За и против ремап-а
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: За и против ремап-а
Всъщност освен теглото на автомобила има още доста неща, който играят роля. Ето малко на прима виста:
1. Най-важно - не просто мощност, ами от особена важност е функцията на въртящия момент от оборотите, или най-просто казано, за колко дълго имаш висок въртящ момент преди да има нужда да превключиш на следваща предавка. Затова и един стар американси V8-мак (или шестак дизел) би сцепил на летящ една високооборотна пила 'онда при сходна мощност и килограми. Чисто математически - колкото по-голяма площ имаш заключена между кривата на въртящия момент и оста на на оборотите, толкова ти е "по-силен" двигателя и си по-вероятния "победител". Ако пък и имаш висок редлайн става чудничко
2. Колко са предавките и колко са "разредени" (разбирай колко са им близки предавателните числа)
3. Време на превключване
4. От горните три следва "важно номер 2" - начални условия на "гонката" - на какви обороти си, колко ти е въртящият момент в този момент, колко обороти имаш до следваща предавка. Ако си го подбрал това по-добре от опонента ти доли при лек превес от мощност и килограми при него, пак имаш шанс да победиш освен, ако не се състезавате до 300км/ч
5. Аеродинамика - над 150км/ч става фактор номер едно, който трябва да се преодолее, за да расте скоростта. Кофтито е, че расте квадратично със скоростта и си трябват нютонметри във високите предавки и обороти, за да продължава да се мести доволно.
6. Загуби по трансмисия
7. Също доста важно при коли с по-малък въртящ момент - Инерчен момент на въртящи се части - диаметър на гуми джанти, къде е съсредоточена въртящата се маса, ако щеш и т.н.
8. Сцеплението дори не знам дали има нужда да го споменавам
Все се каня да направя един симулатор на динамиката на един автомобил, който да чертае разни интересни неща и все не остава време
1. Най-важно - не просто мощност, ами от особена важност е функцията на въртящия момент от оборотите, или най-просто казано, за колко дълго имаш висок въртящ момент преди да има нужда да превключиш на следваща предавка. Затова и един стар американси V8-мак (или шестак дизел) би сцепил на летящ една високооборотна пила 'онда при сходна мощност и килограми. Чисто математически - колкото по-голяма площ имаш заключена между кривата на въртящия момент и оста на на оборотите, толкова ти е "по-силен" двигателя и си по-вероятния "победител". Ако пък и имаш висок редлайн става чудничко

2. Колко са предавките и колко са "разредени" (разбирай колко са им близки предавателните числа)
3. Време на превключване
4. От горните три следва "важно номер 2" - начални условия на "гонката" - на какви обороти си, колко ти е въртящият момент в този момент, колко обороти имаш до следваща предавка. Ако си го подбрал това по-добре от опонента ти доли при лек превес от мощност и килограми при него, пак имаш шанс да победиш освен, ако не се състезавате до 300км/ч

5. Аеродинамика - над 150км/ч става фактор номер едно, който трябва да се преодолее, за да расте скоростта. Кофтито е, че расте квадратично със скоростта и си трябват нютонметри във високите предавки и обороти, за да продължава да се мести доволно.
6. Загуби по трансмисия
7. Също доста важно при коли с по-малък въртящ момент - Инерчен момент на въртящи се части - диаметър на гуми джанти, къде е съсредоточена въртящата се маса, ако щеш и т.н.
8. Сцеплението дори не знам дали има нужда да го споменавам

Все се каня да направя един симулатор на динамиката на един автомобил, който да чертае разни интересни неща и все не остава време

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: За и против ремап-а
Дам ясно ми е
за повечето , доста съм чел на тази тема , но тук говорим за разликата между 535д е60 и 535д е61 , които са напрактика едни и същи коли само купето е различно айде и до някаква степен 535д ф10 , където мотора и идеята(би турбо) е една и съща но е факт , че там вече турбините , дюзите и ск.кутия са други , но като приемим , че говорим , за точни коне и разлика от 50 коня , остава само ск.кутия като предимство именно затова и гледам ускорение от 150 до 200 , мен ми е пределно ясно , че ако направим старт от място ф10ката ще ме отвее като спрял , поради причината ,че сменя от 1ва на 2ра и после на 3та за милисекунди , където моята го прави за поне 1-2 секунди. Друга ми беше идеята
, по точно ако се засечеш с кола от този тип на магистралата и се настъпите няма да е толкова фрапатна разликата, между 535д е60 с чип и 535д ф10 с чип, докато вече една кола от 500+ коня там разликата се вижда настъпвал съм магистралано с ауди с8 560 коня ли са колко и картинката не е красива ... стабилно си ме разстила..


- todorSTY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 26.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530 XD
- Мечтае да кара: BMW M5 E60
Re: За и против ремап-а
Какво ви е мнението и ичате ли впечатления относно слагане на чип на 530XD Е60?
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: За и против ремап-а
todorSTY написа:Какво ви е мнението и ичате ли впечатления относно слагане на чип на 530XD Е60?
Колега няма кой да ти каже с точност дали ще ти хареса , но колата може лесно да и се вдигат едни 50-60 коня и ще е определено по - динамична и ще гори по-малко

- todorSTY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 26.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530 XD
- Мечтае да кара: BMW M5 E60
Re: За и против ремап-а
CrazyElement написа:todorSTY написа:Какво ви е мнението и ичате ли впечатления относно слагане на чип на 530XD Е60?
Колега няма кой да ти каже с точност дали ще ти хареса , но колата може лесно да и се вдигат едни 50-60 коня и ще е определено по - динамична и ще гори по-малко
На мен голямото ми притеснение е дали това няма да доведе до последващи повреди.
- xacahb
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: 19.06.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: LMB
Re: За и против ремап-а
Ако направиш ремап натоварването на компонентите неминуемо се увеличава , съответно ако имаш нещо "тръгнало" ще замине по-бързо. За това бих препоръчал един обстоен преглед преди ремап-а , за да няма после изненади и обвинения към тунерите 

- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: За и против ремап-а
xacahb написа:Ако направиш ремап натоварването на компонентите неминуемо се увеличава , съответно ако имаш нещо "тръгнало" ще замине по-бързо. За това бих препоръчал един обстоен преглед преди ремап-а , за да няма после изненади и обвинения към тунерите
Просто по умерен ремап и всичко ще е ОК , естествено , че всички , ако се надуе на МАКС ще има последици.
- todorSTY
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 324
- Регистриран на: 26.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60 530 XD
- Мечтае да кара: BMW M5 E60
Re: За и против ремап-а
Ами идеята ми е да кача до 50 к.с., не повече. Нямам никакви проблеми по скоростна кутия или раздатка. Последно преди седмица правихме диагностика, всичко е ок, сменени са всички възможни масло и течности, без това на диференциала.
- sincheto
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 62
- Регистриран на: 26.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: За и против ремап-а
todorSTY написа:Ами идеята ми е да кача до 50 к.с., не повече. Нямам никакви проблеми по скоростна кутия или раздатка. Последно преди седмица правихме диагностика, всичко е ок, сменени са всички възможни масло и течности, без това на диференциала.
Колега, само един съвет. Избери правилно мястото, където да ти направят ремапа. Не е само важно на диното да изпише +50 коня, а и как са постигнати те.
- krispd
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 205
- Регистриран на: 27.08.2014
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E60,530d 04'
- Мечтае да кара: Eleanor
- Детайли за колата: Frozen Grey matte ; Logic 7
Re: За и против ремап-а
badjo E60 написа:cafu написа:нека някой колега да каже къде най-качествено правят ремап в района на гр.Пловдив, за София разбрахме, че са digitalstudio. ако няма достатъчно добър сервиз за ремап в Плд ще се ходи до София
Имам човек като се видим в залата ще ти кажа![]()
Петко е твоят човек. http://www.carpower.bg/
4-ти месец от чипа и съм адски доволен,не съм правил ремонти досега.
Work hard in silence,let success make the noise.
- CrazyElement
- ентусиаст
-
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: За и против ремап-а
krispd написа:badjo E60 написа:cafu написа:нека някой колега да каже къде най-качествено правят ремап в района на гр.Пловдив, за София разбрахме, че са digitalstudio. ако няма достатъчно добър сервиз за ремап в Плд ще се ходи до София
Имам човек като се видим в залата ще ти кажа![]()
Петко е твоят човек. http://www.carpower.bg/
4-ти месец от чипа и съм адски доволен,не съм правил ремонти досега.
ОЕМotorsport , Горня оряховица , човека ти настройва колата , не слага заготови файлове , има вече и дино , но последно беше само за една ОС

Re: За и против ремап-а
Колеги,а какво ще кажете за powerbox,какви са ви наблюденията,като се има в предвид че това не налага никаква софтуерна намеса.
Re: За и против ремап-а
jbiznesa написа:Колеги,а какво ще кажете за powerbox,какви са ви наблюденията,като се има в предвид че това не налага никаква софтуерна намеса.
Имах такъв и го махнах .( зле похарчени 500 лв )
Не прави нищо осезаемо , освен да качва разхода в града .........може би малко сваля извънградско , но не мога да кажа дали не е било от качеството на нафтата .
Колата се изстрелва по-рязко на светофар и ако решиш да изпреварваш , което на мен не ми е приоритет .
Ако някой желае да тества пауър бокса , мога да ви го предоставя .......стои си в багажика ми .....
Re: За и против ремап-а
стенляка написа:jbiznesa написа:Колеги,а какво ще кажете за powerbox,какви са ви наблюденията,като се има в предвид че това не налага никаква софтуерна намеса.
Имах такъв и го махнах .( зле похарчени 500 лв )
Не прави нищо осезаемо , освен да качва разхода в града .........може би малко сваля извънградско , но не мога да кажа дали не е било от качеството на нафтата .
Колата се изстрелва по-рязко на светофар и ако решиш да изпреварваш , което на мен не ми е приоритет .
Ако някой желае да тества пауър бокса , мога да ви го предоставя .......стои си в багажика ми .....
За кой двигател е - аз бих го тествал

Re: За и против ремап-а
Аз съм малко на мнение, че тези коли/двигатели са доста масови и съм убеден, че има тунинг ателиета,
които предлагат готови файлове. Примерно 231кс, егр оф, дпф оф, stage 1-2-3 там по избор на клиента.
Честно казано ми се иска да пробвам такъв. По-назад в темата стана въпрос за mhhauto, но така и
намерих повече информация.
които предлагат готови файлове. Примерно 231кс, егр оф, дпф оф, stage 1-2-3 там по избор на клиента.
Честно казано ми се иска да пробвам такъв. По-назад в темата стана въпрос за mhhauto, но така и
намерих повече информация.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани