наричат шлеп,кораба-майка,подводница или каквото и да е друго.некакси съм минал през тва и съм карал с вратите напред ,когато много тук още не са били родени. и не вярваме на приказките в дару и камор,не се фърляме на туби с надпис бмв в сервиза,не робуваме на най-вижданата по тиливизора марка масло....! просто сме си такива.....
не ,приятелю! просто некакси заради опита ни не вярваме на реклами,трейлъри,инжинерни решения е така -без да се замислим!
след над милион километри и няколко бмв-та и други коли просто опита те кара да вземаш определени решения и те не винаги съвпадат с общоприетата логика....
мюнхенци са в десетки пъти по-добри инженери от мене ,но имат шефове над тях,имат маркетинг,отдел-реклама и други. освен това имат други условия за колите си -в германия ,повярвай ми е адски много различно да се кара кола-не само заради горивото,много са различните условия. за това ние -като по-глупави сме решили да си сменяме маслото по-често ,отколкото ни казват мюнхенци,сменяме си и по-често филтрите,караме....е! караме ,който както му се кара-аз отдавна не се впечатлявам ,че ме наричат шлеп,кораба-майка,подводница или каквото и да е друго.некакси съм минал през тва и съм карал с вратите напред ,когато много тук още не са били родени. и не вярваме на приказките в дару и камор,не се фърляме на туби с надпис бмв в сервиза,не робуваме на най-вижданата по тиливизора марка масло....! просто сме си такива.....
- Be Brave
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 51
- Регистриран на: 17.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520D, 11.2005'
.
Колеги,
Не можах да намеря друга подходяща тема за въпроса и за това пиша тук - извинявам се за спама.
Може ли да ме посъветвате какво масло и технически показатели да си взема за Е60, 520D, 11.2005 ? Виждам, че на кутията на двигателя пише, че БМВ препоръчва Кастрол, но за пръв път карам дизел и искам да се допитам до специалистите тук. Искам да сменя и всички филтри (маслен, въздушен и за климатроника) - може ли да препоръчате търговска марка ?
Предварително благодаря.
Не можах да намеря друга подходяща тема за въпроса и за това пиша тук - извинявам се за спама.
Може ли да ме посъветвате какво масло и технически показатели да си взема за Е60, 520D, 11.2005 ? Виждам, че на кутията на двигателя пише, че БМВ препоръчва Кастрол, но за пръв път карам дизел и искам да се допитам до специалистите тук. Искам да сменя и всички филтри (маслен, въздушен и за климатроника) - може ли да препоръчате търговска марка ?
Предварително благодаря.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12347
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
BMW 0W40 (или 0W30) LongLife-04... това е. За филтрите - MANN-HUMMEL... много добри, а като цена са по-евтини от "оригиналните" (в някои случаи закупените от Камор/Дару са именно производство на MANN).
- Be Brave
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 51
- Регистриран на: 17.07.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 520D, 11.2005'
.
Mollov,
Много ти благодаря за своевременния отговор.
Ще потърся из сайта в "Продава" дали някой не предлага такова, че тези от Камор почват да ме дразнят с техните изхвърляния за цени.
Много ти благодаря за своевременния отговор.
Ще потърся из сайта в "Продава" дали някой не предлага такова, че тези от Камор почват да ме дразнят с техните изхвърляния за цени.
- rosen.kolarov
- Старши ентусиаст
- Мнения: 2072
- Регистриран на: 8.03.2005
- Местоположение: София
Колега Be Brave,
не е задължитаслото да е БМВ можеш да сложиш всяко което е пълна
синтетика от вида 0W30, 0W40, 5W30, 5W40 - не е задължително да
робуваш на марки, но вземи някоя от водещите Кастрол, Мотул или
друга. Някои производители до такава степен са изперкали, че се
опитват да делят маслата на хиляди видове - дори на скоро видях
масло което се препоръчва за коли с филтър за твърди частици.
С две думи избора е твой.
не е задължитаслото да е БМВ можеш да сложиш всяко което е пълна
синтетика от вида 0W30, 0W40, 5W30, 5W40 - не е задължително да
робуваш на марки, но вземи някоя от водещите Кастрол, Мотул или
друга. Някои производители до такава степен са изперкали, че се
опитват да делят маслата на хиляди видове - дори на скоро видях
масло което се препоръчва за коли с филтър за твърди частици.
С две думи избора е твой.
- galant
- младши ентусиаст
- Мнения: 672
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само Месершмити
Re: .
Be Brave написа:Колеги,
Не можах да намеря друга подходяща тема за въпроса и за това пиша тук - извинявам се за спама.
Може ли да ме посъветвате какво масло и технически показатели да си взема за Е60, 520D, 11.2005 ? Виждам, че на кутията на двигателя пише, че БМВ препоръчва Кастрол, но за пръв път карам дизел и искам да се допитам до специалистите тук. Искам да сменя и всички филтри (маслен, въздушен и за климатроника) - може ли да препоръчате търговска марка ?
Предварително благодаря.
Колега,освен филтрите които си изброил има и още един-филтър на подкартерните газове и е доста важен
- martoto
- младши ентусиаст
- Мнения: 298
- Регистриран на: 13.02.2007
- Местоположение: UK
- Кара: от грешната страна
Не виждам несполучливото ти предположение какво и къде работя каква връзка с темата има, освен че е един жалък опит за обида. Що се отнася до качеството на дизеловото гориво в БГ могат много локуми да се разтегнат, ама аз си признавам, че все още никъде не съм видял обосновано изследване което доказва колко зле/добре е положението наистина (освен онова на колегите от offroad форума касаещо температурата при която замръзва нафтата). Това което знам е, че Лукойл отначалото на тази година предлага дизелово гориво само със свръхниско съдържание на сяра. Това е за да се спазват директивите на ЕС и води до други проблеми ама това пак е друга тема. Но е факт че споменатото някак не се свързва със слуховата ти практика на измерване на промяната на вискозитета според изминатите километри и влиянието на сярата върху качеството на маслото.Alexi написа:....
Само за протокола ще уточня че имах предвид тактилен, което идва от латинското "tactilis" и значи "чувство за допир". Иначе признавам, че уважавам опита и мненията ти във форума като цяло, и напрактика това което си написъл е вярно, защото допълнителните разходи за честата смяна на масло си заслужават отвсякъде ако носят спокойствие и удовлетвореност на собственика на автомобила. Това, което всъщност исках да кажа е че е хубаво да видим реални доказателства "защо да игнорираме предписанията на производителя при експлоатация в БГ". А не само субективни причини, подплатени с бабаитско уверение, че "моето мнение е най-правилното щото съм/познавам най-големия разбирач(и) в България". Пък току-виж някой сподели и покаже нещо наистина полезно и издържано, и се заформи една хубава дискусия, а не само както почти винаги става едно вече типично плюне и мерене на п-шки в стила на колегата отгоре.SKISA написа:казва се дактилен тест -от гръцки-дактило!
Поздрави!
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12347
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Айде осъзнайте се... ставаше дума за разход на масло... не усирайте темата с тези (безсмислени) спорове...
- SKISA
- Мнения: 4861
- Регистриран на: 13.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби...нация и Вайълет!
аре па сички мноо знаят кое е безсмислено и кое не! спора е спор и в него може и да се роди ,а може и да не се роди истината...!
всеки споделя мнението и виждането си по въпроса.
естествено никой не насилва никой да чуе или спази чутото....
всеки споделя мнението и виждането си по въпроса.
естествено никой не насилва никой да чуе или спази чутото....
- Alexi
- старши ентусиаст
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
martoto написа:....
от 10тина години сервизирам бензиностанции ,водещите вериги у нас да не ги споменавам поименно .. знам много добре какви са горивата и без да им правя химичен анализ ,не казвам че са лоши но не са на нивото на европейските - ако си карал с нафта/бензин навън и същата кола у нас ще знаеш за какво говоря .. който иска да кара по 30к аз сменям най много на 15 да ми е мирна главата няма да обеднея от по честата смяна
Вижте сега изчетох всичко...и съм съгласен с различните мнения и не съм!
В крайна сметка е вярно че в България условията са по-мизерни и е по-мръсно... ама все пак нека не забравяме, че маслата се правят на едни и същи места (говоря за качествените). И след като е писано че в Германия примерно се сменя на всеки 30 000км. и е заложено в компютрите на БМВ значи това е минимума на характеристиките на маслото...и са предвидили че ще има хора който да го прескачат и са предвидили и технически аванс на пробега на маслото. Никой няма да си сложи главата в торбата и да заблуждава целия сват.
Сега тук вече си пролича и българската жилка на "тома неверни" и си има хора който си викат "Абе мани ги тези кво са писали аз ще си го правя така по мое му...те онея не-разбират как е тука!"
Да ама не...онези са напълно наясно че техните коли се карат и в Б-я и в Индия...където е 200 пъти по прашно от у нас и къде ли не и за това винаги залагат и технически аванс на мотора...масла и тн.
Пример за това е че примерно един дизелов мотор от 218кс може да се вдигне и до 250кс...НО като го "отключат до 250 много трябва да се внимава с горива...масла и тн. Виж те в раздела за чип-тунинг.
То като чете човек какви бисери се пишат...то вземете си направете подобрения по колата и сложете един теглич...от там една малка цистерна закачете отзад с масло... и от една тръба да го вкарва дирекно в двигателя и една да го изхвърля директно и така ще карате само с чисто ново масло!
...и после се надявайте пак че няма никакъв шанс да ви се развали двигателя...
В крайна сметка е вярно че в България условията са по-мизерни и е по-мръсно... ама все пак нека не забравяме, че маслата се правят на едни и същи места (говоря за качествените). И след като е писано че в Германия примерно се сменя на всеки 30 000км. и е заложено в компютрите на БМВ значи това е минимума на характеристиките на маслото...и са предвидили че ще има хора който да го прескачат и са предвидили и технически аванс на пробега на маслото. Никой няма да си сложи главата в торбата и да заблуждава целия сват.
Сега тук вече си пролича и българската жилка на "тома неверни" и си има хора който си викат "Абе мани ги тези кво са писали аз ще си го правя така по мое му...те онея не-разбират как е тука!"
Да ама не...онези са напълно наясно че техните коли се карат и в Б-я и в Индия...където е 200 пъти по прашно от у нас и къде ли не и за това винаги залагат и технически аванс на мотора...масла и тн.
Пример за това е че примерно един дизелов мотор от 218кс може да се вдигне и до 250кс...НО като го "отключат до 250 много трябва да се внимава с горива...масла и тн. Виж те в раздела за чип-тунинг.
То като чете човек какви бисери се пишат...то вземете си направете подобрения по колата и сложете един теглич...от там една малка цистерна закачете отзад с масло... и от една тръба да го вкарва дирекно в двигателя и една да го изхвърля директно и така ще карате само с чисто ново масло!
...и после се надявайте пак че няма никакъв шанс да ви се развали двигателя...
- lusienk
- младши ентусиаст
- Мнения: 422
- Регистриран на: 12.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 535xd LCI
Представителите на БМВ за България( визирам Камори и Дару Кар), препотъчват смяната на маслото да се извършва на 25 или 30хил км, в зависимост от това за къде е правена колата. Предполагам , че те разполагат с анализи за качеството на горивата в България . Ако имаше някакво съмнение за влиянието им върху качеството на маслото те самите биха препоръчали смяната да се извършва на по-малко километри. Не трябва да изключваме и факта , че по-честата смяна на масла ще им донесе и доста по-голяма финансова изгода.
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12347
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Факт е, че като говорих веднъж с един от двамата на "Резервни Части" в Камор и ми каза, че новите коли си се сервизират според компа (вика - 0W40/0W30 на 30-35к, в зависимост кога се "обади")... няма "специални условия" щото сме в BG... и това става дума за гаранционни автомобили.. са не знам дали ако смениш "само" три пъти маслото за 100к няма да скъсиш възможният пробег на мотора, но това е факт.
Иначе за "Тома Неверни" - аз не казвам, че тия дето сменяме по-рано маслото сме неверни, по-скоро си пазиме автомобилите и съм на 101% сигурен, че като го сменяш по-често е не само по-добре за автомобила/двг, но и за самия тебе.... че ти е мирна главата... аз като ги чета в "1erforum.de" как сменят въздушният филтър на 60-70к (някои на "всяка трета смяна на маслото) направо ми се изправя колата... ама никой не е пропищял, че има проблеми. Е, тук ако смениш въздушен филтър дори на 45к (както е според борд компа, поне на 1-цата), не знам как ще е... одеве един френд с "олимпийска кола" ми обади, че на 11к каране в София въздушният филтър на неговото А4 е бил "супер зле"...
Иначе за "Тома Неверни" - аз не казвам, че тия дето сменяме по-рано маслото сме неверни, по-скоро си пазиме автомобилите и съм на 101% сигурен, че като го сменяш по-често е не само по-добре за автомобила/двг, но и за самия тебе.... че ти е мирна главата... аз като ги чета в "1erforum.de" как сменят въздушният филтър на 60-70к (някои на "всяка трета смяна на маслото) направо ми се изправя колата... ама никой не е пропищял, че има проблеми. Е, тук ако смениш въздушен филтър дори на 45к (както е според борд компа, поне на 1-цата), не знам как ще е... одеве един френд с "олимпийска кола" ми обади, че на 11к каране в София въздушният филтър на неговото А4 е бил "супер зле"...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани