За и против ремап-а

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: За и против ремап-а

Мнение от Nickelback » 26 Авг 2016, 22:21

Всъщност освен теглото на автомобила има още доста неща, който играят роля. Ето малко на прима виста:
1. Най-важно - не просто мощност, ами от особена важност е функцията на въртящия момент от оборотите, или най-просто казано, за колко дълго имаш висок въртящ момент преди да има нужда да превключиш на следваща предавка. Затова и един стар американси V8-мак (или шестак дизел) би сцепил на летящ една високооборотна пила 'онда при сходна мощност и килограми. Чисто математически - колкото по-голяма площ имаш заключена между кривата на въртящия момент и оста на на оборотите, толкова ти е "по-силен" двигателя и си по-вероятния "победител". Ако пък и имаш висок редлайн става чудничко :ok:
2. Колко са предавките и колко са "разредени" (разбирай колко са им близки предавателните числа)
3. Време на превключване
4. От горните три следва "важно номер 2" - начални условия на "гонката" - на какви обороти си, колко ти е въртящият момент в този момент, колко обороти имаш до следваща предавка. Ако си го подбрал това по-добре от опонента ти доли при лек превес от мощност и килограми при него, пак имаш шанс да победиш освен, ако не се състезавате до 300км/ч :mhihi:
5. Аеродинамика - над 150км/ч става фактор номер едно, който трябва да се преодолее, за да расте скоростта. Кофтито е, че расте квадратично със скоростта и си трябват нютонметри във високите предавки и обороти, за да продължава да се мести доволно.
6. Загуби по трансмисия
7. Също доста важно при коли с по-малък въртящ момент - Инерчен момент на въртящи се части - диаметър на гуми джанти, къде е съсредоточена въртящата се маса, ако щеш и т.н.
8. Сцеплението дори не знам дали има нужда да го споменавам :mhihi:

Все се каня да направя един симулатор на динамиката на един автомобил, който да чертае разни интересни неща и все не остава време :dunno:
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: За и против ремап-а

Мнение от CrazyElement » 27 Авг 2016, 0:31

Дам ясно ми е :) за повечето , доста съм чел на тази тема , но тук говорим за разликата между 535д е60 и 535д е61 , които са напрактика едни и същи коли само купето е различно айде и до някаква степен 535д ф10 , където мотора и идеята(би турбо) е една и съща но е факт , че там вече турбините , дюзите и ск.кутия са други , но като приемим , че говорим , за точни коне и разлика от 50 коня , остава само ск.кутия като предимство именно затова и гледам ускорение от 150 до 200 , мен ми е пределно ясно , че ако направим старт от място ф10ката ще ме отвее като спрял , поради причината ,че сменя от 1ва на 2ра и после на 3та за милисекунди , където моята го прави за поне 1-2 секунди. Друга ми беше идеята :) , по точно ако се засечеш с кола от този тип на магистралата и се настъпите няма да е толкова фрапатна разликата, между 535д е60 с чип и 535д ф10 с чип, докато вече една кола от 500+ коня там разликата се вижда настъпвал съм магистралано с ауди с8 560 коня ли са колко и картинката не е красива ... стабилно си ме разстила..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 26.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530 XD
Мечтае да кара: BMW M5 E60

Re: За и против ремап-а

Мнение от todorSTY » 07 Сеп 2016, 15:25

Какво ви е мнението и ичате ли впечатления относно слагане на чип на 530XD Е60?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: За и против ремап-а

Мнение от CrazyElement » 07 Сеп 2016, 18:39

todorSTY написа:Какво ви е мнението и ичате ли впечатления относно слагане на чип на 530XD Е60?


Колега няма кой да ти каже с точност дали ще ти хареса , но колата може лесно да и се вдигат едни 50-60 коня и ще е определено по - динамична и ще гори по-малко :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 26.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530 XD
Мечтае да кара: BMW M5 E60

Re: За и против ремап-а

Мнение от todorSTY » 08 Сеп 2016, 7:02

CrazyElement написа:
todorSTY написа:Какво ви е мнението и ичате ли впечатления относно слагане на чип на 530XD Е60?


Колега няма кой да ти каже с точност дали ще ти хареса , но колата може лесно да и се вдигат едни 50-60 коня и ще е определено по - динамична и ще гори по-малко :)

На мен голямото ми притеснение е дали това няма да доведе до последващи повреди.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 19.06.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: LMB

Re: За и против ремап-а

Мнение от xacahb » 08 Сеп 2016, 9:24

Ако направиш ремап натоварването на компонентите неминуемо се увеличава , съответно ако имаш нещо "тръгнало" ще замине по-бързо. За това бих препоръчал един обстоен преглед преди ремап-а , за да няма после изненади и обвинения към тунерите :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: За и против ремап-а

Мнение от CrazyElement » 08 Сеп 2016, 17:34

xacahb написа:Ако направиш ремап натоварването на компонентите неминуемо се увеличава , съответно ако имаш нещо "тръгнало" ще замине по-бързо. За това бих препоръчал един обстоен преглед преди ремап-а , за да няма после изненади и обвинения към тунерите :)



Просто по умерен ремап и всичко ще е ОК , естествено , че всички , ако се надуе на МАКС ще има последици.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 324
Регистриран на: 26.09.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E60 530 XD
Мечтае да кара: BMW M5 E60

Re: За и против ремап-а

Мнение от todorSTY » 08 Сеп 2016, 22:14

Ами идеята ми е да кача до 50 к.с., не повече. Нямам никакви проблеми по скоростна кутия или раздатка. Последно преди седмица правихме диагностика, всичко е ок, сменени са всички възможни масло и течности, без това на диференциала.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: За и против ремап-а

Мнение от sincheto » 08 Сеп 2016, 23:19

todorSTY написа:Ами идеята ми е да кача до 50 к.с., не повече. Нямам никакви проблеми по скоростна кутия или раздатка. Последно преди седмица правихме диагностика, всичко е ок, сменени са всички възможни масло и течности, без това на диференциала.


Колега, само един съвет. Избери правилно мястото, където да ти направят ремапа. Не е само важно на диното да изпише +50 коня, а и как са постигнати те.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 205
Регистриран на: 27.08.2014
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E60,530d 04'
Мечтае да кара: Eleanor
Детайли за колата: Frozen Grey matte ; Logic 7

Re: За и против ремап-а

Мнение от krispd » 09 Сеп 2016, 14:13

badjo E60 написа:
cafu написа:нека някой колега да каже къде най-качествено правят ремап в района на гр.Пловдив, за София разбрахме, че са digitalstudio. ако няма достатъчно добър сервиз за ремап в Плд ще се ходи до София

Имам човек като се видим в залата ще ти кажа :ok: :mrgreen:


Петко е твоят човек. http://www.carpower.bg/

4-ти месец от чипа и съм адски доволен,не съм правил ремонти досега.
Work hard in silence,let success make the noise.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1161
Регистриран на: 6.10.2013
Пол: Мъж
Кара: 535D e60
Мечтае да кара: M5 F10

Re: За и против ремап-а

Мнение от CrazyElement » 09 Сеп 2016, 19:57

krispd написа:
badjo E60 написа:
cafu написа:нека някой колега да каже къде най-качествено правят ремап в района на гр.Пловдив, за София разбрахме, че са digitalstudio. ако няма достатъчно добър сервиз за ремап в Плд ще се ходи до София

Имам човек като се видим в залата ще ти кажа :ok: :mrgreen:


Петко е твоят човек. http://www.carpower.bg/

4-ти месец от чипа и съм адски доволен,не съм правил ремонти досега.


ОЕМotorsport , Горня оряховица , човека ти настройва колата , не слага заготови файлове , има вече и дино , но последно беше само за една ОС :(. Но лично на мен ми правеше два дни колата и стана точно така както исках.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 9.07.2016

Re: За и против ремап-а

Мнение от jbiznesa » 28 Сеп 2016, 13:10

Колеги,а какво ще кажете за powerbox,какви са ви наблюденията,като се има в предвид че това не налага никаква софтуерна намеса.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 20.03.2014
Пол: Мъж

Re: За и против ремап-а

Мнение от стенляка » 03 Окт 2016, 18:12

jbiznesa написа:Колеги,а какво ще кажете за powerbox,какви са ви наблюденията,като се има в предвид че това не налага никаква софтуерна намеса.



Имах такъв и го махнах .( зле похарчени 500 лв )
Не прави нищо осезаемо , освен да качва разхода в града .........може би малко сваля извънградско , но не мога да кажа дали не е било от качеството на нафтата .
Колата се изстрелва по-рязко на светофар и ако решиш да изпреварваш , което на мен не ми е приоритет .
Ако някой желае да тества пауър бокса , мога да ви го предоставя .......стои си в багажика ми .....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 212
Регистриран на: 21.07.2014

Re: За и против ремап-а

Мнение от lazomilev » 04 Окт 2016, 17:48

стенляка написа:
jbiznesa написа:Колеги,а какво ще кажете за powerbox,какви са ви наблюденията,като се има в предвид че това не налага никаква софтуерна намеса.



Имах такъв и го махнах .( зле похарчени 500 лв )
Не прави нищо осезаемо , освен да качва разхода в града .........може би малко сваля извънградско , но не мога да кажа дали не е било от качеството на нафтата .
Колата се изстрелва по-рязко на светофар и ако решиш да изпреварваш , което на мен не ми е приоритет .
Ако някой желае да тества пауър бокса , мога да ви го предоставя .......стои си в багажика ми .....

За кой двигател е - аз бих го тествал :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2120
Регистриран на: 8.05.2009
Кара: 530д

Re: За и против ремап-а

Мнение от nikolae » 05 Окт 2016, 9:39

Аз съм малко на мнение, че тези коли/двигатели са доста масови и съм убеден, че има тунинг ателиета,
които предлагат готови файлове. Примерно 231кс, егр оф, дпф оф, stage 1-2-3 там по избор на клиента.
Честно казано ми се иска да пробвам такъв. По-назад в темата стана въпрос за mhhauto, но така и
намерих повече информация.

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook